Max Payne 3 – snart släpps sista dlc-paketet

Robot
Max Payne 3 – snart släpps sista dlc-paketet

Deathmatch Made in Heaven innehåller bland annat godis för co-op-spelare.

#max-payne-3, #rockstar-games


Inaktiv
Max Payne 3 – snart släpps sista dlc-paketet

Har helt glömt bort MP3.

Tyckte ändå att multiplayer var kul inledningsvis men alla fuskare dödade det omedelbart.

Hur är det nu, och är något DLC ens värt pengarna?

Medlem

Förr släppte spel bolagen expansioner och uppdateringar till sina spel, nu släpper de bara dlc's

Medlem

Tog mig aldrig igenom mp3, det blev så jävla enformigt efter ett par timmar. Endast bullet time kan tyvärr inte hålla det uppe imo.

Medlem

Ge mig horde mode !

Medlem
Skrivet av Thunde:

Förr släppte spel bolagen expansioner och uppdateringar till sina spel, nu släpper de bara dlc's

Jo men uppdateringar släpper dom fortfarande och expansioner fick man betala för.
Vidare kom det aldrig någon expansion till nått Max Payne spel.

Medlem

jag avskyr verkligen dlc konceptet

Medlem

Automatkarbinerna i Max Payne 3 var inte roliga att skjuta med tyvärr. Sist jag testade online så var det inte så många som spelade heller.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Finns det något nytt till singelkampanjen? I något dlc?

Medlem
Skrivet av Aresz:

Har helt glömt bort MP3.

Tyckte ändå att multiplayer var kul inledningsvis men alla fuskare dödade det omedelbart.

Hur är det nu, och är något DLC ens värt pengarna?

Jag kör multiplayer ganska ofta och har inte märkt av många fuskare, bara nån enstaka.

Det är fortfarande folk som spelar men det är klart det droppat av några sen start. Men exempelvis på nyårsafton lagom till efterfesten satt jag och spelade på en full server framåt morgonen, haha, så folk spelar fortfarande multiplay.

Älskar MP3, blir fortfarande imponerad av vapenfysikerna or rörelseanimationerna när jag spelar. Det nya DLC får jag med Rockstar Pass, tyvärr finns det inte så många DM-banor med original så det är välkommet.
Ser ut som en old-school Max med Passos i Hoboken på bilden så det blir nog lite variation från favelan.

Medlem

Hur kan det vara gratis för dem som har Rockstar pass? Dem har ju pröjsat en klumpsumma för alla DLC


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av m_g_karlsson:
Skrivet av Thunde:

Förr släppte spel bolagen expansioner och uppdateringar till sina spel, nu släpper de bara dlc's

Jo men uppdateringar släpper dom fortfarande och expansioner fick man betala för.
Vidare kom det aldrig någon expansion till nått Max Payne spel.

Behövdes inga expansioner till Max Payne 1&2, de var bra och kompletta spel från början!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av dotque:
Skrivet av m_g_karlsson:
Skrivet av Thunde:

Förr släppte spel bolagen expansioner och uppdateringar till sina spel, nu släpper de bara dlc's

Jo men uppdateringar släpper dom fortfarande och expansioner fick man betala för.
Vidare kom det aldrig någon expansion till nått Max Payne spel.

Behövdes inga expansioner till Max Payne 1&2, de var bra och kompletta spel från början!

Absolut! Men det tyckte jag MP3 var också. Att folk klagar på DLC förstår inte jag. Det är ju inte köptvång direkt.

Medlem

Anledningen till att folk klagar på DLC är mycket enkel! "Förr" i tiden, då menar jag för en... 10-15 år sen kanske, är inte helt 100% på årtal.. men, då skapade spelutvecklare spel som de ansåg att de aldrig behövde patcha eller ändra om eftersom ja, internet var exempelvis inte lika utbrett, spelmarknaden var inte lika stor som den är osv, finns många anledningar till att de gjorde spel annorlunda förut.. MEN, då när väl en utvecklare släppte en patch så var det just för att "patcha" till spelen, ta bort ohyggliga buggar osv så att de som köpte skiten blev nöjda och glada. Och ofta så slängde de in lite bonus (som t.ex. nytt content) bara för att vara snälla

Idag är spelmarknaden väldigt mycket mer utbredd.. spel har blivit mainstram (kan ni hajja gamlingar!??) WTF! och det betyder att de automatiskt genereras och cirkulerar mer pengar...

Förlåt, håller på och snöar iväg här. Men, det folk stör sig på med DLC är att utvecklarna aktivt tänker "ja, vi kan lägga in saker i efterhand.. eftersom vi vet att alltid någon idiot kommer köpa det så då tjänar vi fett med cash på det". Motargumentet är att "förr" var det standard och ja, beteendet i sig är bara allmänt girigt och fittigt att man bara stör sig på det

Förstå sig?

Sorry för diverse felstavningar, meningsuppbyggnad osv, men jag hoppas att budskapet kommer fram

DLC är DLC.. och det är här för att stannat. Det kommer nog bli "ännu" värre i framtiden så njut medan man får ett någorlunda vettigt DLC för en någorlunda vettig peng. I framtiden kanske man får betala 200:- för att vapnet ska se annorlunda ut i COD Modern Attack Warfare 5

Den sorgliga sanning är att folk kommer köpa det då med ^^

Medlem

Tycker att MP3 var helt ok, det var en del coola strider i sp och en skön story, men det fanns hela tiden något där som gjorde att man inte sögs in i storyn på samma sätt som i t.ex. MP2.

MP-delen var riktigt skoj om man körde med någon polare, blev en del feta scener och man undrade varför man inte kört det tidigare. Väl sagt så har man inte spelat det sedan den gången, så jag antar att det saknar någon sorts vilja-komma-tillbaka-känsla, eller CS-känsla som jag brukar kalla det

Det "bästa" med sista DLCn till MP3 är ju att vårat älskade R* inte kommer ha nåt annat för sig än...you know what...GTA V

Medlem

Ja nu släpps det knappt patchar längre till pc spel. Var när de nya konsolerna släpptes som det gick utför med spelen. Förr kunde ett spel hålla i flera år, men nu släpper bolagen ett nytt spel varje år eller vart annat och slutar då bry sig om det gammla spelet.

Medlem
1
Skriv svar