PSN nere för underhåll på torsdag

Robot
PSN nere för underhåll på torsdag

Från torsdag 17:00 till fredagsmorgonen är Playstation Network nere för underhåll, meddelar Sony.

#sony


Medlem
PSN nere för underhåll på torsdag

Jaja vi får väll hoppas dom städar ordentligt då :)!

Medlem

Var det inte så att PSN's sourcecode läckte ut till ett gäng hackers? poänglöst om de ska försöka hitta buggar och kryphål då hackers kan göra egna i så fall.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Var det inte så att PSN's sourcecode läckte ut till ett gäng hackers? poänglöst om de ska försöka hitta buggar och kryphål då hackers kan göra egna i så fall.

Så bara för att "hackers" har källkoden till något så kan man inte täppa igen existerande hål? Eller hur tänkte du?

Medlem
Skrivet av Subzero199:
Skrivet av Ztreek:

Var det inte så att PSN's sourcecode läckte ut till ett gäng hackers? poänglöst om de ska försöka hitta buggar och kryphål då hackers kan göra egna i så fall.

Så bara för att "hackers" har källkoden till något så kan man inte täppa igen existerande hål? Eller hur tänkte du?

Då de kan öppna dem igen efter någon timme så nja, inte direkt?
lite konstigt hur tystat det är egentligen, nästan ingen som verkar veta om det.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Då de kan öppna dem igen efter någon timme så nja, inte direkt?
lite konstigt hur tystat det är egentligen, nästan ingen som verkar veta om det.

Det har väl aldrig sagts att någon källkod stulits?

Det enda som är känt är att någon hackade sig in på PSN och möjligen kan ha kommit över vissa uppgifter om konton. Dock så verkar ingen ha blivit av med konton eller pengar efter detta intrång så det verkar i alla fall som om de inte kom över något "användbart".

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Subzero199:
Skrivet av Ztreek:

Var det inte så att PSN's sourcecode läckte ut till ett gäng hackers? poänglöst om de ska försöka hitta buggar och kryphål då hackers kan göra egna i så fall.

Så bara för att "hackers" har källkoden till något så kan man inte täppa igen existerande hål? Eller hur tänkte du?

Då de kan öppna dem igen efter någon timme så nja, inte direkt?
lite konstigt hur tystat det är egentligen, nästan ingen som verkar veta om det.

Bara för du har källkoden till något så betyder inte det att du har tillgång till den på deras server hela tiden. Så nej de kan inte öppna den igen.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

poänglöst om de ska försöka hitta buggar och kryphål då hackers kan göra egna i så fall.

Så alla mjukvaror som bygger på öppen källkod är osäkra då eller hur menar du?

(Hint: nej, givetvis funkar det inte så.)

Det vore lite som att säga att bara för att man har ritningen till en byggnad så kan man enkelt bryta sig in i den. Det beror självklart på hur byggnaden är gjord. Om det finns något arkitekterna inte tänkt på kan dom alltid bygga till det.

Medlem

hoppas dom lägger dit 2 rader med kod så man kan spela sitt final fantasy 8 utan att köpa det från psn

Medlem
Skrivet av Margy:

-

Skrivet av Subzero199:

Bara för du har källkoden till något så betyder inte det att du har tillgång till den på deras server hela tiden. Så nej de kan inte öppna den igen.

Nerdummat, vad jag har hört så har de 100% tillgång till allt med PS3 och PSN, de har både källkod och någon annan kod tillgänlig för sig.
detta skedde i höst förra året - Om det nu är sant eller inte har jag ingen aning om

Citatet jag hörde var ungefär att om Sony skulle patcha bort kryphål så kan de enkelt öppna upp dem igen.

Sökte lite och hittade den här länken

http://digiex.net/blogs/michael_t/511-ps3-master-source-code-...

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Nerdummat, vad jag har hört så har de 100% tillgång till allt med PS3 och PSN, de har både källkod och någon annan kod tillgänlig för sig.
detta skedde i höst förra året - Om det nu är sant eller inte har jag ingen aning om

Citatet jag hörde var ungefär att om Sony skulle patcha bort kryphål så kan de enkelt öppna upp dem igen.

Sökte lite och hittade den här länken

http://digiex.net/blogs/michael_t/511-ps3-master-source-code-...

Det du länkar till har väl inget med PSN-underhåll och "PSN-sourcecode" att göra?

Hur som helst så kom det en mjukvaru-uppdatering av PSN-store häromdagen och detta underhåll är väl möjligen för att genomföra motsvarande uppdateringar av servrarna.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Margy:

-

Skrivet av Subzero199:

Bara för du har källkoden till något så betyder inte det att du har tillgång till den på deras server hela tiden. Så nej de kan inte öppna den igen.

Nerdummat, vad jag har hört så har de 100% tillgång till allt med PS3 och PSN, de har både källkod och någon annan kod tillgänlig för sig.
detta skedde i höst förra året - Om det nu är sant eller inte har jag ingen aning om

Citatet jag hörde var ungefär att om Sony skulle patcha bort kryphål så kan de enkelt öppna upp dem igen.

Sökte lite och hittade den här länken

http://digiex.net/blogs/michael_t/511-ps3-master-source-code-...

Det är krypteringsnycklarna som har kommit ut, inte källkoden.
Och du har egentligen ingen större nytta av någon källkod om du inte har tillgång till servern.

Medlem

kul att PSN fortfarande är nere... 4 tim o 10 minuter senare efter klockan 05:00 som lovat.

1
Skriv svar