The Elder Scrolls Online – fraktionskrig på tapeten

Robot
The Elder Scrolls Online – fraktionskrig på tapeten

I Bethesdas kommande onlinerollspel är många människor och andra varelser ovänner eller vänner på olika grunder. Film på fem minuter ämnar grundläggande beskriva varför.

#the-elder-scrolls-online, #bethesda-softworks, #total-war-rome-2


Medlem
The Elder Scrolls Online – fraktionskrig på tapeten

Vi fortsätter med besviken och svag hoppfullhet se hur The Elder Scrolls Online utvecklas.

Faktion känns inte igen av t ex Bonniers översättningstjänst ord.se... Fraktion känns som matte, men är antagligen det korrekta ordet, vilket har stört mig i år...

Medlem

Detta spel värkar sjukt intressant. Men det värkar inte ha någon nice pvp, Måste ju finnas en ladder och en arena, annars är det ju svårt att ta det seriöst.

Medlem

Ser smaskigt ut detta spel Ska bli kul och se hur det blir när det väl släpps!

Medlem

Fortfarande nej.


signatur

subterranean homesick alien

Skrivet av foock:

Vi fortsätter med besviken och svag hoppfullhet se hur The Elder Scrolls Online utvecklas.

Faktion känns inte igen av t ex Bonniers översättningstjänst ord.se... Fraktion känns som matte, men är antagligen det korrekta ordet, vilket har stört mig i år...

Jag tror båda är gångbara, minns att jag kollade upp det där på NE någon gång och fick den uppfattningen i alla fall.

Medlem

Var ett tag sen jag hörde ordet Fraktion i denna benämning.

Medlem
Skrivet av dafuq:

Detta spel värkar sjukt intressant. Men det värkar inte ha någon nice pvp, Måste ju finnas en ladder och en arena, annars är det ju svårt att ta det seriöst.

Om du vill ha det håll dig till ett RTS spel eller dylikt Arenas och PvP förstör dagens MMO RPGS rakt igenom så sådant skall inte finnas med.

"Fraktion" finns i svenska språket...

Vem älskar inte TES, men den här MMOn verkar kittla fel spelnerv, den som sitter på undersidan av fötterna, av den anledningen skippar jag.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Blir alltmer intresserad av detta, blir nog till att testa när det kommer, frågan är bara om man ska spela Argonian, Khajit eller Redguard.

Medlem

Tycker det kittlar helt rätt spelnerver. Längtat efter det här spelet enda sedan jag spelade Morrowind för första gången. Försöker att inte bli våldtagen av min egen hype, men måste säga att jag är ganska pepp.

Medlem

Grymt skön röst killen hade, hade passat som berättare i vilken film som helst

Ser faktiskt fram emot detta måste jag säga.

Inaktiv
Skrivet av dafuq:

Detta spel värkar sjukt intressant. Men det värkar inte ha någon nice pvp, Måste ju finnas en ladder och en arena, annars är det ju svårt att ta det seriöst.

Ursäkta men jag måste..

Verkligen stavas det. Jag avskyr faktiskt själv besser wissers, men är just när ordet verkligen felstavas som jag får svårt att hålla mig.

Inget illa menat alls !

Medlem

Så länge motorn palla massive pvp så är jag intresserad.

Medlem

Den rösten alltså. Underbar att bara lyssna på. Annars ser det spännande ut. Ska bli kul att kämpa för The Aldmeri Dominion.

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av dafuq:

Detta spel värkar sjukt intressant. Men det värkar inte ha någon nice pvp, Måste ju finnas en ladder och en arena, annars är det ju svårt att ta det seriöst.

Ursäkta men jag måste..

Verkligen stavas det. Jag avskyr faktiskt själv besser wissers, men är just när ordet verkligen felstavas som jag får svårt att hålla mig.

Inget illa menat alls !

Verkligen? Värkar har tjejer när de föder barn.

Medlem
Skrivet av Epoxlol:

Grymt skön röst killen hade, hade passat som berättare i vilken film som helst

Ser faktiskt fram emot detta måste jag säga.

Instämmer, fantastisk baryton, och ett utseende som hämtat direkt från spelet

Jag ser också fram emot detta. Har lite svårt att förstå dem som är negativa.
Tar gärna emot lite konkreta invändningar för varför detta MMO skulle bli sämre är den samling större konkurrenter som finns ute idag.
Frågan är vilken betalningsmodell de tänkt sig (initialt i alla fall)? Eller har jag missat det?

Medlem
Skrivet av Gandir:
Skrivet av dafuq:

Detta spel värkar sjukt intressant. Men det värkar inte ha någon nice pvp, Måste ju finnas en ladder och en arena, annars är det ju svårt att ta det seriöst.

Om du vill ha det håll dig till ett RTS spel eller dylikt Arenas och PvP förstör dagens MMO RPGS rakt igenom så sådant skall inte finnas med.

Haha, varför spela MMO RPGS om man inte kan möta varandra? Det är ju det som gör spelen!
Gandir tilldelas dagens tratt!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Är sjukt taggad Jäkligt bra lore master, hade en riktigt passande röst och fick storyn att låta riktigt intressant.

Hoppas bara dom hinner göra klart spelet i år, skulle bli förkrossad om det skulle bli en 2014 release


signatur

Game long and prosper

Medlem

Håller med gandir till 100%.

"gå till en teleport"
"välj arena"
"pvpa i 10 minuter"
"få 30 xp och 4 tokens"

"börja om"

pvp har verkligen utvecklats till det bättre....</ironi>

Medlem

Någon som vet om det blir F2P eller P2W (Pay to Win) eller Månadskostnad? Har inte läst så mycket om spelet.

Hoppas på att det blir bra, kanske blir ett MMO värt att spela nu när man har tröttnat på de som redan finns på marknaden.

Medlem

snacka om att göra en Blizzard av det hela. inga fler SP spel nu mera i Elder Scrolls andan?

Medlem
Skrivet av dafuq:

Detta spel värkar sjukt intressant. Men det värkar inte ha någon nice pvp, Måste ju finnas en ladder och en arena, annars är det ju svårt att ta det seriöst.

Huh, varför är det svårt att ta ett spel som inte inriktar sig på pvp seriöst? Håll dig till HoN, Dota, Starcraft eller något annat fps pvp orienterat spel istället.

Själv har jag en svag förhoppning om en riktigt bra slutprodukt och en massiv öppen värld att utforska och upptäcka, även med mmo mått mätt.

Medlem

Faktion.

Fraktion är matematik.

Medlem
Skrivet av Vashgang:

snacka om att göra en Blizzard av det hela. inga fler SP spel nu mera i Elder Scrolls andan?

Det här utvecklas väl individuellt av ett annat team än det som gör The Elder Scrolls-spelen? Har i alla fall fått för mig det. Jag tror nog att vi får se ett The Elder Scrolls 6 inom några år, dock inget mer än en kvalificerad gissning.

Medlem
Skrivet av purjo:
Skrivet av Vashgang:

snacka om att göra en Blizzard av det hela. inga fler SP spel nu mera i Elder Scrolls andan?

Det här utvecklas väl individuellt av ett annat team än det som gör The Elder Scrolls-spelen? Har i alla fall fått för mig det. Jag tror nog att vi får se ett The Elder Scrolls 6 inom några år, dock inget mer än en kvalificerad gissning.

man kan ju hoppas, jo jag har för mig också om att det ska vara ett annat team, men finns ju alltid farhågor att företagen inom spel industrin verkar enbart vilja få in så mycket cash som möjligt genom att släppa halvtrasiga spel istället för att faktiskt tänka sig att tjäna mindre och släppa ett riktigt stort och efterlängtat spel. eller så är det bara vi som spelat som blivit allt för kräsna med riktigt bra titlar från 1990talet och början av 2000 talet.

Medlem
Skrivet av Nomz:

Faktion.

Fraktion är matematik.

Fraktion.
Faktion är en blandning av fakta och fiktion...

Mer riktigt är att både fraktion och faktion fungerar och betyder samma sak. Förr i tiden ogillades faktion men det och fraktion finns numera båda med i SAOB så det är helt okej att använda. Innan dess fanns bara fraktion i svenskan. Faktion finns heller inte med i SAOL medans fraktion gör.
Faktion verkar dessutom vara en försvenskning av engelskans faction. De flesta sidor som översätter texter åt en verkar dock översätta faction med fraktion och inte faktion.

Så hur jag än vrider på det verkar fraktion vara aningen mer korrekt än faktion men båda verkar fungera.

Någon får gärna rätta mig om jag har fel, men detta var vad jag hittade efter en runda google-fu.

Medlem
Skrivet av dotque:
Skrivet av Gandir:
Skrivet av dafuq:

Detta spel värkar sjukt intressant. Men det värkar inte ha någon nice pvp, Måste ju finnas en ladder och en arena, annars är det ju svårt att ta det seriöst.

Om du vill ha det håll dig till ett RTS spel eller dylikt Arenas och PvP förstör dagens MMO RPGS rakt igenom så sådant skall inte finnas med.

Haha, varför spela MMO RPGS om man inte kan möta varandra? Det är ju det som gör spelen!
Gandir tilldelas dagens tratt!

För att spela MED varandra? Här har du tratten tillbaka.

Medlem
Skrivet av ghostwood:
Skrivet av dotque:
Skrivet av Gandir:
Skrivet av dafuq:

Detta spel värkar sjukt intressant. Men det värkar inte ha någon nice pvp, Måste ju finnas en ladder och en arena, annars är det ju svårt att ta det seriöst.

Om du vill ha det håll dig till ett RTS spel eller dylikt Arenas och PvP förstör dagens MMO RPGS rakt igenom så sådant skall inte finnas med.

Haha, varför spela MMO RPGS om man inte kan möta varandra? Det är ju det som gör spelen!
Gandir tilldelas dagens tratt!

För att spela MED varandra? Här har du tratten tillbaka.

Men jah, behöver du ett MMO för att spela med några kompisar?!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

123
Skriv svar