Byt namn på din Starcraft 2-profil

Robot
Byt namn på din Starcraft 2-profil

Blizzard har länge planerat att låta dig betala för att byta namn på din profil, men eftersom funktionen nedprioriterades utan att något sades får alla ett gratisbyte.

#starcraft-ii-wings-of-liberty, #blizzard, #starcraft-ii-heart-of-the-swarm


Medlem
Byt namn på din Starcraft 2-profil

Blizzard gör för det mesta bra spel.. men helvete vad snåla dom är... Med tanke på deras senaste släpp borde de fan ge oss pengar.. så sjukt besviken på dem..


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem

Varför inte bara göra så tagen dyker upp innan namnet som i alla andra spel? Eller det kanske inte finns något inbyggt klansystem, har ingen aning eftersom jag inte spelar sc2.

Medlem

Jösses vad giriga de har blivit, skönt att inte ha med dem att göra längre... ångrar djupt att jag betalade för deras moneygrinder. Saknar det gamla Blizzard som gjorde bra spel som folk njöt av. De hade kunnat rädda Diablo 3 om de skippat RMAH och levererat de utlovade funktionerna ifrån början, då hade de kunnat bygga ut spelet med en riktigt bra story och inte det hafsverk de gjorde nu. All for the monies... De är dock duktiga på film, de kanske ska göra det istället och låta spelen utvecklas av någon som bryr sig...

Inaktiv

Så man tar betalt för att gå in i en databas o ändra ett namn? Något som användaren dessutom gör själv?

shit....greed before need alltså

Medlem

Antar att någon blizzard anstäld gjorde en deal med djävulen typ. Och sånna fall var den dealen åt helvete ;).

Medlem

ib4 herpa derpa det kostar för att man inte ska byta namn varje dag.

a just det, för att att 10 år sedan var det KAOS på grund av att man bytte namn / hade många "konton" på ett spel.....

BS.

Medlem

Går ju liksom att lösa sånt utan att vara girig och ta ut en kostnad för något som sker helt automatiskt och som inte kostar märkvärdiga resurser att genomföra. T.ex att man får byta t.ex max en gång per viss period, eller så ska det vara krångligt att byta... men det ska inte kosta pengar, det ger bara fel signal.

Medlem

Blizzard i all ära, men man får inte glömma att företaget heter "Activision Blizzard Inc." numera...

Medlem

Jag tycker det är mer fascinerande hur grinia/snåla deras konsumenter (ni) blivit. Herregud vilket jävla gnäll det är på er.

Ingen tvingar någon att använda RMAH på D3, faktumet är att det är fullt möjligt att klara spelet på Inferno med egenhittade/AH items.

Sure, jag hade föredragit Diablo 3 att ha en closed och en open battlenet av fördelen till communityt och dess moddar.

När det sker så kommer jag troligtvis bli mer aktiv i det spelet, men det är fascinerande att ni måste hacka aktivt på deras val om att tjäna pengar. De är ett företag, de finns inte för att ge er saker gratis. De finns där för att arbeta för något de tror på, för att tjäna pengar åt sin familj och att njuta av verksamheten i en helhet.

Om ni inte tycker om det, spela då inte spelet. Finns ingen anledning till att repetivt gnälla om samma sak om och om igen. Tack vi har hört att ni misslyckades fatalt med att komma någonvart på D3, tyvärr köpte ingen era överprisade RMAH items som kunde gjort er stenrika.

Tyvärr, där finns dock alternativ. Torchlight 2, Path of Exile etc. Spela dem spelen, njut av dem och håll käften.

De enda som är giriga här. Är ni. Ju fortare ni inser det, desto fortare kan ni gå vidare med era liv och hitta något vettigt att göra med eran tid.

Medlem
Skrivet av Aresz:

Så man tar betalt för att gå in i en databas o ändra ett namn? Något som användaren dessutom gör själv?

shit....greed before need alltså

Handlar ju med stor sannolikhet om det logistiska krånglet när folk byter nick och vad det får för övriga konsekvenser på diverse data / system.

Inaktiv
Skrivet av Nelfie:

När det sker så kommer jag troligtvis bli mer aktiv i det spelet, men det är fascinerande att ni måste hacka aktivt på deras val om att tjäna pengar. De är ett företag, de finns inte för att ge er saker gratis. De finns där för att arbeta för något de tror på, för att tjäna pengar åt sin familj och att njuta av verksamheten i en helhet.

Bara för att ett företag ska tjäna pengar är girighet inte ok. Det är ingen som motsätter sig att Blizzard ska tjäna pengar, utan på sättet hur man gör det. Genom namnbyten, genom AH. Se på alla andra som tar betalt för skitcontent i form av DLC/"mappack på tre kartor" som tidigare var gratis, eller som tom tagits bort från spelet för att läggas till igen för en summa.

"Det är ett företag" är ju inget argument, isåfall skulle man kunna legitimera all skit som händer bara för att det ger pengar. Tror Blizzards anställda hade fått mat på bordet ändå..

Medlem

Man måste ju inte byta sitt namn i spelet eller hur?

När jag började att spela Sc1 när det var nytt så bytte jag till påhittade klan namn säkert flera gånger i veckan bara för att jag kunde skapa hur många account som jag ville, jag tror inte att det skulle funka i det nya battlenet där allt är bundet till ett account. Det skulle säkert bli småkaos i deras system,

Det blizzard skulle kunna göra vore att dom lade in 3 sub account slots som man kan döpa till vad man vill en gång i veckan bara namnen inte är upptagna, Men i sin profil tycker jag att man alltid ska ha samma namn som man registrerat sitt SC2 konto med så att folk kan se vem man är om man byter namn 85 gånger i veckan. Vill man byta namn på sitt spelarkonto så skulle det kunna kosta pengar,

Eller så lägger dom bara in ett klan system där man kan gå med i klaner och när man är med i en klan så får man deras tag framför sitt namn, Kan ju inte vara så svårt för blizzard att fixa ^^

Medlem

De som klagar är nog fjortisar som döpte sig till "ZerglingomgLOLpwnzor" för ett par år sedan och kanske har de mognat lite nu. (Bara lite)


signatur

IDKFA

Medlem

sålänge folk betalar för självklara saker kommer det fortsätta tyvärr.

Medlem

ehehe... "enkelt att fixa och borde vara gratis" säger ni. Lite inblick i databaskopplingar och sådant där borde ni behöva. Och vet vet hur Blizz tänker om framtiden, kanske har den implanteringar på gång som gör det svårt att ha nick/konto byte sådär. De har kanske byggt upp sitt system på detta kring kontonamnet, loggningar, aktiviteter, fakturering m.m

Skägg.
10 Chambers

Raderat inlägg, varnat medlemmar.


signatur
1
Skriv svar