Robot
World of Tanks

World of Tanks kunde ha blivit ett nytt World of Warcraft. Men Wargaming tog förnuftet till fånga och skapade istället jättelika, strategiska onlinesuccén. FZ pratar med den vitryska utvecklaren – och här är det tanken som räknas.

#wargaming, #world-of-tanks, #world-of-warcraft, #world-of-warplanes, #world-of-warships


Medlem
World of Tanks

Trevligt!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Nej. Kinesiska tanks är för tidigt släppt. Känns verkligen som en gimmick dom bara har slängt in i brist på annat

Plus at 0.8.3 är totalt värdelös patch, ingenting har ju ändrats nästan

Medlem

Tycker Japanska tanks borde släppts innan Kinesiska iaf. Plus att Brittiska har ju inte färdigställts ännu, Tank Destroyers och Artilleri saknas.

Medlem

Mer än hälften av de kinesiska stridsvagnarna är kopior av ryska... -.- Kom igen, T34-1 och T34-2?...

Medlem
Skrivet av WardonE:

Mer än hälften av de kinesiska stridsvagnarna är kopior av ryska... -.- Kom igen, T34-1 och T34-2?...

T34-2 ser dock helt annorlunda ut, mer i stil t44-t54 med liknande torn. Har kört en del på testservern, och blir nog Mediums för min del

Medlem
Skrivet av WardonE:

Mer än hälften av de kinesiska stridsvagnarna är kopior av ryska... -.- Kom igen, T34-1 och T34-2?...

"Mycket av vår session går överlag åt till att redogöra kring historien för hur Kina byggde upp sina tanks; först genom att köpa begagnade vagnar från Sovjet, Frankrike, USA och England för att sedan modifiera dem över åren tills de utvecklades till något helt nytt." Som det står i texten använder Kina ryska tanks med sin egen prägel.

Medlem
Skrivet av Redstar:
Skrivet av WardonE:

Mer än hälften av de kinesiska stridsvagnarna är kopior av ryska... -.- Kom igen, T34-1 och T34-2?...

"Mycket av vår session går överlag åt till att redogöra kring historien för hur Kina byggde upp sina tanks; först genom att köpa begagnade vagnar från Sovjet, Frankrike, USA och England för att sedan modifiera dem över åren tills de utvecklades till något helt nytt." Som det står i texten använder Kina ryska tanks med sin egen prägel.

Ja exakt, det var det jag sa? Kanske intressant historiskt eller något men inte för ett spel, då de nästan inte bidrar med något alls till spelet.

Medlem
Skrivet av WardonE:
Skrivet av Redstar:
Skrivet av WardonE:

Mer än hälften av de kinesiska stridsvagnarna är kopior av ryska... -.- Kom igen, T34-1 och T34-2?...

"Mycket av vår session går överlag åt till att redogöra kring historien för hur Kina byggde upp sina tanks; först genom att köpa begagnade vagnar från Sovjet, Frankrike, USA och England för att sedan modifiera dem över åren tills de utvecklades till något helt nytt." Som det står i texten använder Kina ryska tanks med sin egen prägel.

Ja exakt, det var det jag sa? Kanske intressant historiskt eller något men inte för ett spel, då de nästan inte bidrar med något alls till spelet.

Det vet varken du eller jag, ändra lite stats och det blir en helt annan tanks, vilken prägel de har och hur de kommer att påverka spelet återstår att se.

Medlem

Detta spel chockade mig verkligen, såg polaren spela det i betan tänkte va fan är det här för skit... ser ju as tråkigt ut... men men jag testar väll... BAM kär direkt så JÄVLA beroende framkallande! idag handen på hjärtat är jag "en av dom" som spenderar minst 600 kr i månaden på det... så förbannat roligt å spela med polare. Tyvärr är det nästan ospelbart ibland på helgerna för då kommer alla "teens" som hatar å kallar alla för noobs men förutom dom idioterna (det kommer gå å blocka mera i nya patchen) så är spelet underbart. Det verkar simpelt men det är mycket myyycket teknik bakom hur du vänder tanken vilken lutning du ska ha för att få mera armor etc etc etc <3 som sagt i löööve it


signatur

Varje dag suger på ett helt nytt sätt!

Medlem
Skrivet av WardonE:

Mer än hälften av de kinesiska stridsvagnarna är kopior av ryska... -.- Kom igen, T34-1 och T34-2?...

Klart, det mesta militärt kommer från Ryssland, även i verkliga världen ^^

Medlem

DAoG bra att du klargör att Ryssland är en av världens största vapenleverantörer, även om nu U.s.a ligger på en klar första plats.
Angående ditt, mitt och andras inlägg: ............................
Kan man väl även tillägga att Det som nämns i artikeln handlar om ett spel och alla kommentarer utgår ifrån olika synsätt att "se på saken" så som så många gånger förr, och kan man säga både det ena och det andra, frågan är om man pratar om det som artikeln handlar om eller ifall man bara vill upplysa andra om vad man kan.. eller vilken fakta som finns, och då det gäller fakta kan man säkerligen granska alla våra inlägg och komma med kommentarer om hur man säger, tycker eller skriver... men frågan är om det är av intresse. ?
Här är 1 av 1000-tals fakta sidor som man kan läsa mer om detta om vapenhandel o.s.v. http://en.wikipedia.org/wiki/Arms_industry

Medlem
Skrivet av Corporalen:

Tycker Japanska tanks borde släppts innan Kinesiska iaf. Plus att Brittiska har ju inte färdigställts ännu, Tank Destroyers och Artilleri saknas.

Skrivet av Corporalen:

Tycker Japanska tanks borde släppts innan Kinesiska iaf. Plus att Brittiska har ju inte färdigställts ännu, Tank Destroyers och Artilleri saknas.

Japan hade i princip inga tanks under WW2, endast lätta skit vagnar som man grävde ner på diverse öar

Medlem

Efter några öl under helgerna med polarna, så är World of Tanks hur kul som helst..
Det är ett roligt och bra spel, helt klart.

Medlem

Rikard Olsson verkar vara helt blind och partisk i sitt repotage. Att så ensidigt måla upp guld och gröna skogar för WG verkar för mig att han eller FZ fått betalt av just WG för att skriva artikeln.
Saken är den att WoT inte fått en välbehövlig uppdatering på väldigt länge. Fysiken var ett steg i rätt riktning men istället för att utveckla själva spelet så gör WG det lättaste man kan och dumpar nya tanks in i spelet. Allt man behöver göra är att ta en stomme, klä den annorlunda och ge den lite attribut och voliá! En ny tank. Same shit, different name...
Hur är det med utvecklingen av Clan Wars? Variation i random? Historic Battles? Nation Wars?
Finns MASSOR som behövs göras men WG bryr sig inte eftersom man just nu bränner ljuset i båda ändar.
Man lockar till sig nya spelare som köper en, kanske 2 premium vagnar och som sedan spenderar lite mer cash på att konvertera xp så dom får en tier x vagn. Men när man kört 8000+ matcher och har 4-5 tier x vagnar så inser man att WoT är väldigt enformigt: Samma kartor, samma vagnar, samma taktiker... Även i Clan Wars.
Så, när en spelare har 4-5 tier x vagnar, slitit i clan wars och inser att det inte är mer i spelet så lämnar man WoT och går över till t.ex Warthunder som har liiiiite mer innehåll, vilket innebär att WG måste hitta nya spelare och dumpa mer tanks i spelet för att behålla spelarbasen.
FZ och Rikard Olsson kan ta och sätta sig ner och undersöka lite mer om hur WG suger ut spelare på pengar men levererar inget av värde i sina uppdateringar.


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Medlem

Wot är ett stort grind kalas=P inget specielt det enda tråkiga är att ingen gör ett bättre men liknande spel på ww2... kanske mer som ett modernt WW2 online=p
Spelet har dålig balance med=P

Medlem

Tycker dom borde släppa alla brittiska tanks först, saknas väll borde TDs och SPGs?
Firefly saknas väll fortf. samt flera tanks bla. Tetrarch är fortf. ryska?
Sen är ju balansen inte helt 100.. bla. "guld ammo"? /vågen..


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Matchmakingen är fortfarande värdelös och spelet är helt besudlat av Polacker. Ingen utan premium kan köra över tier 8 och SPGs är "balanserade" av idioter kort sagt. Problemet är att det finns för många SPGs i vissa battles, då nerfar de SPGs på högre tiers så att de är helt meningslösa men har kvar samma problem på lägre tiers. Att ta betalt för att spela med kompisar är ju också helt sjukt. Och ja de borde fortfarande fixa Britterna innan de slänger ut mer skit. När som helst kommer det väl ett busslast med Kinesiska premiumtanks som kontokortskrigarna jublar över och alla andra blir slängd åt sidan. Wargaming kan vara ett av de mest mjölkande företagen genom tiderna...

Medlem

Intressant att FZ inte behagat att svara... Kanske man träffade en öm punkt?


signatur

ugga bugga über hauling lugga

1
Skriv svar