Medlem
Game Streaming

Hejsan jag kör lite streaming och ser fram emot att få fler som besöker och kollar in. Välkommen och är du från denna sida så skriv gärna lite i chatten ser fram emot att bli större.

[http://www.twitch.tv/Tronix198666]

Medlem

Helt ärlig fråga jag inte menar något illa med. Varför streamar man sina spelsessioner? Blir det inte bara laggigare i spelet och är man inte rädd för negativa kommentarer? Blev iofs sugen på att testa det där World of Tanks du spelade, så där kanske är svaret på min egen fråga

Medlem

Gissar på att det är för att "hetta" till spelandet lite, vissa filmar och gör montage och vissa streamar.
Har du en okej bredbandslina (både upp och ner) samt en medelmåttig dator så bör du inte ha några problem alls


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Skribent

De som har flest som följer slänger in någon reklamsnutt och tjänar fina pengar eller har reklam på streamingsidan och får in en slant per besökare. Kolla in Siglemic t.ex.

Självklart antar jag detta inte är hela anledningen.

Medlem
Skrivet av Shadee:

De som har flest som följer slänger in någon reklamsnutt och tjänar fina pengar eller har reklam på streamingsidan och får in en slant per besökare. Kolla in Siglemic t.ex.

Självklart antar jag detta inte är hela anledningen.

Nu har väl tråden blivit lite kapad här, men för att tjäna pengar på att streama måste du först bli partner med sajten i fråga. Sedan blir det kanske en liten inkomst, men rik blir väldigt få på det, dock brukar det ge dem tillräkligt för att ha råd att lägga mer tid på att göra det dom tycker är roligt, vilket då ofta är just att streama.

Anledning till varför folk gör det? De som blivit populära är ofta sådana som gillar att göra saker för sina respektive communities, alltså skapa roligt material som de själva hade viljat titta på. Och så tror jag det är för många. Mig inkluderat som sysslat mycket med webradio för ett par olika communities genom åren.

1
Skriv svar