Gangster-fredag

Skribent
Gangster-fredag

Som liten parvel var det strängt förbjudet med "karatefilm", det var å andra sidan det enda som var förbjudet. Däremot var det fritt fram med allt som innehöll gangsters, kanske för att min pappa varit förtjust i detta ämne sedan han var en liten parvel. Ett av mina starkaste filmminnen var från De Omutbara när Robert De Niro i rollen som Al Capone pratar baseball och slår in huvudet på en av sina medarbetare.

Och varför denna lilla anekdot? Jo, för idag är det dags för pizza och Gangster Squad. För att fira detta så bjuder jag på ett litet klipp.

#blogg


signatur

I am the black wizards.

Skägg.
10 Chambers
Gangster-fredag

Bra skit?


signatur
Skribent
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Bra skit?

Nu börjar bion 18:00, så jag återkommer med ett utlåtande.

Pizzan var dock jäkligt god.


signatur

I am the black wizards.

Skribent

Bra skit.


signatur

I am the black wizards.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Johan Olander:

Bra skit.

En eller fem surdegsbaguetter?


signatur
Skribent
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Johan Olander:

Bra skit.

En eller fem surdegsbaguetter?

Tre, men då är det med mozzarella och pesto på. Josh Brolin var dock fem surdegsbaguetter.


signatur

I am the black wizards.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Johan Olander:

Bra skit.

En eller fem surdegsbaguetter?

Tre, men då är det med mozzarella och pesto på. Josh Brolin var dock fem surdegsbaguetter.

Ja. han är en såndär doldis man gärna gillar i alla sammanhang.


signatur
Medlem

Jag tyckte filmen var riktigt sevärd, överträffad mina förväntningar. 4/5 enligt mig. Gangsterfilmer ftw!

Skribent
Skrivet av Havocado:

Jag tyckte filmen var riktigt sevärd, överträffad mina förväntningar. 4/5 enligt mig. Gangsterfilmer ftw!

Absolut! Finns inte många gangsterfilmer som utspelar sig mellan 20 - och 30-talet som inte är det


signatur

I am the black wizards.

1
Skriv svar