Dayz-mannen förbannad över The War Z-kontroversen

Medlem
Skrivet av Zlither:
Skrivet av figgehn:
Skrivet av Zlither:

Jag säger ju endast så för jag vet ju hatisk ni är på denna sida gällande warZ ni gråter för inget, och respekterar inte folk som tycker det är roligt men vi ska respektera er.

Finner det rätt svårt i allmänhet, både på internet och i verkligheten att respektera folk som stödjer omoraliska människor som agerar på ett klandervärt sätt.

Skrivet av Zlither:

Och skriver allt på ett ironiskt sätt bara för ni blir ännu grinigare

Eh okej?
Du gillar alltså inte WarZ, du tycker inte det är roligt?

Ironiskt menar jag att jag låtsas bryr mig att folk gråter över en att man gillar WarZ tänk lite längre, well om min ironi var värdelös så anmäl mig i don't give a shit. Kommer oavsett spela WarZ även om ni skulle rikta en pistol mot min skalle.

Hoppas ni riktat massvis med hat mot och kastar hatiska åsikter om mig <3

Fast jag kanske inte får tycka om warZ för er? Jag gillar DayZ med och väntar på standalone versionen. Men jag är väl en fanboy till WarZ för att jag säger jag tycker det är roligt och jag gillar det. Brb ingen får säga alls vad dom tycker om spel dom gillar, ni alla är patetiska fanboys i såna fall. Ni skyddar spelen ni gillar lika mycket och bli sur ifall man tycker olikt er. sluta tycka om spelen ni vill väl inte vara fanboys? Jäkla hycklare

Lugna ner dig lite, du verkar inte riktigt förstå varför folk ogillar War Z eller rättare sagt dess utvecklare. Day Z är än så länge helt gratis och kan således komma undan med sådant som ett spel som kostar pengar inte kan och inte heller ska. När man betalar pengar för ett spel så ska man ställa vissa krav, ett sådant krav är att spelet går att spela, om det inte gör det har man enligt lag full rätt att hävda köpet eftersom produkten inte kan anses vara färdig. Ett sådant exempel var de som köpte PS3 versionen av Skyrim, dessa kunde då hävda att spelet inte var spelbart och få pengarna tillbaks.

Samma sak gäller om informationen som står om spelet inte stämmer, det är s.k falsk marknadsföring och som sagt tror jag detta är olagligt i många länder inte minst vårt egna.

Vad detta handlar om är de rättigheter vi har som konsumenter och genom att stödja en utvecklare som denna uppmuntrar man andra att göra likadant. Detta är enda skälet till att jag starkt anser att man inte bör under några som helst omständigheter köpa detta spel. Tro mig, om det varit ett spel jag själv gillade och samma sak skedde med det hade jag inte köpt det.

Rekommenderar att man tar en titt på TB´s Content Patch : January 18th (11.43 om man inte är intresserad av hela) där han mer eller mindre säger samma sak. Det är ganska enkelt, vill man att fler utvecklare ska köra med samma BS som denna, för all köp spelet men kom inte sedan och klaga när andra utvecklare också vil ha en del av denna lättsålda kaka.

Medlem

Äsch vafan, War Z failade sönder. så är ju inte precis som att dom kommer tjäna hur mycket som helst.

Därimot om Halls lyckas med överföringen av DayZ till ett
spel så kommer alla dayZ fans köpa det direkt
+ fler

Youtuber
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Zlither:
Skrivet av figgehn:
Skrivet av Zlither:

Jag säger ju endast så för jag vet ju hatisk ni är på denna sida gällande warZ ni gråter för inget, och respekterar inte folk som tycker det är roligt men vi ska respektera er.

Finner det rätt svårt i allmänhet, både på internet och i verkligheten att respektera folk som stödjer omoraliska människor som agerar på ett klandervärt sätt.

Skrivet av Zlither:

Och skriver allt på ett ironiskt sätt bara för ni blir ännu grinigare

Eh okej?
Du gillar alltså inte WarZ, du tycker inte det är roligt?

Ironiskt menar jag att jag låtsas bryr mig att folk gråter över en att man gillar WarZ tänk lite längre, well om min ironi var värdelös så anmäl mig i don't give a shit. Kommer oavsett spela WarZ även om ni skulle rikta en pistol mot min skalle.

Hoppas ni riktat massvis med hat mot och kastar hatiska åsikter om mig <3

Fast jag kanske inte får tycka om warZ för er? Jag gillar DayZ med och väntar på standalone versionen. Men jag är väl en fanboy till WarZ för att jag säger jag tycker det är roligt och jag gillar det. Brb ingen får säga alls vad dom tycker om spel dom gillar, ni alla är patetiska fanboys i såna fall. Ni skyddar spelen ni gillar lika mycket och bli sur ifall man tycker olikt er. sluta tycka om spelen ni vill väl inte vara fanboys? Jäkla hycklare

Lugna ner dig lite, du verkar inte riktigt förstå varför folk ogillar War Z eller rättare sagt dess utvecklare. Day Z är än så länge helt gratis och kan således komma undan med sådant som ett spel som kostar pengar inte kan och inte heller ska. När man betalar pengar för ett spel så ska man ställa vissa krav, ett sådant krav är att spelet går att spela, om det inte gör det har man enligt lag full rätt att hävda köpet eftersom produkten inte kan anses vara färdig. Ett sådant exempel var de som köpte PS3 versionen av Skyrim, dessa kunde då hävda att spelet inte var spelbart och få pengarna tillbaks.

Samma sak gäller om informationen som står om spelet inte stämmer, det är s.k falsk marknadsföring och som sagt tror jag detta är olagligt i många länder inte minst vårt egna.

Vad detta handlar om är de rättigheter vi har som konsumenter och genom att stödja en utvecklare som denna uppmuntrar man andra att göra likadant. Detta är enda skälet till att jag starkt anser att man inte bör under några som helst omständigheter köpa detta spel. Tro mig, om det varit ett spel jag själv gillade och samma sak skedde med det hade jag inte köpt det.

Rekommenderar att man tar en titt på TB´s Content Patch : January 18th (11.43 om man inte är intresserad av hela) där han mer eller mindre säger samma sak. Det är ganska enkelt, vill man att fler utvecklare ska köra med samma BS som denna, för all köp spelet men kom inte sedan och klaga när andra utvecklare också vil ha en del av denna lättsålda kaka.

^^ What he said ^^

Och

Skrivet av figgehn:

Zlither är en klassisk WarZealot...
samtliga av hans post gällande DayZ/WarZcam: "Men jag tycker iaf att WarZ är roligt, och nu kommer ni hata mig buhu"

Skrivet av Zlither:

Ironiskt menar jag att jag låtsas bryr mig att folk gråter över en att man gillar WarZ tänk lite längre, well om min ironi var värdelös så anmäl mig i don't give a shit. Kommer oavsett spela WarZ även om ni skulle rikta en pistol mot min skalle.

Hoppas ni riktat massvis med hat mot och kastar hatiska åsikter om mig <3

Fast jag kanske inte får tycka om warZ för er? Jag gillar DayZ med och väntar på standalone versionen. Men jag är väl en fanboy till WarZ för att jag säger jag tycker det är roligt och jag gillar det. Brb ingen får säga alls vad dom tycker om spel dom gillar, ni alla är patetiska fanboys i såna fall. Ni skyddar spelen ni gillar lika mycket och bli sur ifall man tycker olikt er. sluta tycka om spelen ni vill väl inte vara fanboys? Jäkla hycklare

FZ.se's egen Marcus Birro has spoken...

Skrivet av adfi:

Äsch vafan, War Z failade sönder. så är ju inte precis som att dom kommer tjäna hur mycket som helst.

Därimot om Halls lyckas med överföringen av DayZ till ett
spel så kommer alla dayZ fans köpa det direkt
+ fler

Nu så har de ju enl dem själva sålt över 1 miljon kopior, ergo lurat till sig de flesta av dom med oärlig marknadsföring.


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

Medlem
Skrivet av Zlither:
Skrivet av figgehn:
Skrivet av Zlither:

Jag säger ju endast så för jag vet ju hatisk ni är på denna sida gällande warZ ni gråter för inget, och respekterar inte folk som tycker det är roligt men vi ska respektera er.

Finner det rätt svårt i allmänhet, både på internet och i verkligheten att respektera folk som stödjer omoraliska människor som agerar på ett klandervärt sätt.

Skrivet av Zlither:

Och skriver allt på ett ironiskt sätt bara för ni blir ännu grinigare

Eh okej?
Du gillar alltså inte WarZ, du tycker inte det är roligt?

Ironiskt menar jag att jag låtsas bryr mig att folk gråter över en att man gillar WarZ tänk lite längre, well om min ironi var värdelös så anmäl mig i don't give a shit. Kommer oavsett spela WarZ även om ni skulle rikta en pistol mot min skalle.

Du menar sarkastiskt. : en typ av humor och indirekt kritik då hånfull sarkasm används mot någon där man överdrivet säger motsatsen till vad man menar"

ironi är tex när en möbel snickare inte har några egna möbler hemma. förstår du skillnaden nu mellan dessa två?


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av PcGamer:

Vore kanske bra att läsa vad jag svarar på, du skrev att det är löjligt av Dean Hall att gråta så mycket men verkar inte förstå varför han gör det. Inte heller verkar det hjälpa att då skriva att det kan ju bero på allt annat som hänt på sistone som att en nära vän suttit fängslad. Detta var kanske droppen som fick allt att brista. Jag tror inte man förstår vilken enorm press denne kille måste ha varit utsatt för och jag förstår att han för en tid sedan övervägde att lägga ner hela skiten.

Angående att alla andra gör spel på det här sättet. Ja Zynga gör spel på det här sättet, andra däremot försöker göra egna spel baserade på vissa lösningar som andra kommit på (som att Gears Of War använder sig av ett system för att ta skydd något som de också förbättrade).

Då är det bara bristande professionalism i så fall? Eller helt enkelt att han faktiskt på allvar har tagit sig vatten över huvudet? Jag har full förståelse för att livet kanske inte alltid ger en de finaste av presenter. Men jag tycker inte någon som gjort en modd med ett namn väldigt likt andra zombie-verk att tracka ner på ett annat zombie-verk för att "mina vänner blandar ihop namnen".

WarZ är ingenting annat än ett bedrägligt och illegalt försök att med vilseledande metoder och falsk marknadsföring passa på att rida på framgången av DayZ medan den fortfarande pågår. Det går därför inte att jämföra med andra projekt som är åratal sinsemellan och kanske inte ens inom samma genre. Dessa projekt pågår parallellt och WarZ utnyttjar DayZ i detta nu.

Således behöver man knappast vara raketforskare för att inse vilka konsekvenser detta får för hans spelprojekt. Att skylla på att folk är "dumma" och inte inser skillnaden är inte heller rimligt, då WarZ medvetet använt sig av falsk marknadsföring samt gjort allt de kan för att förvirra folk och få dem att föväxla de bägge projekten. Det är detta hela upplägget av scammen (för det är precis vad det är) går ut på.

SE

Medlem

Ok, låter som om det enda moraliska rätta i det här fallet är att pirat-tanka ner War Z om man vill pröva det.

Medlem

Jag förstår inte varför alla blir så arga på när utvecklare kopierar och tar inspiration ifrån varandra. Det kan ju bara göra spelen bättre, eller?
Dessutom ger det ju utökad konkurrens, som då leder till att spelen blir allt bättre.

Jag spelar med glädje både The WarZ och DayZ, då jag tycker båda spelen är roliga och underhållande.

Jag tror att de flesta spelar spel för att ha roligt framför allt. Om någon nu spelar spel för att de tycker att detta kommer ändra världen på något vis, varsågod, klaga och kritisera hur mycket du vill, men tänk på oss andra också, som spelar för att det är kul.

Jag kan förstå att utvecklare och konkurrenter blir förbannade om någon snor deras idé och åker snålskjuts på deras framgång. Det är dåligt gjort, men jag ser inte att det påverkar oss så hemskt mycket. För det enda vi kan göra är att inte trycka på "köp" knappen. Då förstår dem som gjort spelet att det inte är okej. Men ännu en gång så är det i en perfekt värld...

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Haha, sluta lipa.
Filmen Day X (som handlar om zombies) kom 2006, misstänkt likt Day Z?

Boken World War Z: An Oral History of the Zombie War kom ut 2006 (ska dessutom komma som film under 2013 har jag hört). Misstänkt likt War Z?

För att bara nämna några zombierelaterade produkter som har liknande namn.

Det här är nog det löjligaste jag läst på länge.

är snarlikt namn i en annan sorts media och snarlikt gameplay samma sak för dig ? det var ju på grund av att hela produkten var ett plagiat, inte bara namnet, som folk tog fel.


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

123
Skriv svar