Att inte ge upp

Redaktör
Ponny
Att inte ge upp

Nyårslöften är töntiga, överlag sådär. Särskilt de stora som bryts redan lagom till lunch den första januari. Och visst är det lika töntigt att prata om löftena i mitten av januari, för då har ju ”alla” redan glömt bort sina. Men ändå, visst finns det en romantisk tanke i att starta på nytt, börja på ny kula, ta nya tag, och så vidare (ja, spelbranschen är ju typ reboot-branschen nummer ett). Men jag tycker det ska göras lite lagom.

Det är ju svårt att försätta berg, även om det känns sjukt lätt vid tolvslaget och skumpan säger sitt.

Min poäng med svamlet är, inte oväntat, att jag faktiskt har ett anspråkslöst litet nyårslöfte. Jag är ju en tönt och kan inte hålla mig ifrån dem. So here goes: En ful ovana jag har är att avsluta knappt hälften av de spel jag påbörjar. Att ge upp. Så kan vi ju inte ha det! Sålunda har jag nu lovat mig själv att slutföra alla spel jag tar mig an.

Triva: Jag har just börjat spela #Star Wars: The Old Republic igen. Hittills i mitt liv har jag aldrig kört igenom ett helt onlinerollspel. Löftet sätts under hård press redan från start. Bring it on!

[ia=726622; large]
Darth Väder approves of this.

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Att inte ge upp

Inte bra att börja spela MineCraft då, i och med att det aldrig blir "klart".

Annars kan jag tillägga att du har kommit länge än mig, när det kommer till spelande. Jag har ett par spel som jag köp och sedan tagit plasten av, men sedan på sin höjd installerat men aldrig spelat. Pinsamt, en del av dom vändade jag på riktigt länge innan de kom och nu så har jag inte ens startat dom...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Hehe. Vågat löfte. Speciellt med tanke på att mmon är bland de mest tidskrävande du kan ge dig på.

Själv kör jag klart 95% av alla spel eller något i den stilen. Men med tanke på att jag är väldigt kräsen, och konsumerar ganska litet antal spel varje år, samt perfektionistisk (på det dåliga sättet ) sker det hela naturligt.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Sebastian Lind:

DQ VII...

Precis! Så där blir det alldeles för många gånger. NO MORE! Mitt nya liv har börjat!


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av conthox:

Annars kan jag tillägga att du har kommit länge än mig, när det kommer till spelande. Jag har ett par spel som jag köp och sedan tagit plasten av, men sedan på sin höjd installerat men aldrig spelat. Pinsamt, en del av dom vändade jag på riktigt länge innan de kom och nu så har jag inte ens startat dom...

Ah, det där känner jag också igen. Men det känns, åtminstone för egen del, bättre att "bara" ha köpt dom än att lägga ner 20-30 timmar och dumpa dom i diket (läs: djupt i spelhyllan)


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av Manqs:

Själv kör jag klart 95% av alla spel eller något i den stilen. Men med tanke på att jag är väldigt kräsen, och konsumerar ganska litet antal spel varje år, samt perfektionistisk (på det dåliga sättet ) sker det hela naturligt.

Bra siffror! Men hur menar du? Är det så att du måste klara alla spel till 100% och inte lämna någon sten orörd? Det är en jobbig grej, kan själv känna så ibland; att om jag missar något, så har jag misslyckats. Särskilt i spel som känns viktiga för mig.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av Manqs:

Själv kör jag klart 95% av alla spel eller något i den stilen. Men med tanke på att jag är väldigt kräsen, och konsumerar ganska litet antal spel varje år, samt perfektionistisk (på det dåliga sättet ) sker det hela naturligt.

Bra siffror! Men hur menar du? Är det så att du måste klara alla spel till 100% och inte lämna någon sten orörd? Det är en jobbig grej, kan själv känna så ibland; att om jag missar något, så har jag misslyckats. Särskilt i spel som känns viktiga för mig.

Mer så att jag vill se allt och hitta allt i spel. Min nyfikenhet är alldeles för stor. Så jag kan inte riktigt lägga undan ett spel innan jag klarat det. För annars får jag ju inte reda på hur det slutar. Även om spelet kanske inte alltid är så kul. Men det är klart, vissa spel går helt enkelt inte att spela igenom för smaken skiljer sig så mycket. Så även om jag kanske slösar lite tid så är jag ingen martyr.

Ett tips förresten. Spela SWTOR med en kompis. Bland det bästa när jag tog mig till maxlevel var när min sith stod vid sidan om och kollade på när min kompis och hans bounty hunter, helt motiverat, gav sig på en snobbig adelsman i ett av de personlig uppdragen. Vill inte spoila för mycket men kul var det!
Jag tycker mycket av SWTORs personliga story är bra. Och att få uppleva dubbelt så mycket är nästan dubbelt så kul. Plus att spela tillsammans är alltid roligt.

Redaktör
Ponny

Ah, nyfikenhet! Jag får se till att pimpa min. För när jag tappar motivationen och hittar tristessen vinner den över nyfikenheten.

Ja, det är ett bra tips. Just nu försöker jag mest hitta in i rätt SWTOR-feeling igen och sätta mig in i sånt jag glömt. Lirade ju med da fotolergök förut, men nu är vi på helt olika levels. Får se om jag hinner ikapp.


signatur

En Bamseponny av folket

1
Skriv svar