Pachter: "Allt Nintendo gör är för sent"

Robot
Pachter: "Allt Nintendo gör är för sent"

"Nintendo har grymma idéer. Problemet är att deras grymma idéer är från förra decenniet", säger Michael Pachter.

#nintendo


Medlem
Pachter: "Allt Nintendo gör är för sent"

Och ändå så lyckas dom sälja mest spelkonsoler ?

Medlem

Kul > Ny


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

säljer mest till asien därför många

Medlem
Skrivet av gusgun577:

Och ändå så lyckas dom sälja mest spelkonsoler ?

Det har mera med prissättningen att göra och media drevet som låg bakom Wii. Massor av folk som normalt inte spelar tv spel köpte konsollen för att tidnngarna skrev så mycket om den. Sedan spelade de ett litet tag med den och nu ligger den och sammlar damm och de kommer inte köpa en konsoll igen.

Sedan finns det ju folk som föredrar nintendo prylar lika som det finns folk som föredrar Apple prylar. Men de är inte tillräckligt för att göra Wii U i närheten av så populär som Wii. Tråkigt men sant, gillar Nintendos spel önskar bara att de slutade tillverka hårdvara och släppt spel till Pc, Xbox och PS istället.

Medlem
Medlem

Hur mycket jag än älskar Nintendo så måste jag tyvärr hålla med :/

Medlem
Skrivet av Gandir:
Skrivet av gusgun577:

Och ändå så lyckas dom sälja mest spelkonsoler ?

Det har mera med prissättningen att göra och media drevet som låg bakom Wii. Massor av folk som normalt inte spelar tv spel köpte konsollen för att tidnngarna skrev så mycket om den. Sedan spelade de ett litet tag med den och nu ligger den och sammlar damm och de kommer inte köpa en konsoll igen.

Sedan finns det ju folk som föredrar nintendo prylar lika som det finns folk som föredrar Apple prylar. Men de är inte tillräckligt för att göra Wii U i närheten av så populär som Wii. Tråkigt men sant, gillar Nintendos spel önskar bara att de slutade tillverka hårdvara och släppt spel till Pc, Xbox och PS istället.

Jag tror den främsta anledningen till att Wii sålde var att de helt ändrade sättet man spelar spel på. Vem som helst kan ta upp en kontroll till Wii och spela, det är mer komplicerat att lära sig använda en kontroll till 360 eller PS3 däremot om man inte spelat med en sådan innan. Visst spelade även priset in, titta på NEO-GEO som utklassade allt som fanns på marknaden på den tiden, trots detta var det inte många som köpte den och priset lär nog varit den största faktorn (9.000 kr hade den nog kostat med dagens krona, för att inte tala om spelen som säkerligen skulle ha kostat 3.000 kr).

Där har du den största anledningen (förutom spelen) till varför Wii (gillade dock dess arbetsnamn bättre) sålde bättre än någon av de andra konsolerna.

Medlem

Är det därför som MS och Sony kom med rörelsekontroller efter att Nintendo var först med det... och att vi nu fått höra att PS4 kommer ha en kontroll med inbyggd pekskärm (vem har en sån redan)? Vad har MS och Sony varit först med? Deras konsoler är ju egentligen bara dåliga PC's. Jag hoppas verkligen att MS eller Sony kommer med nått nytt denna gång så det finns en anledning att köpa förutom exklusiva titlar som bara är en påtvingad anledning jag inte gillar. Annars kommer jag fortsätta spela på PC'n kopplad till TV'n och på Wii/Wii-U när man spelar med polare/familjen.
Pachter = Troll

Medlem
Skrivet av ixon:

Är det därför som MS och Sony kom med rörelsekontroller efter att Nintendo var först med det... och att vi nu fått höra att PS4 kommer ha en kontroll med inbyggd pekskärm (vem har en sån redan)? Vad har MS och Sony varit först med? Deras konsoler är ju egentligen bara dåliga PC's. Jag hoppas verkligen att MS eller Sony kommer med nått nytt denna gång så det finns en anledning att köpa förutom exklusiva titlar som bara är en påtvingad anledning jag inte gillar. Annars kommer jag fortsätta spela på PC'n kopplad till TV'n och på Wii/Wii-U när man spelar med polare/familjen.
Pachter = Troll

Fast exklusiva titlar har alltid varit den främsta anledningen till att köpa en konsol. Varför ska man annars köpa en när man kan göra allt med en PC? PS3 och 360 är också datorer, eller rättare sagt de har samma komponenter som en dator har. De använder alla ettor och nollor, detta ändras inte bara för att formatet är annorlunda. Vad de gör med nästa generation är att inte utveckla egen hårdvara utan använder sig av samma hårdvara som sitter i en dator. Detta gör det även enklare att porta spel då de inte behöver ändra koden för en viss typ av hårdvara.

Medlem

eshopen till wiiu gillar jag iförsig mer än den till xbox. Nya titlar kommer direkt och kostar mindre än i butiken. Xbox ta rju flera månader innan en titel finns i online butiken och då kostarn de ett par hundra mer än i butik eller?

Lite fler spel och en virtual console så blire najs!

Medlem

Problemet med Wii, som jag ser det (många som säger att den bara står och samlar damm) är väl att i en era där bara CoD NHL och FIFA regerar så glöms spelen av den gamla skolan bort.

Spel som inte krävde speciellt mycket av spelaren, som var kul i all sin enkelhet. Hur många på 80-talet klagade på att Super Mario var ett "barnspel" t.ex?

Wiin hade några riktiga guldkorn,som många säkert missade, och som sedan säger att det inte finns några bra spel till den, bara för att de helt enkelt inte vet om att det finns.

Älskar Nintendo, men mest av allt älskar jag spel.

Medlem
Skrivet av onliner72:

säljer mest till asien därför många

Och? Om det gjorde att de sålde mest konsoler så var det väll en lyckad strategi?
Nintendo siktar in sig på barnfamiljer. Det är en något annorlunda marknad än målgruppen unga vuxna som sony och MS försöker imponera på.
1. Målgruppen tjänar i regel bättre.
2. Målgruppen är mindre benägen att piratkopiera.
3. Barn bryr sig föga om runk-aspekter som hårdvarans kvalité, de vill spela spelen som de andra ungarna pratar om på skolgården.

Prissättningen på hårdvaran spelar också in en hel del. Jag antar att det gör ont att höra, men NES, SNES, Gameboy, N64, C64 och Amiga och många andra älsklingar från förr var inte heller bäst hårdvarumässigt på sin tid. Det var andra aspekter som gjorde de populära. Pris och mjukvaru-utbudet inte minst. N64 är väll mest påtaglig. Den var undermålig mot PSX men pga. 2 av spelhistoriens mest hyllade spel mins man den som lyckad.

Medlem
Skrivet av Sebovich:

Problemet med Wii, som jag ser det (många som säger att den bara står och samlar damm) är väl att i en era där bara CoD NHL och FIFA regerar så glöms spelen av den gamla skolan bort.

Spel som inte krävde speciellt mycket av spelaren, som var kul i all sin enkelhet. Hur många på 80-talet klagade på att Super Mario var ett "barnspel" t.ex?

Wiin hade några riktiga guldkorn,som många säkert missade, och som sedan säger att det inte finns några bra spel till den, bara för att de helt enkelt inte vet om att det finns.

Älskar Nintendo, men mest av allt älskar jag spel.

Skulle nog säga att det är tvärtom, spelen förr krävde betydligt mer av de som spelade dessa. De var enkla att lära men svåra att bemästra. Tvivlar på att dagens spelare ens hade orkat spela till exempel Mega Man där man inte kunde spara utan var tvungen att spela om varje bana tills man klarade den.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Sebovich:

Problemet med Wii, som jag ser det (många som säger att den bara står och samlar damm) är väl att i en era där bara CoD NHL och FIFA regerar så glöms spelen av den gamla skolan bort.

Spel som inte krävde speciellt mycket av spelaren, som var kul i all sin enkelhet. Hur många på 80-talet klagade på att Super Mario var ett "barnspel" t.ex?

Wiin hade några riktiga guldkorn,som många säkert missade, och som sedan säger att det inte finns några bra spel till den, bara för att de helt enkelt inte vet om att det finns.

Älskar Nintendo, men mest av allt älskar jag spel.

Skulle nog säga att det är tvärtom, spelen förr krävde betydligt mer av de som spelade dessa. De var enkla att lära men svåra att bemästra. Tvivlar på att dagens spelare ens hade orkat spela till exempel Mega Man där man inte kunde spara utan var tvungen att spela om varje bana tills man klarade den.

Det är det jag menar, spelupplägget är enkelt, men utmaningen desto svårare.

Medlem
Skrivet av Sebovich:

Det är det jag menar, spelupplägget är enkelt, men utmaningen desto svårare.

Okej, ja då håller jag med som sagt. Spelade själv mycket konsol och datorspel när jag var barn. Minns än idag första gången jag fick spela SMB och Zelda, efter det ville jag inte ha något annat än en NES. Ångrar att jag sålde den och än idag har jag inte spelat många sportspel som slår gamla härliga Ice Hockey=).

Medlem
Skrivet av Gandir:
Skrivet av gusgun577:

Och ändå så lyckas dom sälja mest spelkonsoler ?

Det har mera med prissättningen att göra och media drevet som låg bakom Wii. Massor av folk som normalt inte spelar tv spel köpte konsollen för att tidnngarna skrev så mycket om den. Sedan spelade de ett litet tag med den och nu ligger den och sammlar damm och de kommer inte köpa en konsoll igen.

Sedan finns det ju folk som föredrar nintendo prylar lika som det finns folk som föredrar Apple prylar. Men de är inte tillräckligt för att göra Wii U i närheten av så populär som Wii. Tråkigt men sant, gillar Nintendos spel önskar bara att de slutade tillverka hårdvara och släppt spel till Pc, Xbox och PS istället.

Jag har två bekanta som oberoende av varandra köpte Wii med motiveringen att de var ju ändå "inte så avancerade spelare och de behövde ingen sån dyr och avancerad spelkonsoll". Två år senare så bytte den ene till PS3 och den andra till 360 eftersom Wiin ändå bara stod och dammade, och nu spelar de mer spel.

Så jag tror också att det finns en hel del människor som är brända på Nintendos grejer.

Medlem

Patcher - Jag har ingen aning om vad jag säger.

Skrivet av Sebovich:

Spel som inte krävde speciellt mycket av spelaren, som var kul i all sin enkelhet. Hur många på 80-talet klagade på att Super Mario var ett "barnspel" t.ex?

Min mamma, flera av mina kamrater (äldre oftast), allmänt alla vuxna jag "kände" då samt flertalet kamrater som spelade spel som tex kontra och annat. Nu spelade jag iofs inte nintendo förrän på 90 talet eftersom jag var lite för liten för att spela på 80 talet.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Svårt att ta denna killen seriöst, spottar inte han ur sig grodor hela tiden? Varje konsol är väl fan egentligen 3 år föråldrad när den kommer i viss mån om man jämför med pc sidan.
Får han betalt för säga det här? Kan väl vilken idiot som helst lista ut. Pinsamt vördelöst uttalande.

Medlem

Genom att ständigt liga efter i utvecklingen kan de också komma med billiga "nyheter" då övriga marknaden redan utvceklat och testat de system som används (online/e-shop) och som Nintendo sedan kan åka snålskjuts på.
Detta går utmärkt eftersom deras målgrupp helt saknar intresse/kunskap inom området och därför köper produkterna då de har trevliga gimmics, även om produkten suger/är tekniskt förlegad på många sät. Lite som många andra kända företag som bara säljer på namn/märke med miljoner trogna får/fans i släptåg...

Medlem

Nintendo spel riktas mer till barn och då behöver de inte ha så stark grafik. Spelen är ju mer tecknade och färgglada än 360/ps3 spel

Medlem
Skrivet av Frux:
Skrivet av Gandir:
Skrivet av gusgun577:

Och ändå så lyckas dom sälja mest spelkonsoler ?

Det har mera med prissättningen att göra och media drevet som låg bakom Wii. Massor av folk som normalt inte spelar tv spel köpte konsollen för att tidnngarna skrev så mycket om den. Sedan spelade de ett litet tag med den och nu ligger den och sammlar damm och de kommer inte köpa en konsoll igen.

Sedan finns det ju folk som föredrar nintendo prylar lika som det finns folk som föredrar Apple prylar. Men de är inte tillräckligt för att göra Wii U i närheten av så populär som Wii. Tråkigt men sant, gillar Nintendos spel önskar bara att de slutade tillverka hårdvara och släppt spel till Pc, Xbox och PS istället.

Jag har två bekanta som oberoende av varandra köpte Wii med motiveringen att de var ju ändå "inte så avancerade spelare och de behövde ingen sån dyr och avancerad spelkonsoll". Två år senare så bytte den ene till PS3 och den andra till 360 eftersom Wiin ändå bara stod och dammade, och nu spelar de mer spel.

Så jag tror också att det finns en hel del människor som är brända på Nintendos grejer.

Och jag har en kompis som köpte en Xbox360 som bara samlat damm medan han varit hos mig och lirat Wii.

Medlem

Det blir nog bra det där för dom som gillar NIntendo tror jag.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Gandir:
Skrivet av gusgun577:

Och ändå så lyckas dom sälja mest spelkonsoler ?

Det har mera med prissättningen att göra och media drevet som låg bakom Wii. Massor av folk som normalt inte spelar tv spel köpte konsollen för att tidnngarna skrev så mycket om den. Sedan spelade de ett litet tag med den och nu ligger den och sammlar damm och de kommer inte köpa en konsoll igen.

Sedan finns det ju folk som föredrar nintendo prylar lika som det finns folk som föredrar Apple prylar. Men de är inte tillräckligt för att göra Wii U i närheten av så populär som Wii. Tråkigt men sant, gillar Nintendos spel önskar bara att de slutade tillverka hårdvara och släppt spel till Pc, Xbox och PS istället.

Jag tror den främsta anledningen till att Wii sålde var att de helt ändrade sättet man spelar spel på. Vem som helst kan ta upp en kontroll till Wii och spela, det är mer komplicerat att lära sig använda en kontroll till 360 eller PS3 däremot om man inte spelat med en sådan innan. Visst spelade även priset in, titta på NEO-GEO som utklassade allt som fanns på marknaden på den tiden, trots detta var det inte många som köpte den och priset lär nog varit den största faktorn (9.000 kr hade den nog kostat med dagens krona, för att inte tala om spelen som säkerligen skulle ha kostat 3.000 kr).

Där har du den största anledningen (förutom spelen) till varför Wii (gillade dock dess arbetsnamn bättre) sålde bättre än någon av de andra konsolerna.

Kontrollen till Wii fungerade utmärkt till sport spelet som följde med, men jag håller fast vid att det var media som såg till att konsollen sålde så mycket som den gjorde. Det var väldgit få som köpte konsollen som köpte något spel till den utöver det som följde med.

Däremot när det kommer till vanliga spel så som Mario, så spelar jag hellre de på en emulator med en PS3 kontroller istället, vilket förhöjer upplevelsen ganska redigt. Skulle också vilja påstå att kontrollen till Wii gör det svårare att spela klassiska spel som just mario.

Skrivet av onliner72:

säljer mest till asien därför många

Asiater är också människor.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det är många som klankar ner på nintendo på grund av att de släpper gamla saker men jag tycker egentligen alla som klankar ner borde hålla truten stängd för nintendo visar ju gång på gång att allt inte behöver vara top of the line. Wii och DS har ju totalt utklassat allt motstånd sen de släpptes och något säger mig att Wii U kommer göra det samma, spelglädje > prestanda helt enkelt och när det kommer till att sitta 4 pers i samma rum och spela tillsammans är det fan inget som slår nintendo (och detta kommer från någon som inte ägt ett nintendo sen 64:an).

Medlem

Sant att dom är sent ute, men att vara tidigt ute är inte allt. Spelen kommer alltid i första hand för min del, sen om onlinetjänst och HD inte kom förrän nu spelar ingen större roll.

Medlem
Skrivet av gusgun577:

Och ändå så lyckas dom sälja mest spelkonsoler ?

Konstigt när asien är deras hemaplan och många spel är gjorda för asiastisk smak och prisklass. Lite mer folk i asien. Som att säga att du hellre köper kött från uganda isället för svenskt kött.
Att det skulle tillfredsställa oss andra i väst är en tveksamhet. Speciellt med den där pajaskontrollern,

Medlem

Håller med helt och hållet


signatur

Game long and prosper

12
Skriv svar