Jag älskar snöstigar!

Flakmonkey
Jag älskar snöstigar!

Vet inte om jag är ensam om det här, men jag älskar snöstigar. Ni vet såna där härligt vita och till synes spontana stigar som trampas upp av oss människor när det faller rejält med snö. Till viss del har det nog att göra med det rent estetiska, det är ju vackert, men det har nog också att göra med att jag gillar det organisatoriska och omedvetna arbetet som ligger bakom det. Att människor går på led, de följer där de sett att någon annan gått och så har det bara blivit fina härliga stigar med totalt orörd snö runtomkring.

Det fyller mig med ro och gör mig glad. Kanske är jag knäpp som tycker det, men istället för att tänka på det så passar jag på att njuta... Det tar ju inte alltför lång tid innan de förstörs av sand, slask och annat trist...

#blogg

Medlem
Jag älskar snöstigar!

Jag håller med dig, vi har dessutom en helt suverän vinter just nu i Stockholmsområdet. Inte för kallt, men ändå inte slaskigt.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Håller med.
Själv föredrar jag vinter över andra årstider, snö är helt fantastiskt och folk älskar att klaga på det av någon anledning. Men jag blir glad så fort det börjar snöa.

Medlem

älskar snö, hatar slask :/


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Flakmonkey

Mjo... det bästa vore väl om det kunde snöa rejält i slutet på november, sen får det ligga där tills februari någon gång, och sen försvinner allt över en natt utan något som helst slask... å andra sidan skulle det vara trevligt med världsfred också

1
Skriv svar