Bugg: Gratis spel via Uplay

Medlem
Bugg: Gratis spel via Uplay

Hejsan,

Har under dagen försökt spela FC3 men spelet av någon anledning saknas ifrån Ubishi*t's påtvingade DRM Uplay's spel lista. Uplays spel lista är helt tom, även då jag äger spel dock köpta via Steam som tvingas starta via Uplay.
Kan man tänka sig, ett påtvingat DRM som inte funkar...

Iallafall, under försök att få igång skiten så upptäckte jag att Uplay kunde tvingas att ladda ner spel info till den grad att Uplay kräver CD nyckel.
Men till min förvåning så krävde inte alla spel detta och det resulterade i att Uplay direkt frågar ifall spelet ska knytas till det kontot, trycker man ja så får man dessa spel knytet till konto.

Nuvarande spel jag lyckats få just nu är:
* Anno 2070
* The Adventures of Tintin : The Secret of the Unicorn.
* Call of Juarez The Cartel (dock så visas spelet inte i Uplay spel lista, ironiskt nog.)
*bild2

Alla spel finns även reggade på Uplays hemsida där mina andra spel även finns.

Detta är också testat med en kompis, även han fick Anno 2070..

Det jag även upptäckt är att man kan finna olistade spel/dlc också, så som det PS3 exklusiva "Assassin's Creed III benedict Arnold"
*Bild 3
*Bild 2

Vad borde man göra?

Edit: Har gått igenom 170 ID'n atm och tror jag funnit slutet av listan...
Min Uplay data map innehåller nu info ifrån 64 spel, varav vissa är bara olika versioner...


signatur

Star Citizen - Swedish Umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
Sweumb på RSI
Sweumb Discord

Medlem
Skrivet av alle090:

Vad borde man göra?

Inte så mycket mer att göra än att vänta på ban av ditt konto, förhoppningsvis inklusive alla spel du köpt lagligt med.

Om du inte låser din dörr så har inte jag rätt att gå in och sitta i din soffa och kolla på din tv, lika lite har du rätt att spela deras gratis.

Medlem
Skrivet av DrAbraham:
Skrivet av alle090:

Vad borde man göra?

Inte så mycket mer att göra än att vänta på ban av ditt konto, förhoppningsvis inklusive alla spel du köpt lagligt med.

Om du inte låser din dörr så har inte jag rätt att gå in och sitta i din soffa och kolla på din tv, lika lite har du rätt att spela deras gratis.

Värst vad du var anti mig i detta fall...

Måste ju dock påpeka att vi pratar företag och du drar upp privat. Att ett kryphål i en tjänst och min egna lägenhet kan räknas som likgiltig densamma enligt dig är rätt konstigt.

Jag försöker lösa mitt problem, och läste hur det KANSKE skulle kunna fixas, men under testandets tid fann ett kryp hål. Hur kan det undvikas?
Jag vill ju kunna spela det spel jag betalat för, klart jag försöker fixa det själv. Deras DRM har en flopp i sig, inte mer än det.


signatur

Star Citizen - Swedish Umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
Sweumb på RSI
Sweumb Discord

Medlem

Han var inte så anti - ditt konto riskerar ju att bli bannat tillsammans med dina riktiga inköp.

Du försökte fixa en vara du köpt, och medan du testade det märkte du att man kan bära ut andra varor ur affären obemärkt.
Om dom frågar, ska du försöka förklara för dom att du plockat ut massa andra spel i syfte att fixa ett annat spel?

"Jag lyckades inte provlukta den här T-spriten på grund av den barnsäkra korken, så jag testade vilka varor jag kunde smyga ut. Det är deras eget fel för att den barnsäkra korken inte kunde öppnas."

Hade du råkat upptäcka det och istället meddelat dom i stil med "Ursäkta, jag märkte att man kunde göra så här - ni kanske vill åtgärda det." Så är det ju en sak..
Men att istället försöka roffa åt sig så mycket som möjligt och sprida det för andra på ett forum.. njae.. tänk om lite.

EDIT:
I brist av fantasi var T-sprit det första/enda jag kom på med något slags skydd för att användas..

Medlem
Skrivet av Ziern:

Han var inte så anti - ditt konto riskerar ju att bli bannat tillsammans med dina riktiga inköp.

Du försökte fixa en vara du köpt, och medan du testade det märkte du att man kan bära ut andra varor ur affären obemärkt.
Om dom frågar, ska du försöka förklara för dom att du plockat ut massa andra spel i syfte att fixa ett annat spel?

"Jag lyckades inte provlukta den här T-spriten på grund av den barnsäkra korken, så jag testade vilka varor jag kunde smyga ut. Det är deras eget fel för att den barnsäkra korken inte kunde öppnas."

Hade du råkat upptäcka det och istället meddelat dom i stil med "Ursäkta, jag märkte att man kunde göra så här - ni kanske vill åtgärda det." Så är det ju en sak..
Men att istället försöka roffa åt sig så mycket som möjligt och sprida det för andra på ett forum.. njae.. tänk om lite.

EDIT:
I brist av fantasi var T-sprit det första/enda jag kom på med något slags skydd för att användas..

Han skriver att han hoppas att mitt konto blir bannat, och att även de spel jag betalat för försvinner. Det ser inte jag något annat än att han hoppas olycka för mig och tycker jag förtjänar det ifall det händer. Det var anti emot mig..

Ja, nartuligtvis försökte jag med alla spel då dessa var en del av en digital tjänst och inte en vara. Jag försökte få mitt spel att funka, så jag testade olika metoder som involverade andra spel. Finner det omöjligt att jämnföra med IRL moment.
Skulle ifåfall vara att jag står utanför deras lager och när min dörr är stängd så testar jag de andra dörrarna som går till andra saker, och de är råkar vara öppna för att de inte krävde nyckel.

Jag har redan meddelat dom i flera medier att jag har funnit ett sätt hur jag kan få deras spel gratis, alla i stil som denna, utan beksrivning hur. Har idag varit i kontakt med deras jävla support som hjälper 9% med mitt fall och 91% med deras fall..
Han kunde inte ens ta bort spelen ifrån mitt konto och trodde först det var en annan bugg..

Men ja, Jag har skrivit svart på vitt. Jag får inte mitt spel att funka, läste en tråd att detta kunde fixa det, märkte att jag fick tillgång till ett annat spel, men det var inte det jag ville ha så försökte med olika IDn till jag fann det jag ville ha. Men inte heller det funkade. ps. Fick vissa spel permanent som en bugg.


signatur

Star Citizen - Swedish Umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
Sweumb på RSI
Sweumb Discord

1
Skriv svar