Deep Silver ångrar blodiga Dead Island-bröst

Robot
Deep Silver ångrar blodiga Dead Island-bröst

Dead Island: Riptide ska släppas i en lyxbox med en staty föreställandes en zombie-torso. Nu ångrar Deep Silver beslutet och ber om ursäkt.

#deep-silver, #dead-island-riptide, #dead-island


Medlem
Deep Silver ångrar blodiga Dead Island-bröst

Hade det skrikits på samma sätt om det hade varit en manlig överkropp utan tröja?

Herregud...

Medlem

Sexismen åsido, vem hade ens velat ha en sån styggelse stående på sitt skrivbord/bokhylla?

Och betyder det här att Deep Silver ändå skall sälja den? De ber om ursäkt, men drar de verkligen in produkten? Framkommer inte i deras uttalande.


signatur

Imperator

Medlem

Bröst behöver man aldrig ursäkta sig för.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Hade det skrikits på samma sätt om det hade varit en manlig överkropp utan tröja?

Herregud...

Förmodligen inte. Men det är ju så synd om kvinnor som objektifieras på detta sätt :(.
Och bröst såhär, in you face, inte riktigt helt okej... Krossa patriakatet!

*obs ironi*


signatur

SO SEXY YOU FUCK MY SHADOW

Medlem

Smaklöst!


signatur

8 timmar om dagen, 5 dagar i veckan. Och du som ville bli något.

Redaktör
Ponny

Skrattar bröst som skrattar sist!

...

On topic: Jag tycker de borde satsa på haktappande trailers istället för sleazy samlarutgåvor. Eller allra helst: ett riktigt välsvarvat spel!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

En blodig torso, är det nu jag ska bry mig och känna mig kränkt eller måste jag köpa det här föremålet medvetet som kommer få mitt inre att skrika ramaskrin och känna panik över om nån annan tycker det är korrekt eller inte?

Varför ber företaget om ursäkt och hur ids man bry sig? Kan man inte kasta sitt blodiga torso om man inte tycker om den, när man köper super he-man edition deluxe boss versionen av spelet är min spontana tanke.

Medlem

Moralkärringarna slår till igen!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

PaZ
Medlem

Nej, de kan inte ta ifrån mig min blodiga, styckade kvinnokropp med sillisar och minibikini!?

Medlem

1. Ber om ursäkt
2. Fans/Press blir nöjd
3. Säljer utgåvan ändå
4. Profit


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Jozo:

Hade det skrikits på samma sätt om det hade varit en manlig överkropp utan tröja?

Herregud...

Förmodligen, om det nu varit en manlig torso där halva pungen hängde utanför. Den där har brösten som primär glofaktor, inte själva den styckade torson i sig.

Medlem

Jag tycker den e ascool.. kvinna eller mans tors kvittar. Det e ju zoooombies.. alla blir drabbade, oavsett kön!


signatur

"High life on low budget"

Medlem

men herregud...denna värld är ju påbäg åt helvetet, snart får man väl inte ens gå utanför dörren utan att det blir liv om naturen och sånt...


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Skulle varit roligare om de möt kritiken med att ha sagt: We are now coloring the bikini in each nations colors Bait edition will be sold in.
Men Bait Edition är/var Xbox360 exklusiv så det hade inte spelat någon roll för mig iaf.

Väskan som säljs i USA's Collectors edition ser, om än logisk, inte speciellt rolig/intressant ut.

Medlem
Skrivet av Maria Myhr:
Skrivet av Jozo:

Hade det skrikits på samma sätt om det hade varit en manlig överkropp utan tröja?

Herregud...

Förmodligen, om det nu varit en manlig torso där halva pungen hängde utanför. Den där har brösten som primär glofaktor, inte själva den styckade torson i sig.

Men är det inte sådär kvinnor vanligtvis är klädda när de är vid sandstränder (där Dead Island utspelar sig)? Visst, brösten är onekligen onormalt stora, men plastikopererade bröst är inget som är ovanligt nuförtiden.

Däremot så har jag ännu inte sett en man springa omkring med pungen fritt hängandes på en sandstrand...

Man behöver inte vara feminist, utan en vanlig människa med sunt förnuft för att förstå att det är en mycket smaklös statyett. En grotesk avbildning av en styckad kropp kan bara morbida individer tycka är "häftigt".

Som "Neatherblade" skrev: kommer de sälja bra ändå...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

jag sitter här på jobbet och skrattar åt bysten, hade inte tänkt köpa raptide pga att jag inte var specielt imponerad av orginalet men den där bysten är fan värd varenda krona (vilket troligtvis kommer vara 1500 sådana):D

Medlem

På tv knullas det hej vilt i såpor. På nyheterna ser vi slakt och våld och i tv-showerna äter zombies ansikten och huvuden huggs till höger och vänster. Blood och gore i part och minut.

Men det där. Det där, det är att gå över gränsen.

Världen är verkligen rättvänd...


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

En byst av en byst...


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Man behöver inte vara feminist, utan en vanlig människa med sunt förnuft för att förstå att det är en mycket smaklös statyett. En grotesk avbildning av en styckad kropp kan bara morbida individer tycka är "häftigt".

Som "Neatherblade" skrev: kommer de sälja bra ändå...

Absolut. Följare av zombiekulturen är verkligen stollar. Helt klart skillnad från dem som till exempel gillar CSI-serierna med sina "i detalj och följ med genom hela kroppen-obduktioner".

Hur tänkte du nu?


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Maria Myhr:
Skrivet av Jozo:

Hade det skrikits på samma sätt om det hade varit en manlig överkropp utan tröja?

Herregud...

Förmodligen, om det nu varit en manlig torso där halva pungen hängde utanför. Den där har brösten som primär glofaktor, inte själva den styckade torson i sig.

Pungen sitter dock inte på överkroppen

Medlem
Skrivet av Maria Myhr:

Förmodligen, om det nu varit en manlig torso där halva pungen hängde utanför. Den där har brösten som primär glofaktor, inte själva den styckade torson i sig.

Tyvärr men du har helt fel. Bilden föreställer en kvinnlig överkropp i förd av de kläder man vanligtvis (vare sig det är normen eller ej) har på sig vid en strand.
Att jämföra det med att en man skulle visa pungen, vid en strand, är bara löjligt och visar hur idiotiskt ditt påstående är.

Om det däremot hade varit en topless överkropp av en kvinna så kan jag förstå din liknelse till en viss del, även om den liknelsen vore i grund och botten anti-feministist då många feminister påstår att man inte ska se barbröstade kvinnor som något sexuellt, eller åtminstone se de på samma nivå som man ser en barbröstad man.

Medlem

Inte ofta jag bryr mig om såna här saker, men den där torson är ju bara för mycket.

Inaktiv

Think of the children !!

Medlem

Och som vanligt så ser jag inte problemet :S

Medlem

Ser skitbra ut ? Vad är problemet? Är det så PK med bröst?

Medlem

Vadå, ska de dra tillbaka den? (inte varit med från disskutionens början). Sjukt dåligt om det är pga att det är en kvinnokropp och inte ens mans.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Så problemet är alltså huvudsakligen brösten och inte att det är en styckad människa de initialt tänkt att man ska ha i hyllan? Ja jävlar...

Medlem
Skrivet av Reize:

Sexismen åsido, vem hade ens velat ha en sån styggelse stående på sitt skrivbord/bokhylla?

Och betyder det här att Deep Silver ändå skall sälja den? De ber om ursäkt, men drar de verkligen in produkten? Framkommer inte i deras uttalande.

jag.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

123
Skriv svar