Klarar din dator av att köra Bioshock: Infinite?

Robot
Klarar din dator av att köra Bioshock: Infinite?

Irrational Games delar med sig av systemkraven för deras himmelska skjutare.

#irrational-games


Medlem
Klarar din dator av att köra Bioshock: Infinite?

På tiden att fler börjar släppa Windows XP.

Medlem

Ser bra ut!!!!

"That’s right—BioShock Infinite is a DX11 game. Though you only need DX10-compatible hardware to play, having a DX11 graphics card gives you access to contact-hardening dynamic shadows, diffusion depth of field, high definition ambient occlusion and optimized antialiasing. Each of these features was developed in close collaboration with AMD’s graphics experts to take maximum advantage of modern DX11 hardware."

""For example, some of the most requested PC features these days are in-game V-Sync and FOV adjustment controls. Unfortunately, given our tight sc—wait, never mind. We added those too!""

mer här.

http://irrationalgames.com/insider/pc-specifications-for-bios...

30Gb utrymme, börjar gå till överdrift nu tycker man


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

När jag ser ett spel som verkar bra PC portat så ser jag även en produkt som för det första är värd att titta på, samt att utvecklarna faktiskt tror på sin produkt..

Medlem

Roligt att v-sync numera är en selling point.

Medlem

Min gamla Q6600 med ATI XFX 5770 och 6gb ram funkar fint än idag. helt sjukt.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

30Gb utrymme, börjar gå till överdrift nu tycker man

wat?

Medlem
Skrivet av Friberg:

På tiden att fler börjar släppa Windows XP.

...börjar? Jag trodde vi redan hade varit i det stadiet.

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Friberg:

På tiden att fler börjar släppa Windows XP.

...börjar? Jag trodde vi redan hade varit i det stadiet.

Tyvärr håller många fortfarande fast vid XP.

Medlem
Skrivet av OneMinuteAgo:
Skrivet av walter_iego:

30Gb utrymme, börjar gå till överdrift nu tycker man

wat?

Man ska inte säga att 30gb inte är mycket bara för att det redan finns en del spel som ligger på den nivån. Nya spel på Steam kan ligga på allt från 1-30gb.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

30Gb utrymme, börjar gå till överdrift nu tycker man

Håller med, min SSD börjar bli full

Medlem

För höga krav för min del. Mitt 6870 lär inte räcka långt. Kommer passa på detta spelet. Får spela det sen nästa år när jag köpt bättre grafikkort. Frdelen är att det är billigare då också

Medlem

lustigt bara ett 8800gt som minimum då borde xp funka med? kolla far cry3 hur snyggt det är på det.. vilket nonsens.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

lustigt bara ett 8800gt som minimum då borde xp funka med? kolla far cry3 hur snyggt det är på det.. vilket nonsens.

Observera att "minimum" oftast betyder att du kan starta spelet i low settnings och med en avg. FPS på typ 10. Sedan att det blir en njutbar upplevelse är det ju ingen som påstår.

Medlem

In-game Vsync? Märkliga önskemål folk har.
Nuförtiden finns ju dessutom adaptiv Vsync (iaf till Nvidias 6xx serie) som är bättre på alla sätt och vis.

Undrar exakt vad dom menar med quad-core processor, är ju t.ex lite skillnad mellan en Q6600 och en i7-3770K Min Q9450 hänger dock med rätt bra ännu i nya spel fast den har snart 5 år på nacken.

Medlem

Om min dator klarar spelet, beror ju på om Recommended är när spelet kör 1080p ULTRA och stabil 60fps (eller 30fps om det är de spelet är gjort för) eller inte.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem

Oj oj min dator klarar recommended kraven, nice.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

30Gb utrymme, börjar gå till överdrift nu tycker man

Mindre och grafiknördarna börjar whina på att texturerna är suddiga när man står helt intill dem.

Medlem
Skrivet av DeathRow:
Skrivet av walter_iego:

30Gb utrymme, börjar gå till överdrift nu tycker man

Mindre och grafiknördarna börjar whina på att texturerna är suddiga när man står helt intill dem.

Texturer brukar inte ta så farligt mycket plats. Ett openworldspel som Fallout 3 New Vegas tar lite mer än 1.5gb för onödigt detaljerade texturer.

Spel som Skyrim blev mycket snyggare med bättre texturer från alla avstånd. Med hög upplösning aa och aniso så ser man skillnad på långt avstånd.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv

Jodå men det ser väldigt lugnt ut, riktigt sugen på det här!

Medlem
Skrivet av walter_iego:

30Gb utrymme, börjar gå till överdrift nu tycker man

hehe, jag kommer ihåg när spel var på under 2gig och man tyckte det tog plats...(eller ännu tidigare när spel fick plats på disketter) och när hl2 demot släpptes som var på 1gig som kändes stort för ett demo


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Skrivet av Friberg:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Friberg:

På tiden att fler börjar släppa Windows XP.

...börjar? Jag trodde vi redan hade varit i det stadiet.

Tyvärr håller många fortfarande fast vid XP.

Guilty! Ja, det börjar väl bli dags att uppgradera snart. När man skaffar ny dator, så.

Medlem

Har iofs ett Geforce GTX 470 men borde inte ha några problem att köra spelet ändå

Medlem
Skrivet av Lepr:
Skrivet av walter_iego:

30Gb utrymme, börjar gå till överdrift nu tycker man

Håller med, min SSD börjar bli full

Köpte 180GB SSD när jag byggde min nya för inte så länge sen. OS och så ligger ju där också men den håller upp bra med plats ändå, jag kan ha ganska många spel installerade samtidigt för jag har inte så jättemånga program och spel har företräde på C:


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Skönt nu att man sitter på en ny dator ^^


signatur

R.I.P The_maxx

Skrivet av IceMan:

Skönt nu att man sitter på en ny dator ^^

Vad har du byggt ihop den här gången?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av IceMan:

Skönt nu att man sitter på en ny dator ^^

Vad har du byggt ihop den här gången?

Det blev #1 en dator med W7 äntligen.
Blev en ny låda, ja _allt_ fick bli nytt. skönt.
iallafall:
3570
8Gram
HD7870
Å det bästa köpet är min SSD, trodde aldrig det skulle vara så bra som det är, men det äre! har du inte en så köp snarast


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Köpte en 240GB SSD samt en Intel 3570K. Måste säga att SSD'n är värd varenda krona!

1
Skriv svar