Medusan nu i Dota 2

Medlem

Mitt största klagomål fortfarande till Dota 2 är ingen surrender/concede funktion. Visst ibland, relativt sällan, lyckas man vända på smeten och är då glad att man inte kunde surrendra. Men de övriga 95% av gångerna när man spelar mot helt överlägsna motståndare som bara leker med en och undviker att pusha till varje pris är det bara tortyr att spela igenom 30-40 minuter av att inte ha någon chans alls för man har inte spelat spelet i 8 år för att kunna alla hjältars förmågor, items osv. Där vill jag bara köra surrender och undvika att kasta bort mer tid än behövligt.

Skrivet av Ender:
Skrivet av FuzioN:

Vad är det du inte fattar? blizzard sa nej till icefrog! han frågade dom först bara och googla fram, han gick sedan till valve dom nappade direkt.

Sen tjurade blizzard, och nej allvarligt talat om det görs en populär mod i ett spel som blir en esport och sedan utvecklarna ej vill ta med denna talang till sitt företag till att göra ett separat spel, då ta mig fan förtjänar dom inte ett öre av spelarna.

Valve lyssnar iaf på sin community och är 10 gånger bättre på det än valve, under international exempelvis så fanns det pendants(vilket lag du höll på) du kunde köpa när du tittade när dom spelade drogs olika sorters kills undergamet hade du chans att få kosmetiska items av denna itemen, och du visade vilket lag du håller på.

Dessa pengar som dessa pedanter drog in 100% ja 100% inte 10% som andra företag som blizzard eller riot hade gjort.

100% av pengarna gick till spelarna i lagen.

till frågan varför ska du installera ettan för köra emot botar? :S finns 10 gånger bättre ai:botar kodade för dota2.

Och angående medusa jag tycker du ska ta dig en titt på hur "fantasy" medusa ser ut och hur mycket olika sätt man kan göra den på för tillfredställa den större målgruppen.

Hon ser fö inte alls ut inte ens i närheten av lik lady vashj i wc3 eller i wow för den delen så långt ifrån att det är löjligt, hon har inget "naga" ansikte ens. som jag sa innan kolla wc3 gubben och kolla dota 2 (obs INGAME) och gemför så ska du se inte lik alls som du framgår att hon är.

Alltså, vad är det egentligen du tror att jag inte förstår? Trodde att jag till skillnad från dig uttryckt mig solklart medans du bara fortsätter att mala på om samma saker.
Vad gäller likheten med Naga Sea Witch så tycker jag att den är uppenbar och ifall inte det passar dig så får du fan tårka tårarna och gå vidare. Den "riktiga" Medusa hade som jag trodde ingen fiskkropp (http://en.wikipedia.org/wiki/Medusa), och sprang antagligen inte runt med en pilbåge heller, även om jag ska låta det sista vara osagt. Vi har olika åsikter här, mer än så är det inte.

Detta spelar hur som helst ingen roll, jag håller som sagt med om att DotA2 INTE är en "ripoff" av WC3, jag uttryckte mig klumpigt och okunnigt i mitt första inlägg och ser fram emot att spela det.

Tack för tipset förresten, trodde inte att man kunde köra mot bottar i DotA2 betan...har en hel del att sätta mig in i!

Det är lite hans grej. Han maler på om samma saker om och om igen, står fanatiskt vid Valves sida i varje ärende.
Det är givet att de flesta av Dota-hjältarna är influerade utav WC3 hjältar, enheter, förmågor och dylikt, men man är inte tillåten att kritisera något som är varken Valve eller Dota och definitivt inte när de kombineras.

Vet inte varför man skulle anta att Dota 2 har bottar, blev förvånad själv när jag hittade dem

Medlem
Skrivet av Skjuludde:

Det är givet att de flesta av Dota-hjältarna är influerade utav WC3 hjältar, enheter, förmågor och dylikt, men man är inte tillåten att kritisera något som är varken Valve eller Dota och definitivt inte när de kombineras.

Hjältarna har inte mycket mer än utseende gemensamt med hjältarna i WC3.... Visst, vissa av hjältarna i DotA har någon spell som är likadan som motsvarande hjälte i WC3, men det är ju för att utseendet leder ungefär till vilka spells som en hjälte bör ha...

En paladin (omniknight) bör ha en helande spell, till exempel. Inte för att han hade det i WC3, utan för att han har det utseendet.
De skapade en helt ny lore kring varenda hjälte i DotA, så att man inte skulle förknippa dem med WC3's hjältar.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Skjuludde:
Skrivet av Jeehao:
Skrivet av Ender:

hur funkar det förresten med SteamStore...sakerna man köper där till DotA2, är de bara kosmetiska saker? Tappar ju sugen direkt om det ska vara pay2win, isåfall betalar jag hellre en fast avgift direkt för ett balanserat spel :/

Jo det är nästan nästan bara kosmetiska saker i shoppen och dom ger dig inte någon fördel alls.
Förutom att din gubbe kanske ser snyggare ut än andras ^^

Men efter varje runda så har man en chans att få ett kosmetiskt drop gratis så det är inte så att du måste betala pengar för att få se lite annorlunda ut. Jag har fått massa schysta saker.

Sedan så finns det
Couriers,Announcers,Nycklar till kistor man kan hitta,Ett egg med någon courier i,Backpack expander så man får plats med mer saker man hittar,XP boost, och lite annat smått som man kan köpa

Det här är inget Pay2Win spel..

Jag tycker att det är riktigt trevligt att Dota2 inte är som LOL och HON där man har fördelar om man lägger in pengar då man kan spela heroes som andra kanske inte har.

Dock ar man naiv om man tror att nagot annat foretag an valve hade kunnat gora det med samma business model. De kan ga forlust pa spelet men den okande anvandningen utav steam gor att de tjanar pa det.
tf2 och dota 2 ar just det, for att locka folk att anvanda steam.

Alla som släpper spel vill väl att man ska använda deras produkter? Steam är helt gratis att använda så jag ser inte problemet med att valve kanske vill att man ska använda deras spel browser? Jag har över 100 spel på Steam och dom ligger utmärkt där dom ligger. Steam är nästan som en extra hårddisk där man kan samla sina spel så man slipper ha hundra skivor liggandes någonstans när man känner att man vill installera något spel igen.

Vad spelar det för roll om det är ett indieteam på 2 personer eller ett stort företag som släpper ett ''free to play'' spel? Både Dota2 och TeamFortress2 är grymt bra spel för att vara gratis. Jag spelade TF2 när det kostade pengar oh visst har dom ändrat en massa saker, Men det är ungefär samma spelstil nu som det var i början.. Massa nya items bara. Är det något fel att dom förnyar sitt spel?

Steam är bara en browser till dina spel där du kan samla dina spel, Vad är problemet med det?
Klarar inte din dator av att ha steam i bakgrunden så kanske du borde uppgradera segburken^^

Medlem
Skrivet av Jeehao:
Skrivet av Skjuludde:
Skrivet av Jeehao:
Skrivet av Ender:

hur funkar det förresten med SteamStore...sakerna man köper där till DotA2, är de bara kosmetiska saker? Tappar ju sugen direkt om det ska vara pay2win, isåfall betalar jag hellre en fast avgift direkt för ett balanserat spel :/

Jo det är nästan nästan bara kosmetiska saker i shoppen och dom ger dig inte någon fördel alls.
Förutom att din gubbe kanske ser snyggare ut än andras ^^

Men efter varje runda så har man en chans att få ett kosmetiskt drop gratis så det är inte så att du måste betala pengar för att få se lite annorlunda ut. Jag har fått massa schysta saker.

Sedan så finns det
Couriers,Announcers,Nycklar till kistor man kan hitta,Ett egg med någon courier i,Backpack expander så man får plats med mer saker man hittar,XP boost, och lite annat smått som man kan köpa

Det här är inget Pay2Win spel..

Jag tycker att det är riktigt trevligt att Dota2 inte är som LOL och HON där man har fördelar om man lägger in pengar då man kan spela heroes som andra kanske inte har.

Dock ar man naiv om man tror att nagot annat foretag an valve hade kunnat gora det med samma business model. De kan ga forlust pa spelet men den okande anvandningen utav steam gor att de tjanar pa det.
tf2 och dota 2 ar just det, for att locka folk att anvanda steam.

Alla som släpper spel vill väl att man ska använda deras produkter? Steam är helt gratis att använda så jag ser inte problemet med att valve kanske vill att man ska använda deras spel browser? Jag har över 100 spel på Steam och dom ligger utmärkt där dom ligger. Steam är nästan som en extra hårddisk där man kan samla sina spel så man slipper ha hundra skivor liggandes någonstans när man känner att man vill installera något spel igen.

Vad spelar det för roll om det är ett indieteam på 2 personer eller ett stort företag som släpper ett ''free to play'' spel? Både Dota2 och TeamFortress2 är grymt bra spel för att vara gratis. Jag spelade TF2 när det kostade pengar oh visst har dom ändrat en massa saker, Men det är ungefär samma spelstil nu som det var i början.. Massa nya items bara. Är det något fel att dom förnyar sitt spel?

Steam är bara en browser till dina spel där du kan samla dina spel, Vad är problemet med det?
Klarar inte din dator av att ha steam i bakgrunden så kanske du borde uppgradera segburken^^

Här är typexempel på att anta en hel massa saker som jag aldrig sagt.
Allt du just skrev har väldigt lite med det jag skrev enbart för du antog att jag avskyr steam och inte använder det, vilket är inkorrekt.
Jag har två konton med sammanlagt över 80 spel och har lagt en 71 timmar sammanlagt på Dota 2. Räcker det för att stilla ditt behov av att försvara Steam och Valve som om jag rådde folk att inte använda det?

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Skjuludde:

Det är givet att de flesta av Dota-hjältarna är influerade utav WC3 hjältar, enheter, förmågor och dylikt, men man är inte tillåten att kritisera något som är varken Valve eller Dota och definitivt inte när de kombineras.

Hjältarna har inte mycket mer än utseende gemensamt med hjältarna i WC3.... Visst, vissa av hjältarna i DotA har någon spell som är likadan som motsvarande hjälte i WC3, men det är ju för att utseendet leder ungefär till vilka spells som en hjälte bör ha...

En paladin (omniknight) bör ha en helande spell, till exempel. Inte för att han hade det i WC3, utan för att han har det utseendet.
De skapade en helt ny lore kring varenda hjälte i DotA, så att man inte skulle förknippa dem med WC3's hjältar.

Givetvis. Men det går inte komma ifrån att hur de agerar, mechanics, attribut systemet, inventory, item systemet, förmågor och dylikt är djupt influerat utav WC3 och i grunden detsamma. Det har naturligtvis föga betydelse men är en intressant grej att ha i åtanke i evolutionen utav denna genren.
Det är givet att de flyttat runt förmågor som, rätta mig om jag har fel, Skeleton King där vampiric aura är från Dreadlord, crit chance är från blademaster, hellblast är från mountain king och reincarnation är från tauren chieftain med en twist. Har det något större betydelse? Återigen naturligtvis inte. Men jag kan förstå att de som spelat WC3 mycket men aldrig bekymrade sig med Dota kan finna det underligt att Valve har kunnat göra som de gjort. Givetvis har de rätten men tja återigen.
Man kan göra samma grej mellan LoL och Dota där man ser vissa olika förmågor kan relateras till LoL-champions.
Där har vi som Pudge kan brytas ner till hook gick till Blitzcrank, rot? grejen gick till Dr. Mundo har jag för mig, magic resist passiven antar jag Kassadins passive samt ultin till Warwick. Återigen rätta mig om jag har fel för fan vad hjältar och förmågor det är överallt.

Medlem
Skrivet av Skjuludde:

Här är typexempel på att anta en hel massa saker som jag aldrig sagt.
Allt du just skrev har väldigt lite med det jag skrev enbart för du antog att jag avskyr steam och inte använder det, vilket är inkorrekt.
Jag har två konton med sammanlagt över 80 spel och har lagt en 71 timmar sammanlagt på Dota 2. Räcker det för att stilla ditt behov av att försvara Steam och Valve som om jag rådde folk att inte använda det?

Jag antog att detta var din ställning för det var ungefär så som du formulerade det du skrev. Du sa ingenting som kunde antyda till att du kanske använde steam eller någonting alls, Det du skrev såg ut som ett ogillande mot stora företag som släpper gratis saker för att få fler kunder i längden bara för att dom kan..

Medlem
Skrivet av Jeehao:
Skrivet av Skjuludde:

Här är typexempel på att anta en hel massa saker som jag aldrig sagt.
Allt du just skrev har väldigt lite med det jag skrev enbart för du antog att jag avskyr steam och inte använder det, vilket är inkorrekt.
Jag har två konton med sammanlagt över 80 spel och har lagt en 71 timmar sammanlagt på Dota 2. Räcker det för att stilla ditt behov av att försvara Steam och Valve som om jag rådde folk att inte använda det?

Jag antog att detta var din ställning för det var ungefär så som du formulerade det du skrev. Du sa ingenting som kunde antyda till att du kanske använde steam eller någonting alls, Det du skrev såg ut som ett ogillande mot stora företag som släpper gratis saker för att få fler kunder i längden bara för att dom kan..

Jag menade på att det är i princip så nära som ojämn konkurrens man kan komma för det finns inget företag förutom Valve som hade kunnat tjäna pengar genom att förlora pengar på en enskild produkt, om jag uttrycker mig så
Det är en bra business model men inget som man kan förvänta sig spridas.

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av FuzioN:

Nej blizzard ändrade i sin det vart ej så förr i wc3 i sc2 blev det så pga just dota
Har aldrig förekommit, har spelat dota sedan start och spelat dota/hon/lol

Fel, i EULA till WC3's world editor står det att Blizzard äger allt innehåll, och att det inte får användas till kommersiellt syfte.

Källa: http://www.pcgamer.com/2012/02/16/decoding-blizzard%E2%80%99s...
En bit ner, paragraph 9 & 10.

"The marketing and trademark of Dota as a franchise by Valve gained concern and opposition from the DotA Allstars contributors working at Riot Games, as well as Blizzard Entertainment, both of which legally opposed the franchising of Dota by Valve. The legal dispute was conceded on May 11, 2012, with Valve gaining undisputed franchising rights for commercial use to the trademark, while non-commercial use remains open to the public."

http://en.wikipedia.org/wiki/Defense_of_the_Ancients

Längst ner på sidan, det var ju massa media exponering osv under den "rättstvisten"

Medlem
Skrivet av Jeehao:
Skrivet av Skjuludde:

Här är typexempel på att anta en hel massa saker som jag aldrig sagt.
Allt du just skrev har väldigt lite med det jag skrev enbart för du antog att jag avskyr steam och inte använder det, vilket är inkorrekt.
Jag har två konton med sammanlagt över 80 spel och har lagt en 71 timmar sammanlagt på Dota 2. Räcker det för att stilla ditt behov av att försvara Steam och Valve som om jag rådde folk att inte använda det?

Jag antog att detta var din ställning för det var ungefär så som du formulerade det du skrev. Du sa ingenting som kunde antyda till att du kanske använde steam eller någonting alls, Det du skrev såg ut som ett ogillande mot stora företag som släpper gratis saker för att få fler kunder i längden bara för att dom kan..

Det är också av den anledningen som jag tror att Valve inte hade haft så mycket emot att ta in League of Legends på steam, igen, om Riot av någon anledning bestämt sig för att de ville göra det.
Mer användare på steam=mer pengar till Valve och troligtvis även fler som bestämmer sig för att testa Dota 2.
De hade egentligen kunnat släppa alla sina framtida spel gratis via steam och varit helt ok finansiellt med det.

Skrivet av Farris:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av FuzioN:

Nej blizzard ändrade i sin det vart ej så förr i wc3 i sc2 blev det så pga just dota
Har aldrig förekommit, har spelat dota sedan start och spelat dota/hon/lol

Fel, i EULA till WC3's world editor står det att Blizzard äger allt innehåll, och att det inte får användas till kommersiellt syfte.

Källa: http://www.pcgamer.com/2012/02/16/decoding-blizzard%E2%80%99s...
En bit ner, paragraph 9 & 10.

"The marketing and trademark of Dota as a franchise by Valve gained concern and opposition from the DotA Allstars contributors working at Riot Games, as well as Blizzard Entertainment, both of which legally opposed the franchising of Dota by Valve. The legal dispute was conceded on May 11, 2012, with Valve gaining undisputed franchising rights for commercial use to the trademark, while non-commercial use remains open to the public."

http://en.wikipedia.org/wiki/Defense_of_the_Ancients

Längst ner på sidan, det var ju massa media exponering osv under den "rättstvisten"

Ser ut som Guinsoo och Pendragon fick igenom sina krav iom det beslutet.

Medlem
Skrivet av Pettor:

Hrmmm, men är det inte lite konstigt ändå? DotA hjältarna är ju direkt tagna från Warcraft 3 och alltså inget de själva skapade. Därav är det ju faktiskt en Blizzard rip-off? Nu råkar det vara ruskigt grymma hjältar Blizzard skapade så jag förstår att man vill härma dom.

Nu är du lite ute och cyklar ändå..
Varken Radiant eller Dire känns i närheten av Undead och Night Elf, inte deras ancients heller.

Ingen av hjältarna i DotA 2 antyder "Wc3 ripoff" många hjältar har fått helt nya skins, vissa har fått behålla sina skins med en twist, men en ren ripoff finns det inget skin som egentligen är, det närmaste är i så fall Invoker och Silencer, men just dom är ju också älvor, ingenting blizzard själva har hittat på.

Om vi nu tar Medusa så är medusa från antiken inte från Wc3.
Orcer, älvor och annat skit är äldre än vad något Warcraft universum är.

Det är skillnad på Rip-off och att ta en idé och förnya den.

Medlem
Skrivet av Skjuludde:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Skjuludde:

Det är givet att de flesta av Dota-hjältarna är influerade utav WC3 hjältar, enheter, förmågor och dylikt, men man är inte tillåten att kritisera något som är varken Valve eller Dota och definitivt inte när de kombineras.

Hjältarna har inte mycket mer än utseende gemensamt med hjältarna i WC3.... Visst, vissa av hjältarna i DotA har någon spell som är likadan som motsvarande hjälte i WC3, men det är ju för att utseendet leder ungefär till vilka spells som en hjälte bör ha...

En paladin (omniknight) bör ha en helande spell, till exempel. Inte för att han hade det i WC3, utan för att han har det utseendet.
De skapade en helt ny lore kring varenda hjälte i DotA, så att man inte skulle förknippa dem med WC3's hjältar.

Givetvis. Men det går inte komma ifrån att hur de agerar, mechanics, attribut systemet, inventory, item systemet, förmågor och dylikt är djupt influerat utav WC3 och i grunden detsamma. Det har naturligtvis föga betydelse men är en intressant grej att ha i åtanke i evolutionen utav denna genren.
Det är givet att de flyttat runt förmågor som, rätta mig om jag har fel, Skeleton King där vampiric aura är från Dreadlord, crit chance är från blademaster, hellblast är från mountain king och reincarnation är från tauren chieftain med en twist. Har det något större betydelse? Återigen naturligtvis inte. Men jag kan förstå att de som spelat WC3 mycket men aldrig bekymrade sig med Dota kan finna det underligt att Valve har kunnat göra som de gjort. Givetvis har de rätten men tja återigen.
Man kan göra samma grej mellan LoL och Dota där man ser vissa olika förmågor kan relateras till LoL-champions.
Där har vi som Pudge kan brytas ner till hook gick till Blitzcrank, rot? grejen gick till Dr. Mundo har jag för mig, magic resist passiven antar jag Kassadins passive samt ultin till Warwick. Återigen rätta mig om jag har fel för fan vad hjältar och förmågor det är överallt.

Ja, det är klart att saker bundna till spelmotorn är liknande hur det var i WC3...

Hade man gjort om spelet så totalt som man hade behövt göra om man skulle ändra alla de sakerna, så skulle proffslagen aldrig bytt från WC3 till DotA 2, och det var självklart det som Valve var ute efter.

Allt som finns i LoL/HoN kom först från DotA, inget som finns i DotA kom först från LoL/HoN.

Skrivet av Farris:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av FuzioN:

Nej blizzard ändrade i sin det vart ej så förr i wc3 i sc2 blev det så pga just dota
Har aldrig förekommit, har spelat dota sedan start och spelat dota/hon/lol

Fel, i EULA till WC3's world editor står det att Blizzard äger allt innehåll, och att det inte får användas till kommersiellt syfte.

Källa: http://www.pcgamer.com/2012/02/16/decoding-blizzard%E2%80%99s...
En bit ner, paragraph 9 & 10.

"The marketing and trademark of Dota as a franchise by Valve gained concern and opposition from the DotA Allstars contributors working at Riot Games, as well as Blizzard Entertainment, both of which legally opposed the franchising of Dota by Valve. The legal dispute was conceded on May 11, 2012, with Valve gaining undisputed franchising rights for commercial use to the trademark, while non-commercial use remains open to the public."

http://en.wikipedia.org/wiki/Defense_of_the_Ancients

Längst ner på sidan, det var ju massa media exponering osv under den "rättstvisten"

Vet inte om du rättade eller höll med mig, då ditt citat inte riktigt hade med saken att göra...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Skjuludde:
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Skjuludde:

Det är givet att de flesta av Dota-hjältarna är influerade utav WC3 hjältar, enheter, förmågor och dylikt, men man är inte tillåten att kritisera något som är varken Valve eller Dota och definitivt inte när de kombineras.

Hjältarna har inte mycket mer än utseende gemensamt med hjältarna i WC3.... Visst, vissa av hjältarna i DotA har någon spell som är likadan som motsvarande hjälte i WC3, men det är ju för att utseendet leder ungefär till vilka spells som en hjälte bör ha...

En paladin (omniknight) bör ha en helande spell, till exempel. Inte för att han hade det i WC3, utan för att han har det utseendet.
De skapade en helt ny lore kring varenda hjälte i DotA, så att man inte skulle förknippa dem med WC3's hjältar.

Givetvis. Men det går inte komma ifrån att hur de agerar, mechanics, attribut systemet, inventory, item systemet, förmågor och dylikt är djupt influerat utav WC3 och i grunden detsamma. Det har naturligtvis föga betydelse men är en intressant grej att ha i åtanke i evolutionen utav denna genren.
Det är givet att de flyttat runt förmågor som, rätta mig om jag har fel, Skeleton King där vampiric aura är från Dreadlord, crit chance är från blademaster, hellblast är från mountain king och reincarnation är från tauren chieftain med en twist. Har det något större betydelse? Återigen naturligtvis inte. Men jag kan förstå att de som spelat WC3 mycket men aldrig bekymrade sig med Dota kan finna det underligt att Valve har kunnat göra som de gjort. Givetvis har de rätten men tja återigen.
Man kan göra samma grej mellan LoL och Dota där man ser vissa olika förmågor kan relateras till LoL-champions.
Där har vi som Pudge kan brytas ner till hook gick till Blitzcrank, rot? grejen gick till Dr. Mundo har jag för mig, magic resist passiven antar jag Kassadins passive samt ultin till Warwick. Återigen rätta mig om jag har fel för fan vad hjältar och förmågor det är överallt.

Ja, det är klart att saker bundna till spelmotorn är liknande hur det var i WC3...

Hade man gjort om spelet så totalt som man hade behövt göra om man skulle ändra alla de sakerna, så skulle proffslagen aldrig bytt från WC3 till DotA 2, och det var självklart det som Valve var ute efter.

Allt som finns i LoL/HoN kom först från DotA, inget som finns i DotA kom först från LoL/HoN.

Skrivet av Farris:
Skrivet av Dunder:
Skrivet av FuzioN:

Nej blizzard ändrade i sin det vart ej så förr i wc3 i sc2 blev det så pga just dota
Har aldrig förekommit, har spelat dota sedan start och spelat dota/hon/lol

Fel, i EULA till WC3's world editor står det att Blizzard äger allt innehåll, och att det inte får användas till kommersiellt syfte.

Källa: http://www.pcgamer.com/2012/02/16/decoding-blizzard%E2%80%99s...
En bit ner, paragraph 9 & 10.

"The marketing and trademark of Dota as a franchise by Valve gained concern and opposition from the DotA Allstars contributors working at Riot Games, as well as Blizzard Entertainment, both of which legally opposed the franchising of Dota by Valve. The legal dispute was conceded on May 11, 2012, with Valve gaining undisputed franchising rights for commercial use to the trademark, while non-commercial use remains open to the public."

http://en.wikipedia.org/wiki/Defense_of_the_Ancients

Längst ner på sidan, det var ju massa media exponering osv under den "rättstvisten"

Vet inte om du rättade eller höll med mig, då ditt citat inte riktigt hade med saken att göra...

På samma sätt som allt som fanns i LoL fanns först i Dota så fanns allt i Dota först i WC3

Medlem
Skrivet av Skjuludde:

På samma sätt som allt som fanns i LoL fanns först i Dota så fanns allt i Dota först i WC3

Ja, det är väl klart, det gjordes ju i WC3's Wprld Editor... Eller vad pratar du om?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

123
Skriv svar