Kommande League of Legends-uppdateringen filmad

Robot
Kommande League of Legends-uppdateringen filmad

Riot Games hejdlöst populära free-to-play-spel har över 30 miljoner registrerade användare.

#league-of-legends, #riot-games


Medlem
Kommande League of Legends-uppdateringen filmad

Lätt det spel jag spelat mest under 2012

Medlem

samma här :S på något vist så brukar man spela det då och då : //


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

Det är alltid kul att spela lite då och då

Medlem

Kommer FZ att skriva om varenda LoL och DOTA 2 patch, eller vad är det som börjar att hända?

Medlem

Detta gör dom väl varje patch?

Är verkligen THQ utgivare för detta spelet? O.o

Medlem

känns lite onödigt att ha med sånt här på fz såna här patcher sker ju cirka 1-2 gånger i månaden..

Medlem

Tycker det är rätt bra att dem uppmärksammar patchar.

Medlem
Skrivet av Preath:

Tycker det är rätt bra att dem uppmärksammar patchar.

Tycker jag med men dom kanske skulle kunna göra en ny nyhetsflik där det bara är nyheter om patchar kanske? då kan dom som vill titta där och dom som inte vill kan skita i det

Medlem

Ogillar LoL grymt mycket, lägre skilltak än DotA, spelet känns nerdummat på något sätt, mindre saker att tänka på, långsammare..

Nej tack, håller mig nog till DotA.
___

Dock kul för folk som spelar det att de sker en större förändring i balansen. inte ofta något sådant händer i ett ARTS

Medlem
Skrivet av MirakelMannen:

Kommer FZ att skriva om varenda LoL och DOTA 2 patch, eller vad är det som börjar att hända?

Handlar inte fz om att ge oss spelnyheter? vare sig det handlar om en patch eller en dokumentär om ett spel.

Medlem

Trevligt med mer nyheter om denna typen av spel!

Ni som vill testa det riktiga spelet (Dota2) kan messa mig eran mailadress så skickar jag en invite, har ett par kvar

Medlem
Skrivet av krythorian:
Skrivet av Preath:

Tycker det är rätt bra att dem uppmärksammar patchar.

Tycker jag med men dom kanske skulle kunna göra en ny nyhetsflik där det bara är nyheter om patchar kanske? då kan dom som vill titta där och dom som inte vill kan skita i det

Är ju inte så att FZ översvämmas av nyheter direkt, jag surfar in 4-8 gånger om dagen hit och det är inget nytt hälften av gångerna.

Har inget emot fler patch notes, det är ju trots allt spelrelaterade nyheter.

Medlem

Inget fan av LoL men det är svårt att inte bli imponerad av antalet spelare faktist Dom är som fiskets fladen, Alla kan spela ^^

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Ogillar LoL grymt mycket, lägre skilltak än DotA, spelet känns nerdummat på något sätt, mindre saker att tänka på, långsammare..

Nej tack, håller mig nog till DotA.
___

Dock kul för folk som spelar det att de sker en större förändring i balansen. inte ofta något sådant händer i ett ARTS

Agreed. Ogillar inte LoL men det spelet saknar alla aspekter man hade med sig från Dota ( OBS Snackar Dota 1 inte 2)
Saknar Lasthits , Denies , Juke m.m.
Störde mig ENORMT mycket på Champion unique items... Det ska inte finnas... BORT.
Men men, Jag gillade spelet starkt när det kom, Kul att dom faktiskt fixar spelet och putsar till det.


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem

Ugh, Lee Sin nerf? Riot pls

Medlem

Spelar inte själv längre, men är extremt engagerad inom själva e-sportsdelen av LoL, älskar att sitta uppe och glo på diverse turneringar. Kul att se hur mycket det har växt på så kort tid :).

Medlem

Klarar själv inte av communityn i något Moba-spel.
Sen är inte multiplayer min kopp te generellt heller, är väl för gammal, men är fruktansvärt trött på tonåringar som grinar över allt och alla (inte menat åt något specifikt spel).

På tiden innan man hade konstant uppkoppling när man satt och lira Quake 2 och Starcraft på lan om 5-10 pers, då var det jävligt kul, nowaday.... not so much.

Inget ont om folk som gillar det dock, bara inte min grej alls.

Medlem
Skrivet av Lepr:

Klarar själv inte av communityn i något Moba-spel.
På tiden innan man hade konstant uppkoppling när man satt och lira Quake 2 och Starcraft på lan om 5-10 pers, då var det jävligt kul, nowaday.... not so much.

FPS online har ju ofta fördelen att du inte hinner skriva, så folk svär ensamma hemma istället för genom tangentbordet ^^

Lirade LoL.
Men tycker en match tar för lång tid och precis som ovanstående tröttnade jag rejält på communitiet. Riot Games gör dock fina försök att förbättra det, men det är ju svårt att förbättra något när 50% är idioter som spelar och inte fattar att man lirar för att det är kul, inte för att bli proffs och då spelade jag aldrig ett rankat game av mina 500 games.

Sen gillar jag nyheten, patchar släpps till LoL varje vecka ungefär, detta är väl dock en 2.0-patch och förändrar mer än vanligt? Sätts det inte igång ett nytt år med ladder-reset samtidigt för rankade games?

...och, måste säga att jag både spelar och ser hellre på en LoL match än DOTA. Det är mer action i LoL, mindre feglirande. Sen allt skitsnack när man deniade en medspelare, jeezes.

Medlem
Skrivet av krythorian:
Skrivet av Preath:

Tycker det är rätt bra att dem uppmärksammar patchar.

Tycker jag med men dom kanske skulle kunna göra en ny nyhetsflik där det bara är nyheter om patchar kanske? då kan dom som vill titta där och dom som inte vill kan skita i det

jao det går ju o göra också.. men som yol1982 sa så äre ju så att FZ inte blir översvämmat med nyheter direkt, hehe.

Men sen så äre ju bara att ignorera nyheterna då de faktiskt nämner i rubriken vad det är frågan om i nyheten.

Medlem

Alltid trevligt med nyheter kring spel särskilt när det är till ett av de mer spelade världen över. Är man inte intresserad så behöver man inte läsa mer än rubriken och strunta i resten

Skrivet av SkullJoke:

Agreed. Ogillar inte LoL men det spelet saknar alla aspekter man hade med sig från Dota ( OBS Snackar Dota 1 inte 2)
Saknar Lasthits , Denies , Juke m.m.

Jag ska inte påstå att jag är någon expert på LoL direkt då det är ett tag sedan jag spelade och nådde bara lvl 10 men Last hits är med och Juke kan man ju göra men Denies har det inte tagit med.

Jag tycker LoL är/var rätt roligt men tröttnade på random teams och orkar inte satsa hårt nog för att platsa i nån klan/guild eller dylikt. Som nämnt ovan så kan communityn vara lite speciell också.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Parzec:

Alltid trevligt med nyheter kring spel särskilt när det är till ett av de mer spelade världen över. Är man inte intresserad så behöver man inte läsa mer än rubriken och strunta i resten

Skrivet av SkullJoke:

Agreed. Ogillar inte LoL men det spelet saknar alla aspekter man hade med sig från Dota ( OBS Snackar Dota 1 inte 2)
Saknar Lasthits , Denies , Juke m.m.

Jag ska inte påstå att jag är någon expert på LoL direkt då det är ett tag sedan jag spelade och nådde bara lvl 10 men Last hits är med och Juke kan man ju göra men Denies har det inte tagit med.

Jag tycker LoL är/var rätt roligt men tröttnade på random teams och orkar inte satsa hårt nog för att platsa i nån klan/guild eller dylikt. Som nämnt ovan så kan communityn vara lite speciell också.

Det är som du säger. Last hits / Jukes finns, Men inte på en lika professionell nivå som i Dota. Det är inte superviktigt att ta Last hits i LoL, medan det kan skilja på vinst och seger i Dota. Samt att deras "summon abilities" eller vad dom heter gör Jukes till ett skämt i jämnförelse. Alla heroes kan ha blink i Lol vilket jag personligen tycker är helt värdelöst.

Men som jag sa tidigare. Hyser inget hat mot dom som spelar LoL, Jag har gjort det själv.


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem
Skrivet av SkullJoke:

Det är som du säger. Last hits / Jukes finns, Men inte på en lika professionell nivå som i Dota. Det är inte superviktigt att ta Last hits i LoL, medan det kan skilja på vinst och seger i Dota. Samt att deras "summon abilities" eller vad dom heter gör Jukes till ett skämt i jämnförelse. Alla heroes kan ha blink i Lol vilket jag personligen tycker är helt värdelöst.

Men som jag sa tidigare. Hyser inget hat mot dom som spelar LoL, Jag har gjort det själv.

Har DOTA en professionell nivå?

Testa några ranked matcher och tyck till om last hits, jukes etc igen.

Medlem
Skrivet av SkullJoke:
Skrivet av Parzec:

Alltid trevligt med nyheter kring spel särskilt när det är till ett av de mer spelade världen över. Är man inte intresserad så behöver man inte läsa mer än rubriken och strunta i resten

Skrivet av SkullJoke:

Agreed. Ogillar inte LoL men det spelet saknar alla aspekter man hade med sig från Dota ( OBS Snackar Dota 1 inte 2)
Saknar Lasthits , Denies , Juke m.m.

Jag ska inte påstå att jag är någon expert på LoL direkt då det är ett tag sedan jag spelade och nådde bara lvl 10 men Last hits är med och Juke kan man ju göra men Denies har det inte tagit med.

Jag tycker LoL är/var rätt roligt men tröttnade på random teams och orkar inte satsa hårt nog för att platsa i nån klan/guild eller dylikt. Som nämnt ovan så kan communityn vara lite speciell också.

Det är som du säger. Last hits / Jukes finns, Men inte på en lika professionell nivå som i Dota. Det är inte superviktigt att ta Last hits i LoL, medan det kan skilja på vinst och seger i Dota. Samt att deras "summon abilities" eller vad dom heter gör Jukes till ett skämt i jämnförelse. Alla heroes kan ha blink i Lol vilket jag personligen tycker är helt värdelöst.

Men som jag sa tidigare. Hyser inget hat mot dom som spelar LoL, Jag har gjort det själv.

Last hits ar a och o i LoL. Mest eftersom man pushar sin lane pa ett helt annat satt, eftersom man inte kan denya.
Jag har och spelar bada, league mest men dota da och da. Det absolut svaraste med det spelet tycker jag ar att lara in varje abilitys range, skada osv. veta vad var motstandare kan gora, samt att lara sig items.
Burden of knowledge for att anvanda sig utav morellos uttryck

Medlem
Skrivet av Vician:
Skrivet av SkullJoke:

Det är som du säger. Last hits / Jukes finns, Men inte på en lika professionell nivå som i Dota. Det är inte superviktigt att ta Last hits i LoL, medan det kan skilja på vinst och seger i Dota. Samt att deras "summon abilities" eller vad dom heter gör Jukes till ett skämt i jämnförelse. Alla heroes kan ha blink i Lol vilket jag personligen tycker är helt värdelöst.

Men som jag sa tidigare. Hyser inget hat mot dom som spelar LoL, Jag har gjort det själv.

Har DOTA en professionell nivå?

Testa några ranked matcher och tyck till om last hits, jukes etc igen.

Inte för att vara oförskämd men jag hoppas att du skojar.
Dota (wc3) hade (och har fortfarande) en professionell nivå och ladder ranking innan LoL överhuvudtaget var i utvecklingsstadiet.
Dota 2 har redan fått sin pro-scene och det innan sin "officiella" release.

Det man menar med lasthits mest i detta avseende är att det är enkelt att last hitta lol just pga avsaknaden av deny, inte samma press på att sätta en last hit när motståndaren inte kan förhinda den med en deny.

Jukes är även det på en högre "nivå" i dota gämfört med lol dels för att det är lite snabbare och eftersom det är en avsaknad av blink (flash) på varje hjälte. Det krävs helt enkelt mer av spelarna i dota än lol, vilket det har "bevisats" genom att lol spelare inte klarat av att nå samma nivå i dota som de lyckats med i lol.

Är inte speciellt inbiten dota spelare så är definitivt ingen fanboy.. jag ser det hela från en neutral sida.

Medlem

SkullJoke

Har du verkligen spelat lol? Tar du inte last hit som adc i lol så är du typ värdelös lategame om inte andra laget feedat sönder. Summoner spell flash som du stör dig på har en cd på 4 minuter och 30 sekunder^^ Personligen tycker jag flash är kanon eftersom inte alla champs har en escape ability i sitt toolkit. Och sen unique items? menar du då när dom inte stackar? är ju för att man ska göra intressanta builds. Annars hade man ju bara köpt samma item om och om igen? Och hur svårt är det

Medlem

Det konstiga är att så fort en nyhet om lol kommer upp så kommer Hon/dota spelarna o kommenterar. När "Medusan nu i Dota 2" nyheten kom så såg jag ingen lol spelare som kom in och skrev att lol var "bättre" eller pekade på allt som dom tyckte var fel med just dota 2 ^^ Förstår faktiskt inte vitsen med det hela... Jag ser själv ingen vits med att gå in på en HoN patch nyhet och börja skriva om lol och hur mycket bättre JAG tycker det är...

Moderator | Testpilot
Skrivet av SkullJoke:
Skrivet av Ztreek:

Ogillar LoL grymt mycket, lägre skilltak än DotA, spelet känns nerdummat på något sätt, mindre saker att tänka på, långsammare..

Nej tack, håller mig nog till DotA.
___

Dock kul för folk som spelar det att de sker en större förändring i balansen. inte ofta något sådant händer i ett ARTS

Agreed. Ogillar inte LoL men det spelet saknar alla aspekter man hade med sig från Dota ( OBS Snackar Dota 1 inte 2)
Saknar Lasthits , Denies , Juke m.m.
Störde mig ENORMT mycket på Champion unique items... Det ska inte finnas... BORT.
Men men, Jag gillade spelet starkt när det kom, Kul att dom faktiskt fixar spelet och putsar till det.

Det finns TVÅ champions av långt över 100 som har så. Just för att du ska få välja om du vill ha det till din karaktär eller inte.

Den mest intressanta av dessa är till en "hunter" vid namn Rengar som samlar troféer när han dödar motståndare OM han har itemet, dör du tappar du troféer. Bästa med det hela är att vill du inte gambla så köp den inte.

Sedan folk som säger lasthits inte betyder något i LoL... Det är VÄLDIGT viktigt och helst när potentialen finns till att få väldigt många på korttid (och samtidigt hinna med att slåss). Vet inte hur många gånger jag förlorat just för att jag haft mindre Creep Score än mina motståndare.

Sedan är det ju mycket så också att man ska hålla koll på Draken och Baronen som ger 150 och 300 guld till ditt lag respektive.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av SkullJoke:
Skrivet av Ztreek:

Ogillar LoL grymt mycket, lägre skilltak än DotA, spelet känns nerdummat på något sätt, mindre saker att tänka på, långsammare..

Nej tack, håller mig nog till DotA.
___

Dock kul för folk som spelar det att de sker en större förändring i balansen. inte ofta något sådant händer i ett ARTS

Agreed. Ogillar inte LoL men det spelet saknar alla aspekter man hade med sig från Dota ( OBS Snackar Dota 1 inte 2)
Saknar Lasthits , Denies , Juke m.m.
Störde mig ENORMT mycket på Champion unique items... Det ska inte finnas... BORT.
Men men, Jag gillade spelet starkt när det kom, Kul att dom faktiskt fixar spelet och putsar till det.

Jag har spelat båda spelen en hel del även om jag primärt spelar lol nu. En sak som jag alltid stört mig på i dota är dodge. Aldrig förstått hur en sån random mechanic kan få finnas i ett competitive game. Ska tilläggas att jag störde mig som fan på det när det fanns i lol också (det har tagits bort). Personligen så anser jag att critical strike inte heller ska finnas i varken dota eller lol.

Medlem
Skrivet av Winzi:
Skrivet av Vician:
Skrivet av SkullJoke:

Det är som du säger. Last hits / Jukes finns, Men inte på en lika professionell nivå som i Dota. Det är inte superviktigt att ta Last hits i LoL, medan det kan skilja på vinst och seger i Dota. Samt att deras "summon abilities" eller vad dom heter gör Jukes till ett skämt i jämnförelse. Alla heroes kan ha blink i Lol vilket jag personligen tycker är helt värdelöst.

Men som jag sa tidigare. Hyser inget hat mot dom som spelar LoL, Jag har gjort det själv.

Har DOTA en professionell nivå?

Testa några ranked matcher och tyck till om last hits, jukes etc igen.

Inte för att vara oförskämd men jag hoppas att du skojar.
Dota (wc3) hade (och har fortfarande) en professionell nivå och ladder ranking innan LoL överhuvudtaget var i utvecklingsstadiet.
Dota 2 har redan fått sin pro-scene och det innan sin "officiella" release.

Det man menar med lasthits mest i detta avseende är att det är enkelt att last hitta lol just pga avsaknaden av deny, inte samma press på att sätta en last hit när motståndaren inte kan förhinda den med en deny.

Jukes är även det på en högre "nivå" i dota gämfört med lol dels för att det är lite snabbare och eftersom det är en avsaknad av blink (flash) på varje hjälte. Det krävs helt enkelt mer av spelarna i dota än lol, vilket det har "bevisats" genom att lol spelare inte klarat av att nå samma nivå i dota som de lyckats med i lol.

Är inte speciellt inbiten dota spelare så är definitivt ingen fanboy.. jag ser det hela från en neutral sida.

Du är ingen inbiten lol/dota spelare, men du vet mer än dom som spelar/har spelat nästan varje dag?
Undrar vem som är skojaren här.

Börja kolla på LoLturneringar så kanske du får en inblick i vad du tror du vet något om.

12
Skriv svar