SimCity-betan – serious business!

Robot
SimCity-betan – serious business!

Om du får för dig att prova på Maxis kommande statssimulator måste du rapportera allvarliga buggar du stöter på. Annars har EA rätten att banna dig från alla EA-titlar.

#simcity


Medlem
SimCity-betan – serious business!

Why so serious?

Medlem

Bara bra. Du blir plockad till en beta av en anledning!

Medlem
Skrivet av zobino:

Bara bra. Du blir plockad till en beta av en anledning!

Ja självklart blir man det, men inte alltid folk lägger märke till buggar på en gång. Men det är onödigt att stänga av dom helt för en sådan sak. Det visar ju bara hur funtade i skallen dom är.

Medlem

haha, tror dom tappar ganska många betatestare ifall dom gör sådär inte alltid man ens förstår att det är en bugg man använder. nog för det måste vara jobbigt med 70% av folk som bara spelar spelet och inte "beta testar", men vet inte om detta är rätt sätt att fixa det.

Medlem

Hur ska de kontrollera detta? De kan omöjligt avgöra om personen ifråga vet om det är en bugg eller inte, sen självklart ska man ge feedback om man spelar beta.

Medlem

Visst ska man raportera buggar men här låter det som att de på EA har fått en skalbagge i skallen...

Medlem
Skrivet av Zlither:
Skrivet av zobino:

Bara bra. Du blir plockad till en beta av en anledning!

Ja självklart blir man det, men inte alltid folk lägger märke till buggar på en gång. Men det är onödigt att stänga av dom helt för en sådan sak. Det visar ju bara hur funtade i skallen dom är.

Skrivet av bavver:

haha, tror dom tappar ganska många betatestare ifall dom gör sådär inte alltid man ens förstår att det är en bugg man använder. nog för det måste vara jobbigt med 70% av folk som bara spelar spelet och inte "beta testar", men vet inte om detta är rätt sätt att fixa det.

Missade ni där det stod:

Citat:

If you know about a Bug or have heard about a Bug

Det gäller alltså bara om man MEDVETET avstår från att rapportera en bug som man känner till.

Skrivet av WaXsMoKe:

Hur ska de kontrollera detta? De kan omöjligt avgöra om personen ifråga vet om det är en bugg eller inte, sen självklart ska man ge feedback om man spelar beta.

Det kan de knappast. Det är nog mest tänkt som en påminnelse som ska få fler att rapportera in buggar. Nackdelen (?) är förstås att färre kommer att betatesta. Det låter som ett sätt att få kvalitet före kvantitet när det kommer till betatestare.

Medlem

Jaha, men då borde ni fixa lite buggar i några av era titlar om ni ska vara så här seriösa. Skit EA.

Medlem

Så, baserat på en beta finns det en risk att hela ens origin konto blev värdelöst? Ganska så idiotiskt. Tror inte att de skulle göra nåt sånt dock.

Medlem

EA vet hur man skall göra för att få kunder synd att simcity måste vara EA ._.

Medlem

Om dom ser att jag inte rapporterar en bug, varför ska jag rapportera då? Då vet dom ju var o när det buggar.

Medlem
Skrivet av MrMadMan:
Skrivet av Zlither:
Skrivet av zobino:

Bara bra. Du blir plockad till en beta av en anledning!

Ja självklart blir man det, men inte alltid folk lägger märke till buggar på en gång. Men det är onödigt att stänga av dom helt för en sådan sak. Det visar ju bara hur funtade i skallen dom är.

Skrivet av bavver:

haha, tror dom tappar ganska många betatestare ifall dom gör sådär inte alltid man ens förstår att det är en bugg man använder. nog för det måste vara jobbigt med 70% av folk som bara spelar spelet och inte "beta testar", men vet inte om detta är rätt sätt att fixa det.

Missade ni där det stod:

Citat:

If you know about a Bug or have heard about a Bug

Det gäller alltså bara om man MEDVETET avstår från att rapportera en bug som man känner till.

Skrivet av WaXsMoKe:

Hur ska de kontrollera detta? De kan omöjligt avgöra om personen ifråga vet om det är en bugg eller inte, sen självklart ska man ge feedback om man spelar beta.

Det kan de knappast. Det är nog mest tänkt som en påminnelse som ska få fler att rapportera in buggar. Nackdelen (?) är förstås att färre kommer att betatesta. Det låter som ett sätt att få kvalitet före kvantitet när det kommer till betatestare.

Då missade jag det, men det är hur som helst onödigt att stänga av dom från alla titlar och framtida titlar. Det är hur som helst väldigt hjärnskadat

Testpilot

Hmm , betatestare i ett spel som verkligen betatestar & rapporterar buggar?

HUR VÅGAR DE KRÄVA DET AV OSS?

Medlem

Så om jag förstått det rätt, en timmas betatestning, på den tiden kanske det är bäst att man inte råkar hitta en bugg;)

Detta är det enda spelet jag har från EA såattteee..

Inaktiv

Bra att dom är lite hårda, men klart att man ska testa och rapportera om man ändå är i en beta. Däremot har dom ju som vanligt uttryckt sig jävligt onödigt hårt.

Ser du en bug, och inte orkar rapportera den just då så har dom ju "rätten" att bara banna dig från Origin och alla spel du köpt.
EA....

Hursomhelst hoppas jag på en beta, jag tar det även lite som ett demo så att jag inte köper fel spel.

När dom ändå är igång kan dom väl dra in detta i sina övriga spel och banna fuskare lite hårdare?

Medlem

Riktigt bra att de gör om beta till vad det är istället för att ge folk en chans att spela spelt tidigare bara. Trött på folk som betatestar saker och inte rapporterar en skit och sedan klagar på alla buggar. Folk är så bortskämda och lata nu.

Inaktiv

Banna? --> "avstängning ifrån alla EA:s titlar." <--

Ja, det räcker inte med att banna Sim City då?

edit: Detta blev iofs en jävligt bra reklam för Sim City-betan,
sen så kanske det ökar beta-testarnas ansträngning att leta buggar.
Smart drag.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Antagligen rör det väl sig om den typ av buggar som kan missbrukas och om de ser att man gör det så blir man stämplad som en fuskare precis som i vilket spel som helst.

Jag tror knappast att man blir avstängd för att man inte orkar rapportera att bilarna i staden kör mot rött ibland

Inaktiv
Skrivet av ceogar:

Riktigt bra att de gör om beta till vad det är istället för att ge folk en chans att spela spelt tidigare bara. Trött på folk som betatestar saker och inte rapporterar en skit och sedan klagar på alla buggar. Folk är så bortskämda och lata nu.

Sen kan man ju tycka att en produkt ska fungera när den släpps. Det är ju tillverkarens sak att fixa en fungerande produkt, inte kundernas.

Medlem
Skrivet av Woffen:

Så, baserat på en beta finns det en risk att hela ens origin konto blev värdelöst? Ganska så idiotiskt. Tror inte att de skulle göra nåt sånt dock.

De får inte göra så enligt europeisk konsumenträtt så tror knappast de skulle försöka heller, vare sig man rapporterar buggar eller inte.

Fast om man skulle vara det minsta orolig är det väll bara skapa ett nytt Origin konto och köra betan från. Men jag skulle knappast oroa mig.

Medlem
Skrivet av Aresz:

Bra att dom är lite hårda, men klart att man ska testa och rapportera om man ändå är i en beta. Däremot har dom ju som vanligt uttryckt sig jävligt onödigt hårt.

Ser du en bug, och inte orkar rapportera den just då så har dom ju "rätten" att bara banna dig från Origin och alla spel du köpt.
EA....

Hursomhelst hoppas jag på en beta, jag tar det även lite som ett demo så att jag inte köper fel spel.

När dom ändå är igång kan dom väl dra in detta i sina övriga spel och banna fuskare lite hårdare?

Fast den rätten har de inte de kan inte banna dig från sin tjänst för att du inte har rapporterat en bugg. Finns lagar som förhindrar dem från sådant i Europa.

Medlem
Skrivet av ceogar:

Riktigt bra att de gör om beta till vad det är istället för att ge folk en chans att spela spelt tidigare bara. Trött på folk som betatestar saker och inte rapporterar en skit och sedan klagar på alla buggar. Folk är så bortskämda och lata nu.

Fast en beta är för att man skall kunna testa spelet tidigare, det är det en öppen beta eller stängd beta handlar om så länge du inte får betalt av företaget för att beta testa.

Medlem

Det här kan nog "skrämma" en och annan oseriös "betatestare" från att prova på detta.. vissa ansöker ju bara om betan för att få testa på spelet lite tidigare än release utan tanke på att ens leta buggar för rapportering. Mycket bra val tror jag!

Färre buggar åt folket till ett så efterlängtat spel!


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Det här kan nog "skrämma" en och annan oseriös "betatestare" från att prova på detta.. vissa ansöker ju bara om betan för att få testa på spelet lite tidigare än release utan tanke på att ens leta buggar för rapportering. Mycket bra val tror jag!

Färre buggar åt folket till ett så efterlängtat spel!

Alla beta tester är oseriösa när det kommer till öppen beta eller icke betald beta. Skall det vara en riktig beta så anställer man folk för att göra det, vilket de redan gör. I regel är en beta som är öppen mera en test än en riktigt beta test.

Troligen är det lite av ett missförstånd också, det EA troligen är ute efter om man verkligen läser det hela är att man blir bannad om man medvetet fuskar i betan som i alla andra spel från EA.

Medlem
Skrivet av Gandir:
Skrivet av Kimpur:

Det här kan nog "skrämma" en och annan oseriös "betatestare" från att prova på detta.. vissa ansöker ju bara om betan för att få testa på spelet lite tidigare än release utan tanke på att ens leta buggar för rapportering. Mycket bra val tror jag!

Färre buggar åt folket till ett så efterlängtat spel!

Alla beta tester är oseriösa när det kommer till öppen beta eller icke betald beta. Skall det vara en riktig beta så anställer man folk för att göra det, vilket de redan gör. I regel är en beta som är öppen mera en test än en riktigt beta test.

Troligen är det lite av ett missförstånd också, det EA troligen är ute efter om man verkligen läser det hela är att man blir bannad om man medvetet fuskar i betan som i alla andra spel från EA.

Öppen beta som jag uppfattar det är lite som ett demo och kanske att de provar sin serverstabilitet...
Men den man ansökte om på hemsidan är ju en stängd beta?


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Kimpur:
Skrivet av Gandir:
Skrivet av Kimpur:

Det här kan nog "skrämma" en och annan oseriös "betatestare" från att prova på detta.. vissa ansöker ju bara om betan för att få testa på spelet lite tidigare än release utan tanke på att ens leta buggar för rapportering. Mycket bra val tror jag!

Färre buggar åt folket till ett så efterlängtat spel!

Alla beta tester är oseriösa när det kommer till öppen beta eller icke betald beta. Skall det vara en riktig beta så anställer man folk för att göra det, vilket de redan gör. I regel är en beta som är öppen mera en test än en riktigt beta test.

Troligen är det lite av ett missförstånd också, det EA troligen är ute efter om man verkligen läser det hela är att man blir bannad om man medvetet fuskar i betan som i alla andra spel från EA.

Öppen beta som jag uppfattar det är lite som ett demo och kanske att de provar sin serverstabilitet...
Men den man ansökte om på hemsidan är ju en stängd beta?

Enda orsken att betan möjligen kan vara stängd eller för antagna enbart är för att de inte skall belasta servers med mera, och att de skall kontrollerat kunna släppa in folk. Det är ju så klart min egen åsikt, vet inte hur EA tänker om de tänker hmm också svårt att veta.

Medlem

Tänk vad smidigt det är när man har alla sina spel låsta till ett konto på Steam/Origin, där företaget fritt kan banna dig från dem av vilket skäl som helst, till och med ett så här banalt.
Tur att vi utvecklats från den tiden då du kunde köpa ett spel och spela det så mycket du ville, och det värsta du kunde drabbas av var att inte få lia online om du fuskade grovt, och då bara i det spelet.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Tänk vad smidigt det är när man har alla sina spel låsta till ett konto på Steam/Origin, där företaget fritt kan banna dig från dem av vilket skäl som helst, till och med ett så här banalt.
Tur att vi utvecklats från den tiden då du kunde köpa ett spel och spela det så mycket du ville, och det värsta du kunde drabbas av var att inte få lia online om du fuskade grovt, och då bara i det spelet.

Tråkigt nog för EA finns det ju konsumentlagar som gör att du inte kan banna eller ta bort möjligheten att nå dina spel hur som helst.

Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av ceogar:

Riktigt bra att de gör om beta till vad det är istället för att ge folk en chans att spela spelt tidigare bara. Trött på folk som betatestar saker och inte rapporterar en skit och sedan klagar på alla buggar. Folk är så bortskämda och lata nu.

Sen kan man ju tycka att en produkt ska fungera när den släpps. Det är ju tillverkarens sak att fixa en fungerande produkt, inte kundernas.

Fast de ber ju faktiskt bara om hjälp att få spelet att bli bättre. Misstänker att det aldrig varit någon som krävt att betatestare ska fixa spelet åt dem. Lite lättare att hitta fel om man har tusentals personer som testar jämfört med tio- eller hundratals.

12
Skriv svar