Atelier Ayesha släpps i mars

Robot
Atelier Ayesha släpps i mars

Koei Tecmo ger ut det japanska alkemi-rollspelet i Europa.

#koei-tecmo, #atelier-ayesha-the-alchemist-of-dusk


Medlem
Atelier Ayesha släpps i mars

Ska det här va nått man vill ha?


signatur

Ja, det finns uppenbarligen en marknad för det. Annars hade de inte släppt det.

Medlem

Vi får se hur dessa spel blir översatta nu när nisamerica inte har tillgång till de licenserna längre. Får väll hoppas på det bästa men tja det kvarstår väl att se.

Samt ja Atelier serien är hyfsad populär gren, de är dock väldigt nishade spel, handlar inte om att rädda världen o.s.v, utan om mer helt "vardagliga" saker. Som att bli en äventyrare, eller rädda en butik o.s.v.

Spelen är definitivt inte för alla men för min del är de riktigt bra spel.

Medlem

Köpt ett spel ur serien tidigare och tyckte det var fruktansvärt mediokert. Synd att JRPG-genrén har sjunkit så lågt som den gjort.

Kommer ihåg förr i tiden när det kom minst 4-5 riktigt bra JRPG per år och nu är man fan glad om det ens kommer ut ett riktigt bra

Medlem
Skrivet av Cane:

Köpt ett spel ur serien tidigare och tyckte det var fruktansvärt mediokert. Synd att JRPG-genrén har sjunkit så lågt som den gjort.

Kommer ihåg förr i tiden när det kom minst 4-5 riktigt bra JRPG per år och nu är man fan glad om det ens kommer ut ett riktigt bra

Med tanken på att dessa spel släpptes förr i tiden också, dock de nyare är bättre Atelier serien sträcker sig ända till 1997.

Det sagt som jag skrev innan, det är en nishad spel serie och passar inte alla, de handlar inte om standard tema för RPG grenen att rädda världen utan helt om andra ting. T.ex. om att växa upp Men det sagt förstår lätt att inte alla gillar dom.

---

Sedan släpps det fortfarande en hel del bra JRPG's fortfarande, bara det att det blivit poppis att klanka ner på grenen.

T.ex. kommer Ni No Kuni om 3 veckor dock lär den heller inte tilltala alla då man spelar som en 12 åring. Det sagt, en av de högre betygsatta spelen från förra året i Japan helt och hållet.

Bara förra året hade vi bland vi grymt bra JRPG's. Xenoblade T.ex. vart ett i topklass. Sedan kollar man USA import så hade vi Persona 4 Golden, ett förbättrat Persona.

Inte nog med det så kommer bland annat Etrian Odyssey IV till 3DS nästa månad i USA, tyvärr är dock konsolen region låst så får hoppas den hittar hit så småningom.

Men som sagt va, det släpps många bra JRPG's fortfarande och de är inte sämre en vart de har varit innan. Det släpps många bra men du kommer aldrig höra mycket av dom här på FZ.se då de hatar grenen.

Medlem

Håller VERKLIGEN inte med om ett släpps lika många bra spel som tidigare. Xenoblades var förövrigt jävligt tunnt spel när man insåg att 90% av gameplayet bestod av att utföra sidequests.

Tänk tillbaks på den gamla goda tiden då en overworld var standard och gameplayet bestod in av att grinda "döda X antal mobs" quests

Medlem

Åh yes! Älskar alla Atelier spel, dom är ju grymt kul

Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av Cane:

Köpt ett spel ur serien tidigare och tyckte det var fruktansvärt mediokert. Synd att JRPG-genrén har sjunkit så lågt som den gjort.

Kommer ihåg förr i tiden när det kom minst 4-5 riktigt bra JRPG per år och nu är man fan glad om det ens kommer ut ett riktigt bra

Men som sagt va, det släpps många bra JRPG's fortfarande och de är inte sämre en vart de har varit innan. Det släpps många bra men du kommer aldrig höra mycket av dom här på FZ.se då de hatar grenen.

Visst släpps det fortfarande bra JRPG emellanåt, men jag håller med Cane om att det är betydligt färre nuförtiden än under 90-talet och början av 00-talet.

Men jag reagerar på att du påstår att "FZ hatar genren" – what? Sluta tramsa, det gör vi inte alls, vet inte var du har fått det ifrån.

Medlem

Såg trailers tidigare idag. Musiken är bra och jag har ett spel ur serien så kanske blir ett köp av detta.

Tror dock inte det kommer va bättre än Ni No Kuni.

1
Skriv svar