Teleförsäljare , bunden för all framtid?

Testpilot
Teleförsäljare , bunden för all framtid?

Nu har det börjat !

Vår fasta telefon finns hos telemarketingföretagen och vilka är bland de första? jo de som vill sälja PC Gamer till mig , sambon svarade sen har de ringt på både min mobil och hemnumret ytterligare gånger.

Är man med i listorna för alltid då man hakat upp sig hos nåt företag ? kommer Comhem att ringa till mig o försöka sälja sina tjänster även efter jag går över till Telia i vår?

Ja sånt undrar man över , jag sade nej till att prenumerera på PC gamer förra året då de ringde , men ett nej är tydligen bara nej i ca 4-5 månader enligt Pc Gamer Swe.
Sorry!, PC Gamer UK är betydligt bättre tidning än den svenska , teleförsäljningen gör ju inte saken bättre heller.

Jaja , nu har vi NIX'at telefonen för o slippa bli nerringda på kvällarna.
Tycker jävligt synd om både farsan och svärfar , bägge har enskilt företag och de får säljsamtal minst 3-4ggr i veckan , om inte mera.. farsan bara slänger på luren då han inte orkar vissa dagar säger han.

#blogg

Medlem
Teleförsäljare , bunden för all framtid?

Blir bara uppringd av företag som jag har något i redan. T.ex. Telenor eller Comhem som försöker få mig att skaffa deras trådlösa bredband eller andra tjänster.

Däremot så ringde de "klassiska" Microsoft Windows indian phone scam service mig TVÅ gånger med mindre än en timmes mellanrum av två olika personer. Orkade inte jiddra med dem dock.

phi
Medlem
Skrivet av Fuidama:

Däremot så ringde de "klassiska" Microsoft Windows indian phone scam service mig TVÅ gånger med mindre än en timmes mellanrum av två olika personer. Orkade inte jiddra med dem dock.

Otroligt kul att jävlas med dom ju.

Brukar sitta och spela med och följa deras instruktioner men när jag förklarar om och om igen att jag har ingen startmeny eller windows-tangent på mitt tangentbord så börjar personen i luren att dumförklara mig och hämtar sedan sin "supervisor" för hjälp.

Efter 20 min med supervisorn så kommer han till insikt att jag kör osx och då slänger dom oftast på luren illa kvickt.

"I'm serious, I don't know what you mean. All I can see is this black, half eaten apple in the top left corner"

"You fucking retard" *klick*

Medlem

Atlas Telemarketing brukar terrorisera mig ibland. Jag vet inte hur dom har fått tag på mitt nummer, men dom ger sig aldrig. Ibland när man svarar så är det knäpptyst, och säger man nej så försöker dom igen vid ett senare tillfälle.

Nu har jag gjort så att jag lägger alla telefonförsäljare i en kontakt som har en tyst ringsignal och ingen vibrator. Så nu stör dom bara när dom ringer från nytt nummer. Ja, dom svinen byter nummer ta mig fan hela tiden, men är det ett 031-nummer så vet jag att det är dom.

Medlem

Har själv fått mobilnumret hos något skojarbolag ("StrategiPlacering") nere i Stockholm och de ringer kontinuerligt, 5ggr i dag t.ex.. Provade då att lägga in en Call Blocker-app i telefonen som direkt skickar nummret till röstbrevlåda och nu så behöver man inte bry sig, bara att kolla upp de okända nummren som ringt och lägga till dom i blockeringslistan.

Testpilot

Det jobbiga är de som ringer på mobilen , visst är det så att dom egentligen inte får ringa på mobiler va?

Å andra sidan mobilen är det inga större problem , har dels en kontakt med tyst ringsignal eller så kan man lägga dem i Androids inbyggda spärrlista .
Ser direkt vad det är för filurer som ringer med "Vemringde" appen.

Problemet är på den fasta telefonen , men som sagt NIX fixar biffen.

phi
Medlem
Skrivet av Harakiri:

Det jobbiga är de som ringer på mobilen , visst är det så att dom egentligen inte får ringa på mobiler va?

Nej, det är inte förbjudet för företag att ringa mobiler. Dels har man som person i 9 av 10 fallen själv "godkänt" att företag får ringa upp en för erbjudande när man ingår i avtal av olika slag eller köper saker via nätet. Ingen läser så klart det finstilta där det står något i stil med att man godkänner att ens kontaktuppgifter säljs vidare.

Testpilot

Synd , tänkte det tillhörde "branchens standard" att inte ringa mobiler.

För min egen del så ger jag aldrig ut telefonnummer eller mobil då jag beställer nåt , kräver de nummer i formuläret fyller jag i skräp ..

Nu har det iallafall lugnat ner sig med ringandet igen , skönt!

Medlem

Det finns ju etiska riktlinjer, men det är inte alla som följer det. Att inte ringa till mobilen är väl en sådan sak, att dom som är seriösa skall inte ringa dit. Undantaget är om man redan är kund och dom vill kolla upp information, som t ex om en försäkring eller något som kan vara bra att hålla uppdaterad.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar