Microsoft Play – spela XBLA-spel på Windows 8

Robot
Medlem
Microsoft Play – spela XBLA-spel på Windows 8

Varför inte kunna stoppa i en Xbox 360-skiva i datorn och det funkar?

Medlem

Varför säga "spela XBLA-spel på Windows 8" när bara ett ytterst fåtal av spelen finns tillgängliga. Då kan man ju lika gärna säga att "spelet X finns nu även till Windows 8". Annars luras man in i förhoppning av att ens XBLA-spel faktiskt går att spela på Windows 8, inget av dem jag vill spela finns.

Medlem

Windows 8: Console Edition. Microsoft har ju fan gått blivit konsolfreaks...

Medlem

najs.. finns lite grejer jag skulle vilja köra


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av Jonrei:

Windows 8: Console Edition. Microsoft har ju fan gått blivit konsolfreaks...

Det var ett bra tag sedan MS stängde ner Ensemble Studios...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Om de skulle fixa det till Windows 7 så skulle det vara mer lockande då jag vägrar Windows 8.

Medlem

Först kändes det som "Jaha, då blir det väl att uppgradera till windows 8 ändå".. sen läste resten..

Nä, det blir windows 7.

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Jonrei:

Windows 8: Console Edition. Microsoft har ju fan gått blivit konsolfreaks...

Det var ett bra tag sedan MS stängde ner Ensemble Studios...

Halo Wars 2 ftw!!!!! Ensemble lades ner för att de blivit kostnadsineffektiva, de duktigaste i personalen lär ha snappats upp av MS egna studior. Hoppas på fler AoE och HW!!!!

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Jonrei:

Windows 8: Console Edition. Microsoft har ju fan gått blivit konsolfreaks...

Det var ett bra tag sedan MS stängde ner Ensemble Studios...

Ensemble Studios <3

Jag och mina vänner spelar fortfarande AoM ibland sjukt kul spel

Windows 8, nej tack..

Vad är det med Microsoft egentligen? de gav ut så sjukt bra PC titlar förut, sålde som smör, varför är dom så korkade.

Inaktiv
Skrivet av InsaneSharky:

Om de skulle fixa det till Windows 7 så skulle det vara mer lockande då jag vägrar Windows 8.

Varför vägra 8an? Den e ju suverän. Har uppdaterat både personliga PCs och jobbdatorer till Win8 pro utan några som helst bekymmer. 279 kr / uppgradering via microsoft.se är inte fy skam heller, och smidigt som attans. (tror det gäller januari ut, sen e det väl rek pris som gäller).

Alla fördelar med 7an plus 8ans underbara gränssnitt (efter invänjningstid ca 15min).

Medlem
Skrivet av Jonrei:

Windows 8: Console Edition. Microsoft har ju fan gått blivit konsolfreaks...

Tacka Steve Balmer, så fort Bill Gates slutade passade han på att stänga ner i princip alla microsofts pc-spelstudios och liknande.

Medlem
Skrivet av shiko:

Varför säga "spela XBLA-spel på Windows 8" när bara ett ytterst fåtal av spelen finns tillgängliga. Då kan man ju lika gärna säga att "spelet X finns nu även till Windows 8". Annars luras man in i förhoppning av att ens XBLA-spel faktiskt går att spela på Windows 8, inget av dem jag vill spela finns.

Det stod ju att fler skulle släppas där senare, läste du inte den biten?

Inaktiv

Dom spel man redan har köpt via Xbox live kommer också att fungera till Windows 8? Eller måste man köpa samma spel igen? För det kommer jag inte att göra såklart.

För övrigt, finns detta som spel i Win8 appstore eller får man leta någon annanstans?

Medlem

Härligt, hoppas på mer integration mellan Xbox och PC. Skulle vara fantastiskt om så gott som hela XBLA-arkivet kom över till PC i slutändan också, jag som inte har kvar min 360 längre har ofta problem med sånt här när kompisar är på besök.

Skulle vara fantastiskt om man kunde bläddra runt och köpa något kul spel för en fredagkväll till PCn och spela med handkontroller

Medlem

Jag som hoppades på X360 spel.. =/

Medlem

Mycket bra tjänst finns ju en drös med bra Xbla spel


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Nån som vill tro att Microsoft Play kommer vara ersättaren till "Xbox Live" förr eller senare? Och göra så att spelen är spelbara både på konsoll och pc, och därmed "slippa" problemet med kassa konsoll portningar...

Fast så länge det endast är till Windows 8, så skippar jag nog det.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av luftman:

Varför inte kunna stoppa i en Xbox 360-skiva i datorn och det funkar?

Blir rätt svårt att köra powerpc spel på en PC

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Jonrei:

Windows 8: Console Edition. Microsoft har ju fan gått blivit konsolfreaks...

Det var ett bra tag sedan MS stängde ner Ensemble Studios...

Ensemble Studios &lt;3

Jag och mina vänner spelar fortfarande AoM ibland sjukt kul spel

Windows 8, nej tack..

Vad är det med Microsoft egentligen? de gav ut så sjukt bra PC titlar förut, sålde som smör, varför är dom så korkade.

Visst är det så, hade gärna sett mer bra "Age" spel, dock så ligger serier som Halo långt före försäljningsmässigt (Age-serien ~20m sålda ex mot Halo seriens ~46m), vilket gör att det är en säkrare ko att mjölka så att säga, tyvärr.

Medlem

Dom finns redan i store.

Medlem

hehehe...skulle se fram emot att få Halo-spelen till detta - inte troligt dock. haha! Drömma kan man ju..

Medlem
Skrivet av anon_81726:
Skrivet av InsaneSharky:

Om de skulle fixa det till Windows 7 så skulle det vara mer lockande då jag vägrar Windows 8.

Varför vägra 8an? Den e ju suverän. Har uppdaterat både personliga PCs och jobbdatorer till Win8 pro utan några som helst bekymmer. 279 kr / uppgradering via microsoft.se är inte fy skam heller, och smidigt som attans. (tror det gäller januari ut, sen e det väl rek pris som gäller).

Alla fördelar med 7an plus 8ans underbara gränssnitt (efter invänjningstid ca 15min).

Gränssnittet är rätt så puckat, verkligen inte desktop anpassat.

Medlem

Här trodde man att hela sortimentet i XBLA öppnades upp för Windows 8-användare, men det var ju inte ens i närheten

Medlem
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av the_o:
Skrivet av InsaneSharky:

Om de skulle fixa det till Windows 7 så skulle det vara mer lockande då jag vägrar Windows 8.

Varför vägra 8an? Den e ju suverän. Har uppdaterat både personliga PCs och jobbdatorer till Win8 pro utan några som helst bekymmer. 279 kr / uppgradering via microsoft.se är inte fy skam heller, och smidigt som attans. (tror det gäller januari ut, sen e det väl rek pris som gäller).

Alla fördelar med 7an plus 8ans underbara gränssnitt (efter invänjningstid ca 15min).

Gränssnittet är rätt så puckat, verkligen inte desktop anpassat.

Japp! Håller med, Windows 8's nya gränssnitt håller fan inte för desktop användning.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Här trodde man att hela sortimentet i XBLA öppnades upp för Windows 8-användare, men det var ju inte ens i närheten

Haha, aah! Det är roligt att man säger XBOX-SPEL! OMG som om det verkligen gör det, men så äre bara typ kortspel, minesweeper o sådana utav de enklaste spelen som finns, som typ redan finns till Windows.

Medlem
Skrivet av luftman:

Varför inte kunna stoppa i en Xbox 360-skiva i datorn och det funkar?

för dom är kodade för powe pc och inte x86

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Jonrei:

Windows 8: Console Edition. Microsoft har ju fan gått blivit konsolfreaks...

Det var ett bra tag sedan MS stängde ner Ensemble Studios...

R.I.P

Inaktiv
Skrivet av Medam:
Skrivet av Hipshot:

Det var ett bra tag sedan MS stängde ner Ensemble Studios...

R.I.P

Wololo!

Medlem

Vill bara ha Halo 4 på pc, resten skiter jag i

12
Skriv svar