Bygga dator specialvarianten

Medlem
Bygga dator specialvarianten

god dagens! ska bygga en dator men har runt 9k för tillfället men grejen är att jag kommer få pengar efterhand så att jag kan uppgradera den.Någon som har en bra billig grund för en kickass dator på 9000 och hade totalt tänkt komma upp i runt 12000 och i detta paket ska där ingå ett moderkort som klarar crossfire (för framtida uppgraderingar) en amd bulldozer 8350 eller likvärdigt och ett 7970 eller likvärdigt och jag har fastnat rätt så hårt för r4:an men försök gjärna att övertyga mig

kom ihåg paketet ska börja på 9500 och där ska alla nödvändiga delar vara med men datorn kan sedan uppgå till 12000 här är mitt nuvarande förslag
https://docs.google.com/document/d/1jRR47RiQwoYat8W_3LZbwtTPr...

tack så mycket på förhand

ps tänk på att jag kommer att ha denna i minnst 3 år och att windows inte behövs

Ett tips: Större SSD.

har en 120 själv som med 5 steam spel och 2 spel till är på gränsen till sprängfylld.

Vissa som typ bf3 vill man ha på ssd:n för laddningstiderna


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Ett tips: Större SSD.

har en 120 själv som med 5 steam spel och 2 spel till är på gränsen till sprängfylld.

Vissa som typ bf3 vill man ha på ssd:n för laddningstiderna

om du inte märkte det är där två stycken men funderar på att byta ut dem någo t bra förslag

Skrivet av creepy:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Ett tips: Större SSD.

har en 120 själv som med 5 steam spel och 2 spel till är på gränsen till sprängfylld.

Vissa som typ bf3 vill man ha på ssd:n för laddningstiderna

om du inte märkte det är där två stycken men funderar på att byta ut dem någo t bra förslag

Aha 2 st 90!? För det priset får du ju 1 st 256gig


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av creepy:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Ett tips: Större SSD.

har en 120 själv som med 5 steam spel och 2 spel till är på gränsen till sprängfylld.

Vissa som typ bf3 vill man ha på ssd:n för laddningstiderna

om du inte märkte det är där två stycken men funderar på att byta ut dem någo t bra förslag

Aha 2 st 90!? För det priset får du ju 1 st 256gig

jag vet priset är rätt mycket men ioch med att man har två ssds kan man sätta dom i raid 0 vilket innebär att de arbetar som en disk och därför dubblas läs/skrivhastigheten
fast det finns säkert två 120 som blir billigare tillsammans

Haha vart är världen på väg när inte farten på en ssd räcker till


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Vad ska du göra med två så små diskar i raid..? Bättre med en 256gb skulle jag säga.

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Haha vart är världen på väg när inte farten på en ssd räcker till

denna datorrn skulle som sgat hålla länge så jag förbredde mig för framtiden

Medlem
Skrivet av Hagmannen:

Vad ska du göra med två så små diskar i raid..? Bättre med en 256gb skulle jag säga.

grejen var att jag satte dem i raid0 ,raid0 är inte som resten av raidesn och säkerhetskopierar inte utan den slår bara ihop diskarna och dess läshastigheter och på så sätt kan dessa två diskar komma upp i hissnande hastigheter på 1gb/s i både läs och skriv men funderade på att byta ut dom mot två 120 gb istället, har funderat på intel 330 serien men har ni något bra förslag och efter det får det vara nog med ssd snack....

Medlem
Skrivet av creepy:

god dagens! ska bygga en dator men har runt 9k för tillfället men grejen är att jag kommer få pengar efterhand så att jag kan uppgradera den.Någon som har en bra billig grund för en kickass dator på 9000 och hade totalt tänkt komma upp i runt 12000 och i detta paket ska där ingå ett moderkort som klarar crossfire (för framtida uppgraderingar) en amd bulldozer 8350 eller likvärdigt och ett 7970 eller likvärdigt och jag har fastnat rätt så hårt för r4:an men försök gjärna att övertyga mig

kom ihåg paketet ska börja på 9500 och där ska alla nödvändiga delar vara med men datorn kan sedan uppgå till 12000 här är mitt nuvarande förslag
https://docs.google.com/document/d/1jRR47RiQwoYat8W_3LZbwtTPr...

tack så mycket på förhand

ps tänk på att jag kommer att ha denna i minnst 3 år och att windows inte behövs

1 ssd räcker väll ? förövrigt ser det bra ut

Inaktiv

Så magiskt mycket prestanda vinner du troligtvis inte om du skulle raida ssd:arna.
Snarare kommer få huvudvärk av all tetris var och varannan vecka då lagringskapaciteten är kass.

Men vad vet jag

9st SSD i raid 0

Relaterad länk:
http://www.nextlevelhardware.com/storage/battleship/


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

jag vet jag har byt ut de två mot en 256 gb a-data för 1500

1
Skriv svar