Jay Wilson lämnar Diablo III-teamet

Medlem
Skrivet av darkthunder:

Jay Wilson, Blizzard's motsvarighet till Bill Roper. Allt den mannen vidrört, sjunker. Han gick iväg och bildade Flag(Fail)ship Studios, men som i slutändan blev The Sunken Ship Studios.

Du menar Blizzards NYA Bill Roper isf, med tanke på att han kommer från Blizzard? Innan han gick från Blizzard så var han ju en av deras grundstenar och spelade en stor roll i alla deras stora serier. Han är enligt mig en av de största personerna som funnits inom spelindustrin, även om det sket sig för honom när han lämnade Blizzard.
Så så mycket likhet mellan honom och Jay finns det ju faktiskt inte med tanke på att Jay inte lyckades så väl

Medlem

Det här är tveklöst det bästa som hänt Diablo 3, någonsin. Ansvaret för spelets misslyckade system, mekanik och vision ligger i princip enbart hos game directorn. Det enda tråkiga är att man inte förstod detta innan och sparkade honom.

Jag hoppas på en ny game director som för en gångs skull verkligen tar en rejäl titt på Diablo 2, vad det var som gjorde det spelet så bra och börjar implementera detta i Diablo 3. Då tror jag antalet spelare kommer skjuta i höjden igen.

Medlem
Skrivet av toast:

Råttorna lämnar skeppet var min första tanke.. Men jag vet inte om allt hat är befogat, klart man blev besviken men det kunde vart värre, och kolla in FZs framsida, Spelet är tydligen "Hetast på FZ" fortfarande! Så nån gillar det tydligen..

Kom in och tänkte skriva att råttorna är först med att lämna det sjunkande skeppet.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Till diablocommunityns stora lättnad

Medlem

Det var på tiden!

Medlem
Skrivet av Zlither:
Skrivet av kronic:

Jävel o se ut

Och hur gammal kan du vara? 14? Väldigt patetisk och ge sig på folks utseenden, kanske dags och växa upp och skriva som en vettig människa? Bara för det här är en sida om spel betyder det inte man få klanka ner någons utseende.

Mer patetiskt o låtsas va nån jävla moral riddare o bli butthurt över sån skitsak. Är du nöjd nu? Har du skipat rättvisa på internet? Good lord..

Medlem
Skrivet av Fisse:

Man blir tjock genom att införa mer engeri än man gör av med. Inget annat. Genom att äta bättre och röra på sig slipper man det problemet. Kan man inte sköta sin egna kropp tycker >jag< man är dum i huvudet. Har man överviktiga barn är det föräldrarnas fel.

Jag kanske är ful i vissas ögon. Just den biten är subjektiv och kan inte göras så mycket åt. Jag tycker mest han ser rolig ut för att han saknar en hals. Själv har jag alltid och kommer fortsätta sköta min kropp iaf

Har iaf en snygg partner så någon tyckte iaf jag var attraktiv

PS. För övrigt ser han ut som en vit Fat Professor (Eddie Murphy) hur fan kan man inte tycka det är hilarious?

Du har rätt dålig koll för att vara 30bast, Finns folk som är "stora" men som tränar som satan utan att bli märkbart mindre, finns oxå de som min bror som är smala som stickor trots att de smäller i sig pizza och sitter framför datorn 24/7. Man har annorlunda ämnesomsättning! Samt att generellt är det som du säger, förbränn mer energi än du sätter i dig,

Men att dra alla över en kam och se all så svart & vitt som du, det är bara fel.. kanske det är du som är dum i huvudet? verkar så, och att dömma av "tummarna upp" så håller de flesta Inte med dig! Av dina kommentarer att dömma lägger du en överdriven vikt vid skönhet, det är inte Snygghet som upptäcker RelativitetsTeorin, det är inte skönhet som uppfinner botemedel mot dödliga sjukdommar...

Ha, inte konstigt att mänskligheten är körd och aldrig har en chans att hålla fred & utvecklas, varje diskution slutar alltid med att de som inte är som än själv antigen är Fula, Feta eller Dumma i huvudet! ^^


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av kronic:
Skrivet av Zlither:
Skrivet av kronic:

Jävel o se ut

Och hur gammal kan du vara? 14? Väldigt patetisk och ge sig på folks utseenden, kanske dags och växa upp och skriva som en vettig människa? Bara för det här är en sida om spel betyder det inte man få klanka ner någons utseende.

Mer patetiskt o låtsas va nån jävla moral riddare o bli butthurt över sån skitsak. Är du nöjd nu? Har du skipat rättvisa på internet? Good lord..

Men betee dig då för böveln! Nu kanske du inte menade så mycket allvar med vad du skrev från början, men onödigt var det. Inte blir det bättre av att du klankar ner på någon som visar lite vanligt folkvett och säger ifrån heller. Som snorungarna beter sig på nätet idag så behövs det fler "moralriddare" som säger ifrån.

Medlem
Skrivet av toast:
Skrivet av Fisse:

Man blir tjock genom att införa mer engeri än man gör av med. Inget annat. Genom att äta bättre och röra på sig slipper man det problemet. Kan man inte sköta sin egna kropp tycker &gt;jag&lt; man är dum i huvudet. Har man överviktiga barn är det föräldrarnas fel.

Jag kanske är ful i vissas ögon. Just den biten är subjektiv och kan inte göras så mycket åt. Jag tycker mest han ser rolig ut för att han saknar en hals. Själv har jag alltid och kommer fortsätta sköta min kropp iaf

Har iaf en snygg partner så någon tyckte iaf jag var attraktiv

PS. För övrigt ser han ut som en vit Fat Professor (Eddie Murphy) hur fan kan man inte tycka det är hilarious?

Du har rätt dålig koll för att vara 30bast, Finns folk som är "stora" men som tränar som satan utan att bli märkbart mindre, finns oxå de som min bror som är smala som stickor trots att de smäller i sig pizza och sitter framför datorn 24/7. Man har annorlunda ämnesomsättning! Samt att generellt är det som du säger, förbränn mer energi än du sätter i dig,

Men att dra alla över en kam och se all så svart &amp; vitt som du, det är bara fel.. kanske det är du som är dum i huvudet? verkar så, och att dömma av "tummarna upp" så håller de flesta Inte med dig! Av dina kommentarer att dömma lägger du en överdriven vikt vid skönhet, det är inte Snygghet som upptäcker RelativitetsTeorin, det är inte skönhet som uppfinner botemedel mot dödliga sjukdommar...

Ha, inte konstigt att mänskligheten är körd och aldrig har en chans att hålla fred &amp; utvecklas, varje diskution slutar alltid med att de som inte är som än själv antigen är Fula, Feta eller Dumma i huvudet! ^^

Det är rätt så svart och vitt i detta fallet faktiskt. Fine att vi har olika ämnesomsättning men man blir inte överviktig av luft. Har inte lagt någon vikt i skönhet, bara i att jag tycker han ser rolig ut. Men du är väl en av dem som bölar på de som faktiskt ser bra ut? På hm affischer osv... Det kanske är bra att halva västvärlden har blivit som jävla hippos som överkonsumerar som svin? Sen bölar på TV att de inte kommer ur sängen. Samtidigt som skattemedel betalar deras jävla diabetes behandlingar och annat skit?

Medlem

Jasså, du har inte det?;

Skrivet av Fisse:

Har iaf en snygg partner så någon tyckte iaf jag var attraktiv

Skrivet av Fisse:

Det är rätt så svart och vitt i detta fallet faktiskt. Fine att vi har olika ämnesomsättning men man blir inte överviktig av luft. Har inte lagt någon vikt i skönhet, bara i att jag tycker han ser rolig ut. Men du är väl en av dem som bölar på de som faktiskt ser bra ut? På hm affischer osv... Det kanske är bra att halva västvärlden har blivit som jävla hippos som överkonsumerar som svin? Sen bölar på TV att de inte kommer ur sängen. Samtidigt som skattemedel betalar deras jävla diabetes behandlingar och annat skit?

Nått kilos övervikt säkert, men det är inget jag mår dåligt av eller min bättre hälft.. Jag håller med om att Jay Wilson är fet men jag ser inget komiskt med det, jag håller med om att många är för övervikiga i dagens samhälle, Men du är bra jävla enkelspårig i ditt resonemang och kan inte se nått värde i folk förutom om hurvida de är snygga? lycka till med den tankebanan spån! Och vet du Diabetes kan man likväl få utan att ha ett uns övervikt, dina slutsatsers är ignoranta och respektlösa, speglar det största problemet i vår värld, tom värre än världs fetman, bristen på respekt!

Man blir inte fet på luft.. lol.. om vi har två kroppar, båda äter samma mängd mat och blir lika mätta/hungriga, den ena kroppen tar till vara på 70% av näringen och bajsar ut 30%, den andra kroppen behåller bara 30% och bajsar ut 70%.. vems fel e det och vem är dum i huvudet då?

Och är gemene smala model vältränad kan man oxå undra över? jämfört med tex Pernilla Wiberg eller Anja Pärson som varit bland vårt lands främsta utförsåkare och elittränade endå inte ser sådär enormt smala ut och skulle troligtvis inte få stå bikinimodell för Vouge...
Lägg ner utseendefixeringen, snygga människor är vackra, men det finns fler attribut att värdera!
Och detta var inte ett försvarstal för Jay Wilson, jag skiter i honom, men blir så trött på tonårsatityd från medelålders män som borde veta bättre..


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Ah. FZ-community in a nutshell.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

han var en skön personlighet när han pratade om hans visioner och ideer om diablo 3 men tyvärr så delar inte så många liknande visioner som honom !

Medlem

Ja utanför Activision/Blizzard lär han ju ingen våga anställa honom, persona non grata.

Medlem
Skrivet av Fisse:
Skrivet av toast:
Skrivet av Fisse:

Man blir tjock genom att införa mer engeri än man gör av med. Inget annat. Genom att äta bättre och röra på sig slipper man det problemet. Kan man inte sköta sin egna kropp tycker &amp;gt;jag&amp;lt; man är dum i huvudet. Har man överviktiga barn är det föräldrarnas fel.

Jag kanske är ful i vissas ögon. Just den biten är subjektiv och kan inte göras så mycket åt. Jag tycker mest han ser rolig ut för att han saknar en hals. Själv har jag alltid och kommer fortsätta sköta min kropp iaf

Har iaf en snygg partner så någon tyckte iaf jag var attraktiv

PS. För övrigt ser han ut som en vit Fat Professor (Eddie Murphy) hur fan kan man inte tycka det är hilarious?

Du har rätt dålig koll för att vara 30bast, Finns folk som är "stora" men som tränar som satan utan att bli märkbart mindre, finns oxå de som min bror som är smala som stickor trots att de smäller i sig pizza och sitter framför datorn 24/7. Man har annorlunda ämnesomsättning! Samt att generellt är det som du säger, förbränn mer energi än du sätter i dig,

Men att dra alla över en kam och se all så svart &amp;amp; vitt som du, det är bara fel.. kanske det är du som är dum i huvudet? verkar så, och att dömma av "tummarna upp" så håller de flesta Inte med dig! Av dina kommentarer att dömma lägger du en överdriven vikt vid skönhet, det är inte Snygghet som upptäcker RelativitetsTeorin, det är inte skönhet som uppfinner botemedel mot dödliga sjukdommar...

Ha, inte konstigt att mänskligheten är körd och aldrig har en chans att hålla fred &amp;amp; utvecklas, varje diskution slutar alltid med att de som inte är som än själv antigen är Fula, Feta eller Dumma i huvudet! ^^

Det är rätt så svart och vitt i detta fallet faktiskt. Fine att vi har olika ämnesomsättning men man blir inte överviktig av luft. Har inte lagt någon vikt i skönhet, bara i att jag tycker han ser rolig ut. Men du är väl en av dem som bölar på de som faktiskt ser bra ut? På hm affischer osv... Det kanske är bra att halva västvärlden har blivit som jävla hippos som överkonsumerar som svin? Sen bölar på TV att de inte kommer ur sängen. Samtidigt som skattemedel betalar deras jävla diabetes behandlingar och annat skit?

Och med denna kommentar föll all den trovärdighet du hade.
Diabetes t.ex är inte endast något du får av att äta osunt och inte träna.. det är också något som du kan få ärftligt i den form att du löper en större risk än andra att få det.
Och om du tror att alla diabetes behandlingar sker på skattebetalarnas bekostnad är skrattretande. Du har ingen aning om hur mycket vissa personer får betala för sin medicin varje månad, för en sjukdom som de inte ens hade kunnat undvika även om det hade velat.

Personer som dig som endast kan se saker i svart och vitt kommer aldrig bli tagen seriöst av andra som har vett i skallen.

Medlem
Skrivet av Winzi:
Skrivet av Fisse:
Skrivet av toast:
Skrivet av Fisse:

Man blir tjock genom att införa mer engeri än man gör av med. Inget annat. Genom att äta bättre och röra på sig slipper man det problemet. Kan man inte sköta sin egna kropp tycker &amp;amp;gt;jag&amp;amp;lt; man är dum i huvudet. Har man överviktiga barn är det föräldrarnas fel.

Jag kanske är ful i vissas ögon. Just den biten är subjektiv och kan inte göras så mycket åt. Jag tycker mest han ser rolig ut för att han saknar en hals. Själv har jag alltid och kommer fortsätta sköta min kropp iaf

Har iaf en snygg partner så någon tyckte iaf jag var attraktiv

PS. För övrigt ser han ut som en vit Fat Professor (Eddie Murphy) hur fan kan man inte tycka det är hilarious?

Du har rätt dålig koll för att vara 30bast, Finns folk som är "stora" men som tränar som satan utan att bli märkbart mindre, finns oxå de som min bror som är smala som stickor trots att de smäller i sig pizza och sitter framför datorn 24/7. Man har annorlunda ämnesomsättning! Samt att generellt är det som du säger, förbränn mer energi än du sätter i dig,

Men att dra alla över en kam och se all så svart &amp;amp;amp; vitt som du, det är bara fel.. kanske det är du som är dum i huvudet? verkar så, och att dömma av "tummarna upp" så håller de flesta Inte med dig! Av dina kommentarer att dömma lägger du en överdriven vikt vid skönhet, det är inte Snygghet som upptäcker RelativitetsTeorin, det är inte skönhet som uppfinner botemedel mot dödliga sjukdommar...

Ha, inte konstigt att mänskligheten är körd och aldrig har en chans att hålla fred &amp;amp;amp; utvecklas, varje diskution slutar alltid med att de som inte är som än själv antigen är Fula, Feta eller Dumma i huvudet! ^^

Det är rätt så svart och vitt i detta fallet faktiskt. Fine att vi har olika ämnesomsättning men man blir inte överviktig av luft. Har inte lagt någon vikt i skönhet, bara i att jag tycker han ser rolig ut. Men du är väl en av dem som bölar på de som faktiskt ser bra ut? På hm affischer osv... Det kanske är bra att halva västvärlden har blivit som jävla hippos som överkonsumerar som svin? Sen bölar på TV att de inte kommer ur sängen. Samtidigt som skattemedel betalar deras jävla diabetes behandlingar och annat skit?

Och med denna kommentar föll all den trovärdighet du hade.
Diabetes t.ex är inte endast något du får av att äta osunt och inte träna.. det är också något som du kan få ärftligt i den form att du löper en större risk än andra att få det.
Och om du tror att alla diabetes behandlingar sker på skattebetalarnas bekostnad är skrattretande. Du har ingen aning om hur mycket vissa personer får betala för sin medicin varje månad, för en sjukdom som de inte ens hade kunnat undvika även om det hade velat.

Personer som dig som endast kan se saker i svart och vitt kommer aldrig bli tagen seriöst av andra som har vett i skallen.

Nu tog jag iofs bara diabetes som exempel. Är väl medveten om de olika typerna av diabetes och varför man får dem, har själv varit tillsammans med en tjej som hade diabetes pga ärftlighet. Men jag förväntade mig att ni hade intelligens nog att förstå vilken typ av diabetes jag syftade på. Hur skall man kunna ta dig seriöst som tolkar det som skrivs på ett sådant sätt att det passar din åsikt?

Medlem

Haha, går från "Jävel o se ut" och "Jay Wilson är tjock lololol" till diabetes och skattebetalare..

Chill!

Medlem
Skrivet av Zlither:
Skrivet av kronic:

Jävel o se ut

Och hur gammal kan du vara? 14? Väldigt patetisk och ge sig på folks utseenden, kanske dags och växa upp och skriva som en vettig människa? Bara för det här är en sida om spel betyder det inte man få klanka ner någons utseende.

Shit haru mens eller?

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av kronic:
Skrivet av Zlither:
Skrivet av kronic:

Jävel o se ut

Och hur gammal kan du vara? 14? Väldigt patetisk och ge sig på folks utseenden, kanske dags och växa upp och skriva som en vettig människa? Bara för det här är en sida om spel betyder det inte man få klanka ner någons utseende.

Mer patetiskt o låtsas va nån jävla moral riddare o bli butthurt över sån skitsak. Är du nöjd nu? Har du skipat rättvisa på internet? Good lord..

Men betee dig då för böveln! Nu kanske du inte menade så mycket allvar med vad du skrev från början, men onödigt var det. Inte blir det bättre av att du klankar ner på någon som visar lite vanligt folkvett och säger ifrån heller. Som snorungarna beter sig på nätet idag så behövs det fler "moralriddare" som säger ifrån.

Jag tyckte det kronic skrev var kul. Det var fan det första jag tänkte när jag såg den bilden med. Å Jay wilson lär ju inte lära sig svenska och gå in här och börja lipa för att några av oss tycker han är ful.
Nä jag undrar vart er rage kommer ifrån. Skulle ni kunna posta bilder på er? kan det måhända vara så att ni ser ut som jay själva och det är därför ni ballar ur?:P

Medlem

Har "Care Bears United" möte i den här tråden eller? Och varför är Jabba the Hut på omslagsbilden när det skulle handla om Jay Wilson?

Medlem

Och där har jag lekt klart med barnen i denna tråd. Mobbarna och trollen får fortsätta utan mig, natti natt.

Medlem

Spelet gjorde ju inte en % rätt, skumt att han får jobba kvar eftersom han förmodligen fläckat företagets rykte för all framtid. En riktig mr clueless är han ..

Medlem

Då kan man ju hoppas på en riktig uppföljare till Diablo 2, då... "Diablo 3 v2.0", kanske?

Istället för den lösa avföring de nu valt att kalla Diablo 3, menar jag....


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Inaktiv
Medlem

Jag har faktiskt rätt svårt att förstå vad det är med Diablo 3 som alla tycker är så upprörande dåligt. Jag spelar det fortfarande och har rätt roligt.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Inaktiv

Hans blick säger: Yes nu har jag förstört Diablo 3 för dig. Dax att sabba ett annan projekt, och du kan inte göra ett skit åt det.

Medlem

Fuck that loser. Sabba mitt favorit spel!

Varför ligger diablo 3 som hetast på Fz? Har då fan inte sett något om att det har si och så många spelade timmar som andra spel har. Vilket enligt mig betyder att det inte spelas så himla friskt vilket jag har svårt att tänka mig att det skulle göras..

Ni låter alltså blizzard prenumerera på 1:a platsen?..

Medlem
Skrivet av Swink:

Fuck that loser. Sabba mitt favorit spel!

Varför ligger diablo 3 som hetast på Fz? Har då fan inte sett något om att det har si och så många spelade timmar som andra spel har. Vilket enligt mig betyder att det inte spelas så himla friskt vilket jag har svårt att tänka mig att det skulle göras..

Ni låter alltså blizzard prenumerera på 1:a platsen?..

Jag har väldigt länge funderat över vad den där "Hetast på FZ" egentligen mäter, eller om det är någon av FZ Crew som sitter och gissar fram den där listan efter eget tycke.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Inaktiv

Antagligen är det något så basalt som antal besök på spelets profil hos FZ.

Medlem

vill ha heart of the swarm nyckel!!! plz plz plz

Medlem
Skrivet av Buio:

Antagligen är det något så basalt som antal besök på spelets profil hos FZ.

Ja men även det känns lite orimligt, det har legat 1 ungefär sen tre månader innan det släpptes till nu och det ska väll omräknas för varje månad, men iofs, kanske nån djupt insyltad i hur det funkar & Diablo3 kanske skrivt nån kod som ger spelet tusentals träffar varje vecka? 90% av alla komentarer är ju negativa såsåvärst hett kan det inte vara..


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

123
Skriv svar