Windows 8 - Döda krashad process, "Access Denied"

Medlem
Windows 8 - Döda krashad process, "Access Denied"

Har problem med krashad process, just nu MW2 multiplayer.

Spelet krashade vid uppstart, och kan nu inte döda processen. Får först upp frågan om jag är säker, säger ja, men får då upp en ruta som säger att jag inte kan utföra åtgärden pga "Access Denied". Som jag förstår det från att ha googlat så beror det på att jag inte har rättigheter till sådana ändringar på min användare.

Men jag är admin, och ändrade t.om med själv till owner istället för TrustedInstaller, och gav mig själv alla rättigheter, med samma fel.

Processen som har krashat, vilken det än är, försvinner om jag loggar ut och in igen, eller startar om datorn. Processer som inte krashat fungerar utmärkt att stänga av, endast de som är angivna som Not Responding har jag ingen åtkomst till.

Vad göra? Vad har vi en Task Manager till om Microsoft inte vill låta oss använda den?

Tacksam för snabba svar, men jag behöver inte höra hur skit Windows 8 är, och att det är Windows 8's fel. Detta har även hänt på Windows 7.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Nu händer det med ytterliggare en process.

Det måste väl ändå finnas någon som vet något alls i ämnet..?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Lite snabb googling: http://www.forumswindows8.com/performance-maintenance/when-i-...

Gäller förvisso Spotify, men samma fix kanske löser ditt problem också. Precis som ditt felmeddelande lyder, så kan det vara att något gick snett under installationen av MW2, och du behöver ge några mappar full access.

Medlem

Har googlat ut alla trådar på ämnet på de första fem sidorna. Just den tråden ger tyvärr inte så mycket heller då en Microsoft-anställd praktiskt taget kallar Spotify för malware.

Det är iallafall någonting som blockerar hantering av processer i många fall.

Kan uppdatera med följande;

Processerna jag inte kan stänga har full access på alla sätt. Jag har t.om provat att ge ownership över processen till Everyone, med Full Access och All priviliges i alla situationer. Trots det får jag access denied.

Jag har provat med tredjeparts task managers, utan resultat.

Jag har provat att med force döda processen i CMD i admin-läge, utan framgång, då även kommandotolken returnerade Access Denied. Dessutom autostartade processen varje gång jag startade datorn.

Till slut gick jag in i felsäkert läge på admin-konto, och tog helt sonika bort filen. Då kunde jag städa upp filerna och installera om. Problemet kvarstår alltså, då det ifall det händer med ett program jag inte vill avinstallera, så saknar jag lösning.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Jag skulle nog installera om spelet isåfall, går snabbast den vägen.

Medlem

Återigen problem, i de fallen att processen vägrar stänga, ens efter reboot, så går det inte att installera om spelet, då det tekniskt sett är igång.

Sen kan det ju ibland röra sig om program eller situationer där det inte är så lämpligt att installera om spelet. Det jag helst söker är kontroll över min egen dator.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

Återigen problem, i de fallen att processen vägrar stänga, ens efter reboot, så går det inte att installera om spelet, då det tekniskt sett är igång.

Sen kan det ju ibland röra sig om program eller situationer där det inte är så lämpligt att installera om spelet. Det jag helst söker är kontroll över min egen dator.

Då får du ju installera om spelet direkt efter en omstart isåfall.

Visst, jag håller med om att man alltid ska försöka gå till botten med alla problem man kan tänkas träffa på i sin dator, för att samla kunskap som kan hjälpa en i det långa loppet. I det här fallet hade jag nog bara försökt att installera om och sett om samma problem uppstår, varpå jag lite lat kunnat konstatera att det gick något snett vid den första installationen. Däremot om samma problem skulle uppstå igen blir det lite mer intressant.

Medlem

Fast det går ju inte att installera om spelet direkt efter omstart, då processen aldrig stängs. Den ligger öppen även efter omstart.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

Fast det går ju inte att installera om spelet direkt efter omstart, då processen aldrig stängs. Den ligger öppen även efter omstart.

Intressant! Läste att vissa hade liknande problem när de hade MSI Afterburner igång. Har du det? Vissa provade även att ominstallera sina grafikdrivrutiner, men jag är tveksam på att dessa lösningar hjälper dig.

Medlem

Hm nej ingen Afterburner. Kör dock lite CCC med överklock.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

Hm nej ingen Afterburner. Kör dock lite CCC med överklock.

Tror inte att CCC låser en spelprocess direkt, eller något annat för den delen. Säger Event Viewer något informativt?

Medlem

Dessvärre ingenting. Inga fel som är relaterade till problemet eller processen.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Vad heter processen som hänger sig? mw2.exe eller nått liknande?

Medlem

iw4mp.exe, men har även haft problem med Planetside2.exe. Det var PS2 jag fick ta bort i felsäkert läge för att få död på. MW2 räckte det med att logga ut och in igen så dock processen, varefter jag kunde avinstallera.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Så du fick ordning på det?

Medlem

Jag kan inte spela PlanetSide2, men jag fick död på processen.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

1
Skriv svar