Xbox 720 och PS4 visas i mars?

Robot
Xbox 720 och PS4 visas i mars?

Enligt rykte från Gameinformer kommer nästa konsolgeneration visas upp i anslutning till Game Developers Conference i mars.

#microsoft, #sony, #apple


Medlem
Xbox 720 och PS4 visas i mars?

xbox360 lät väl helt okej, fanns ju en tanke bakom namnet, men xbox720 låter ju bara löjligt...

blir nästa xbox1080 eller xbox1440?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Vad var tanken bakom namnet? Glömt helt.

Medlem

"720" och "PS4" är bara namnen som folk valt att kalla dom tills officiella namnen tillkännagivits.

Nästa Xbox borde om något heta Xbox 3, men det märker vi när det blir officiellt.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Inaktiv
Skrivet av Soulless:

xbox360 lät väl helt okej, fanns ju en tanke bakom namnet, men xbox720 låter ju bara löjligt...

blir nästa xbox1080 eller xbox1440?

Playstation 3 och Playstation 4 då? Lika löjligt.

Medlem

Tycker att namnen är sjukt logiska, man fattar i alla fall vilken som kom när

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Soulless:

xbox360 lät väl helt okej, fanns ju en tanke bakom namnet, men xbox720 låter ju bara löjligt...

blir nästa xbox1080 eller xbox1440?

Playstation 3 och Playstation 4 då? Lika löjligt.

Går ju åtminstone i nummerordning Är ju snack om att 4an kommer heta Orbis för att passa bättre ihop med PS Vita.

Medlem
Skrivet av DraxXus:

Vad var tanken bakom namnet? Glömt helt.

Det hade väl något med ett helt varv att göra.. alltså 360 grader. Tror det var så ivarjefall.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Det börjar gå överstyr med rykten om detta nu - nya bud varje dag.

Medlem
Skrivet av Soulless:

xbox360 lät väl helt okej, fanns ju en tanke bakom namnet, men xbox720 låter ju bara löjligt...

blir nästa xbox1080 eller xbox1440?

Haha, om Ms skulle köra på sådan namngivning vore nog xbox 1080 (aka HD) ett bättre namn då den nya konsolen iaf borde klara 1080p i de flesta spel.
Dock så kommer nästa xbox knappast ha ett sådant namn, iaf inte 720, men tills dess den får ett officiellt namn så duger "xbox 720" då folk iaf vet vad man menar.

Medlem
Skrivet av Soulless:

xbox360 lät väl helt okej, fanns ju en tanke bakom namnet, men xbox720 låter ju bara löjligt...

blir nästa xbox1080 eller xbox1440?

Microsofts arbetsnamn är inte xbox720 det är xbox next. Förmodligen kommer den få ett helt annat namn sen. Xbox720 kommer ju från alla fyndiga spelsidor som inte kommer på något bättre.

Medlem
Skrivet av lang:
Skrivet av Soulless:

xbox360 lät väl helt okej, fanns ju en tanke bakom namnet, men xbox720 låter ju bara löjligt...

blir nästa xbox1080 eller xbox1440?

Microsofts arbetsnamn är inte xbox720 det är xbox next. Förmodligen kommer den få ett helt annat namn sen. Xbox720 kommer ju från alla fyndiga spelsidor som inte kommer på något bättre.

Nextbox;)

Medlem

"Sonya och Microsoft"

Inaktiv

Det är bara Sega som har haft lite fantasi,
Sega genesis, sega saturn, och sega dreamcast..

Sega har väl inte tillräckligt med ekonomiska muskler för att kasta sig in i konsolkriget igen ?


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Då jag arbetar inom detta område måste jag bara lägga mig i!

Det finns faktiskt en rätt logisk marknadsföringsteknik bakom namnet 360. Då Microsoft inte ville gå ut med ett "xbox 2" vilket skulle göra att PS 3 låter bättre och mer utvecklat i många öron(psykologiskt) fast det egentligen inte behöver vara det. Siffran 6 är en väldigt dominerande siffra som människan reagerar starkare på än till och med 9an. Så till sista 0an som lades till för att göra det mer logiskt för konsumenterna... 3 vore idiotiskt pgr av hoppet över 2... 36 vore helt ologiskt utan ett speciellt sammanhang... 360 är på samma nivå som PS3 men 360 får människan att tro det är extra anpassningsbart utan att du egentligen inte tänker på det!

Som lang skriver, sannolikheten att dom väljer xbox 720 är extremt liten och vilket bara skulle vara ren idioti. Numret 720 har IDAG otroligt mycket negativt i sig.

Jag personligen skulle satsa otroligt mycket pengar på att de presenterar ett helt nytt namn/ord efter Xbox.

Medlem
Skrivet av Soulless:

xbox360 lät väl helt okej, fanns ju en tanke bakom namnet, men xbox720 låter ju bara löjligt...

blir nästa xbox1080 eller xbox1440?

Den kommer förmodligen inte heta Xbox 720 utan bara Xbox. användargränssnittet kommer också påminna om Windows 8 och ModernUI. Nu är ju Xbox360's "dashboard" redan snarlikt modernUI men det är på de spåret de förmodligen kommer att fortsätta!

Medlem

Varför läser jag sånt här när jag kan spela bra spel spec när det inte ens var intressant för mej!?

Medlem

Tror nya xboxen kommer heta Xbox 8 precis som alla andra Microsoft produkter nu. Wp8, Windows 8 och kanske även Xbox 8

Medlem

Tror nya xboxen kommer heta Xbox 8 precis som alla andra Microsoft produkter nu. Wp8, Windows 8 och kanske även Xbox 8

Medlem

[quote=19kevva93]

Skrivet av Soulless:

xbox360 lät väl helt okej, fanns ju en tanke bakom namnet, men xbox720 låter ju bara löjligt...

blir nästa xbox1080 eller xbox1440?

Den kommer förmodligen inte heta Xbox 720 utan bara Xbox. användargränssnittet kommer också påminna om Windows 8 och ModernUI. Nu är ju Xbox360's "dashboard" redan snarlikt modernUI men det är på de spåret de förmodligen kommer att fortsätta![/quote

Så du tycker inte windows 8 påminner om xbox 360s menyer då
]

Medlem
Skrivet av lang:
Skrivet av Soulless:

xbox360 lät väl helt okej, fanns ju en tanke bakom namnet, men xbox720 låter ju bara löjligt...

blir nästa xbox1080 eller xbox1440?

Microsofts arbetsnamn är inte xbox720 det är xbox next. Förmodligen kommer den få ett helt annat namn sen. Xbox720 kommer ju från alla fyndiga spelsidor som inte kommer på något bättre.

Är det inte arbetsnamnet Durango? Det har ju ryktats om att Microsoft helt enkelt bara kommer att kalla den Xbox igen.


signatur

Nämen!

Medlem

PS4 förbokad


signatur

Meep!

Medlem

Även Xbox Loop

Medlem

Vill inte klaga men är jag den enda som börjar tröttna på att höra spekulationer om när den nya konsolgenerationen kommer presenteras? Jag menar de kommer att visa upp både PS4:an och Xbox 720 när dom visar upp den och det enda vi egentligen kan göra är att vänta.

Medlem

Ska försöka hålla mig till andra generationens PS4 kommer ut... plugga med två barn och hus lämnar inte många kulor kvar att rulla. Examen sommaren 2015 så då kanske man kan ha råd med en PS4 till julklapp det året Eller sån däringa 720 graders låda om den verkar intressant

Medlem
Skrivet av hoLd:

Vill inte klaga men är jag den enda som börjar tröttna på att höra spekulationer om när den nya konsolgenerationen kommer presenteras? Jag menar de kommer att visa upp både PS4:an och Xbox 720 när dom visar upp den och det enda vi egentligen kan göra är att vänta.

man behöver faktiskt inte läsa alla artiklar på fz, man kan välja bort dom som berör något man inte vill läsa om.

Medlem
Skrivet av 19kevva93:
Skrivet av Soulless:

xbox360 lät väl helt okej, fanns ju en tanke bakom namnet, men xbox720 låter ju bara löjligt...

blir nästa xbox1080 eller xbox1440?

Den kommer förmodligen inte heta Xbox 720 utan bara Xbox. användargränssnittet kommer också påminna om Windows 8 och ModernUI. Nu är ju Xbox360's "dashboard" redan snarlikt modernUI men det är på de spåret de förmodligen kommer att fortsätta!

Var det inte snack om att den kommer heta Xbox 8 just för att det påminner om Windows 8.
Har för mig att det var något sånt med tanke på hela deras 8 utbud... d.v.s. Smartphones, Surfplattor, OS och Xbox skulle tillhöra samma sorts system på något vis.

Medlem

Det jag ser mest fram emot är nog faktiskt CoD på de nya konsolerna, inte för att spela, utan för att se vilka ursäkter Activision har till att inte utveckla spelet.

Medlem

Xbox 3,141 592 653 589 793............

Medlem
Skrivet av fonsor:
Skrivet av hoLd:

Vill inte klaga men är jag den enda som börjar tröttna på att höra spekulationer om när den nya konsolgenerationen kommer presenteras? Jag menar de kommer att visa upp både PS4:an och Xbox 720 när dom visar upp den och det enda vi egentligen kan göra är att vänta.

man behöver faktiskt inte läsa alla artiklar på fz, man kan välja bort dom som berör något man inte vill läsa om.

Självklart kan man det och det gör jag också. Men det är ju inte bara FZ som skriver om det här ;).

12
Skriv svar