ArenaNet detaljerar framtiden för Guild Wars 2

Robot
ArenaNet detaljerar framtiden för Guild Wars 2

2013 blir ett år med massor av uppdateringar. ANet presenterar i textform och filmväg.

#guild-wars-2, #arenanet


Medlem
ArenaNet detaljerar framtiden för Guild Wars 2

Härligt att höra - jag tänkte precis ge spelet en ordentlig chans igen!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

senaste state of the game så pratade dom om det nya som kommer till pvp ser väldigt bra ut på den fronten, kul å höra att dom har lite planer för pve också

Medlem

Jag är normalt ett riktigt ArenaNet-fanboy måste erkännas, men det här var för flummigt uttryckt.

Visserligen finns det en stor charm i att gå tillbaka till lägre levlade zoner, men det är verkligen en parantes att lägga till fler events i dessa.

Jag vill se mer fokus på att fixa endgame. Förbättrat belöningssystem/drops i dungeons. En rejäl morot att fortsätta nöta WvWvW varje vecka. Fler fractals in i slumpmixen o s v.

Med all tid som lagts ner på de fantastiska zonerna så förstår jag att man vill locka tillbaka spelarna dit så mycket som möjligt. Men det krävs nått rejält för att hålla folk kvar i spelet, en känsla av att spelets röda tråd leder framåt helt enkelt, tillsammans med ens karaktärer.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Enligt ArenaNet finns ju inget End Game.. Hela spelet skall kännas som End Game. Vilket i min mening var det som förstörde ett relativt lysande spel.

Har inte rört spelet på väldigt länge och lär förmodligen inte göra det heller.. det finns ingen dragkraft som det gjorde med tex WoW eller Warhammer Online.

Medlem

Förväntade mig denna tråd nertrollad ,men det verkar den inte blivit än, Jag har fortfarande kul i spelet men jag är ju Alto-holic oxå så en genomspelning är inte nog för mig..


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av Kerrai:

Enligt ArenaNet finns ju inget End Game.. Hela spelet skall kännas som End Game. Vilket i min mening var det som förstörde ett relativt lysande spel.

Har inte rört spelet på väldigt länge och lär förmodligen inte göra det heller.. det finns ingen dragkraft som det gjorde med tex WoW eller Warhammer Online.

Precis så jag också känner till GW2, gillade det jag spelade, men när jag lvlat klart så kände jag att inget höll kvar mig i spelet. Ganska synd då spelet är bra i de andra avseendena.

Medlem
Skrivet av toast:

Förväntade mig denna tråd nertrollad ,men det verkar den inte blivit än, Jag har fortfarande kul i spelet men jag är ju Alto-holic oxå så en genomspelning är inte nog för mig..

japp, samma här, jag håller på med min guardian som jag kom till 80 med för någon månad sen, och då har jag inte ens börjat fixa legendaries eller ascended, har bara craftat ett exotisk till min karaktär, jag har haft hur kul som helst o utforska världen :P.... men, många nöjer sig tydligen inte me de ^^

onT: det ska förövrigt bli intressant hur de ska hålla spelet i liv för alla "pro haxxorz gamerZ" :P, fast ja... det kan ju bli kul om de inför nya områden och sånt också, finns ju hur mycke område som helst som man inte kan komma till, som man va på i gw1

Medlem

Missförstå mig rätt, jag stormdiggar spelet än idag och loggar på i princip varje dag. Men av min guild som spelat ihop i 10år i olika spel är det bara jag och en till kvar som spelar. Det är därför jag verkligen hoppas på att se mer "lvl80-content" så att säga. Det är ju trots allt just det som är boven i dramat, avsaknaden av lust att nöta på!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:

Missförstå mig rätt, jag stormdiggar spelet än idag och loggar på i princip varje dag. Men av min guild som spelat ihop i 10år i olika spel är det bara jag och en till kvar som spelar. Det är därför jag verkligen hoppas på att se mer "lvl80-content" så att säga. Det är ju trots allt just det som är boven i dramat, avsaknaden av lust att nöta på!

Hela guildet som spelade GW1 sedan release slutade spela GW2 efter några månader. Det är helt enkelt inte lika bra. :/

Medlem

bra att det händer lite.
fortsätta spela efter min pågående Asien resan.

Medlem

Jag kommer gärna tillbaka om det kommer mer content, efter att jag hade skaffat full exotic och slängt på ett snyggt armorskin (tier 2 cultural) så tröttnade jag hårt. Orkade inte jaga efter legendaries och såg ingen poäng i att göra något annat, hade ju kunnat gå för 100% exploration, var trots allt inte så långt därifrån men hade ingen lust. Skulle behövas mer 80 content.

Medlem
Skrivet av pjuppi:

japp, samma här, jag håller på med min guardian som jag kom till 80 med för någon månad sen, och då har jag inte ens börjat fixa legendaries eller ascended, har bara craftat ett exotisk till min karaktär, jag har haft hur kul som helst o utforska världen :P.... men, många nöjer sig tydligen inte me de ^^

onT: det ska förövrigt bli intressant hur de ska hålla spelet i liv för alla "pro haxxorz gamerZ" :P, fast ja... det kan ju bli kul om de inför nya områden och sånt också, finns ju hur mycke område som helst som man inte kan komma till, som man va på i gw1

Nej, många nöjer sig inte med att sega ut spelet så mycket så att det är underhållande.
Många nöjer sig inte med att det knappt finns någon belöningsystem vid lvl 80.
Många nöjer sig inte med att det knappt tar någon tid (bortsett från de som segar ut spelet, som dig tyvärr) att få "den bästa" utrustningen i spelet.

Så nja, att påstå att man ska nöja sig när man själv har segat ut spelet så pass mycket att man har hamnat hur långt som helst på efterkälken är inget jag köper.
Det är väldigt svårt att ta dig seriöst när du kallar majoriteten av GW2 spelare för "pro haxxorz gamerZ" när det inte ens är en utmaning att få ett fullt legendary-set.

Medlem

Hade varit bättre om de skippat levlandet, känns ganska meningslöst att levla om man inte blir starkare.

Medlem
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av pjuppi:

japp, samma här, jag håller på med min guardian som jag kom till 80 med för någon månad sen, och då har jag inte ens börjat fixa legendaries eller ascended, har bara craftat ett exotisk till min karaktär, jag har haft hur kul som helst o utforska världen :P.... men, många nöjer sig tydligen inte me de ^^

onT: det ska förövrigt bli intressant hur de ska hålla spelet i liv för alla "pro haxxorz gamerZ" :P, fast ja... det kan ju bli kul om de inför nya områden och sånt också, finns ju hur mycke område som helst som man inte kan komma till, som man va på i gw1

Nej, många nöjer sig inte med att sega ut spelet så mycket så att det är underhållande.
Många nöjer sig inte med att det knappt finns någon belöningsystem vid lvl 80.
Många nöjer sig inte med att det knappt tar någon tid (bortsett från de som segar ut spelet, som dig tyvärr) att få "den bästa" utrustningen i spelet.

Så nja, att påstå att man ska nöja sig när man själv har segat ut spelet så pass mycket att man har hamnat hur långt som helst på efterkälken är inget jag köper.
Det är väldigt svårt att ta dig seriöst när du kallar majoriteten av GW2 spelare för "pro haxxorz gamerZ" när det inte ens är en utmaning att få ett fullt legendary-set.

Det handlar inte om att sega ut spelet, det handlar om att göra det man för tillfället tycker är roligt. Att skaffa ett fullt exotic set (vilket jag antar att du menar med "fullt legendary-set") är inte svårt, men man kan göra det på så många olika sätt. Sen kanske man vill ha helt annat skin på sitt armor/vapen. Man kanske inte har kört fotm fem miljarder gånger eller nött dungeons halvt till döds. Att hamna på efterkälken..? Det handlar helt enkelt om vilket mål man har och det är lätt att komma ikapp i vilket fall som helst. (om man inte räknar höglevel fotm, men det är ju samma content fast svårare bara så det är inget viktigt).

Har själv 8 gubbar, en av varje klass, varav 4 är 80. Två av dem har nästan fullt exotic gear, nästan all crafting maxad. Spelat sen pre-releasen och har en hel del kvar att göra/utforska. Men så spelar jag inte lika mycket som många andra iofs, tar det soft efter att ha blivit utbränd av wow.

Men ja, det behövs mer content rent allmänt.

Medlem

Jag hade inte haft något emot att starta upp spelet igen om det inte var för att det endast gick ut på att levla.. Var kul i 2 månader om ens det.


signatur
Medlem

Rewards, Rewards, Rewards.

jaa de är precis vad som behövs faktiskt..

Något som gör spelet värt att spela.

Medlem

Vadå sega? Utforska, upptäcka, bemästra.. det handlar inte om att slå Zaithan på kortas möjliga tid, trodde man det kan jag förstå att man blev besviken, jag gillar att hitta gömda hemligheter genom att lista ut tex att kasta en sten på den stora gonggongen i hylekbyn öppnar en hemlig dörr som leder till en miniboss, ett pussel som öppnar ännu en dörr o slutligen en skattkista.. jag gillar oxå att varva omgångar wvw med turer ned i nya fractals tillsammans med vänner.. Men bättre rewards absolut, sen får de gärna lägga mer krut på nya bossar o områden än att adda mer events till de befintliga kartorna. Förövrigt mkt som inte känns riktigt färdigt, Miras(?)shootingrange tex.. !?


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av toast:

Vadå sega? Utforska, upptäcka, bemästra.. det handlar inte om att slå Zaithan på kortas möjliga tid, trodde man det kan jag förstå att man blev besviken, jag gillar att hitta gömda hemligheter genom att lista ut tex att kasta en sten på den stora gonggongen i hylekbyn öppnar en hemlig dörr som leder till en miniboss, ett pussel som öppnar ännu en dörr o slutligen en skattkista.. jag gillar oxå att varva omgångar wvw med turer ned i nya fractals tillsammans med vänner.. Men bättre rewards absolut, sen får de gärna lägga mer krut på nya bossar o områden än att adda mer events till de befintliga kartorna. Förövrigt mkt som inte känns riktigt färdigt, Miras(?)shootingrange tex.. !?

Åfan, att man kunde köra /threaten för att öppna en dörr i en grotta i sydöstra queensdale visste jag men det där med hylekbyn måste kollas upp.

1
Skriv svar