Star Wars 1313 – inte next-gen?

Robot
Star Wars 1313 – inte next-gen?

Enligt Sonys tyska Facebook-sida släpps Star Wars 1313 i år till Playstation 3.

#star-wars-1313, #sony


Medlem
Star Wars 1313 – inte next-gen?

Måste allt vara nextgen eller?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Om det kommer till PS3 lär de behöva dra ner grafik delen ett ganska stort steg bakåt.

Tror knappast den kan hantera det som visats i alla fall inte med stadig 30 FPS.

Dock ska detta ändå spelas på PC där det hör hemma.

Inaktiv

PS3 klarar det ju. Blir ju själklart inte lika snyggt som till PC. Men i alla fall.. Lär ju se lite slitet ut på XBOX 360 däremot (som bara kör upscale från 720p till 1080p och inte riktigt 1080p). Är fortfarande lite i valet å kvalet till vilken plattform jag ska skaffa detta till.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

Kommer bli lika dåligt som Far Cry 3..

http://www.youtube.com/watch?v=mqnAbRpyqfI

Vilket skämt.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Måste allt vara nextgen eller?

Måste allt stanna kvar i forntiden? Just saying, inget illa menat.

Xbox 360 / PS3 generationen har hållit på för länge, det behövs nytt nu så tekniken kan gå framåt utan att behöva begränsa sig till gammal hårdvara.

Skrivet av Ztreek:

Kommer bli lika dåligt som Far Cry 3..

http://www.youtube.com/watch?v=mqnAbRpyqfI

Vilket skämt.

Haha va fult gjort. xD Då blir det inget köp av Far Cry 3 om de gjort så dåligt.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Kommer bli lika dåligt som Far Cry 3..

http://www.youtube.com/watch?v=mqnAbRpyqfI

Vilket skämt.

Haha, även jag funderade på att köpa Far Cry 3. Då var valet enkelt, inget köp.

Inaktiv

Just det FZ tog aldrig upp detta. Men ni kan läsa lite mer om det här.

http://www.sweclockers.com/nyhet/16282-video-far-cry-3-fran-e...

Medlem

Klart det är next-gen. Alltid är ju next-gen nuförtiden.

Medlem

Sett till den moderata polycounten är det iaff ps3/360 anpassat.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

När var det sagt att detta skulle bli Next-Gen överhuvudtaget?

Har jag missat något eller har dom vissat gameplay från något spel som sägs vara "Next-Gen"?
Känns som om MS/Sony håller på dessa till t.ex E3?

Medlem

Hoppas verkligen detta blir en bra port! verkar grymt coolt för övrigt

Moderator | Testpilot

För mig dom sa det här för länge sedan att spelen skulle komma till PS3 och xbox T__T ?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Oneone:

Hoppas verkligen detta blir en bra port! verkar grymt coolt för övrigt

Var inte spelet utvecklat till PC i första hand, de visade ju PC version på E3 har jag för mig.

Medlem

Lär väl släppas till både nästa generationens konsoler och nuvarande. Förra generationen fick ju en hel del multiplattformar i början då PS3 och Xbox 360 gjorde entré på marknaden.

Medlem

Denna nextgen hysteri börjar bli löjlig, visst jag skulle inte ha något emot en ny konsoll men det verkar som allt utvecklarna eller de stora företagen gör överanalyseras för att tyda ut ens lite info om nextgen. Plz staph.


signatur

Du vet att du vill gå med i Church of the Flying Spaghetti Monster o bli en Pastafarian du med.

Medlem

Fortfarande enormt tveksam till detta spel. Innan de visar en ordentlig game play trailer håller jag mig ohypad.

Medlem

Bara för att det ska komma till ps3 så är det inte ett next gen-spel? Bf3 släpptes till ps3 med färre spelare och sämre grafik etc, och det släpptes till PC med grym grafik, det kan bli samma sak här. SW 1313 kan mkt väl vara ett next gen-spel som även släpps i nedbantad version till de gamla konsolerna, och en maffigare till de nya .

Medlem
Skrivet av Redstar:

Bara för att det ska komma till ps3 så är det inte ett next gen-spel? Bf3 släpptes till ps3 med färre spelare och sämre grafik etc, och det släpptes till PC med grym grafik, det kan bli samma sak här. SW 1313 kan mkt väl vara ett next gen-spel som även släpps i nedbantad version till de gamla konsolerna, och en maffigare till de nya .

BF3 ser inte särskilt bra ut när man tar bort all bloom och filter.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Redstar:

Bara för att det ska komma till ps3 så är det inte ett next gen-spel? Bf3 släpptes till ps3 med färre spelare och sämre grafik etc, och det släpptes till PC med grym grafik, det kan bli samma sak här. SW 1313 kan mkt väl vara ett next gen-spel som även släpps i nedbantad version till de gamla konsolerna, och en maffigare till de nya .

BF3 ser inte särskilt bra ut när man tar bort all bloom och filter.

Inte om man tar bort all färg och väljer lägsta upplösningen heller;)

Medlem
Skrivet av Redstar:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Redstar:

Bara för att det ska komma till ps3 så är det inte ett next gen-spel? Bf3 släpptes till ps3 med färre spelare och sämre grafik etc, och det släpptes till PC med grym grafik, det kan bli samma sak här. SW 1313 kan mkt väl vara ett next gen-spel som även släpps i nedbantad version till de gamla konsolerna, och en maffigare till de nya .

BF3 ser inte särskilt bra ut när man tar bort all bloom och filter.

Inte om man tar bort all färg och väljer lägsta upplösningen heller;)

De flesta texturer döljs med massor av bloom i BF3 eftersom utan det så ser det inte bra ut alls. Ironiskt nog var alfan den bästa versionen, sen i betan la de till en massa konstiga färgfilter.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Måste allt vara nextgen eller?

PC är redan next-gen. Sen många år.

Medlem
Skrivet av purjo:

Fortfarande enormt tveksam till detta spel. Innan de visar en ordentlig game play trailer håller jag mig ohypad.

Så länge detta spelet bara har bra story/atmosfär och miljöer struntar jag fullständigt i gameplay.

Faktum med att hade detta varit ett äventyrsspel istället för shooter hade man inte ens tvekat.

Star wars, under nivåerna av Coruscant samt avsaknad av glödande partystavar = win.

Medlem

Det som visades på E3 var knappast vad en PS3 eller 360 kommer klara. Om de lyckas med det utan att dra ner på bilduppdateringen så kommer jag bli mäkta imponerad.

Har inte bestämt mig vad jag ska tycka om detta spel än, LucasArts kommer behöva övertyga mig om att det inte är ännu ett "fördummat" spel i SW-miljö om det ska bli ett självklart köp.

Medlem
Skrivet av SToFo:

PS3 klarar det ju. Blir ju själklart inte lika snyggt som till PC. Men i alla fall.. Lär ju se lite slitet ut på XBOX 360 däremot (som bara kör upscale från 720p till 1080p och inte riktigt 1080p). Är fortfarande lite i valet å kvalet till vilken plattform jag ska skaffa detta till.

Heh, Xbox 360 klarar ju bättre av mer eller mindre alla spel som släppts till både 360 och PS3. Marginell skillnad, men den finns där ändå.

Medlem
Skrivet av izayoi:
Skrivet av SToFo:

PS3 klarar det ju. Blir ju själklart inte lika snyggt som till PC. Men i alla fall.. Lär ju se lite slitet ut på XBOX 360 däremot (som bara kör upscale från 720p till 1080p och inte riktigt 1080p). Är fortfarande lite i valet å kvalet till vilken plattform jag ska skaffa detta till.

Heh, Xbox 360 klarar ju bättre av mer eller mindre alla spel som släppts till både 360 och PS3. Marginell skillnad, men den finns där ändå.

Beror på vilket format som de utvecklar spelet till främst, båda konsolerna har för- och nackdelar. Det är först när man utvecklar spelen exklusivt som man kan se de stora skillnaderna. I mitt tycke imponerar Sonys spel mer än de som ges ut av Microsoft.

Medlem
Skrivet av KatOne:
Skrivet av Hipshot:

Måste allt vara nextgen eller?

PC är redan next-gen. Sen många år.

Jag hade dock vett att stanna då Next Gen var Quake.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Har aldrig tyckt att grafiken imponerat tillräckligt för att vara next-gen. I nästa generation vill jag att kapaciteten ska räcka till de teknik demonstrationerna som visats av Square Enix, Crytek och Epic. Annars får det bli en ny dator eller steambox, vill se vad Valven har tänkt sig.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Proximately:

Har aldrig tyckt att grafiken imponerat tillräckligt för att vara next-gen. I nästa generation vill jag att kapaciteten ska räcka till de teknik demonstrationerna som visats av Square Enix, Crytek och Epic. Annars får det bli en ny dator eller steambox, vill se vad Valven har tänkt sig.

kan ju inte att säga att Polygon antalet är något imponerande i de så kallade Next gen spelen, däremot är effekter något snyggare, ljus och animation tror jag kan bli bättre och texturer. Det ända spel som enormt imponerat mig med grafik är Star Citizen, hoppas på att det blir ett bra spel.

Däremot har teknik demos från Epic och Square Enix imponerat mig, hoppas att nästa gen (konsolerna) kan hantera det så att PC får lite kärlek och inte behövs dras bakåt så mycket som nu, bara för att konsol inte klarar av allt.

But end of the day, det är gameplay och Story som räknas. Hoppas att next gen är kraftfull nog för att klara av tungare gameplay och större spel.

Medlem

det roligaste man hör är nextgen. men i själva verket är uråldrig grafik för oss bakom pc :DDD

12
Skriv svar