Hänt i USA – NRA släpper vapenspel för fyraåringar

Robot
Hänt i USA – NRA släpper vapenspel för fyraåringar

Samma organisation som beskyller dödsskjutningar på spel har släppt ett vapenspel som säljs till fyraåringar.

#bulletstorm, #mortal-kombat


Medlem
Hänt i USA – NRA släpper vapenspel för fyraåringar

Först skyller man allt våld i världen på spel, och sen så släpper man ett eget spel om vapen? Makes sense...

Medlem

*Suck*.

USA bara tyngs ner av sin dubbelmoral och ointelligens när det gäller vapen och vapenlagar.

Snart ska de väl beväpna alla lärare för att se till att skolan blir en säkrare plats.

Medlem

"The only thing that stops a bad guy with a gun is a good guy with a gun" said Wayne LaPierre, NRA's executive vice president.

Vad kan möjligtvis gå fel här...

Medlem

Vapensäkerhet på vilket sätt då? Vapen och människor går inte ihop, särskilt inte i USA. Om man nu har så stora problem med vapenlagarna i USA, varför ens fortsätta uppmuntra?

Snacka om hemmablinda. Hela tanken att en 4-åring ens ska komma i kontakt med vapen på det här sättet är utom kontroll. "Information är inte kunskap", som Einstein sagt.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Gun safety pro tip: be sure that the gun is safe

Medlem

Är väl bara bra barnen lär sig vid ung ålder eller?

Som vanligt så är alla så jävla biased här i Sverige gällande USA och deras vapenlagar.

Medlem

Det heter "dödskjutningar i spel", inte "dödskjutningar på spel".


signatur

Imperator

Medlem

Asså USA måste nog vara det land som har mest idioter i ett land (USA fuck yeah är ironisk) nu blir jag arg

Medlem
Skrivet av Cane:

Är väl bara bra barnen lär sig vid ung ålder eller?

Som vanligt så är alla så jävla biased här i Sverige gällande USA och deras vapenlagar.

Och som vanligt så finns det alltid MINST EN person med en rent idiotiskt kommentar som fullständigt struntar i allt som har med sunt förnuft att göra. Bravo, jag applåderar.

Jävla trams är vad vapenlagarna i USA är.

Medlem
Skrivet av neocon:
Skrivet av Reize:

Det heter "dödskjutningar i spel", inte "dödskjutningar på spel".

Nej. Det heter "dödsskjutningar på spel". Spel beskylls för dödsskjutningar.

Mitt fel. Verkar se dubbelt idag...


signatur

Imperator

Medlem

Rubriken är ju en aningen missledande, dom släpper ju inte spelet FÖR fyraåringar... "The only thing that stops a bad guy with a gun is a good guy with a gun" vad är så fel med det? Vem ska annars stoppa snubben? Ne usch jag är glad att jag snart får mitt green card...

Medlem

Vad är poängen med att lära 4-åringar om vapen? Dom får inte skjuta ändå. Om dom skulle skjuta trots att dom inte får, så skulle dom ändå inte göra som man sagt till dom.

Det är fel på så många olika sätt...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Animal:

Rubriken är ju en aningen missledande, dom släpper ju inte spelet FÖR fyraåringar... "The only thing that stops a bad guy with a gun is a good guy with a gun" vad är så fel med det? Vem ska annars stoppa snubben? Ne usch jag är glad att jag snart får mitt green card...

Kan förstå dig. Sverige har blivit ett jävla skämt den senaste tiden.

Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av Animal:

Rubriken är ju en aningen missledande, dom släpper ju inte spelet FÖR fyraåringar... "The only thing that stops a bad guy with a gun is a good guy with a gun" vad är så fel med det? Vem ska annars stoppa snubben? Ne usch jag är glad att jag snart får mitt green card...

Kan förstå dig. Sverige har blivit ett jävla skämt den senaste tiden.

Verkligen, att ha rätten att försvara sig är bara naturligt imo

Medlem
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av Cane:

Är väl bara bra barnen lär sig vid ung ålder eller?

Som vanligt så är alla så jävla biased här i Sverige gällande USA och deras vapenlagar.

Och som vanligt så finns det alltid MINST EN person med en rent idiotiskt kommentar som fullständigt struntar i allt som har med sunt förnuft att göra. Bravo, jag applåderar.

Jävla trams är vad vapenlagarna i USA är.

Sen när blev "sunt förnuft" något subjektivt definierbart?

Du tycker USA har sjuka vapenlagar medan Sverige har svängdörrar på sina fängelse där mördare och våldtäktsmän slipper ut utan minsta lilla straff men det har du inget emot?

Vapen är ett nödvändigt ont och kommer alltid att vara det

Medlem

Suck...


signatur

Nämen!

Medlem
Medlem
Skrivet av papaz1:

*Suck*.

USA bara tyngs ner av sin dubbelmoral och ointelligens när det gäller vapen och vapenlagar.

Snart ska de väl beväpna alla lärare för att se till att skolan blir en säkrare plats.

Detta har redan vart uppe på tapeten.
Källa: http://www.dn.se/nyheter/varlden/foresprakare-bevapna-usas-la...

Medlem

Wow, snacka om vinklad nyhet, jag undrar om Fredrik ska skriva nyheter.

Istället för att gå på ditt USA-hat så kan du väl skriva lite om NRA's spel istället. Är det verkligen samma sak som att gå runt och slakta personer låt oss säga i GTA eller att skjuta på måltavlor i skogen?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Animal:

Rubriken är ju en aningen missledande, dom släpper ju inte spelet FÖR fyraåringar... "The only thing that stops a bad guy with a gun is a good guy with a gun" vad är så fel med det? Vem ska annars stoppa snubben? Ne usch jag är glad att jag snart får mitt green card...

Och hur avgör man vem som är bad och good innan brottet sker? Hur vet mannen i vapenbutiken att personen han säljer sitt vapen till kommer använda det i goda syften? Han har förstås ingen jäkla aning , och resultatet blir därefter. Det man ska sträva efter är ett land där INGEN civil går beväpnad, inte återgå till Vilda Västern där ALLA civila knallar runt med pistoler.
Jag antar att du känner till att den överlägset vanligaste dödsorsaken i eldvapensrelaterade fall i USA är "självförsvar"?

Vidare undrar jag vad du menar med att de inte släpper spelet för fyraåringar? Beviserligen gör dem det, men det är inte ENBART för fyraåringar, och det har väl heller ingen påstått.

Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av Cane:

Är väl bara bra barnen lär sig vid ung ålder eller?

Som vanligt så är alla så jävla biased här i Sverige gällande USA och deras vapenlagar.

Och som vanligt så finns det alltid MINST EN person med en rent idiotiskt kommentar som fullständigt struntar i allt som har med sunt förnuft att göra. Bravo, jag applåderar.

Jävla trams är vad vapenlagarna i USA är.

Sen när blev "sunt förnuft" något subjektivt definierbart?

Du tycker USA har sjuka vapenlagar medan Sverige har svängdörrar på sina fängelse där mördare och våldtäktsmän slipper ut utan minsta lilla straff men det har du inget emot?

Vapen är ett nödvändigt ont och kommer alltid att vara det

Vapen kommer alltid att finnas, det är det nog ingen som tvivlar på. Men, vilka typer av vapen som civila får har tillgång till och till vilket syfte är inte självklart. För jakt så är repetergevär fullt tillräckligt, man behöver inte halv eller helautomat i jakt. För försvar så räcker repeter mekanism också (t ex pumphagel el dyl).

När det gäller vapen och barn så tycker jag att problemet är att vapens farlighet förringas. Ja, man bör lära barn i ung ålder men vad som man lär ut borde vara att vapen är mycket farliga och man ska ta mycket allvarligt på att avlossa ett vapen. Vapen är designade för att skada och döda, annars vore de inte vapen.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Cane:

Sen när blev "sunt förnuft" något subjektivt definierbart?

Du tycker USA har sjuka vapenlagar medan Sverige har svängdörrar på sina fängelse där mördare och våldtäktsmän slipper ut utan minsta lilla straff men det har du inget emot?

Vapen är ett nödvändigt ont och kommer alltid att vara det

Sunt förnuft har alltid varit subjektivt definierbart, det är själva poängen med sunt förnuft. Det du saknar, alltså.

Hur får du hans inlägg till att han är för Sveriges allt för korta fängelsestraff? Du lägger ju bara ord i munnen på honom för att tillverka egna låtsaspoänger.

Inaktiv

Underbar moral, Apple har skithårda censurregler för naket o annat på sin appstore men detta släpper dom igenom, men visst det är väl educational?

Snygg rubrik återigen FZ, kan ni lägga av med att sno era rubriker från aftonbladet? Annars får min webbläsare besöksförbud.

Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av Cane:

Är väl bara bra barnen lär sig vid ung ålder eller?

Som vanligt så är alla så jävla biased här i Sverige gällande USA och deras vapenlagar.

Och som vanligt så finns det alltid MINST EN person med en rent idiotiskt kommentar som fullständigt struntar i allt som har med sunt förnuft att göra. Bravo, jag applåderar.

Jävla trams är vad vapenlagarna i USA är.

Sen när blev "sunt förnuft" något subjektivt definierbart?

Du tycker USA har sjuka vapenlagar medan Sverige har svängdörrar på sina fängelse där mördare och våldtäktsmän slipper ut utan minsta lilla straff men det har du inget emot?

Vapen är ett nödvändigt ont och kommer alltid att vara det

Det är därför det sker så många fler dödsskjutningar på skolor och så många fler brott i Sverige än i USA va? För att systemet i USA är så förträffligt.....

USA har problem med droger också, varför inte ge barn kanyler och visa dem hur man hanterar sprutor bäst (?) Varför inte ett spel om mat, eller ett spel om överkonsumtion, eller praxis i religionsutövning som inte trasar sönder själen.

Märkligt land och märkliga beteenden som aldrig upphör att förvåna.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av papaz1:

*Suck*.

USA bara tyngs ner av sin dubbelmoral och ointelligens när det gäller vapen och vapenlagar.

Snart ska de väl beväpna alla lärare för att se till att skolan blir en säkrare plats.

hehe, du vet att det kommit ett seriöst förslag på att skolvaktmästare ska gå "strapped" som man säger i gangsta världen?

Medlem
Skrivet av Animal:

Rubriken är ju en aningen missledande, dom släpper ju inte spelet FÖR fyraåringar... "The only thing that stops a bad guy with a gun is a good guy with a gun" vad är så fel med det? Vem ska annars stoppa snubben? Ne usch jag är glad att jag snart får mitt green card...

Är en av grundförutsättningarna för att få ett green card att man älskar vapen? Du inser väl att det där citatet är så populärt för att det oerhört naivt. Siffran bad guys med vapen som har stoppas av good guys med vapen skulle jag gissa på är ganska låg.

Table 18. Number of deaths, death rates, and age-adjusted death rates for injury deaths, by mechanism and intent of death: United
States, 2010

Firearm (*U01.4,W32-W34,X72-X74,X93-X95,Y22-Y24,Y35.0) 31,672 10.3 10.1
Unintentional (W32-W34) 606 0.2 0.2
Suicide (X72-X74) 19,392 6.3 6.1
Homicide (*U01.4,X93-X95) 11,078 3.6 3.6
Undetermined (Y22-Y24) 252 0.1 0.1
Legal intervention/war (Y35.0) 344 0.1 0.1

D.v.s. första är absoluta siffran, andra är antal / 100 000, tredje är mindre relevant då den används för att kolla antal / 100 000 med utvalskriterier.

Största dödsfallen som sker är i vilket fall självmord, Därefter med drygt hälften så många fall kommer morden. Good guys of the law, är en ytterst pytte pytte liten del av detta. Det är faktiskt färre good guys shooting bad guys än folk som klantar sig med sitt vapen.

Men okej, vi antar att slappa vapenlagar har en positiv effekt kring homicides? Det borde ju rimligtvis innebära att det vore färre homicides i en delstat som Texas? Fel, fram till slutet av 90-talet har de legat på de dubbla antalet vapenrelaterade morden än resten av landet - nu ligger de bara 0.4 per 100,000 över.

Man kanske ska kolla vad den riktiga anledningen är? Jag har bekanta som bor i fattiga områden i USA som har gått ut och vapenhota tonåringar som började bete sig alltför misstänksamt. Jag har bott i fattiga områden i Sverige och har kunnat ha altandörren öppen nästan dygnet runt.

USA har ett grannland som heter Kanada där vapen per kapita är högre än USA - så de kanske är lika illa ute som Texas? 0.5 per 100,000 är vad de har i homicides. Jämfört med USA:s 3.6. Då kanske jag kan börja förstår varför man vill ha ut fler vapen på gatorna, men de jag tror inte att de flesta amerikaner förstår är att desperation och fattigdom är de största motivationerna till att ta upp ett vapen och ger upphov till gängvåld.

Om folk skulle sluta lägga ner massor av pengar på dyra vapen och avancerade säkerhetssystem och använda pengarna vettigare så kanske man skulle kunna uppnå ett överlag säkrare samhälle.

Det som är synd att även Sverige går mot en utveckling där man är rädd för sin granne och ifrågasätter alla människor man träffar.

Men för all del, fly till ett samhälle där man anser att man behöver ett vapen för att försvara sig själv.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Hahahaha vilka jävla hycklare dom är men det är ju bevisat att en hel del amerikaner är rätt korkade, och då syftar jag inte nu på att många av dom inte ens kan pricka av på karten vart dom lite större länderna ligger dom kunde i princip inte pricka av sitt eget land.
Men dessa idioter jag syftar på är dom som beter sig som dessa as, många här lär säga emot mig nu att det jag säger är skitsnack. Men ta en funderare och kolla efter noggrant så ska ni allt få se. Tack för mig

123
Skriv svar