Aliens: Colonial Marines har gått guld!

Robot
Aliens: Colonial Marines har gått guld!

Den 12 februari släpps Gearbox Aliens-titel till alla tänkta format – utom Wii U.

#nyhetstips, #aliens-colonial-marines, #gearbox-software


Medlem
Aliens: Colonial Marines har gått guld!

Blir att testa!

Medlem

Hoppas verkligen det blir bra nu, är lite osäker : <

Medlem

Hoppas det kommer göra rättvisa av licensen, AvP står sig fortfarande som det bästa Alien spelet jag spelat. Det är få spel som jag känner ett visst obehag att spela, AvP som människa är ett av dessa och kanske det enda.

Inaktiv

50/50 på detta, verkar ju konsollskadat deluxe.

Finns det någon demo?

Inaktiv

Man kan alltid hålla tummarna att det blir som Human singleplayern i AVP 2.

Men vi får nog spy lite galla som vanligt.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem
Skrivet av Aresz:

50/50 på detta, verkar ju konsollskadat deluxe

Håller med: å det ena så är det Gearbox som har gjort många spel jag verkligen gillar. Men å det andra så verkar det vara konsoll- och till och med CoD-skadat. Killstreaks med om jag inte såg fel samma font och stil som i CoD?

Jag är väldigt tveksam och vill se många recensioner och gameplay videos innan jag slår till.

Medlem

Detta kändes som ett givet val när jag började läsa om det men på senare tid vetifan...hoppas de lyckas med en bra port iaf...

Inaktiv

Knappt en månad kvar till release! Halleluja!! 8)

Medlem

Brukar faktiskt njuta mest av att spela som alien och predator så om det suger när man spelar som marine gör inte mig så mycket.


signatur

Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX

Medlem
Skrivet av Blomman1337:

Brukar faktiskt njuta mest av att spela som alien och predator så om det suger när man spelar som marine gör inte mig så mycket.

Tråkiga nyheter då, detta är inte AvP där man kan spela samtliga raser. Här kommer man bara kunna spela som marine (iaf i SP hur det är i MP vet jag inte).

ELF
Medlem
Skrivet av PcGamer:

Hoppas det kommer göra rättvisa av licensen, AvP står sig fortfarande som det bästa Alien spelet jag spelat. Det är få spel som jag känner ett visst obehag att spela, AvP som människa är ett av dessa och kanske det enda.

Vilket av spelen? Det finns nämligen 2 st AvP :b
Dagens namnsättningar på spel istheshit......


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ELF:
Skrivet av PcGamer:

Hoppas det kommer göra rättvisa av licensen, AvP står sig fortfarande som det bästa Alien spelet jag spelat. Det är få spel som jag känner ett visst obehag att spela, AvP som människa är ett av dessa och kanske det enda.

Vilket av spelen? Det finns nämligen 2 st AvP :b
Dagens namnsättningar på spel istheshit......

Just det ja, glömde helt av det nya AvP heter samma, har bara testat det (OnLive) men det lilla jag spelade var väl okej, MP delen gillade jag dock en del (demot). Det jag menar kallas även för AvP 99=).

Medlem

Är det färdigt? Drömmer jag?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Chansen finns ju att det är bättre än senaste alien vs predator.
Vi får se helt enkelt...


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Randy pitchford vid spakarna gör mig sjukt orolig.. dock kan det inte vara sämre än Rebellions Alien Vs Predator för ett par år sedan.. hu anamej vad kasst. Men jag köpte det iaf.. och spelade det i säkert 20 timmar (mp, sp och co-op) bara för jag äääälskar Alien universumet.


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av Aresz:

50/50 på detta, verkar ju konsollskadat deluxe.

Finns det någon demo?

Demo?
Har hört talas om det, tror det var något man använde för jättelänge sen, typ 90/00-talet?
Men de är väl utrotade nu?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Har en känsla av att styrningen kommer kännas väldigt off. Speciellt på PC.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Blomman1337:

Brukar faktiskt njuta mest av att spela som alien och predator så om det suger när man spelar som marine gör inte mig så mycket.

Tråkiga nyheter då, detta är inte AvP där man kan spela samtliga raser. Här kommer man bara kunna spela som marine (iaf i SP hur det är i MP vet jag inte).

Då kommer jag troligtvis inte köpa spelet, bara testa det. :/


signatur

Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX

Medlem

Ja, det kan väl knappast bli AvP2010-standard... väl?

Medlem

Får se om man skaffar det här innan Tomb Raider, har för tillfället en del spel att klara innan det är dags att köpa nya.

I blame you Steam wintersale!!!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Tror tyvärr inte det här kommer att bli mycket mer än en konsollshooter med en massa uttjatade one liners från filmen Aliens.

Inaktiv
Skrivet av GnutAh:

Ja, det kan väl knappast bli AvP2010-standard... väl?

Det jag är rädd för.

Medlem

snälla.. inga killstreak, ingen autoaim (förutom kulsprutan).. Låt det vara ett skräckspel och inte ett arcadespel..

Medlem
Skrivet av Touhatsu:
Skrivet av Aresz:

50/50 på detta, verkar ju konsollskadat deluxe

Håller med: å det ena så är det Gearbox som har gjort många spel jag verkligen gillar. Men å det andra så verkar det vara konsoll- och till och med CoD-skadat. Killstreaks med om jag inte såg fel samma font och stil som i CoD?

Jag är väldigt tveksam och vill se många recensioner och gameplay videos innan jag slår till.

Intressant hur man alltid kan dra in CoD i det hela, vad jag märkt av är det långt ifrån hur cod är. Kan förstå att folk oroar sig att det är konsollskadat då gearbox varit duktig med sådant, men att direkt beskylla CoD för att ett annat spel ser ut på ett sätt är barnsligt.

Medlem

Kommer prova detta till Wii U! Känns som att Paden är klippt och skuren för "motion-sensorn"

Medlem
Skrivet av Zlither:
Skrivet av Touhatsu:
Skrivet av Aresz:

50/50 på detta, verkar ju konsollskadat deluxe

Håller med: å det ena så är det Gearbox som har gjort många spel jag verkligen gillar. Men å det andra så verkar det vara konsoll- och till och med CoD-skadat. Killstreaks med om jag inte såg fel samma font och stil som i CoD?

Jag är väldigt tveksam och vill se många recensioner och gameplay videos innan jag slår till.

Intressant hur man alltid kan dra in CoD i det hela, vad jag märkt av är det långt ifrån hur cod är. Kan förstå att folk oroar sig att det är konsollskadat då gearbox varit duktig med sådant, men att direkt beskylla CoD för att ett annat spel ser ut på ett sätt är barnsligt.

Du har väl hört att det är CoD, Blizzard, EA/Activison som är coolt att hata på nätet nu för tiden?

Medlem

Konsolport, Killstreaks och extravapen som DLC för den som förbokar. Känns ju bra det här...


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Litar inte på Gearbox längre!...Inte efter de förstört min favoritserie Brothers in arms


signatur

RROD

Medlem

Senaste Alien vs Predator spelet var riktigt uselt, ger det nya en chans om det får bra omdöme, för jag gillar filmerna... tror hela skiten går i graven dock, blir definitivt ingen bokning för att få det på releasedagen!!

12
Skriv svar