Bilder från nedlagda Half-Life 2: Episode 4

Robot
Bilder från nedlagda Half-Life 2: Episode 4

Half-Life 2: Episode 4 utvecklades av Arkane, studion bakom hyllade Dishonored.

#arkane-studios, #valve, #half-life-2-episode-two


Medlem
Bilder från nedlagda Half-Life 2: Episode 4

Såg lite häftigt ut, undrade hur slutproduktionen var planerad att se ut. Hur som helst så skiter jag i att nästa Half-Life tar tid på sig, så länge det blir jävligt underbart

Medlem

Nu tror jag Valve gick fram lite för fort...

Medlem

Så vi har mer information om episod 4 än om 3. Valve kan verkligen inte räkna till 3

Medlem

nån på valve kan inte räkna ...

fast å andra sidan såg inte omgivningarna ut att komma från Borealis

Inaktiv

Hoppas att dom är snabbare på hårdvaran...

Känns lite att man som stort fan av serien hinner tröttna och blir mest nostalgisk när dom aldrig släpper något nytt. Nu behöver dom ju inte göra som med CoD och The Sims o mjölka gärnet men vart tredje år iaf....

Medlem

Det är väl inte första April än?

Medlem

Episode 4? Ge mig ep3 eller hl3 !

Medlem

Ser ut att vara en äldre version av Source. Vi får se Half Life 3 när Source 2 är klar.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Känns som om Valve är det nya 3D Realms, bara att dom inte kommer få slut på pengar som 3D Realms gjorde med Duke Nukem Forever, tack vare Steam.

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Ser ut att vara en äldre version av Source. Vi får se Half Life 3 när Source 2 är klar.

Precis, har jag sagt länge, och Source 2 lär komma när nästa konsol-generation kommer....


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Känns som om Valve är det nya 3D Realms, bara att dom inte kommer få slut på pengar som 3D Realms gjorde med Duke Nukem Forever, tack vare Steam.

Ja det är typ tack vare andra spelutvecklare att valve inte kan släppa spel längre...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Så typ: Nej, Episode 4 kan inte innehålla headcrabs och zombier. Så, vad gör vi efter en av spelhistoriens största
cliffhangers. Vi lägger ner skiten! Bra idé Valve! Bra idé! Not.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av zappmeharder:

Så typ: Nej, Episode 4 kan inte innehålla headcrabs och zombier. Så, vad gör vi efter en av spelhistoriens största
cliffhangers. Vi lägger ner skiten! Bra idé Valve! Bra idé! Not.

Var så jäkla längesen nu att jag glömt cliffhangern. Kanske lika bra det.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Kazutoyo:

Känns som om Valve är det nya 3D Realms, bara att dom inte kommer få slut på pengar som 3D Realms gjorde med Duke Nukem Forever, tack vare Steam.

Ja det är typ tack vare andra spelutvecklare att valve inte kan släppa spel längre...

Kan? "Vill" skulle jag mer säga.

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Neatherblade:

Ser ut att vara en äldre version av Source. Vi får se Half Life 3 när Source 2 är klar.

Precis, har jag sagt länge, och Source 2 lär komma när nästa konsol-generation kommer....

Sedan när bryr sig Gabe Newell om konsoller?

Medlem

Jag fattar ingenting..

Medlem

Half-life 3 tack.

Medlem

Jag saknar Half-Life.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

ZF
Medlem
Skrivet av Hammond:

Sedan när bryr sig Gabe Newell om konsoller?

sen han ville ha en egen..?

Medlem
Skrivet av ZF:
Skrivet av Hammond:

Sedan när bryr sig Gabe Newell om konsoller?

sen han ville ha en egen..?

badum tss

Medlem

Det är fint att dom försöker i alla fall...


signatur

Nämen!

Medlem

dom väntar på source engine 2 det är ju ett faktum att modda source engine 1 tar sjuk tid, och att den tiden att göra en bättre engine 2a där dom kan porta source engine spel 1 på ett effektivt sätt(är helt nytt fyi)

Så kmr ju komma en ny hl i source engine två, dock är jag lite skeptiskt då dom blir ju tvugna att börja om känns det som ändra hela storyn.

Annars bryter det ju storymässigt, så skulle inte bli förvånad på en helt ny ip faktist och dom låter hl vila i ro.

Medlem

lol vilket skämt.....

Medlem
Skrivet av FuzioN:

dom väntar på source engine 2 det är ju ett faktum att modda source engine 1 tar sjuk tid, och att den tiden att göra en bättre engine 2a där dom kan porta source engine spel 1 på ett effektivt sätt(är helt nytt fyi)

Så kmr ju komma en ny hl i source engine två, dock är jag lite skeptiskt då dom blir ju tvugna att börja om känns det som ändra hela storyn.

Annars bryter det ju storymässigt, så skulle inte bli förvånad på en helt ny ip faktist och dom låter hl vila i ro.

Det är väl ändå inget faktum att modda Source 1 tar sjuk tid, Source och dess föregångare GldSrc har varit populära motorer för moddar. Vad är det som är så nytt att porta spel på ett effektivt sätt? Half Life : Source är en rak portning in i Source från GldSrc, man kan ju diskutera om hur mycket det gjorde i det stora hela, men allt som allt blev det portat. Source är utvecklat med tanken om bakåtkompatibilitet.

Förövrigt är Source 2 i princip klar, Gabe har själv sagt att dom väntar bara på ett spel att släppa den med (HL3?)

Varför blir dom tvungna att börja om? Varför skulle dom behöva ändra hela storyn i Half Life bara för att dom släpper Source 2? Hur bryter det storymässigt?


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Känns som om Valve är det nya 3D Realms, bara att dom inte kommer få slut på pengar som 3D Realms gjorde med Duke Nukem Forever, tack vare Steam.

Fast Valve har ju släppt en hel del egna titlar också. Senast var det väl CS:GO.

Medlem

Bromskloss? Ja tänk, Episode 3 kanske inte hade kommit ut i rimlig tid! Eller nä, vänta nu...

1
Skriv svar