Chivalry, är det bra?

Medlem
Chivalry, är det bra?

Är Chivalry: Medieval Warfare nå vidare spel?
Frågan ställs nu av mig, en person som är väldigt less "twitch-reflex" spel som Call of Duty, där den med snabbast reflexer vinner, har hört nån polare har sagt det är bra, men jag vågar inte lite på han då han är lite smått CS nörd.

Så vad sägs, bra eller bajs?

Medlem

Svårt säga så där direkt, då det inte finns någon jämföra med, jag tycket det är extremt roligt faktiskt och absolut värt pengarna det kostar. Tror även det fanns på rea på steam, så kostar det runt 100-200 kr ska du inte tveka.

Sen beror det väl även på lite ifrån person till person vad man tycker. Jag älskar verkligen spel som tar ut svängarna lite, och det gör verkligen Chivalry.

Medlem

Mitt i mellan, spelade det lite när det släpptes.
Fastnade inte riktigt för det då vapnen kändes obalanserade, var meningslöst att spela något annat än en 2H Yxa/Svärd/likande samt att spelet lider av "blobsyndromet" dvs. det lag som klumpar ihop sig mest vinner.

Vet inte om jag är så hjälpsam, kan ju ha ändrats, är ju ändå någon månad gammalt nu


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Personligen tycker jag spelet är skitkul och fick idag 3 kompisar att köpa det som också tycker de är riktigt bra. Sedan finner jag de flesta vapnen väldigt välbalanserade (iaf main weapons, secondary använder jag sällan), och så länge man inte kör 64-manna servers tycker jag ändå inte riktigt att det lag som klumpar ihop vinner nuförtiden.
Vilket nog i sig beror på att folk har lärt sig mer hur man kör nu (bortsett från mängden spelare som kommit nu vid rean).

Inaktiv

Spelet för mig är väldigt bra till tidsfördrivning eller att spela med kompisar. Som sagt så finns det inte så mycket att jämföra det med. Combat lägger stor vikt på timeing och positionering samt val av vapen/class. Lite sten, sax och påse över det hela. Så spelet lägger ganska stor vikt på skill om du ska lyckas klubba ner mer än en spelare åt gången, dock så kan jag meddela att massor av nya spelare är inne på grund av steam rean.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Kolla jämförelsen mellan Chivalry och War of the Roses som TB har gjort, tror att den kan var informativ även om du inte har nått intresse av det andra spelet.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Jag tycker combat systemet i War of The Roses är värdelöst, och att man måste avsluta motståndarnas lidande för att försäkra sig om att dom inte blir återupplivade är bortom all logik. Chivalry en enorm fördel här då du känner att du har mer kontroll över vad du gör, plus att det känns lite mer realistiskt att kunna hugga av lemmar och huvudet på sina motståndare. WoTR har däremot inte lika många buggar som Chivalry. Grafik, ljud och level design vinner Chivalry. Tack vare alla bakgrundsljud så får man känslan att man befinner sig mitt i slagfältet med ännu fler strider runtomkring sig.

Om jag var tvungen att välja mellan något dessa två så skulle jag utan tvekan välja Chivalry. WoTR är ett bra spel, men det känns för stelt för min smak. Melee combat-spel ska vara vilda och kaotiska, inte sega där man får slå 5-6 slag innan motståndaren faller ner och som sen behöver avrättas.

Nu väntar jag bara på ett spel som tar det bästa från Chivalry, WoTR och Mount & Blade. Det skulle bli ett jävligt grymt spel

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Jag tycker combat systemet i War of The Roses är värdelöst, och att man måste avsluta motståndarnas lidande för att försäkra sig om att dom inte blir återupplivade är bortom all logik. Chivalry en enorm fördel här då du känner att du har mer kontroll över vad du gör, plus att det känns lite mer realistiskt att kunna hugga av lemmar och huvudet på sina motståndare. WoTR har däremot inte lika många buggar som Chivalry. Grafik, ljud och level design vinner Chivalry. Tack vare alla bakgrundsljud så får man känslan att man befinner sig mitt i slagfältet med ännu fler strider runtomkring sig.

Om jag var tvungen att välja mellan något dessa två så skulle jag utan tvekan välja Chivalry. WoTR är ett bra spel, men det känns för stelt för min smak. Melee combat-spel ska vara vilda och kaotiska, inte sega där man får slå 5-6 slag innan motståndaren faller ner och som sen behöver avrättas.

Nu väntar jag bara på ett spel som tar det bästa från Chivalry, WoTR och Mount & Blade. Det skulle bli ett jävligt grymt spel

Ren allmän undran, vad för buggar har du stött på i Chivalry? Bortsett från serverlistan så var det länge sedan jag stötte på någon bugg (varav förr var det vapen som inte låstes upp och fastna i trebuchets etc) trevligt nog.

Medlem

En bugg jag kan nämna är denna:
Vid e team deathmatch bana så slutade en laget spawna innan matchen var slut. Alltså ingen var vid liv för mason men det andra laget vann inte. Med 6 minuter kvar av matcher var det ju bara att byta server.


signatur

Prepare for.. Bloodshed!

Medlem
Skrivet av Posuic:
Skrivet av Bojkott:

Jag tycker combat systemet i War of The Roses är värdelöst, och att man måste avsluta motståndarnas lidande för att försäkra sig om att dom inte blir återupplivade är bortom all logik. Chivalry en enorm fördel här då du känner att du har mer kontroll över vad du gör, plus att det känns lite mer realistiskt att kunna hugga av lemmar och huvudet på sina motståndare. WoTR har däremot inte lika många buggar som Chivalry. Grafik, ljud och level design vinner Chivalry. Tack vare alla bakgrundsljud så får man känslan att man befinner sig mitt i slagfältet med ännu fler strider runtomkring sig.

Om jag var tvungen att välja mellan något dessa två så skulle jag utan tvekan välja Chivalry. WoTR är ett bra spel, men det känns för stelt för min smak. Melee combat-spel ska vara vilda och kaotiska, inte sega där man får slå 5-6 slag innan motståndaren faller ner och som sen behöver avrättas.

Nu väntar jag bara på ett spel som tar det bästa från Chivalry, WoTR och Mount & Blade. Det skulle bli ett jävligt grymt spel

Ren allmän undran, vad för buggar har du stött på i Chivalry? Bortsett från serverlistan så var det länge sedan jag stötte på någon bugg (varav förr var det vapen som inte låstes upp och fastna i trebuchets etc) trevligt nog.

Nu har jag inte spelat det på några veckor så mycket kan ha blivit åtgärdat, men det har varit många olika buggar som man har stött på. Exempelvis så har jag fastnat i ingenting utan att kunna göra något, nästan som att nån dragit ur tangentbord och mus för mig. Kameran och karaktären har betett sig konstigt där bland annat vapnet har hamnat på fel ställe, och dom gångerna man har spelat med botar så har dom fastnat.

Det har inte varit så att det har uppstått buggar under varje match, men det kanske har uppstått en bugg var tionde match.

Medlem
Skrivet av bloodshed:

En bugg jag kan nämna är denna:
Vid e team deathmatch bana så slutade en laget spawna innan matchen var slut. Alltså ingen var vid liv för mason men det andra laget vann inte. Med 6 minuter kvar av matcher var det ju bara att byta server.

Justja... Den buggen är riktigt störande xD

Medlem

Jag tycker att det är ett oerhört kul spel. Team objective är det roligaste multiplayer läget jag kört på länge. Team deathmatch är också kul. Spelet är inte särskilt dyrt och det är, enligt mig, väl värt sitt pris. Det finns en del irriterande buggar men spelets nöje överväger det tycker jag.

Medlem

Mycket bra spel om du gillar lite FPS hack n' slash med teamplay, i form av http://www.pvkii.com/.

Inaktiv
Skrivet av Hannu:

Mycket bra spel om du gillar lite FPS hack n' slash med teamplay, i form av http://www.pvkii.com/.

Går även att gå in i 3rd person mode om man trycker på P knappen ;D om server du lirar på tillåter det.

Hur som är Chivalry mycket bättre än War of roses men det är vad jag tycker. För war of roses blir bara sämre med varje update som kommer verkar det som.


signatur

Psn name:Demodemo222

Skägg.
10 Chambers

Det var med på min personliga Topp 3 2012.


signatur

Jag köper det på någon STEAM-rea, dock inte denna. Verkar kul att testa något annorlunda, men, jag undrar. Kan man uppgraderar vapnen, typ pilbågen eller svärdet


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av walter_iego:

Jag köper det på någon STEAM-rea, dock inte denna. Verkar kul att testa något annorlunda, men, jag undrar. Kan man uppgraderar vapnen, typ pilbågen eller svärdet

Nej, du låser upp nya.


signatur
Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag köper det på någon STEAM-rea, dock inte denna. Verkar kul att testa något annorlunda, men, jag undrar. Kan man uppgraderar vapnen, typ pilbågen eller svärdet

Som Carl sa, så låser du upp dom när du dödar med just det vapnet. Det finns två uppgraderingar på varje vapen, så vapenbrist råder inte :).


signatur

Prepare for.. Bloodshed!

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Jag tycker combat systemet i War of The Roses är värdelöst, och att man måste avsluta motståndarnas lidande för att försäkra sig om att dom inte blir återupplivade är bortom all logik. Chivalry en enorm fördel här då du känner att du har mer kontroll över vad du gör, plus att det känns lite mer realistiskt att kunna hugga av lemmar och huvudet på sina motståndare. WoTR har däremot inte lika många buggar som Chivalry. Grafik, ljud och level design vinner Chivalry. Tack vare alla bakgrundsljud så får man känslan att man befinner sig mitt i slagfältet med ännu fler strider runtomkring sig.

Om jag var tvungen att välja mellan något dessa två så skulle jag utan tvekan välja Chivalry. WoTR är ett bra spel, men det känns för stelt för min smak. Melee combat-spel ska vara vilda och kaotiska, inte sega där man får slå 5-6 slag innan motståndaren faller ner och som sen behöver avrättas.

Nu väntar jag bara på ett spel som tar det bästa från Chivalry, WoTR och Mount & Blade. Det skulle bli ett jävligt grymt spel

Nu vill inte jag vara den som är den, men det är INTE realistiskt att kunna hugga av lemmar och huvuden på sina motståndare. Det är bra mer eller mindre helt orealistiskt det som du ser hända i Chivalry.

Tänkte att jag iaf skulle informera dig om detta.

Medlem
Skrivet av Scream112:
Skrivet av Bojkott:

Jag tycker combat systemet i War of The Roses är värdelöst, och att man måste avsluta motståndarnas lidande för att försäkra sig om att dom inte blir återupplivade är bortom all logik. Chivalry en enorm fördel här då du känner att du har mer kontroll över vad du gör, plus att det känns lite mer realistiskt att kunna hugga av lemmar och huvudet på sina motståndare. WoTR har däremot inte lika många buggar som Chivalry. Grafik, ljud och level design vinner Chivalry. Tack vare alla bakgrundsljud så får man känslan att man befinner sig mitt i slagfältet med ännu fler strider runtomkring sig.

Om jag var tvungen att välja mellan något dessa två så skulle jag utan tvekan välja Chivalry. WoTR är ett bra spel, men det känns för stelt för min smak. Melee combat-spel ska vara vilda och kaotiska, inte sega där man får slå 5-6 slag innan motståndaren faller ner och som sen behöver avrättas.

Nu väntar jag bara på ett spel som tar det bästa från Chivalry, WoTR och Mount & Blade. Det skulle bli ett jävligt grymt spel

Nu vill inte jag vara den som är den, men det är INTE realistiskt att kunna hugga av lemmar och huvuden på sina motståndare. Det är bra mer eller mindre helt orealistiskt det som du ser hända i Chivalry.

Tänkte att jag iaf skulle informera dig om detta.

Det kanske inte var direkt vanligt att det hände, och verkligen inte lika ofta som i Chivalry, men det hände. Svärd på medeltiden var tillräckligt starka och skarpa för att med kraft kunna hugga av både lemmar och huvud. Så mötte du en krigare i samma storlek som Magnus Samuelsson så kan huvudet mycket väl ha rullat på backen efteråt.

Inaktiv

jag köpte det igår och spelade 7 timmar i sträck. Nu ska jag starta det igen! Gillar verkligen.

Inaktiv

Tycker detta spel är helt jävla suveränt, som första gången man körde battlefield, counterstrike eller teamfortress

Sjukt kul, och extra kul för att det just krävs lite skills och timing för att döra sina motståndare. Dvs du kan blocka, parera, fakeblocka, ducka, svinga, hugga, stabba, steppdansa åt sidan etc. Finns ju inget annat spel, såvitt jag vet som har sådan variation i striderna. Ett riktigt grym multiplayerspel för PC, riktigt billigt också. Finns att köpa på GMG med 20% off.

+ för att det är blodigt och humoristiskt, man kan tex hugga kroppsdelar av sina motståndare. Musik och ljud är riktigt bra. Enkelt att skapa egen server. Flera olika spellägen etc.

Kommer gratis contentpatch med fler spellägen (CTF tex) och mer serveranpassningar någon gång i Januari.

Lär vara ett av de bättre multiplayerspel man lirar under 2013,

TLDR: KÖP!

Medlem
Skrivet av Aresz:

Tycker detta spel är helt jävla suveränt, som första gången man körde battlefield, counterstrike eller teamfortress

Sjukt kul, och extra kul för att det just krävs lite skills och timing för att döra sina motståndare. Dvs du kan blocka, parera, fakeblocka, ducka, svinga, hugga, stabba, steppdansa åt sidan etc. Finns ju inget annat spel, såvitt jag vet som har sådan variation i striderna. Ett riktigt grym multiplayerspel för PC, riktigt billigt också. Finns att köpa på GMG med 20% off.

+ för att det är blodigt och humoristiskt, man kan tex hugga kroppsdelar av sina motståndare. Musik och ljud är riktigt bra. Enkelt att skapa egen server. Flera olika spellägen etc.

Kommer gratis contentpatch med fler spellägen (CTF tex) och mer serveranpassningar någon gång i Januari.

Lär vara ett av de bättre multiplayerspel man lirar under 2013,

TLDR: KÖP!

Allt det där. Ingen idee att tveka.

Medlem

Jag tycker att spelet är grymt roligt. Många timmar har försvunnit där.

1
Skriv svar