Fansen gör inofficiell Warcraft III-uppföljare

Medlem

Warcraft 4 med 4 raser, JA TACK! Eller ännu fler raser?

Älskar Starcraft 2 men måste säga jag älskade WC3 med sina 4 unika raser. Det blev väldigt stor variation då! Saknar det i SC2 då man möter alldeles för många som är samma lag som antingen en själv eller sin lagkamrat!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Svenskalkoholkultur:

Lyckligtvis skiter Blizzard i dig, och gör spel som tillfredställer massan, vilket brukar bli bäst. Då folk köper spel som är kul.

Precis, de gör samma sak som alla andra bolag gjort innan som Bioware, Weswtood, Dice, Infinity Ward, Massive Entertainment med flera. Folk vill ju ha kvantitet inte kvalitet, de lyssnar ju bara på fansen och dessa vill ju ha enkla spel som är lätta och lära och lätta att bemästra. Ett spel ska ju inte heller ta hela dagen att klara av, iaf inte första gången man spelar det för då tröttnar man ju snabbt när man måste spela om det hela tiden. Och vem är bättre lämpad att ta detta beslut än de som gör spelen, de vet ju vad en spelare klarar av eller inte klarar av, det blir liksom fel om man låter dessa spela på svåraste för då finns ju risken att de tröttnar och slutar spela spelet och det innebär ju samtidigt att utvecklaren kommer förlora pengar på en eventuell DLC. Ja du har helt rätt, det är tur att Blizzard gör spel som tillfredsställer den stora massan.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Jeehao:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Jeehao:

Det dom jobbar på är ju mer en ''MOD'' till Starcraft2 än en uppföljare?

Mod till Starcraft som återskapar warcraft 3 med nya units och allt vad det nu stog.

"Unoffical" uppföljare.

Jo men det enda dom gör är att ändra skins och ljud på saker i SC2 och lite stats.
Jag gjorde exakt samma sak till en privat Wc3 Medieval mod som jag aldrig riktigt gjorde klart.
Men det var en rolig mod att spela mot andra ^^

Hur många som helst kan modda in Wc3 skins i Sc2 om dom vill göra det.

Det dom gör är ju fräsigt men det hade varit ännu fräsigare om dom inte rippade det mesta rakt av från Wc3.
Dom återskapar ju bara ett spel som redan finns fast i ett annat spel ^^

Har väl lite i saken att göra att de vill ha ett WC4, och de här är det bästa det kan åstadkomma. Nu vet ju inte jag om grafiken kommer bli frächigare men... Ah, Wc3 <3 Alla ljud, grafiken, tower defence, hero line wars (Dota för vissa). Måste nog säga det är ett av mina favorit spel

Men gör att göra tråden lite roligare, vad för moddar spelade du ?

- Hero line wars
- Ragos ORPG
- Vampirism
- X Hero Siege
- Diablo (minns inte hela namnet, men en stor jävla bana, man fixade items osv, dödade npcs)
- Alla möjliga TDs
- Poke the angry ogre

Sedan massa banor när man "glider runt" på is och ska undvika saker så man inte dör O.o Minns inte vad dessa heter men roliga iallafall


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Tja så länge de håller på med tillägg till sc2 och eftersom det lär ta 2 år minst till protosssläppet så lär det dröja med ett nytt rts ifrån blizzard


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

WC3 och expansionen var ju riktigt bra spel, både synd och konstigt de inte fått uppföljare?


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Konfucius:

WC3 och expansionen var ju riktigt bra spel, både synd och konstigt de inte fått uppföljare?

Nja, inte egentligen, Blizzard har nog haft fullt upp med diverse andra projekt (WoW expansioner, SC2, D3 etc.)


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Inaktiv
Skrivet av Jeehao:
Skrivet av Skelögd:

Tragiskt att vi fans ska behöva göra det istället för blizzard. Kan de inte släppa bra spel istället för skit som tex Diablo 3 och Mists of Pokémon?

[Diablo3] är bra för vad det är men hade dom skippat AH och döpt spelet någonting annat så skulle det inte fått lika mycket skit.. Det är absolut inte i samma klass som dom två tidigare spelen om man jämför gameplay eller socialt gameplay.. Det är ett för mediokert spel för att ens kallas Diablo.. Det var helt enkelt fel team som fick uppgiften att göra en story och bygga upp spelet, Dom hade ingen aning om vad som gjorde dom andra två spelen så framgångsrika i slutändan.

[Mist of Pandaria] är en av de bättre expansionerna som World of Warcraft har haft. Men har man spelat igenom tidigare expansioner så blir man lätt less för man gör ungefär samma saker i slutändan.. Det är helt enkelt inte roligt att farma och uppgradera items som man redan gjort i tidigare expansioner.. Det spelar ingen roll om man spelar ett år i sträck för att få bra gear, När nästa expansion kommer ut så är sina items skräp även fast dom en gång var mäktiga superitems.. Det är sjukt irriterande och tråkigt när man inser att det man gjort i tidigare expansioner nu var helt onödigt för man kunde lika gärna väntat med att spela spelet i några år och man skulle nästan inte märka någon skillnad på gameplayer för man får ändå samma saker när man questar.. I slutändan så sitter man där och gör exakt samma sak..

World of Warcraft är ett roligt spel men jag till exempel har tröttnat på hur enformigt det är då jag har spelat till och från sedan closed beta till WoW, Jag har varit med I några topp guilder i dom tidigare expansioner men man orkar helt enkelt inte hålla på hur länge som helst då items blir värdelösa när en ny uppgradering och man måste börja om ^^ Det är dödstrist

Men hur som helst så är båda spelen spelbara och roliga ett tag tills man ledsnar.

Mop har jag inte kört så det kan jag inte uttala mig om, jag anser att wow förstördes när det bestämde sig för att förenkla allt, alla instancer, raids allt blev för enkelt och streamlinat. Jag kommer aldrig spela spelet igen för att det har förändrats för mycket genom tiden, bara den saken att man ta bort det enda sättet man hade att göra sin karaktär personlig, nu är alla warriors EXAKT likadana, det suger.

D3 kanske fungera idag efter alla patcher, men jag står fast vid att de ändringar man har gjort till spelet nu är saker som skulle varit där ifrån start! Hade de gjort ordentliga beta tester hade de kunnat få feedback på det, men nix, man fick spela fram till skeleton king. Det fanns inget under den korta tiden man kunde testa. Jay Wilson är en Ok utvecklare, men en katastrof när det kommer till Diablo 3, storyn i D3 är bland det sämsta jag någonsin sett i ett Blizzard spel, jag vet inte vad de håller på med längre. Har inte mycket tro för dem längre, de gör inte längre spel som De vill göra. De gör spel som de tror att deras fans vill ha.

Medlem
Skrivet av Mytacism:
Skrivet av Konfucius:

WC3 och expansionen var ju riktigt bra spel, både synd och konstigt de inte fått uppföljare?

Nja, inte egentligen, Blizzard har nog haft fullt upp med diverse andra projekt (WoW expansioner, SC2, D3 etc.)

Jodå, det är den officiella förklaringen, men vad hade hindrat dom att hyra in en trave codare till och göra det de gjorde, samtidigt som de övervakade nytt projekt och gick in i slutskedet för att avsluta?

WC3 har/hade gott renome, och hade sålt guld på bara namnet.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Inaktiv

Mitt hopp ligger hos Dota 2 och Valve.

Valve har en historia av att stödja mods och de har även sagt att de kommer fortsätta göra detta för Dota 2.

Det som behövs är en minst lika bra editor som wc3 editorn. Det som de redan har är ju en bättre spelmotor samt client och matchmaking möjligheter.

Vad gött det skulle va om Dota 2 fick en lika stor spelarbas och modstöd som wc3 hade = D

Medlem

minns en tid då Blizzard släppte riktigt bra och efterlängtande spel, minns när dem släppte Diablo 2 gud vad man lirade dag och natt, minns när dem släppte Warcraft 1-2 och vad man lirade. vad hände och vad gick fel?

Pansarknekt
Skrivet av Vashgang:

minns en tid då Blizzard släppte riktigt bra och efterlängtande spel, minns när dem släppte Diablo 2 gud vad man lirade dag och natt, minns när dem släppte Warcraft 1-2 och vad man lirade. vad hände och vad gick fel?

Folk blir nog upprörda över att det är casual. Man blir inte lika fäst i ett spel som inte är helhjärtat på något område.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem
Skrivet av deftune:
Skrivet av Vashgang:

minns en tid då Blizzard släppte riktigt bra och efterlängtande spel, minns när dem släppte Diablo 2 gud vad man lirade dag och natt, minns när dem släppte Warcraft 1-2 och vad man lirade. vad hände och vad gick fel?

Folk blir nog upprörda över att det är casual. Man blir inte lika fäst i ett spel som inte är helhjärtat på något område.

oja, helt sant till viss del, vist kan vara nice att helt hjärndött spela ett spel ca 10min en kvart. men vart är känslan av att fastna i storyn som man gjorde i WC2, Diablo 1-2. saknar den känslan.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:
Skrivet av McNord:
Skrivet av Skelögd:

Tragiskt att vi fans ska behöva göra det istället för blizzard. Kan de inte släppa bra spel istället för skit som tex Diablo 3 och Mists of Pokémon?

Är det för att du är skelögd som gör att du ser skevt?
Inget av de spelen du nämnde är skit, har inte spelat Mist of Pandaria dock. Men betygen lär inte ljuga?

Ok, så alla spel som har bra betyg är BRA? Skitsnack.

Men det kan vara en riktpunkt på vad majoriteten av spelarna gillar. Du kanske har speciell smak, och gillar spel som nästan ingen annan gör. Är då spelen du gillar "bra eller dåliga"? Det är frågan.

Medlem

Lustig (eller ja...) så fort det kommer upp en Blizzard relaterad nyhet så måste det ögonblickligen konstateras hur mycket Blizzard suger, att WoW är casual, frågan om folk spelar [insert any Blizzard title here] fortfarande, att dom är giriga svin eftersom dom släppte D3 och att Blizzard suger (hmm, har jag sagt det redan).
Hälften av dessa inlägg verkar dessutom komma ifrån folk som;
1. slutade spela [insert random Blizzard title again] för 3 år sen, men sprudlar av åsikter.
2. Inte gillar Blizzard och har slutat köpa deras spel men ändå känner sig tvingade att spotta på dom så fort deras namn kommer upp.
3. Inte provat några av deras spel, men kanske läst någons inlägg från punkt 1 eller 2, och tänkte att det kunde vara kul att haka på.

Här kommer en nyhet om några fans som verkar göra en sjysst mod, och tom då är det fel på Blizzard. Kanske dags att växa upp och gå vidare?

Medlem
Skrivet av Ender:

Lustig (eller ja...) så fort det kommer upp en Blizzard relaterad nyhet så måste det ögonblickligen konstateras hur mycket Blizzard suger, att WoW är casual, frågan om folk spelar [insert any Blizzard title here] fortfarande, att dom är giriga svin eftersom dom släppte D3 och att Blizzard suger (hmm, har jag sagt det redan).
Hälften av dessa inlägg verkar dessutom komma ifrån folk som;
1. slutade spela [insert random Blizzard title again] för 3 år sen, men sprudlar av åsikter.
2. Inte gillar Blizzard och har slutat köpa deras spel men ändå känner sig tvingade att spotta på dom så fort deras namn kommer upp.
3. Inte provat några av deras spel, men kanske läst någons inlägg från punkt 1 eller 2, och tänkte att det kunde vara kul att haka på.

Här kommer en nyhet om några fans som verkar göra en sjysst mod, och tom då är det fel på Blizzard. Kanske dags att växa upp och gå vidare?

Tja det kan ju bero på att dessa är enormt besvikna på hur Blizzard gått från att vara ett bolag som enbart brydde sig om sina fans och att släppa kvalitet till att nu verka släppa en ganska medioker produkt. När då en nyhet om att fansen, inte Blizzard själva, släpper en expansion till ett spel som fortfarande är väldigt populärt så uttrycker nog en hel del sitt missnöje över detta.

Jag har spelat i stort sett alla spel som Blizzard gjort sedan Black Thorne till Warcraft 3 : Frozen Throne. Jag köpte utan någon som helst tvekan Starcraft 2´s limiterade utgåva men Diablo 3 är jag väldigt glad över att jag inte köpte. Tror inte jag sett så mycket kritik om ett spel från Blizzard som den som Diablo 3 fått. Verkar inte som det längre är samma bolag, Torchligt 2 verkar mer vara det spel Diablo 3 borde ha varit.

För mig kvittar namnet, de kan kalla sig vad de vill, det är personerna i företaget som jag däremot bryr mig om. Ser ut som utvecklaren till Torchlight 2 är det "nya" Blizzard.

Har aldrig någonsin tvekat inför ett köp på ett spel där det står Blizzard men nu är jag inte längre lika säker. Kommer säkerligen köpa samtliga tillägg till SC 2 men efter det vet jag inte om det blir några fler köp av spel där det står Blizzard på omslaget.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Ender:

Lustig (eller ja...) så fort det kommer upp en Blizzard relaterad nyhet så måste det ögonblickligen konstateras hur mycket Blizzard suger, att WoW är casual, frågan om folk spelar [insert any Blizzard title here] fortfarande, att dom är giriga svin eftersom dom släppte D3 och att Blizzard suger (hmm, har jag sagt det redan).
Hälften av dessa inlägg verkar dessutom komma ifrån folk som;
1. slutade spela [insert random Blizzard title again] för 3 år sen, men sprudlar av åsikter.
2. Inte gillar Blizzard och har slutat köpa deras spel men ändå känner sig tvingade att spotta på dom så fort deras namn kommer upp.
3. Inte provat några av deras spel, men kanske läst någons inlägg från punkt 1 eller 2, och tänkte att det kunde vara kul att haka på.

Här kommer en nyhet om några fans som verkar göra en sjysst mod, och tom då är det fel på Blizzard. Kanske dags att växa upp och gå vidare?

Tja det kan ju bero på att dessa är enormt besvikna på hur Blizzard gått från att vara ett bolag som enbart brydde sig om sina fans och att släppa kvalitet till att nu verka släppa en ganska medioker produkt. När då en nyhet om att fansen, inte Blizzard själva, släpper en expansion till ett spel som fortfarande är väldigt populärt så uttrycker nog en hel del sitt missnöje över detta.

Jag har spelat i stort sett alla spel som Blizzard gjort sedan Black Thorne till Warcraft 3 : Frozen Throne. Jag köpte utan någon som helst tvekan Starcraft 2´s limiterade utgåva men Diablo 3 är jag väldigt glad över att jag inte köpte. Tror inte jag sett så mycket kritik om ett spel från Blizzard som den som Diablo 3 fått. Verkar inte som det längre är samma bolag, Torchligt 2 verkar mer vara det spel Diablo 3 borde ha varit.

För mig kvittar namnet, de kan kalla sig vad de vill, det är personerna i företaget som jag däremot bryr mig om. Ser ut som utvecklaren till Torchlight 2 är det "nya" Blizzard.

Har aldrig någonsin tvekat inför ett köp på ett spel där det står Blizzard men nu är jag inte längre lika säker. Kommer säkerligen köpa samtliga tillägg till SC 2 men efter det vet jag inte om det blir några fler köp av spel där det står Blizzard på omslaget.

köpte Diablo 3 spelade typ nån dag sedan vart ja less..körde sedan PoE som jag kände var mer Diablo än 3an, liksom Torchlight 1-2 kändes mer Diablo än 3an.

Medlem
Skrivet av McNord:
Skrivet av Skelögd:

Tragiskt att vi fans ska behöva göra det istället för blizzard. Kan de inte släppa bra spel istället för skit som tex Diablo 3 och Mists of Pokémon?

Är det för att du är skelögd som gör att du ser skevt?
Inget av de spelen du nämnde är skit, har inte spelat Mist of Pandaria dock. Men betygen lär inte ljuga?

jo då dom som sätter betyg har en bias för just de spelen och inte kan kritisera dom

Medlem
Skrivet av SkullJoke:
Skrivet av McNord:
Skrivet av Skelögd:

Tragiskt att vi fans ska behöva göra det istället för blizzard. Kan de inte släppa bra spel istället för skit som tex Diablo 3 och Mists of Pokémon?

Är det för att du är skelögd som gör att du ser skevt?
Inget av de spelen du nämnde är skit, har inte spelat Mist of Pandaria dock. Men betygen lär inte ljuga?

Tror inte han menar att dom är rent igenom urusla.. Men det i jämnförelse med vad Blizzard har levererat förr håller jag med honom.. båda är ett skämt.. Och Mists of pandaria är seriöst skit...

Hoppas de får upp ögonen och tar sig i kragen.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Jag hade hellre gjort spel till massan och tjänat pengar än att göra spel till små trollungar som buadaniel tex.

Finns folk som lipar över D3 men jag tyckte det va bra, passar en casual spelare som mig (vilket jag antar är fler än hardcore spelare, har inga bevis eller statistik på detta men ett antagande, eftersom merparten av sveriges befolkning iaf har jobb och familj att sköta), och de som nu kallar sig hardcore spelare kan ju gå och leka i sin egna sandlåda med D2 istället.

Jag tycker denna mod verkar jätteskoj, WC3 va ett bra lir och hittar de känslan så kan jag bara säga grattis och hoppas blizz får upp ögonen för dem och ger dem anställning

Medlem
Skrivet av Ender:

Lustig (eller ja...) så fort det kommer upp en Blizzard relaterad nyhet så måste det ögonblickligen konstateras hur mycket Blizzard suger, att WoW är casual, frågan om folk spelar [insert any Blizzard title here] fortfarande, att dom är giriga svin eftersom dom släppte D3 och att Blizzard suger (hmm, har jag sagt det redan).
Hälften av dessa inlägg verkar dessutom komma ifrån folk som;
1. slutade spela [insert random Blizzard title again] för 3 år sen, men sprudlar av åsikter.
2. Inte gillar Blizzard och har slutat köpa deras spel men ändå känner sig tvingade att spotta på dom så fort deras namn kommer upp.
3. Inte provat några av deras spel, men kanske läst någons inlägg från punkt 1 eller 2, och tänkte att det kunde vara kul att haka på.

Här kommer en nyhet om några fans som verkar göra en sjysst mod, och tom då är det fel på Blizzard. Kanske dags att växa upp och gå vidare?

Äger så gott som alla Blizzards spel sedan Warcraft: Orcs and Humans, och jag anser att de gått ner sig rejält. En grotesk avsaknad av ett Warcraft 4 (ett djupare RTS än det löjligt ytliga (i MP, vilket det nästan uteslutande fokuserar på) SC2) är bara ett av tecknen.

Hade varit skönt att se WoW dö någon gång, mest för att det blivit för ingrott för sin egen (och massan som spelar dets) skull - hade varit intressant att röra om lite i MMO-grytan på riktigt, i stället för att alla konkurrenter får mer eller mindre böja sig för WoW, i slutändan. Samtidigt är det en invand och polerad produkt, vilket håller kvar folk starkare än många vill erkänna.

Diablo 3 tänker jag inte ens gå in på - att de ett år efter release inte fixat, eller ens planerat inom en överskådlig framtid, en PvP värd namnet, är rent löjligt. (Framförallt med tanke på att det var ett säljargument för spelet från ett tidigt stadie...) Torchlight 2 smäller giganten på fingrarna så det visslar om det.

Bottom line, ändå; att moddare måste göra WC4-ish, för att Blizzard aldrig får tummen ur, ligger negativt på Blizzard - svårt att komma ifrån det. Och med tanke på hur stor succé WC3 faktiskt var (både betygs- och försäljningsmässigt) förtjänar de skit för att de övergav serien som de gjorde.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Ender:

Lustig (eller ja...) så fort det kommer upp en Blizzard relaterad nyhet så måste det ögonblickligen konstateras hur mycket Blizzard suger, att WoW är casual, frågan om folk spelar [insert any Blizzard title here] fortfarande, att dom är giriga svin eftersom dom släppte D3 och att Blizzard suger (hmm, har jag sagt det redan).
Hälften av dessa inlägg verkar dessutom komma ifrån folk som;
1. slutade spela [insert random Blizzard title again] för 3 år sen, men sprudlar av åsikter.
2. Inte gillar Blizzard och har slutat köpa deras spel men ändå känner sig tvingade att spotta på dom så fort deras namn kommer upp.
3. Inte provat några av deras spel, men kanske läst någons inlägg från punkt 1 eller 2, och tänkte att det kunde vara kul att haka på.

Här kommer en nyhet om några fans som verkar göra en sjysst mod, och tom då är det fel på Blizzard. Kanske dags att växa upp och gå vidare?

Det är självklart svårt att inte nämna Blizzard när det kommer till ett spel som faktiskt är gjort av Blizzard från början, och som de bara släppt, och börjat göra (Enligt mig bör jag tillägga) mycket sämre spel. Jag tycker själv att de dragit ner sig själva MASSOR, men förstår precis vad du menar, tycker det är en fantastik nyhet, och fokus borde ligga mest på tankar om hur det kommer bli, vad man har för förhoppningar och hur väl man tror att det kommer att gå för dem. Hoppas det går bra för dem!

Medlem
Skrivet av xenitaj:
Skrivet av Svenskalkoholkultur:
Skrivet av Skelögd:

Tragiskt att vi fans ska behöva göra det istället för blizzard. Kan de inte släppa bra spel istället för skit som tex Diablo 3 och Mists of Pokémon?

Lyckligtvis skiter Blizzard i dig, och gör spel som tillfredställer massan, vilket brukar bli bäst. Då folk köper spel som är kul.

Massan, dvs; nerdummat så småungar kan spela det med två knappar och spela i 1 vecka för att få full gear. Nä tacka vet jag Vanilla med 6-8 timmars raider i MC för att bidda på en chans på ett item som 6-8 andra personer också vill ha. Eller kanske AV matcher som tar 3-4 timmar, med WF Ragnaros shaman. Hoppa av mounten i luften och one shotta folk, det var grejer det. FEST!

En AV match på 3-4 timmar var ju hyfsat snabbt ändå om vi pratar original WoW. Hände mer ofta att då man slutade på kvällen och startade igen dagen efter så var det fortfarande samma fight man kom in i. Matcher tog ibland upp åt 23 timmar, det var kul.

När det gäller annat i wow så spelade det inte mig någon större roll att items blev "värdelösa" i nästa expansion då jag mest såg dem som "verktyg" för att klara av det som fanns tillgängligt då. Om man bara är ute efter gear är mmo spel inget för dem. Det är storyn som man följer som skall göra det intressant att spela... resten är bara verktyg som gör att du ser cool och gör det enklare att klara spelets nuvarande expansion.

Medlem
Skrivet av buadaniel:
Skrivet av Jeehao:
Skrivet av Skelögd:

Tragiskt att vi fans ska behöva göra det istället för blizzard. Kan de inte släppa bra spel istället för skit som tex Diablo 3 och Mists of Pokémon?

[Diablo3] är bra för vad det är men hade dom skippat AH och döpt spelet någonting annat så skulle det inte fått lika mycket skit.. Det är absolut inte i samma klass som dom två tidigare spelen om man jämför gameplay eller socialt gameplay.. Det är ett för mediokert spel för att ens kallas Diablo.. Det var helt enkelt fel team som fick uppgiften att göra en story och bygga upp spelet, Dom hade ingen aning om vad som gjorde dom andra två spelen så framgångsrika i slutändan.

[Mist of Pandaria] är en av de bättre expansionerna som World of Warcraft har haft. Men har man spelat igenom tidigare expansioner så blir man lätt less för man gör ungefär samma saker i slutändan.. Det är helt enkelt inte roligt att farma och uppgradera items som man redan gjort i tidigare expansioner.. Det spelar ingen roll om man spelar ett år i sträck för att få bra gear, När nästa expansion kommer ut så är sina items skräp även fast dom en gång var mäktiga superitems.. Det är sjukt irriterande och tråkigt när man inser att det man gjort i tidigare expansioner nu var helt onödigt för man kunde lika gärna väntat med att spela spelet i några år och man skulle nästan inte märka någon skillnad på gameplayer för man får ändå samma saker när man questar.. I slutändan så sitter man där och gör exakt samma sak..

World of Warcraft är ett roligt spel men jag till exempel har tröttnat på hur enformigt det är då jag har spelat till och från sedan closed beta till WoW, Jag har varit med I några topp guilder i dom tidigare expansioner men man orkar helt enkelt inte hålla på hur länge som helst då items blir värdelösa när en ny uppgradering och man måste börja om ^^ Det är dödstrist

Men hur som helst så är båda spelen spelbara och roliga ett tag tills man ledsnar.

Det finns en anledning varför det finns över 11 miljoner som spelar wow.

Och diablo 2 hade d2jsp, ALLA använde "AH" i diablo 2 också. men det var shady och gjort av kineser.

Bara för att du sitter i din jävla källare och lirar Path of Shit så ska du inte tro att alla tycker som dig när det gäller Blizzard spel.

Jag använde aldrig något AH i Diablo 1 eller 2, tyckte det var hur kul som helst att hitta egna prylar eller hitta prylar till polare. Alltid lika spännande när nån polare säger "jag hittade något som jag tror du kommer gilla". Hela den grejen försvann i Diablo 3 iom att spelet helt plötsligt var uppbyggt på att man ska ha ett auktionshus. Ett auktionshus som blir mer och mer mättat med tiden då inga prylar är "soulbound/accountbound", dvs inga prylar försvinner från spelet så länge man inte slänger dom på backen eller disenchantar dom (eller vare nu heter).

Ser bra ut, kommer ihåg när Warcraft var Warcraft. Är så jävla trött på Blizzard efter att Wowande och Wowande dit.

Kan inte WoW försvinna? Längar efter WoW-killern. En vacker dag...

Medlem

Det ska bara klagas på allt nu förtiden.. Klart som fan att alla företag anpassar sig till det som säljer.. Tråkigt, men sant.. Vissa sköter det lite snyggare än andra, men Blizzard är väl ändå en av de som försökt tillfredställa bägge sidor mest?
Tänker då på e-sporten med SC2 och annat.. Att WoW skulle ha varit allra bäst innan alla expansioner kom är bara vanligt nostalgitrams.. Klart du har minnen från den tid WoW var nytt, coolt och fräsch.. Är väl en självklarhet att man tröttnar att spela samma spel 5 år i rad, men det gör inte spelet och dess expansioner dåliga..

Medlem
Skrivet av Winzi:
Skrivet av xenitaj:
Skrivet av Svenskalkoholkultur:
Skrivet av Skelögd:

Tragiskt att vi fans ska behöva göra det istället för blizzard. Kan de inte släppa bra spel istället för skit som tex Diablo 3 och Mists of Pokémon?

Lyckligtvis skiter Blizzard i dig, och gör spel som tillfredställer massan, vilket brukar bli bäst. Då folk köper spel som är kul.

Massan, dvs; nerdummat så småungar kan spela det med två knappar och spela i 1 vecka för att få full gear. Nä tacka vet jag Vanilla med 6-8 timmars raider i MC för att bidda på en chans på ett item som 6-8 andra personer också vill ha. Eller kanske AV matcher som tar 3-4 timmar, med WF Ragnaros shaman. Hoppa av mounten i luften och one shotta folk, det var grejer det. FEST!

En AV match på 3-4 timmar var ju hyfsat snabbt ändå om vi pratar original WoW. Hände mer ofta att då man slutade på kvällen och startade igen dagen efter så var det fortfarande samma fight man kom in i. Matcher tog ibland upp åt 23 timmar, det var kul.

När det gäller annat i wow så spelade det inte mig någon större roll att items blev "värdelösa" i nästa expansion då jag mest såg dem som "verktyg" för att klara av det som fanns tillgängligt då. Om man bara är ute efter gear är mmo spel inget för dem. Det är storyn som man följer som skall göra det intressant att spela... resten är bara verktyg som gör att du ser cool och gör det enklare att klara spelets nuvarande expansion.

*Correction* Menade inte att AV matcherna tog 3-4 timmar utan att man spelade i 3-4 timmar. ;]

Angående items så var det väl värst i TBC expansionen där första gröna itemet man fick var 3 gånger bättre än det man hade. Då var det verkligen renderat värdelöst.

Vanilla var bäst, fast TBC var riktigt bra enda fram tills patchen innan WotLK när vissa klasser fick 1000-2000 dps igenom ett nytt talent tree. Det tråkigaste var dock resilience på PvP gear, då kändes det meningslöst att köra någon form av battleground när man satsar hårt på PvE end-game till skillnad från Vanilla där man hade en ärlig chans mot folk som satsade stenhårt på PvP = den som var bäst vann. Efter TBC så är det istället bara resilience som gäller och ingen skill.

Medlem

Tbc hade den största skillnaden i gear därför att caster gear inte alls var optimerade för en ny expansion. Inget gear var egentligen optimerat för något. Dock håller jag med om att resillience var en dumt implementerat i åtmindstånde i tbc. Då pvp gear slog pve gear i vissa fall för pve var det rätt tråkigt. Allars tyckte jag iaf bäst om tbc av alla expansioner, har dock inte testat mop och kommer inte att göra det heller.

Kan inte spela mmo utan att vilja göra allt och jag har inte tid att lägga ner på ett spel på det sätt som krävdes i vanilla -->cataclysm

12
Skriv svar