Minecraft server

Medlem
Minecraft server

Halloj !

Söker aktiva spelare till min och mina kompisar minecraft server !

Vi kör survival svårighetsgrad NORMAL. Världen har funnits i runt en vecka nu !

Plugins värt att veta om är:

Anyonesleep (vem som helst kan sova när det blir natt, alltså behövs bara EN person för att sova)
BedHome (Har du sovit i en säng så kan du använda kommandot /home för att telepoteras till din säng)
Coredata/GriefShield/Minebackup/Lockette/Logblock m.m för anti greifers ! (Funkat väldigt bra då folk kommit in och försökt griefat !)

vi är 6-8/9 aktiva spelare just nu.

IP: wibbeminecraft.no-ip.org:25565

Vill ni veta mera så är det bara att fråga så svarar jag så fort jag kan !

Medlem

Är det bara att vandra ut i vildmarken och bygga sig en egen liten by eller e det väldigt kontrollerat vad som byggs?

Medlem

Du får gå vart du vill och bygga, inga regler för det, du kan ju joina och läsa våra regler /rules !

Vi har inte towny lr nå men du får bygga vart du vill och om sen dina kompisar joinar och väljer att bygga vid dig eller vid andra spelar ingen roll Kan ju vara bra att fråga om du ska bygga nära någon att du inte är ivägen

Annars får du ju bygga i princip va du vill

Medlem

Okay, låter fint. Jag och en polare kikar in på en gång och spelar lite

Medlem

Gör så ni är mer än välkomna !

Medlem

Ni kör survival, men på bilderna känns det som väldigt mycket byggt redan. Har ni byggt allt det utan några som helst "fusk", alltså är allt som är byggt på bilderna byggt utav material ni samlat in?

Medlem

Alla kör survival, och alla har samlat in sakerna helt själva ! Till och med jag som admin har gjort det då det ska vara lika för alla !

Använde mig utav greative mode där för att få en bättre bild på området

Inget typ av fusk har förekommit med det man byggt

Medlem

Sen ser världen lite annorlunda ut nu då det kom in några nya spelare igår ! Men dom har kommit igång dom med och det verkar gå bra för alla

Medlem

Vad använder ni för kart-plugin? Jag ser på bilderna att ni har en mini-map av någon typ. Jag hostar själv en privat minecraftserver och skulle gärna använda det där.

Medlem

Jag använder Rei's minimap, men den lägger du bara in sj i MC mappen och kör, alla som vill använda det måste ladda ner det sj och lägga in i MC

Medlem

vad är ip:en det funkade inte när jag skrev wibbeminecraft.no-ip.org:25565

Medlem
Skrivet av Strozzy00:

vad är ip:en det funkade inte när jag skrev wibbeminecraft.no-ip.org:25565

Det är en tråd som är 1år gammal tror servern ev. kan vara död.

1
Skriv svar