Minecraft i grundskolan – anammas av skola i Sverige

Robot
Minecraft i grundskolan – anammas av skola i Sverige

I Stockholm och mer specifikt Viktor Rydberg-skolan har 13-åringar haft Minecraft som obligatoriskt ämne i syfte att utveckla elevernas förmåga till självtänkande.

#mojang-specifications, #minecraft


Moderator | Testpilot
Minecraft i grundskolan – anammas av skola i Sverige

Varför hade man inte så kul när jag gick i skolan?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Säkert bra för kreativiteten Man får ju dock inte glömma av att det finns en värld utanför skärmens fyra hörn. Glöms lätt bort i dagens värld.

Medlem

Fyfan vilket straff att ha obligatoriskt minecraftspelande.

Medlem

Läraren är borta! PVP!!!

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Varför hade man inte så kul när jag gick i skolan?

Backpacker, Petsson och Findus.

behöver jag säga mer?

Medlem

ahhh...minns de fina stunderna med quake 3 turneringar i gymnasiets datasalar under mina ungdomsår, där vi alla skrek, vrålade och skrattade för fulla muggar i all hemlighet <3

Medlem

Aldrig spelat ett spel i skolan.

Kanske tur det, hade ändå inga bra lärare.

Inaktiv
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Varför hade man inte så kul när jag gick i skolan?

Backpacker, Petsson och Findus.

behöver jag säga mer?

Backpacker, Stunts, Tanks, shit vilka minnen från skolan ;D

Moderator | Testpilot
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Varför hade man inte så kul när jag gick i skolan?

Backpacker, Petsson och Findus.

behöver jag säga mer?

Men då "tjuvspelar" du, det här är ju något dem SKA göra.

Fast fortfarande roligt ;D


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Till alla småttingar som får spela Minecraft på skoltid och göra annat kul med datorer: ta vara på det!

En annan växte upp med en dator per klassrum med Windows 95 och modemanslutning.

Medlem

Ja, sånt hade inte vi i plugget.

Men vi hade faktiskt ett antal sprillans nya C64or på datalektionerna i 9an. Good times =D

Medlem
Skrivet av kappan:

ahhh...minns de fina stunderna med quake 3 turneringar i gymnasiets datasalar under mina ungdomsår, där vi alla skrek, vrålade och skrattade för fulla muggar i all hemlighet &lt;3

Quake 3 ? Quake 2 Demo var det som gällde på min tid, så simpelt men ack så roligt.

Medlem
Skrivet av redgreenblue:

Till alla småttingar som får spela Minecraft på skoltid och göra annat kul med datorer: ta vara på det!

En annan växte upp med en dator per klassrum med Windows 95 och modemanslutning.

Ack dagens ungdom. På min tid hade vi maskinskrivning som ämne och vi fick gå till en separat skola för att komma åt en dator, och då pratar vi om en Microbee med gulmonokrom skärm och masken som enda spel.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

13-åriga studenter, pass på!

Medlem
Skrivet av Zpiritual:
Skrivet av kappan:

ahhh...minns de fina stunderna med quake 3 turneringar i gymnasiets datasalar under mina ungdomsår, där vi alla skrek, vrålade och skrattade för fulla muggar i all hemlighet &amp;lt;3

Quake 3 ? Quake 2 Demo var det som gällde på min tid, så simpelt men ack så roligt.

Quake 2? Quake 1 (sharware) och warcraft 2 var det som gällde på MIN tid. Så många lektioner och raster som man smet iväg

Medlem
Skrivet av necrolock:

Fyfan vilket straff att ha obligatoriskt minecraftspelande.

varför skulle det vara ett straff? Bara för du ogillar det och anser det som ett straff behöver inte andra tycker det. Och en väldigt omogen kommentar från dig.

Medlem

Undra om barnen verkligen tar åt sig eller "Yeye, whatever! Give us the game already!"


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Tamazin:
Skrivet av Zpiritual:
Skrivet av kappan:

ahhh...minns de fina stunderna med quake 3 turneringar i gymnasiets datasalar under mina ungdomsår, där vi alla skrek, vrålade och skrattade för fulla muggar i all hemlighet &amp;lt;3

Quake 3 ? Quake 2 Demo var det som gällde på min tid, så simpelt men ack så roligt.

Quake 2? Quake 1 (sharware) och warcraft 2 var det som gällde på MIN tid. Så många lektioner och raster som man smet iväg

Ja men vi född 90 och dom lite äldre körde q3 på skoldatorerna. Jag är en av dom, vi lirade quake 3 demot för fulla muggar på skolans skitdatorer. Väldigt roligt hade vi, har svårt för att lämna quake 3 nu bara. För lite såna spel som q3 finns nu och quakelive är inte ens i närheten så roligt som vad vanliga quake 3 är. Excessive plus modden på q3 får en att inte vela lämna den gamla godingen.

Medlem

Hehe, själv minns man när biblioteket var enda tillgången till en dator, och då menar jag EN dator. Man var peppad när man fick tid vid den för att köra... Ja just det.. Backpacker. Var väl nyhetens välbehag som gjorde det intressant för jag skulle nog inte röra backpacker med en tång och hazmat dräkt idag. Första pc:n hemma blev det Star Wars Rebel Assault och Indiana Jones: Fate of Atlantis. Skolan fick datorer i efterhand som eleverna fick nyttja ungefär när man bytte skola för 7an. Tänk då lyckan när man fick se att högstadiet hade en datorsal med datorer! Worms för hela slanten! Ändå glad på ett viss att man växte upp när datorer inte var självklarhet och informationsflödet inte så extremt. Kan fan inte tänka mig hur det är att växa upp nu med all teknik tagen för givet, om ungdomar idag nu gör det.

Inaktiv

jaha, min skola i högstadiet hade bara ABC80-datorer i en datorsal .. det enda spelet va en spaceinvaders-klon uppbyggd av ascii-tecken .. på gymnasiet va det ngra burkar från ericsson med brun skärm och 5,25" floppydiskar .. säkert 8086:or..

Medlem

Varför började VRS med allt innovativt efter jag gick ut? :x Rolig kuriosa, jag vet inte om så fortfarande är fallet men för 5 år sedan referades Monica (läraren som blev intervjuad) till som milf-Monica.

Medlem

Quake2 var det som regerade under min skolgång. Men i gymnasiet fick vi köra Broodwar för att testa stabiliteten i vårt token ring nätverk.

Medlem

När kommer Portal in i utbildningssyfte?


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

I Malmös och Södertäljes skolor kör dom GTA 5 har jag hört.

...

Medlem
Skrivet av Securion:

I Malmös och Södertäljes skolor kör dom GTA 5 har jag hört.

...

Haha, Postal serien går väl varmt på datorerna i hallands skolor för årskirs 1-6 enligt mina källor.

1
Skriv svar