Star Wars 1313 – inte next-gen?

Medlem

Som vanligt ser man personer som anser grafiken gör spelet spelvärt, lite synd att grafiken måste va superbra och revulotionerande för att folk ska vilja spela ett spel numera.

Som i början av tråden, Far cry 3 är inget fult spel, och sen är faktikst storyn i det och gameplayen bra nog ändå.

Men tror detta kan bli bra sålänge man får över 30 fps på pc och dom lägger in alla pc grafikoptions osv, men i vilket fall som så är gameplay och underhållning de viktigaste i ett spel för mig.

Medlem
Skrivet av Map-pen:

Haha va fult gjort. xD Då blir det inget köp av Far Cry 3 om de gjort så dåligt.

Skrivet av Friberg:

Haha, även jag funderade på att köpa Far Cry 3. Då var valet enkelt, inget köp.

Det är för övrigt grymt snyggt.

Ville bara tillägga det.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Spelar inte så stor roll om ett spel görs till PC och sedan portas, det kommer ändå ha samma begränsningar för att spelet ska kunna spelas på konsol, om man nu inte börjar göra 2 versioner utav samma spel som man gjorde på de äldre dagarna med playstation 2 och xbox. Finns inte en chans att det vi har sett av 1313 kommer funka på xbox/ps3 såvida inte 2 versioner ha gjorts.

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Map-pen:

Haha va fult gjort. xD Då blir det inget köp av Far Cry 3 om de gjort så dåligt.

Det är för övrigt grymt snyggt.

Ville bara tillägga det.

Jag menar dock med fult gjort av dem att visa något och sedan inte ge ut vad som visats detta får mig att inte vilja köpa spelet då det är felmarknadsföring de gjort. De visade en sak men gav ut något annat.

Menar dock inte att spelet ser fult ut. Menar dock på att det är fult gjort av dem att visa något som spelet inte kan leva upp till.

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Map-pen:

Haha va fult gjort. xD Då blir det inget köp av Far Cry 3 om de gjort så dåligt.

Skrivet av Friberg:

Haha, även jag funderade på att köpa Far Cry 3. Då var valet enkelt, inget köp.

Det är för övrigt grymt snyggt.

Ville bara tillägga det.

Kan bara instämma.

Deras förlust. Far Cry 3 är både underhållande och jäkligt snyggt.

Inaktiv
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Map-pen:

Haha va fult gjort. xD Då blir det inget köp av Far Cry 3 om de gjort så dåligt.

Skrivet av Friberg:

Haha, även jag funderade på att köpa Far Cry 3. Då var valet enkelt, inget köp.

Det är för övrigt grymt snyggt.

Ville bara tillägga det.

Grafiken är okej, men inte mer. Konstig ljussättning och för starka färger på blad och gräs som är nästan lika fula som i War Z.

Medlem
Skrivet av cinort:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Map-pen:

Haha va fult gjort. xD Då blir det inget köp av Far Cry 3 om de gjort så dåligt.

Skrivet av Friberg:

Haha, även jag funderade på att köpa Far Cry 3. Då var valet enkelt, inget köp.

Det är för övrigt grymt snyggt.

Ville bara tillägga det.

Konstig ljussättning och för starka färger på blad och gräs som är nästan lika fula som i War Z.

Nej, det tycker jag verkligen inte.

Grymt snygg djungel att springa runt i.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Skrivet av Ztreek:

Kommer bli lika dåligt som Far Cry 3..

http://www.youtube.com/watch?v=mqnAbRpyqfI

Vilket skämt.

Syns ju tydligt här att PS3 fortfarande kan göra snyggare grafik än en maxad PC.

Medlem

Men satan, det låter som H Jon Benjamin. Hans röst ensam kommer sälja det här spelet!

Medlem
Skrivet av cinort:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Map-pen:

Haha va fult gjort. xD Då blir det inget köp av Far Cry 3 om de gjort så dåligt.

Skrivet av Friberg:

Haha, även jag funderade på att köpa Far Cry 3. Då var valet enkelt, inget köp.

Det är för övrigt grymt snyggt.

Ville bara tillägga det.

Grafiken är okej, men inte mer. Konstig ljussättning och för starka färger på blad och gräs som är nästan lika fula som i War Z.

Ett tips: det går att justera grafikparametrarna manuellt så att det både ser bättre ut och samtidigt flyter på bra, jämfört med om man bara använder sig av inställningarna i huvudmenyn.

Här finns det lite konfigurationsvarianter, eller så är det bara att googla på "farcry 3 CustomQuality".

Medlem
Skrivet av Map-pen:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Map-pen:

Haha va fult gjort. xD Då blir det inget köp av Far Cry 3 om de gjort så dåligt.

Det är för övrigt grymt snyggt.

Ville bara tillägga det.

Jag menar dock med fult gjort av dem att visa något och sedan inte ge ut vad som visats detta får mig att inte vilja köpa spelet då det är felmarknadsföring de gjort. De visade en sak men gav ut något annat.

Menar dock inte att spelet ser fult ut. Menar dock på att det är fult gjort av dem att visa något som spelet inte kan leva upp till.

dock...

Medlem
Skrivet av Eddz0r:

Som vanligt ser man personer som anser grafiken gör spelet spelvärt, lite synd att grafiken måste va superbra och revulotionerande för att folk ska vilja spela ett spel numera.

Som i början av tråden, Far cry 3 är inget fult spel, och sen är faktikst storyn i det och gameplayen bra nog ändå.

Men tror detta kan bli bra sålänge man får över 30 fps på pc och dom lägger in alla pc grafikoptions osv, men i vilket fall som så är gameplay och underhållning de viktigaste i ett spel för mig.

Spelar det gärna på denna konsolens generation, har inte sett något från det här spelet som verkligen känns next-gen. Det som blir ännu viktigare nästa generation lär vara hur objekt interagerar med varandra, fysik och animationer.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Testpilot

Det är bra med nextgen , då har spelen finesser som vi på PC haft sedan länge.

Inaktiv

Har själv en nextgen burk, vet inte vad den kallas men jag kan byta ut grejer själv i den och prestandan är suverän. Fet upplösning också....anslutning till internet och kan spela allt...

Medlem
Skrivet av Lepr:

När var det sagt att detta skulle bli Next-Gen överhuvudtaget?

Har jag missat något eller har dom vissat gameplay från något spel som sägs vara "Next-Gen"?
Känns som om MS/Sony håller på dessa till t.ex E3?

Du har rätt. Folk antar på tok för mycket. Att man kör demo på en brutal PC är inget nytt heller så det är inte konstigt att det ser sämre ut sen när man väl köper spelet

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Ztreek:

Kommer bli lika dåligt som Far Cry 3..

http://www.youtube.com/watch?v=mqnAbRpyqfI

Vilket skämt.

Syns ju tydligt här att PS3 fortfarande kan göra snyggare grafik än en maxad PC.

Ingen konsol klår en maxad PC. Så är det bara.
Har du sett vad en maxad PC kan leverera?


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av Frisell:
Skrivet av Map-pen:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Map-pen:

Haha va fult gjort. xD Då blir det inget köp av Far Cry 3 om de gjort så dåligt.

Det är för övrigt grymt snyggt.

Ville bara tillägga det.

Jag menar dock med fult gjort av dem att visa något och sedan inte ge ut vad som visats detta får mig att inte vilja köpa spelet då det är felmarknadsföring de gjort. De visade en sak men gav ut något annat.

Menar dock inte att spelet ser fult ut. Menar dock på att det är fult gjort av dem att visa något som spelet inte kan leva upp till.

dock...

Jag skriver alltid dock, det är en ovana.

Skrivet av chopper:

Har du sett vad en maxad PC kan leverera?

Inte du heller, för det är inga spelutvecklare som gör spel till PC längre

Nu ska jag sluta trolla, ha en bra fredag!

Inaktiv

Känns det inte lite onödigt att köpa en monsterdator (som gamer) när utvecklare inte fokuserar på att det dock?
Snacka om att köpa grisen i säcken.

Testpilot
Skrivet av StefanEvert:

Känns det inte lite onödigt att köpa en monsterdator (som gamer) när utvecklare inte fokuserar på att det dock?
Snacka om att köpa grisen i säcken.

För att ta mig som exempel så har det aldrig fallit mig in , oavsett år har det alltid funnits titlar som fått kärlek och som kunnat få hårdvaran att svettas.

Nu är det ju dessutom trevligare än på länge då utvecklarna tittar på PC spelarna och jobbar för att titlarna skall flyta på även våra maskiner.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Måste allt vara nextgen eller?

tja det behöver inte men det kan bli svårt att göra mer öppna spel eller spel som har bättre grafik

Medlem
Skrivet av StefanEvert:

Känns det inte lite onödigt att köpa en monsterdator (som gamer) när utvecklare inte fokuserar på att det dock?
Snacka om att köpa grisen i säcken.

För det första finns det oerhört många utvecklare som fokuserar på PC, så redan där har du fel

För det andra, även konsolportar är oerhört mycket bättre på en hyfsad PC. Du har högre upplösning, både AA och AF, men framför allt en stabil framerate från 60 ( 120 ) och uppåt beronde på ifall du kör med V-sync på. Det är ofta så att "smooth" fps gör spelen mer njutbara än hög detaljrikedom. På PC får du båda.

Sen har man ju valmöjligheten att köra med handkontroll i dom spel det fungerar bäst eller ut på TVn/projectorn om man spelar local COOP med polarna. Man kan ju använda sin PC exakt som en konsol om man vill, enda skillnaden är att det blir bättre i alla avseenden

När jag köpte min första egna PC -97, med voodoo graphics instikskortet - samtida med min playstation (1), då var det en hel del drivrutinsproblem och krasher med windows 95. Nuförtiden med windows 7 eller 8 känns det som det är mer problem med konsoler

( Senare uppgraderade jag även till ett Voodoo 2 kort med TV utgång och köpte ett trådlöst keyboard och mus, så redan 1998 satt jag i soffan och spelade quake 2 och Half life på min "tjock-TV". Inte behövdes det "big picture" i steam för att förstå det ;), jag spelade även många spel med mus och handkontroll - Det fungerar ofta inte så bra idag, blir "antingen eller" tyvärr då spelen släller om sig beroende på input ( t.ex. om du siktar med musen så när du går med vänster styrspak slås "aoutoaim" på utan att du vill det), annars är det en bra kompromiss för soffspelande med bra kontroller )

Enda anledningen att köpa konsoler är ju dom exlusiva spelen, och dom bojkottar jag av principskäl nuförtiden... ( Dessutom har jag varken råd eller plats för alla undermåligt presterande maskiner oavsett om det finns något enstaka bra spel till dom man inte kan finna någon annanstans )

Så vilken "gen" Star Wars 1313 anses vara är fullständigt irrelevant. Kul med ett nytt Star Wars SP spel dock! Jag hoppas verkligen det blir bra!


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem
Skrivet av StefanEvert:

Känns det inte lite onödigt att köpa en monsterdator (som gamer) när utvecklare inte fokuserar på att det dock?
Snacka om att köpa grisen i säcken.

Utvecklare fokuserar på PC.

PC kan användas till annat än spel.

Nej, det känns verkligen inte onödigt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

12
Skriv svar