Sneakpeak på mitt spel ^^

Medlem
Sneakpeak på mitt spel ^^

Ey, sjukt längesedan jag tog mig tid att klottra här. Jag bör, och ska såsmåningom göra det till en vana igen. Det är roligt att lägga ut grejor man gör och få feedback, helt enkelt. Såeeeee... jag håller på att göra ett spel, eller egentligen flera, i olika team, men bilden nedan är bara mitt projekt.

Ett peka-och-klicka-spel med analog pappersgrafik, med animerad stopmotion etcetera. Ett melankoliskt spel tror jag, om vardagen. Inte om att rädda världen. Men idag, blev rum nr 1, av 39 st färdigt. Det firar jag med ett hurra. Hurra Simon!

[ia=726029; large]

#blogg

Medlem
Sneakpeak på mitt spel ^^

Snyggt! Kan verkligen bli häftigt tror jag!

Medlem

Ah nice, fler som gör spel och visar det här. Vad för andra spel har du gjort?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skägg.
10 Chambers

Stop motion <3!


signatur
Medlem

Tackar ödmjukast för komplimangerna.

Hipshot: Pluggar speldesign just nu på Future Games i Stockholm, men har inte direkt gjort något ännu. Ralph & Mike på Greenlight är något jag gjort, som jag bör fortsätta med endera dagen.

Calle: Detta spelet är bara för dig.

Medlem

Coolt! Vill gärna testa detta!

Medlem

Jättekul idé, men lite färger hade nog varit bra. Inte mycket, men kanske att färga en del av objekten med en ljus, mild ton hade nog varit snyggt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Simon Karlsson:

Tackar ödmjukast för komplimangerna.

Hipshot: Pluggar speldesign just nu på Future Games i Stockholm, men har inte direkt gjort något ännu. Ralph &amp; Mike på Greenlight är något jag gjort, som jag bör fortsätta med endera dagen.

Calle: Detta spelet är bara för dig.

Jobbade med massa futuregameselever tidigare, som jag fortfarande känner - kommer förvånansvärt många bra därifrån.

Edit: det kan mycket väl vara så att jag sett dig, tidigare har jag ibland gått på Future Games ölkvällar...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag gillar färgerna!
Ser faktiskt mysigt ut.

Medlem

Conthox: Tack för feedbacken, dock så är jag nog fast beslutsam att köra helt vitt, jag vill leka med ljus istället, och behålla själva den sköra papperskänslan/färgen.

Hipshop: På vilket sätt har du jobbat med FG-elever tidigare? Gör du också spel? :). Mycket möjligt att du sett mig, var du på Spacebars halloweenbar?

Medlem
Skrivet av Simon Karlsson:

Tack för feedbacken, dock så är jag nog fast beslutsam att köra helt vitt, jag vill leka med ljus istället, och behålla själva den sköra papperskänslan/färgen.

Tänker du belysa vissa punkter, eller använda ungefär samma i hela rummet? Om du använder små spotlights så kanske det ger samma effekt som att färga objekten, det kanske till och med ger en mjukare känsla.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Japp, eller kommer att integrera små lampor i diverse papplampor jag gör, för att leka med skuggorna och få en stämning på så sätt.

Medlem

Låter riktigt nice det, ser fram emot resulatet


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar