Inget demo eller season pass för Tomb Raider

Robot
Inget demo eller season pass för Tomb Raider

Ett demo skulle avslöja för mycket av handlingen, enligt utvecklingsteamet.

#crystal-dynamics, #tomb-raider


Medlem
Inget demo eller season pass för Tomb Raider

bull craaaaaaaap , synd att det knappt finns demon längre jag vill testa om det är en sketen port man får eller om man faktiskt betalar för ett bra spel.

Medlem

Vågar knappt köpa spel utan demo längre. Man har köpt så många spel som varit söndriga pga buggar eller helt enkelt tråkigt gameplay.

Medlem

Lathet och inget annat.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Patetisk ursäkt. Klart det går att göra ett demo utan att avslöja för mycket av storyn.

Medlem

Alldeles förmkt klagande och så på Fz, tkr jag inte läser mer än klagomål i varje nyhetspost.

Köp inte spelet då om ni inte tkr det känns lönt men orka klaga på allt inom gaming numera.

Medlem
Skrivet av Eddz0r:

Alldeles förmkt klagande och så på Fz, tkr jag inte läser mer än klagomål i varje nyhetspost.

Köp inte spelet då om ni inte tkr det känns lönt men orka klaga på allt inom gaming numera.

Om du går iväg för att köpa en ny bil vill du väl för helvete provköra skiten?
Du chansar ju inte med flera tusentals kronor när du ska köpa något för flera år framöver och du chansar väl knappast med några hundralappar för något som ska ge nöje i några timmar?!
Förr fick man i princip alltid demo till alla spel!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Friberg:

Vågar knappt köpa spel utan demo längre. Man har köpt så många spel som varit söndriga pga buggar eller helt enkelt tråkigt gameplay.

Senast Hitman: Absolution och Far Cry 3, har inte orkat spelat klart något av dem ännu. Jäkla reor.

Medlem
Skrivet av dotque:

Lathet och inget annat.

Haha lathet? Tror du chefer och utgivare tar "nä fan det vore så jävla segt" som ursäkt för att inte göra "promotional material" till spelet? Självklart handlar det om att dom räknat ut att det ändå inte skulle sälja bättre, eller räknat ut att det skulle sälja sämre med ett demo. Dom har också räknat ut att om dom säger att det är för att dom inte vill spoila storyn så tror inte folk att dom skippar demot för att spelet suger, och därmed säljer mer. För spenderar man (antar jag) kring 50 miljoner dollar på ett spel, då räknar man ut skit.

Självklart handlar alla beslut om hur spelet släpps och "promotional" beslut om HUR SPELET SKALL SÄLJA BÄST, och inget annat.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Preed:
Skrivet av dotque:

Lathet och inget annat.

Haha lathet? Tror du chefer och utgivare tar "nä fan det vore så jävla segt" som ursäkt för att inte göra "promotional material" till spelet? Självklart handlar det om att dom räknat ut att det ändå inte skulle sälja bättre, eller räknat ut att det skulle sälja sämre med ett demo. Dom har också räknat ut att om dom säger att det är för att dom inte vill spoila storyn så tror inte folk att dom skippar demot för att spelet suger, och därmed säljer mer. För spenderar man (antar jag) kring 50 miljoner dollar på ett spel, då räknar man ut skit.

Självklart handlar alla beslut om hur spelet släpps och "promotional" beslut om HUR SPELET SKALL SÄLJA BÄST, och inget annat.

Givetvis förstår jag att det handlar om pengar, förmodligen för att spelet säljer minst lika bra om inte bättre utan ett demo.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Så om man får spela ett demo ifrån start och kanske 5% fram i spelet så spelar inte dom andra 95% någon roll för att man redan har förstått hela storyn?

Dom tror inte att man kommer att få se ''HELA'' spelet på Youtube då det antagligen kommer finnas en massa personer som gör let's plays?

Medlem
Skrivet av dotque:
Skrivet av Eddz0r:

Alldeles förmkt klagande och så på Fz, tkr jag inte läser mer än klagomål i varje nyhetspost.

Köp inte spelet då om ni inte tkr det känns lönt men orka klaga på allt inom gaming numera.

Om du går iväg för att köpa en ny bil vill du väl för helvete provköra skiten?
Du chansar ju inte med flera tusentals kronor när du ska köpa något för flera år framöver och du chansar väl knappast med några hundralappar för något som ska ge nöje i några timmar?!
Förr fick man i princip alltid demo till alla spel!

jag jämför inte bilköp som med spelköp, 400 kr för mig är inte mkt pengar för några timmars nöje, tkr det är värt det, och jag kommer köpa tomb raider även utan ett demo, precis som ja alltid gjort ^^

Bilköp är en jävla skillnad till spel.

Medlem

Helt rätt! Demo kan ni släppa sedan när spelet har släppt.

Medlem

Eddzor : Vissa lever dock inte i "vinets flöde" så att säga ^^

Medlem
Skrivet av Jonio:

Eddzor : Vissa lever dock inte i "vinets flöde" så att säga ^^

Jag kan hålla me dig, förstår inte hur man jämför bilköp med spelköp... helt cp.

Medlem

Nu blir du säkert skitarg men en dag kommer du förstå, bara för att två saker är helt olika så behöver det inte betyda att dem är det.

Medlem
Skrivet av Eddz0r:
Skrivet av dotque:
Skrivet av Eddz0r:

Alldeles förmkt klagande och så på Fz, tkr jag inte läser mer än klagomål i varje nyhetspost.

Köp inte spelet då om ni inte tkr det känns lönt men orka klaga på allt inom gaming numera.

Om du går iväg för att köpa en ny bil vill du väl för helvete provköra skiten?
Du chansar ju inte med flera tusentals kronor när du ska köpa något för flera år framöver och du chansar väl knappast med några hundralappar för något som ska ge nöje i några timmar?!
Förr fick man i princip alltid demo till alla spel!

jag jämför inte bilköp som med spelköp, 400 kr för mig är inte mkt pengar för några timmars nöje, tkr det är värt det, och jag kommer köpa tomb raider även utan ett demo, precis som ja alltid gjort ^^

Bilköp är en jävla skillnad till spel.

Principen är densamma vilket du tydligen inte förstod. Och sådana som du har rösträtt :X

Medlem
Skrivet av tronicman:
Skrivet av Eddz0r:
Skrivet av dotque:
Skrivet av Eddz0r:

Alldeles förmkt klagande och så på Fz, tkr jag inte läser mer än klagomål i varje nyhetspost.

Köp inte spelet då om ni inte tkr det känns lönt men orka klaga på allt inom gaming numera.

Om du går iväg för att köpa en ny bil vill du väl för helvete provköra skiten?
Du chansar ju inte med flera tusentals kronor när du ska köpa något för flera år framöver och du chansar väl knappast med några hundralappar för något som ska ge nöje i några timmar?!
Förr fick man i princip alltid demo till alla spel!

jag jämför inte bilköp som med spelköp, 400 kr för mig är inte mkt pengar för några timmars nöje, tkr det är värt det, och jag kommer köpa tomb raider även utan ett demo, precis som ja alltid gjort ^^

Bilköp är en jävla skillnad till spel.

Principen är densamma vilket du tydligen inte förstod. Och sådana som du har rösträtt :X

Jodå tkr bara det är en dum jämförelse, och personligapåhopp är nog lite mer omoget.

De ska inte behöva göra en demo om de inte bestämmer sig för det. Förhandsvisningarna och allt cover räcker mer än väl för att visa om ni bör köpa eller inte.

Och som Eddzor säger, några hundralappar är ju inga stora pengar heller.

Medlem
Skrivet av SgtLiquidati0ne:

De ska inte behöva göra en demo om de inte bestämmer sig för det. Förhandsvisningarna och allt cover räcker mer än väl för att visa om ni bör köpa eller inte.

Och som Eddzor säger, några hundralappar är ju inga stora pengar heller.

Du skämtar? Som t.ex FZs berömda recension av Operation Flashpoint Dragon Rising? Ett spel med toppbetyg som var fullkomligt skit! Grova buggar och ingen support!
Så många spel jag blivit pålurade av förhandsvisningar och annat gott, gör inte om de misstagen igen!
Om du köper 1 nytt spel varje månad så kommer det kosta ca 5000 på 1 år?
Det är ju bara en resa till turkiet på ett helt okej hotell..
Mina pengar växer inte på träden min på gård, men det kanske era gör?

Eftersom de flesta spel kräver onlineaktivering på ett registrerat konto idag så kan man ju heller inte begära pengarna tillbaka om man är missnöjd heller så demo borde vara ett krav på utvecklarnas produkter!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

1
Skriv svar