Quake 3 i 1920x1080? *Löst*

Medlem
Quake 3 i 1920x1080? *Löst*

Tänkte peta upp min gamla tråd, men den verkar ha försvunnit? Admin får styra upp om det behövs.

Som gammal CPMA-spelare började det klia i fingrarna igen nu. Problemet är dock att spelet vägrar köra i 16:9. Har försök med diverse trick i configen, men mina kunskaper tycks vara för små.

Har en väldigt custom config, så vill helst inte byta ut den, utan isånafall ha värden att ändra eller lägga till.

Tips?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

phi
Medlem

seta r_fullscreen "1"
seta r_mode "-1"
seta r_customWidth "1920"
seta r_customHeight "1080"

Funkar inte det så testa denna: http://blog.obelisk.ro/2010/09/widescreen-resolution-quake-3-...

Medlem

Har testat med precis detta, utan resultat. :/

Ska kika länken.

Edit:

Skrivet av phi:

seta r_fullscreen "1"
seta r_mode "-1"
seta r_customWidth "1920"
seta r_customHeight "1080"

Funkar inte det så testa denna: http://blog.obelisk.ro/2010/09/widescreen-resolution-quake-3-...

Länken fungerade prima! Tack för hjälpen!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

phi
Medlem
Skrivet av Stag:

Har testat med precis detta, utan resultat. :/

Ska kika länken.

Edit:

Skrivet av phi:

seta r_fullscreen "1"
seta r_mode "-1"
seta r_customWidth "1920"
seta r_customHeight "1080"

Funkar inte det så testa denna: http://blog.obelisk.ro/2010/09/widescreen-resolution-quake-3-...

Länken fungerade prima! Tack för hjälpen!

Härligt! Hälsa rokky om du ser honom på någon server och be honom börja spela QuakeWorld istället

Skägg.
10 Chambers

Liras det Q3 i stor utsträckning fortfarande, trodde QL tagit över.


signatur
phi
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Liras det Q3 i stor utsträckning fortfarande, trodde QL tagit över.

CPMA är en mod och moddar funkar inte i QL.

Medlem

Precis. CPMA liras iaf i mina kretsar, men officiella servrar saknas ju såklart.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av phi:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Liras det Q3 i stor utsträckning fortfarande, trodde QL tagit över.

CPMA är en mod och moddar funkar inte i QL.

Jojo, det vet jag, spelade mycket CPMA förr. Tänkte mer allmänt.


signatur
Medlem

Det fick du svar på i min post.

Det finns en hel del som fortfarande spelar om man kollar runt på mer fokuserade forum, och det anordnas tournaments och dylikt då och då.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Stag:

Det fick du svar på i min post.

Det finns en hel del som fortfarande spelar om man kollar runt på mer fokuserade forum, och det anordnas tournaments och dylikt då och då.

Cool!


signatur
Medlem

excessive plus tar cpma med hästlängder.

Medlem

Känns mindre hardcore och mer fokus på "grafik" osv än CPMA.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

Känns mindre hardcore och mer fokus på "grafik" osv än CPMA.

menar du e+? om det var det du menade så sitter där mer på hardcore än något annat.

Medlem

Hm, antar att folk som spelar i de videor jag kollade på inte var så rutinerade då. Ska kolla in det, tack för tipset!

Alla mina Quake-vänner jag samlat på mig och hela min ... Quake-karaktär finns dock i CPMA, då det var där jag började, så förmodligen kommer jag stanna där. Men alltid kul att testa nytt.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

Hm, antar att folk som spelar i de videor jag kollade på inte var så rutinerade då. Ska kolla in det, tack för tipset!

Alla mina Quake-vänner jag samlat på mig och hela min ... Quake-karaktär finns dock i CPMA, då det var där jag började, så förmodligen kommer jag stanna där. Men alltid kul att testa nytt.

Tycker jag du ska göra, mjo då har du verkligen endast sett dom som varit dåliga. Eftersom, i e+ sitter det mycket i att håla sig kvar i luften genom att nadejumpa m.m. Vapnen är ju moddad om i det och man tar ingen skada dock heller ifall man hoppar med rocket .m. Dock är nade mest effektivt om man ska hoppa från vägg till vägg. Allt handlar om riktigt snabba reflexer och att inte vara så mycket på backen när man strider. Snabb inom mus och styra gäller. Tro mig det är ett snabbt spel

Skulle fortsatt spela ifall jag hittade ett q3 som ville fungera att installeras, alla jag hittar går det inte att installera moddar i så kan inte spela det längre :/ Min q3 skiva jag har är borta :/

Ett tips med är att du går in på deras hemsida och fixa om i spelet. Dom visar vad du ska fippla med för att det ska bli mer nice.

http://www.excessiveplus.net/

Var så god och njut

Medlem

CPMA bygger ju på bunnyjumping, vilket är en hel vetenskap till skillnad mot vad många verkar tro. Än mer om de ger dig in i pro-motion, något som jag sysslat med länge.

http://www.youtube.com/watch?v=TlZhDOqlPTc

Att få Quake 3 att installera och fungera torde inte vara något problem? Steam har ju t.om Q3A numera.

Ska se om E+ är något för mig, om det har fokus på rocket och nadejumping tycker jag det låter lite tvingat.. Men får väl se.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

CPMA bygger ju på bunnyjumping, vilket är en hel vetenskap till skillnad mot vad många verkar tro. Än mer om de ger dig in i pro-motion, något som jag sysslat med länge.

http://www.youtube.com/watch?v=TlZhDOqlPTc

Att få Quake 3 att installera och fungera torde inte vara något problem? Steam har ju t.om Q3A numera.

Ska se om E+ är något för mig, om det har fokus på rocket och nadejumping tycker jag det låter lite tvingat.. Men får väl se.

Lyckades hitta en q3 som fungerade så vart inga problem där.

beerfreezer är servern du ska lira på, många ruksigt bra e+ spelare där. Du kan även bunnyjumpa om du så vill, men risken är större att du blir railad av någon skarpskytte eller får en bfg i ansiktet.

Rocketjump i e+ är inte det bästa då den inte utger lika bra fart av sig där utan nadejumpen är bättre.
Vapnen är moddade så att bfg har nades som splitter när den träffar backen, granatkastaren har nades som sprängs så fort dom touchar väggar m.m och det gör så att den är effektivast som jumping och ger bäst fart då du ska hålla dig i luften för det mesta då du ska dodga folks skott. Men försök ge det en chans åtminstone

Gillar du inte modden, well smaken är som baken

Medlem

Hade jag börjat med den hade den säkert vart mer intressant. Men med ett par tusen timmar i CPMA så är ju preferensen klar.

Men prova ska jag!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

phi
Medlem

Varför skulle man vilja hålla sig i luften i en instagib-liknande mod där folk springer runt med railguns? Det vore väl ändå det sista man vill göra? Alla som är i luften i mer än en sekund är ju en gratisfrag.

Medlem
Skrivet av phi:

Varför skulle man vilja hålla sig i luften i en instagib-liknande mod där folk springer runt med railguns? Det vore väl ändå det sista man vill göra? Alla som är i luften i mer än en sekund är ju en gratisfrag.

Du flyger ju snabbt genom luften och dodgar, enda gången man dubbelhoppar i e+ är om någon r i närheten och du ska försöka få tag i han. Annars plockar man frags medan man flyger runt. Innan du dömer ska du nog testa. För du kan inte döma en mod efter vad du läser

Medlem
Skrivet av phi:

Varför skulle man vilja hålla sig i luften i en instagib-liknande mod där folk springer runt med railguns? Det vore väl ändå det sista man vill göra? Alla som är i luften i mer än en sekund är ju en gratisfrag.

Du är välkommen att prova att skjuta ut mig ur luften med railgun när jag kommer in i promotion.

Vet dock inte om du syftade på E+ eller CPMA. I båda fallen är du betydligt mer död om du inte håller dig i konstant höghastighets-rörelse.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

phi
Medlem
Skrivet av Zlither:
Skrivet av phi:

Varför skulle man vilja hålla sig i luften i en instagib-liknande mod där folk springer runt med railguns? Det vore väl ändå det sista man vill göra? Alla som är i luften i mer än en sekund är ju en gratisfrag.

Du flyger ju snabbt genom luften och dodgar, enda gången man dubbelhoppar i e+ är om någon r i närheten och du ska försöka få tag i han. Annars plockar man frags medan man flyger runt. Innan du dömer ska du nog testa. För du kan inte döma en mod efter vad du läser

Jag dömde den utifrån klippen som fanns på youtube och dom spelarna gjorde att e+ inte så särskilt imponerande ut, snarare en aning halvkorkat. Men skulle vara kul att se klipp av duktiga spelare som kan hålla en hög fart kontinuerligt med nadejumps osv.

Spelade mycket Q2CTF med grapple hook och principen verkar väldigt lika fast man får farten i e+ bakifrån genom nadejumps istället för en grappe hook.

phi
Medlem
Skrivet av Stag:
Skrivet av phi:

Varför skulle man vilja hålla sig i luften i en instagib-liknande mod där folk springer runt med railguns? Det vore väl ändå det sista man vill göra? Alla som är i luften i mer än en sekund är ju en gratisfrag.

Du är välkommen att prova att skjuta ut mig ur luften med railgun när jag kommer in i promotion.

Vet dock inte om du syftade på E+ eller CPMA. I båda fallen är du betydligt mer död om du inte håller dig i konstant höghastighets-rörelse.

Jag syftade på e+ för man har mig veterligen ingen instagib-rail i CPMA

Jag har bara spelat 1on1 i CPMA och på dom kartorna kommer ingen upp i såna hastigheter men jag tror dig, det vore nog väldigt svårt att träffa någon i den hastigheten trots en vass rail

Medlem

Det går absolut att komma upp i de hastigheterna i CPMA.

Q3DM6 tror jag det är som jag spelar aktivt med promotion + rocket-rail.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

phi
Medlem
Skrivet av Stag:

Det går absolut att komma upp i de hastigheterna i CPMA.

Q3DM6 tror jag det är som jag spelar aktivt med promotion + rocket-rail.

Ja, men jag syftade på dom vanliga CPMA-kartorna som cpm22, cpm3a osv. Små tighta kartor utan utrymme att få upp den hastigheten.

Medlem

Right!

Som Barney Stinson säger; Challenge Accepted!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

phi
Medlem
Skrivet av Stag:

Right!

Som Barney Stinson säger; Challenge Accepted!

Fixar du att hålla en lika hög ups som i promotion på dom kartorna så kommer det att vara legend... wait for it... DARY!

Medlem

Ska lira litegrann nu.

"Ted, the three chics at the bar, two really hot and one I'm guessing is really funny. Come, WE RIDE! No? Okay, I'll settle for the two while giggles work the camera, I RIDE!"

Haha, nåja.. Som sagt, I ride!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av Zlither:
Skrivet av phi:

Varför skulle man vilja hålla sig i luften i en instagib-liknande mod där folk springer runt med railguns? Det vore väl ändå det sista man vill göra? Alla som är i luften i mer än en sekund är ju en gratisfrag.

Du flyger ju snabbt genom luften och dodgar, enda gången man dubbelhoppar i e+ är om någon r i närheten och du ska försöka få tag i han. Annars plockar man frags medan man flyger runt. Innan du dömer ska du nog testa. För du kan inte döma en mod efter vad du läser

Jag dömde den utifrån klippen som fanns på youtube och dom spelarna gjorde att e+ inte så särskilt imponerande ut, snarare en aning halvkorkat. Men skulle vara kul att se klipp av duktiga spelare som kan hålla en hög fart kontinuerligt med nadejumps osv.

Spelade mycket Q2CTF med grapple hook och principen verkar väldigt lika fast man får farten i e+ bakifrån genom nadejumps istället för en grappe hook.

Spela på beerfreezer servern på e+ och jag lovar dig du stöter på duktiga spelare. Dom på youtube är clowner som tror dom är bra. Sedan så i riktiga e+ nyttjar du alla vapnen och inte bara rail. Shotgun och allt som funkar olika bra vid olika sorters situationer som man måste lära in sig med så man inte dör konstant.
e+ handlar om freezetag och som sagt lära sig vart du kan boosta iväg dig skitsnabbt med bfg i olika hört vid väggar m.m. Shotgun används vid olika tillfällen med likaså railen, rocket, nade, bfg, plasma, light m.m. Men många missförstår hur man spelar e+ och använder allt på fel sätt och ger upp. Jag har spelat det i snart 6 år och är fast i modden.

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av Stag:

Right!

Som Barney Stinson säger; Challenge Accepted!

Fixar du att hålla en lika hög ups som i promotion på dom kartorna så kommer det att vara legend... wait for it... DARY!

Testade nu på CPM07, och visst är det svårare, men det går absolut att hålla pro-motion även där. Ska testa lite fler CPMA-banor, men det funkar bra än så länge.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

12
Skriv svar