De fängslade Arma III-utvecklarna släpps mot borgen

Robot
De fängslade Arma III-utvecklarna släpps mot borgen

Efter 128 dagar bakom lås och bom i Grekland kommer de tjeckiska Arma III-utvecklarna att få återvända hem.

#arma-iii, #dayz


Medlem
De fängslade Arma III-utvecklarna släpps mot borgen

Härligt att höra! Låt oss fira detta med att släppa Arma 3

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Härligt att höra! Låt oss fira detta med att släppa Arma 3

Och dayz med arma 3 motorn!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

=O holy shit! Gief DayZ & ARMA!

Inge jävla rehab - nono! start working!

Medlem
Medlem

Härligt att höra! Hoppas dom får ett varmt välkomnande hemma

Medlem

Fantastiska nyheter. Jag är inte insatt i det grekiska rättsystemet, men att släppas mot borgen är väll inte detsamma som att bli frikänd?! Är inte innebörden av att bli fri mot borgen att man inte är frihetsberövad fram tills rättegång?

Medlem

Äntligen är de ute igen, fast skeptisk till hur motiverade de är att fortsätta på Arma 3 med direkten(eller överhuvudtaget). Hoppas de får en bra stund av från arbetet till sina familjer osv.

Medlem
Skrivet av rysssen:

Grekland...

Ja dom måste ju få in pengar på något sätt, även om det innebär att man fängslar turister och kräver borgen. Lite terroristvarning över det hela.

Medlem
Skrivet av MachOne:
Skrivet av rysssen:

Grekland...

Ja dom måste ju få in pengar på något sätt, även om det innebär att man fängslar turister och kräver borgen. Lite terroristvarning över det hela.

Sen så ska vi väl inte snacka om folk som tar bilder på militära områden utan tillåtelse...

Medlem
Skrivet av MachOne:
Skrivet av rysssen:

Grekland...

Ja dom måste ju få in pengar på något sätt, även om det innebär att man fängslar turister och kräver borgen. Lite terroristvarning över det hela.

De tog foton på militärt område. Stick till Area 51 och fota och se vad som händer Samma saker gäller förstås i Sverige

Medlem

Grekerna måte ju dryga ut statskassan


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av MachOne:
Skrivet av rysssen:

Grekland...

Ja dom måste ju få in pengar på något sätt, även om det innebär att man fängslar turister och kräver borgen. Lite terroristvarning över det hela.

Turister? De var där och _arbetade_ med att fotografera militära mål utan tillstånd. Det klassas som spioneri i alla länder och är ett allvarligt brott.
Grekland är dessutom ett NATO-land som bara har vatten mellan sig och flera länder som befann sig i inbördeskrig vid tillfället.
De kan skatta sig lyckliga att de kommer från ett annat EU-land och därmed slipper Guantanamo bay.

Medlem

Fan va skönt för vänner och familj...men grekland kan fortfarande brinna i the flame of fail...

Medlem
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av MachOne:
Skrivet av rysssen:

Grekland...

Ja dom måste ju få in pengar på något sätt, även om det innebär att man fängslar turister och kräver borgen. Lite terroristvarning över det hela.

De tog foton på militärt område. Stick till Area 51 och fota och se vad som händer Samma saker gäller förstås i Sverige

Nu har ju de tillstånd att skjuta på de som drar till Area 51..

Medlem
Skrivet av tavener:
Skrivet av MachOne:
Skrivet av rysssen:

Grekland...

Ja dom måste ju få in pengar på något sätt, även om det innebär att man fängslar turister och kräver borgen. Lite terroristvarning över det hela.

Sen så ska vi väl inte snacka om folk som tar bilder på militära områden utan tillåtelse...

Det är vad de står anklagade för. De har dock själva hävdat att de enda de hade var en video från turistbussen dom åkte i som var på den internationella flygplatsen på Lemnos, där de militära delarna av flygplatsen syntes långt i bakgrunden.

Sen om man väljer att tro på det är en annan sak. För övrigt har jag för mig att Lemnos ska tillhöra en demilitäriserad zon, vilket grekerna uppenbarligen skiter i.

Medlem

Grekland är ett sånt u-land. kicka ut dem ur unionen, sluta kasta bra pengar efter dåliga... Se bara hur de beter sig...

Medlem

Fan vilken bra nyhet! vad glad jag blev! Kände mig väldigt less nu! Nyss vaknat och har en hel natt av jobb framför mig.. Så läste jag detta och det hall skrev, nu kan jag jobba ett par nätter till

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Bojkott:

Härligt att höra! Låt oss fira detta med att släppa Arma 3

Och dayz med arma 3 motorn!

Så som Rocket gnäller på att han är utbränd så tror jag knapapst att han är direkt sugen på att starta om utvecklingen från 0 igen.

Medlem
Skrivet av tavener:
Skrivet av MachOne:
Skrivet av rysssen:

Grekland...

Ja dom måste ju få in pengar på något sätt, även om det innebär att man fängslar turister och kräver borgen. Lite terroristvarning över det hela.

Sen så ska vi väl inte snacka om folk som tar bilder på militära områden utan tillåtelse...

du menar det här jätte extremt hemligstämplade militära området som vem som helst kan kolla upp på google maps?


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av Rasmus117:
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av MachOne:
Skrivet av rysssen:

Grekland...

Ja dom måste ju få in pengar på något sätt, även om det innebär att man fängslar turister och kräver borgen. Lite terroristvarning över det hela.

De tog foton på militärt område. Stick till Area 51 och fota och se vad som händer Samma saker gäller förstås i Sverige

Nu har ju de tillstånd att skjuta på de som drar till Area 51..

Aa i Arkiv X har de det, suck.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av lolBEEF:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Bojkott:

Härligt att höra! Låt oss fira detta med att släppa Arma 3

Och dayz med arma 3 motorn!

Så som Rocket gnäller på att han är utbränd så tror jag knapapst att han är direkt sugen på att starta om utvecklingen från 0 igen.

Gnäller? Tycker han verkar vettig - och frågan är hur mycket svårare det skulle bli att konvertera dayz till Arma 3.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

ja hade jag varit Grek så skulle jag skämmas över mitt land att dom gör såhär, skulle fan ha protesterat imot det. 128 dagar asså, ok i någon vecka kanske men så där länge var väl inte nödvändigt

Medlem
Skrivet av Ankh:

Gnäller? Tycker han verkar vettig - och frågan är hur mycket svårare det skulle bli att konvertera dayz till Arma 3.

Hade det varit lätt så hade de väl gjort det från början. ArmA3 var redan i produktion när DayZ släpptes.

Medlem
Skrivet av tavener:
Skrivet av MachOne:
Skrivet av rysssen:

Grekland...

Ja dom måste ju få in pengar på något sätt, även om det innebär att man fängslar turister och kräver borgen. Lite terroristvarning över det hela.

Sen så ska vi väl inte snacka om folk som tar bilder på militära områden utan tillåtelse...

Sen kan vi börja prata om militär strategi ingen fast bunker eller annat går idag att dölja. idag måste allt vara mobilt för att vara värt att ha hemligt

Medlem
Skrivet av lolBEEF:
Skrivet av Ankh:

Gnäller? Tycker han verkar vettig - och frågan är hur mycket svårare det skulle bli att konvertera dayz till Arma 3.

Hade det varit lätt så hade de väl gjort det från början. ArmA3 var redan i produktion när DayZ släpptes.

Nu var det ju iofs så att DayZ är en mod och ingen hade kunnat förutse att den skulle bli så stor. Väldigt sällan en icke släppt mod tillåts komma åt osläppt material


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Angust:
Skrivet av tavener:
Skrivet av MachOne:
Skrivet av rysssen:

Grekland...

Ja dom måste ju få in pengar på något sätt, även om det innebär att man fängslar turister och kräver borgen. Lite terroristvarning över det hela.

Sen så ska vi väl inte snacka om folk som tar bilder på militära områden utan tillåtelse...

du menar det här jätte extremt hemligstämplade militära området som vem som helst kan kolla upp på google maps?

Haha, lite fult att de inte gömt sina saker bättre på militärbasen

Men det är ju inte det som är grejen, utan de har ju regler som ska följas precis som i andra länder, hur dumma reglerna än är. Tycker personligen att nördarna som tog bilder på militärbasen skulle ha läst på lite bättre innan. Som man bäddar får man ligga.

Jag tycker dock att Grekland beter sig lite märkligt...

1
Skriv svar