Ökning av spamaccounts?

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av flamgorilla:

jag säger att i anmäler dem direkt när vi ser dem bara, det vi inte löser med repression löser vi med lite till.

Du menar typ polisanmälan? Jag vet inte hur olagligt det är, sedan så är de flesta anonyma så det blir svårt att upprätta en anmälan. Dessutom så tror jag polisen bara skulle säga "visst, vi kan ta emot anmälan, men det kommer nog inte hända så mycket mer än så.".

syftade ofc på "anmäl" knappen.


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av flamgorilla:
Skrivet av conthox:
Skrivet av flamgorilla:

jag säger att i anmäler dem direkt när vi ser dem bara, det vi inte löser med repression löser vi med lite till.

Du menar typ polisanmälan? Jag vet inte hur olagligt det är, sedan så är de flesta anonyma så det blir svårt att upprätta en anmälan. Dessutom så tror jag polisen bara skulle säga "visst, vi kan ta emot anmälan, men det kommer nog inte hända så mycket mer än så.".

syftade ofc på "anmäl" knappen.

Ah, ok, då är jag med.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skägg.
10 Chambers

Man skulle kanske kunna dölja inlägg som anmälts X antal gånger. Det skulle rensa bort dem ur synfältet i alla fall.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Man skulle kanske kunna dölja inlägg som anmälts X antal gånger. Det skulle rensa bort dem ur synfältet i alla fall.

Kanske smartaste lösningen hitills?

Btw, en lösning på detta, behöver ju inte per automatik vara en åtgärd, utan kan vara flerfaldig så den där ryssen (whatever) som sätter bottarna har svårare att fatta varför hans spambots med malware inte när fram.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Man skulle kanske kunna dölja inlägg som anmälts X antal gånger. Det skulle rensa bort dem ur synfältet i alla fall.

Not sure. Hjälper mot spammare, men det låter som om det lätt skulle användas som ett verktyg att tysta personer i trådar där meningar går isär. som vi såg vid minustummen och tum-systemet i sig.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Man skulle kanske kunna dölja inlägg som anmälts X antal gånger. Det skulle rensa bort dem ur synfältet i alla fall.

Not sure. Hjälper mot spammare, men det låter som om det lätt skulle användas som ett verktyg att tysta personer i trådar där meningar går isär. som vi såg vid minustummen och tum-systemet i sig.

Anmälan är dock lite allvarligare än en minustumme. Skulle kanske kunna vara just kategorin reklam som har funktionen, i kombination med att endast max veckogamla konton påverkas.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Man skulle kanske kunna dölja inlägg som anmälts X antal gånger. Det skulle rensa bort dem ur synfältet i alla fall.

Det låter som en bra idé. Min tanke är att man döljer inlägg som anmälts X antal gånger för att sedan låta en moderator bedöma inlägget som passande eller opassande. Då skulle det inte kunna användas till att "tysta ned personer".


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Brain:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Man skulle kanske kunna dölja inlägg som anmälts X antal gånger. Det skulle rensa bort dem ur synfältet i alla fall.

Det låter som en bra idé. Min tanke är att man döljer inlägg som anmälts X antal gånger för att sedan låta en moderator bedöma inlägget som passande eller opassande. Då skulle det inte kunna användas till att "tysta ned personer".

Fast dom blir ju tystade den period som det tar för en mod att titta på inlägget.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Brain:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Man skulle kanske kunna dölja inlägg som anmälts X antal gånger. Det skulle rensa bort dem ur synfältet i alla fall.

Det låter som en bra idé. Min tanke är att man döljer inlägg som anmälts X antal gånger för att sedan låta en moderator bedöma inlägget som passande eller opassande. Då skulle det inte kunna användas till att "tysta ned personer".

Fast dom blir ju tystade den period som det tar för en mod att titta på inlägget.

Sant.

Men det är inte direkt ofta man får in anmälningar om inlägg som följer reglerna. Anmälningarna ses även över flera gånger per dag (i genomsnitt), därför bör det inte heller vara något större problem om laglydiga användare får sina inlägg anmälda av X antal medlemmar.


signatur

Have a good time!

Inaktiv

Snälla inför captcha för postare som sitter utanför Sveriges gränser.
Eller att man måste använda captcha ifall man har under 10 inlägg på forumet.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

högst troligen är dessa utländska IP adresser eller hur ? gör som så att ni blockar möjligheten att skapa ett konto utanför Sverige,Norge,Danmark,Finland

Jag tror inte att det skulle fixa problemet alls, Dom som vill registrera sig behöver oftast bara ändra Proxy i sin webbläsare så att dom surfar igenom ett annat annat lands ip.. Jag har gjort det några gånger för att få tag på lite olika beta nycklar ^^

Medlem

Nu är det spambots i varenda nyhetstråd -_-

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av asdfg:

Nu är det spambots i varenda nyhetstråd -_-

Vi arbetar med olika lösningar för att få bort det.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av asdfg:

Nu är det spambots i varenda nyhetstråd -_-

Vi arbetar med olika lösningar för att få bort det.

Gött!

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Not sure. Hjälper mot spammare, men det låter som om det lätt skulle användas som ett verktyg att tysta personer i trådar där meningar går isär. som vi såg vid minustummen och tum-systemet i sig.

Borde väl passa dig som hand i handske, du som inte önskar andra åsikter än dina egna?


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Konfucius:
Skrivet av Traveller in time:

Not sure. Hjälper mot spammare, men det låter som om det lätt skulle användas som ett verktyg att tysta personer i trådar där meningar går isär. som vi såg vid minustummen och tum-systemet i sig.

Borde väl passa dig som hand i handske, du som inte önskar andra åsikter än dina egna?

Vad var det där för påhopp?

Ontopic: Visst har det blivit lite bättre senaste veckan?


signatur
Medlem

Ja det tycker jag, inte sett ngt spam bland de trådar jag läst i.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Ontopic: Visst har det blivit lite bättre senaste veckan?

Det har definitivt blivit bättre!


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Konfucius:
Skrivet av Traveller in time:

Not sure. Hjälper mot spammare, men det låter som om det lätt skulle användas som ett verktyg att tysta personer i trådar där meningar går isär. som vi såg vid minustummen och tum-systemet i sig.

Borde väl passa dig som hand i handske, du som inte önskar andra åsikter än dina egna?

Vad var det där för påhopp?

Orsak och dess verkan.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Kausalitet

Jag är bara ett pm ifrån, om frågan var allvarlig.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Inga spam-konto den senaste månaden vad jag har sett. Bra jobbat!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Ztreek:

Känt av en ökning av spamposts och konton med namn som 'alsdallkal' och liknande

Är det något FZ är medvetna om? rätt jobbigt att behöva se dessa i var och varannan nyhetstråd.

Jo, vi är medvetna om dem och rensar bort så fort vi ser. Anmäl dem så kan vi reagera ännu snbbare. V

Vi tittar också på sätt att stoppa dem från att komma in överhuvudtaget men det är svårt när dessa registreras manuellt och inte av bottar.

Mitt förslag det är att vi spårar upp vilka idioter det är som lägger in skiten och förstör för oss.
Sedan åker vi dit och behandlar personen så att SAW filmerna kommer framstå som en tecknad barnfilm.


signatur

R.I.P The_maxx

12
Skriv svar