Ska man köpa en 3DS eller?

Medlem
Ska man köpa en 3DS eller?

Hej hej! Är förbannat trött på min xperia play som jag verkligen trodde skulle klara av N64 emulatorn bättre, men icke! Laggar som tusan när man ska spela lite Mario Kart 64 och jag fattar inte ett skvatt om hur man ska ''roota'' och ''flasha'' den för att i sin tur kunna överklocka. Så nu är frågan, är det värt att köpa en 3DS? Eller börjar Vitan bli prisvärd?

Kan tillägga att jag älska casual spel!

Tack för svaren!

Medlem

Har ägt en 3DS i snart 2 år, och fick en Vita i julklapp. Efter att ha spelat ganska mycket på båda två så tycker jag att 3DS är ett bättre val för dig som gillar casual mer. Med det så menar jag inte att Vitan är dålig, snarare tvärtom. Personligen anser jag att jag har haft mer glädje av Vitan på väldigt kort tid. Men det beror mest på att jag har spelat Persona 4 The Golden de två senaste veckorna. Grafiken är ju också mycket vackrare på Vitan, medan 3DSen håller sig lite över PSP. Lägger upp en lista över spel som jag anser är mest intressanta på vardera konsol:

Vita:
Uncharted: Golden Abyss
Gravity Rush
Persona 4 The Golden

3DS:
Mario Kart 7
The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D
Theatrythm Final Fantasy
Resident Evil: Revelations
Kid Icarus: Uprising
Super Mario 3D Land
Starfox 64 3D

Ska vi snacka bakåtkompabilitet så är 3DS mycket bättre eftersom den faktiskt fortfarande spelar gamla DS-kort, medan Playstation Vita inte spelar PSPns UMD, vilket betyder att du endast kan spela PSP spel som finns på PSN (Om du inte vill använda dig av "smutsiga" metoder).

3DS:
Ace Attorney serien
Hotel Dusk
Elite Beat Agents
Contra 4
Final Fantasy IV
Rhythm Heaven
Super Scribblenauts
Castlevania-spelen
New Super Mario Bros
Pokémon-spelen

Vita:
Crisis Core: Final Fantasy
Dissidia 012: Final Fantasy
Patapon 1-3
Metal Gear Solid: Peace Walker

Medlem

3DS var ganska kass första året, men nu börjar den verkligen komma igång och de köpvärda spelen trillar in ett efter ett. Kan verkligen rekommendera 3DS idag.

Personliga favoriten är nog Kid Icarus.

Medlem

Jag håller med Kouhei. 3DS saknade intressant mjukvara innan, men nu är det annorlunda. Spel som Monster Hunter 3DS, Metal Gear Solid: Snake Eater 3D, Ocarina of Time 3DS etc har gjort att det faktiskt värt att köpa en 3DS.

1
Skriv svar