Deep Silver ångrar blodiga Dead Island-bröst

Inaktiv
Skrivet av Neatherblade:

1. Ber om ursäkt
2. Fans/Press blir nöjd
3. Säljer utgåvan ändå
4. Profit

Lite som våra politiker gör med andra ord..

Medlem

Nja, inte något jag skulle vilja ha ståendes i lägenheten, sjukt ful sak, men inte något att skrika över heller

Medlem

MEH!


signatur

"Allt blir bättre med Italo Disco"

Medlem
Skrivet av fanboyen:

Så problemet är alltså huvudsakligen brösten och inte att det är en styckad människa de initialt tänkt att man ska ha i hyllan? Ja jävlar...

Tror snarare att vissa människor (inklusive jag själv) tycker att det är lite makabert att Deep Silver försökte få människor att bli "turned on" av en slaktad människa.

Medlem

Vad är det med denna närmast autistiska oförmåga att se något annat än det materiella, helt isolerat från mening? Begriper ni inte att en sådan här sak inte exister i något slags socialt vakum?

Visst kan man se det som en oskyldig och helt korrekt avbildning av spelets innehåll. Eller så kan man se det i ett vidare perspektiv, som ännu ett exempel på en pryl som marknadsförs och säljs med hjälp av en naken tjej.

Titta på samlarboxen till spelet för sjutton. Förutom spelets logga syns på utsidan två stora silikonpattar. Man skulle kunna tro att det är en upplåsbar barbara man köper, och inte ett zombiespel. Vilket hade varit förståeligt om man sålde en barbara och inte ett zombiespel.

Nu säljer man ett spel med hjälp av en urringning. Ser man inte den problematiken, inte ens efter tålmodiga påpekanden från andra och lite egen eftertanke, så undrar jag vem det är som är naiv.

Medlem

Bara undrar hade det varit lika fel ifall det hade varit en bar mans överkropp istället?

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Man behöver inte vara feminist, utan en vanlig människa med sunt förnuft för att förstå att det är en mycket smaklös statyett. En grotesk avbildning av en styckad kropp kan bara morbida individer tycka är "häftigt"....

Dead Island spelet i sig är ett ganska groteskt och i vissa avseenden ibland väldigt morbid spelupplevelse. Vet inte ens om smakfullt kan nämnas i samma mening som spelet. Att döda zombies på diverse brutala sätt är ju faktiskt en nyckelfaktor spelet igenom, så att skicka med en staty av en lemlestad zombie är ganska logiskt.
Att det nu är på en kvinnokropp med stora tuttar är (enligt mig) bara en välplanerad PR kupp, som lyckades. Detta får medial uppmärksamhet när skitnödiga moralpredikare skriker sig hesa. Oftast leder det bara till ökad försäljning av produkten. Se bara hur det gick för Carmageddon...

Så nästa gång du vill kasta negativa stämplar på folk och moralpredikande kräka ur dig dina åsikter om människor som kanske är intresserade av att köpa en produkt så spär du bara på den mediala hypen som skapas.
Motverkar ju syftet med ditt inlägg något?
Men alla har så klart rätt att utrycka sig, självklart även du.
Själv köper jag enbart specialutgåvor när jag tycker att det är värt det. Denna utgåva? Tveksamt...

Medlem

EN PUDEL!!!! ^^

Medlem
Skrivet av Digu21:

Bara undrar hade det varit lika fel ifall det hade varit en bar mans överkropp istället?

Prova att läsa första kommentaren i tråden.

Medlem

Var kruxet att det var en lättklädd kvinno...kropp..? Eller att det är en stympad kropp överhuvudtaget?
Jag hoppas på det sistnämnda. Om man reagerar på att det är lättklätt mer än man reagerar på lemlästning så har man fel på sina DNA-strängar tycker jag..

Medlem

Det är inte torson som folk mest retar upp sig på, det är brösten.
Patetiskt och beklämmande helt ärligt.
PK och dubbelmoral genomsyrar västvärlden tyvärr.

Hade folk lagt lika mycket energi på viktiga saker istället kanske vi hade fått ett bättre samhälle i framtiden.

Men det löser sig som gruvfyllot sa när han sket i fågelbadet.

Medlem
Skrivet av vetebulle:

Vad är det med denna närmast autistiska oförmåga att se något annat än det materiella, helt isolerat från mening? Begriper ni inte att en sådan här sak inte exister i något slags socialt vakum?

Visst kan man se det som en oskyldig och helt korrekt avbildning av spelets innehåll. Eller så kan man se det i ett vidare perspektiv, som ännu ett exempel på en pryl som marknadsförs och säljs med hjälp av en naken tjej.

Titta på samlarboxen till spelet för sjutton. Förutom spelets logga syns på utsidan två stora silikonpattar. Man skulle kunna tro att det är en upplåsbar barbara man köper, och inte ett zombiespel. Vilket hade varit förståeligt om man sålde en barbara och inte ett zombiespel.

Nu säljer man ett spel med hjälp av en urringning. Ser man inte den problematiken, inte ens efter tålmodiga påpekanden från andra och lite egen eftertanke, så undrar jag vem det är som är naiv.

Därför att allt inte måste ses i ett "större" perspektiv. Jag antar att du lever som du lär. Du sneddar aldrig över gatan för nån yngre kan se dig och göra dumma lärdomar. Med det sagt så är ditt absurda uttalande att alla måste stå till svars för helhetsbilden fullkomligt bizarrt.

Du kan inte leva som du lär, ett sånt liv är synnerligen omöjligt. Därför är du helt enkelt en besserwisser här som vill framstå som insiktsfull när du i själva verket presenterat en lösning som inte är realistisk och som du inte själv efterlever. Bra där!


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av fanboyen:
Skrivet av Digu21:

Bara undrar hade det varit lika fel ifall det hade varit en bar mans överkropp istället?

Prova att läsa första kommentaren i tråden.

Missade den totalt, tackar

Medlem

blablabla, bla bla... jävla trams är det vad det är.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Hade det skrikits på samma sätt om det hade varit en manlig överkropp utan tröja?

Herregud...

Ja hur funkar egentligen det här med jämställdheten?! osv osv..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av dotque:
Skrivet av Jozo:

Hade det skrikits på samma sätt om det hade varit en manlig överkropp utan tröja?

Herregud...

Ja hur funkar egentligen det här med jämställdheten?! osv osv..

Hur ofta marknadsförs spel med mansbröst?
Hur ofta marknadsförs spel med kvinnobröst?

Inte ofta.
Ofta.

Medlem

Nooo! hade ju varit en grymt cool sex-toy


signatur

R.I.P The_maxx

Skrivet av fanboyen:

Så problemet är alltså huvudsakligen brösten och inte att det är en styckad människa de initialt tänkt att man ska ha i hyllan? Ja jävlar...

Ska man ha "hyllan" i hyllan..

Jag kommer va här hela natten


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Jozo:

Men är det inte sådär kvinnor vanligtvis är klädda när de är vid sandstränder (där Dead Island utspelar sig)? Visst, brösten är onekligen onormalt stora, men plastikopererade bröst är inget som är ovanligt nuförtiden.

Däremot så har jag ännu inte sett en man springa omkring med pungen fritt hängandes på en sandstrand...

I sig är det inget konstigt med en bikiniklädd kvinna som blir slaktad på en strand i ett zombiespel. Det är valet av objekt att tillverka en extrapryl av som jag tycker är rätt mossigt. Om nu spelet går ut på just zombies och beachtjejer i för liten bikini, så visst. Men med tanke på hur branschen på det hela taget behandlar den kvinnliga kroppen så är det inte konstigt att det blir sånt liv kring just den här enskilda prylen.

Skrivet av Herk:

Pungen sitter dock inte på överkroppen

Sant. Men mäns bröst är heller inte sexualiserade på samma sätt som en kvinnas.

Skrivet av Sanazin:

Tyvärr men du har helt fel. Bilden föreställer en kvinnlig överkropp i förd av de kläder man vanligtvis (vare sig det är normen eller ej) har på sig vid en strand.
Att jämföra det med att en man skulle visa pungen, vid en strand, är bara löjligt och visar hur idiotiskt ditt påstående är.

Om det däremot hade varit en topless överkropp av en kvinna så kan jag förstå din liknelse till en viss del, även om den liknelsen vore i grund och botten anti-feministist då många feminister påstår att man inte ska se barbröstade kvinnor som något sexuellt, eller åtminstone se de på samma nivå som man ser en barbröstad man.

Se svaret ovan. Och nedan.

Skrivet av fanboyen:

Så problemet är alltså huvudsakligen brösten och inte att det är en styckad människa de initialt tänkt att man ska ha i hyllan? Ja jävlar...

Problemet är att kvinnobröst och kvinnorumpor i spelbranschen oftast avbildas på ett sexualiserat sätt. I varje enskilt fall kan det förstås vara motiverat, som i det här fallet till exempel - zombier anfaller sandstrand - men när man möts av samma bilder gång på gång i vart och vartannat spel blir det till sist svårt att avfärda det med ett "jaja, det bara råkade vara ett par kvinnobröst i fokus den här gången också fastän spelet går ut på att döda saker/hitta skatter/rädda världen och inte götta sig i åsynen av ett par fina kvinnobröst".

Medlem
Skrivet av Maria Myhr:
Skrivet av fanboyen:

Så problemet är alltså huvudsakligen brösten och inte att det är en styckad människa de initialt tänkt att man ska ha i hyllan? Ja jävlar...

Problemet är att kvinnobröst och kvinnorumpor i spelbranschen oftast avbildas på ett sexualiserat sätt. I varje enskilt fall kan det förstås vara motiverat, som i det här fallet till exempel - zombier anfaller sandstrand - men när man möts av samma bilder gång på gång i vart och vartannat spel blir det till sist svårt att avfärda det med ett "jaja, det bara råkade vara ett par kvinnobröst i fokus den här gången också fastän spelet går ut på att döda saker/hitta skatter/rädda världen och inte götta sig i åsynen av ett par fina kvinnobröst".

Jag påstår inte att det är motiverat men det kan tyckas underligt att det är så få som protesterar mot att det handlar om ett sargat människolik (nåväl, zombie). Istället väljer man uteslutande att fokusera på brösten oavsett vad man har för åsikt i frågan.

Medlem
Skrivet av fanboyen:

Jag påstår inte att det är motiverat men det kan tyckas underligt att det är så få som protesterar mot att det handlar om ett sargat människolik (nåväl, zombie). Istället väljer man uteslutande att fokusera på brösten oavsett vad man har för åsikt i frågan.

Hehe, jo det är klart, det är lite amerikansk åldersgräns över det hela. Men det är ju ett zombiespel och då kan man förvänta sig zombies och sönderslitna lik, inte sant? Sånt ligger liksom i spelens natur. Återigen, det går att välja andra många andra typer av objekt, men i vanlig ordning väljer man en välsvarvad kvinnokropp eftersom man tänker att "män tänder på bröst och spelare är i princip bara av manligt kön". Själv skulle jag bli störd om spel efter spel efter spel marknadsfördes med en muskulös mansrumpa i tajta/obefintliga kläder, eller om superhjältefilmer alltid använde sig av de trikåklädda karlarnas skrevområde som fokus på omslagsbilder och liknande. (Jaja, jag veeet att bröst och könsorgan inte är samma sak, men det är liksom det som sticker ut och definierar...).

Medlem
Skrivet av Maria Myhr:

Hehe, jo det är klart, det är lite amerikansk åldersgräns över det hela. Men det är ju ett zombiespel och då kan man förvänta sig zombies och sönderslitna lik, inte sant? Sånt ligger liksom i spelens natur. Återigen, det går att välja andra många andra typer av objekt, men i vanlig ordning väljer man en välsvarvad kvinnokropp eftersom man tänker att "män tänder på bröst och spelare är i princip bara av manligt kön". Själv skulle jag bli störd om spel efter spel efter spel marknadsfördes med en muskulös mansrumpa i tajta/obefintliga kläder, eller om superhjältefilmer alltid använde sig av de trikåklädda karlarnas skrevområde som fokus på omslagsbilder och liknande. (Jaja, jag veeet att bröst och könsorgan inte är samma sak, men det är liksom det som sticker ut och definierar...).

Jag tycker att marknadsföringen av spel ligger på en ganska låg nivå generellt sett, med eller utan hjälp av sex appeal. I övrigt håller jag med dig men reklam och kringgrejer går ju alltid att ignorera. Värre är det när man som kvinnlig karaktär i WoW eller liknande tar på sig en ringbrynja som plötsligt förvandlas till en ring-BH.

Medlem
Skrivet av Kane:
Skrivet av vetebulle:

Vad är det med denna närmast autistiska oförmåga att se något annat än det materiella, helt isolerat från mening? Begriper ni inte att en sådan här sak inte exister i något slags socialt vakum?

Visst kan man se det som en oskyldig och helt korrekt avbildning av spelets innehåll. Eller så kan man se det i ett vidare perspektiv, som ännu ett exempel på en pryl som marknadsförs och säljs med hjälp av en naken tjej.

Titta på samlarboxen till spelet för sjutton. Förutom spelets logga syns på utsidan två stora silikonpattar. Man skulle kunna tro att det är en upplåsbar barbara man köper, och inte ett zombiespel. Vilket hade varit förståeligt om man sålde en barbara och inte ett zombiespel.

Nu säljer man ett spel med hjälp av en urringning. Ser man inte den problematiken, inte ens efter tålmodiga påpekanden från andra och lite egen eftertanke, så undrar jag vem det är som är naiv.

Därför att allt inte måste ses i ett "större" perspektiv. Jag antar att du lever som du lär. Du sneddar aldrig över gatan för nån yngre kan se dig och göra dumma lärdomar. Med det sagt så är ditt absurda uttalande att alla måste stå till svars för helhetsbilden fullkomligt bizarrt.

Du kan inte leva som du lär, ett sånt liv är synnerligen omöjligt. Därför är du helt enkelt en besserwisser här som vill framstå som insiktsfull när du i själva verket presenterat en lösning som inte är realistisk och som du inte själv efterlever. Bra där!

Du får självklart se på saker så snävt du själv önskar, jag är inte här för att bestämma hur du ska tänka. Men bli inte putt om någon tycker att din analys av saken är väldigt ytlig och begränsad om du väljer att inte se saker och tings sammanhang.

I övrigt tycker jag att du stoppar ord i munnen på mig som jag aldrig har sagt eller ens antytt. Det är väl knappast en radikal besserwisser-åsikt att tycka att prylar som marknadsförs med hjälp av stora tuttar är liiiite sliskigt och bakåtsträvande?

Skribent

Sex säljer, punkt slut.

Senast jag spelade en tjockis i ett spel var i GTA San Andreas när min karraktär svullade hamburgare i stora mängder på kort tid :), eller iofs den korta tid jag spelade SaintsRow 2 har jag för mig jag gjorde en tjockis också. i övrigt ser man ju i princip bara "perfekta" människor i spel. Tjejer med stora bröst och välsvarvad midja, killar med 6-pack på magen och Johnny Depps ansikte osv.

Det är ju uppenbarligen det vi gamers vill ha eftersom vi år ut och år in köper produkterna.

Medlem
Skrivet av Herk:

Pungen sitter dock inte på överkroppen

haha


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Ja, det är väl fine med stora bröst i mini bikinis och med mini kroppar, så länge man bjuder köparna på bilder och figurer av manskroppar med jättepenisar och magrutor. Why not?

Nej, det skulle ju kännas obehagligt för köparna att ha utmanande objektifierade kroppsbilder som höjer kvinnans förväntningar och sänker deras självförtroende. Usch vilken tanke, tur att tjejer inte lider av att sådana saker.

Snarkig sarkasm åsido, så tycker jag att det är synd att tjejer/kvinnor inte ska få känna sig lika bekväma i spelvärlden som killar/män. Båda könen är eller kan bli intresserade och borde ha lika rätt att känna sig välkomna att börja. Det är så synd att det tar sådan tid att få till det.

Medlem
Medlem

Jag känner mig kränkt över att kvinnor blir kränkta av att jag gillar bröst!!

Medlem
Skrivet av vetebulle:
Skrivet av Kane:
Skrivet av vetebulle:

Vad är det med denna närmast autistiska oförmåga att se något annat än det materiella, helt isolerat från mening? Begriper ni inte att en sådan här sak inte exister i något slags socialt vakum?

Visst kan man se det som en oskyldig och helt korrekt avbildning av spelets innehåll. Eller så kan man se det i ett vidare perspektiv, som ännu ett exempel på en pryl som marknadsförs och säljs med hjälp av en naken tjej.

Titta på samlarboxen till spelet för sjutton. Förutom spelets logga syns på utsidan två stora silikonpattar. Man skulle kunna tro att det är en upplåsbar barbara man köper, och inte ett zombiespel. Vilket hade varit förståeligt om man sålde en barbara och inte ett zombiespel.

Nu säljer man ett spel med hjälp av en urringning. Ser man inte den problematiken, inte ens efter tålmodiga påpekanden från andra och lite egen eftertanke, så undrar jag vem det är som är naiv.

Därför att allt inte måste ses i ett "större" perspektiv. Jag antar att du lever som du lär. Du sneddar aldrig över gatan för nån yngre kan se dig och göra dumma lärdomar. Med det sagt så är ditt absurda uttalande att alla måste stå till svars för helhetsbilden fullkomligt bizarrt.

Du kan inte leva som du lär, ett sånt liv är synnerligen omöjligt. Därför är du helt enkelt en besserwisser här som vill framstå som insiktsfull när du i själva verket presenterat en lösning som inte är realistisk och som du inte själv efterlever. Bra där!

Du får självklart se på saker så snävt du själv önskar, jag är inte här för att bestämma hur du ska tänka. Men bli inte putt om någon tycker att din analys av saken är väldigt ytlig och begränsad om du väljer att inte se saker och tings sammanhang.

I övrigt tycker jag att du stoppar ord i munnen på mig som jag aldrig har sagt eller ens antytt. Det är väl knappast en radikal besserwisser-åsikt att tycka att prylar som marknadsförs med hjälp av stora tuttar är liiiite sliskigt och bakåtsträvande?

Men att kalla de som inte delar din vansinniga logik och faktiskt lustiga påståenden för ytliga och begränsade är helt okej? Nu är du igång igen och domderar med din "visdom" om hur rätt din världsbild är. Du har fel, det är bara så enkelt. Du lever inte som du lär och predikar något som är onåbart. Bra där!


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Kane:
Skrivet av vetebulle:
Skrivet av Kane:
Skrivet av vetebulle:

Vad är det med denna närmast autistiska oförmåga att se något annat än det materiella, helt isolerat från mening? Begriper ni inte att en sådan här sak inte exister i något slags socialt vakum?

Visst kan man se det som en oskyldig och helt korrekt avbildning av spelets innehåll. Eller så kan man se det i ett vidare perspektiv, som ännu ett exempel på en pryl som marknadsförs och säljs med hjälp av en naken tjej.

Titta på samlarboxen till spelet för sjutton. Förutom spelets logga syns på utsidan två stora silikonpattar. Man skulle kunna tro att det är en upplåsbar barbara man köper, och inte ett zombiespel. Vilket hade varit förståeligt om man sålde en barbara och inte ett zombiespel.

Nu säljer man ett spel med hjälp av en urringning. Ser man inte den problematiken, inte ens efter tålmodiga påpekanden från andra och lite egen eftertanke, så undrar jag vem det är som är naiv.

Därför att allt inte måste ses i ett "större" perspektiv. Jag antar att du lever som du lär. Du sneddar aldrig över gatan för nån yngre kan se dig och göra dumma lärdomar. Med det sagt så är ditt absurda uttalande att alla måste stå till svars för helhetsbilden fullkomligt bizarrt.

Du kan inte leva som du lär, ett sånt liv är synnerligen omöjligt. Därför är du helt enkelt en besserwisser här som vill framstå som insiktsfull när du i själva verket presenterat en lösning som inte är realistisk och som du inte själv efterlever. Bra där!

Du får självklart se på saker så snävt du själv önskar, jag är inte här för att bestämma hur du ska tänka. Men bli inte putt om någon tycker att din analys av saken är väldigt ytlig och begränsad om du väljer att inte se saker och tings sammanhang.

I övrigt tycker jag att du stoppar ord i munnen på mig som jag aldrig har sagt eller ens antytt. Det är väl knappast en radikal besserwisser-åsikt att tycka att prylar som marknadsförs med hjälp av stora tuttar är liiiite sliskigt och bakåtsträvande?

Men att kalla de som inte delar din vansinniga logik och faktiskt lustiga påståenden för ytliga och begränsade är helt okej? Nu är du igång igen och domderar med din "visdom" om hur rätt din världsbild är. Du har fel, det är bara så enkelt. Du lever inte som du lär och predikar något som är onåbart. Bra där!

1. Jag kritiserar ditt sätt att se på saken. Det är ytligt och begränsat att vägra tänka ett steg längre. Sluta prata om att leva som man lär, jag vet inte var du fått det ifrån men jag är inte intresserad av att lära dig något. Du har ett sätt att se på saken men verkar finna det obegripligt att det också finns andra sätt att se på det.

Det handlar i grund och botten inte om att etablera något objektivt rätt eller fel. Något sådant är, när det kommer till värderingar, attityder, normer, och andra subjektiva upplevelser, egentligen inte intressant. Vad som spelar roll i det här fallet är att den här sortens marknadsföring (och det här är knappast några vansinniga kontroversiella påståenden) påverkar folk, och upplevs som nedsättande, och kan bidra till en kultur som på ett eller annat sätt utesluter folk eller sätter upp barriärer. Vem är då du att säga att ditt sätt att se på saken är det rätta och att allt annat är trams, moralpanik, gnäll? Du säger då i princip att det som folk faktiskt upplever när såna här saker dyker upp inte har någon som helst betydelse eftersom DU har sagt att det inte spelar någon roll. Jag säger att du har fel när du förminskar eller förnekar andras upplevelser genom att säga att det inte finns något problem (en klassisk härskarteknik).

Det handlar inte heller om att förbjuda allt genom någon typ av moralpanik, utan om att kräva en viss nivå av eftertänksamhet och förmåga att reflektera över sig själv och andra. Förhoppningsvis kan de flesta haja till när de gått för långt med ett skämt eller gjort ett nedsättande uttalande och erkänna det och gå vidare - mycket enklare än att försöka stifta lagar och dra skarpa gränser där det egentligen behövs både individuellt och kollektivt ansvar.

2. Är det verkligen så sårande för din självbild att någon påpekar för dig att det finns ett annat perspektiv? Det handlar knappast om något onåbart (många verkar ju trots allt helt kapabla till att tänka längre än näsan räcker, även om man får tjata ibland) och logiken i att kunna se saker från ett annat håll är inte särskilt vansinnig (vanlig jävla hyfs skulle jag vilja säga att det är).

123
Skriv svar