Gas Powered Games satsar allt på sin Kickstarter

Robot
Gas Powered Games satsar allt på sin Kickstarter

Företaget har fått säga upp ett antal anställda för att sänka utgifterna. Deras reserver närmar sig sitt slut och hoppas på Wildman-kickstartern. Or die trying.

#gas-powered-games, #wildman, #dungeon-siege, #supreme-commander, #demigod, #valve, #blizzard


Medlem
Gas Powered Games satsar allt på sin Kickstarter

Låter som ett jack of all trades - master of none.

I dunno...

Medlem

Jag tycker det låter som ett riktigt intressant concept och hoppas verkligen det blir till ett riktigt grymt spel !

Inaktiv

Age of Empires online, Dungeon Siege I och II, Supreme Commander... tyvärr är det inga spel som lockar.

Däremot hoppas jag att spelet blir gjort, då det har potential.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Inaktiv

Vad nu? Det är som om Gas Powered Games svarar på min fråga i förra tråden om dem.

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20130114/wildman-chris-tayl...

Medlem

Men för bövelen, GPG - ta er tillbaka till Sci-Fihärligheten som SupCom 1+FA faktiskt var!


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Gas Powered Games, var det inte de som höll på med ett nytt RTS som skulle likna Supreme Commander fast i Medeltid/fantasy miljö? Läste om något i nån PC-Gamer för nåt år sen, men sen försvann namnet ur minnet. Nån som vet?

Medlem

Kings and Castles eller något i den stilen, men det la dem på is

Medlem

Alltså fan, då hoppas jag att wildman går bra även fast det troligen inte kommer vara bra. Som tidigare nämnts så tror jag de försöker göra för mycket, men om de floppar ur och inte gör mer Supreme Commander så blir jag sad panda.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av Digu21:

Kings and Castles eller något i den stilen, men det la dem på is

Aah så var det ja. Synd att det försvann.. :/

Medlem

An "evolutionary" action rpg.

Så vad är evolutionärt med spelet? Att det skall finnas lite RTS element?


signatur

Rwa?

Medlem

tror att det är mer än bara RTS element, men för tillfälet är det nog allt att gå på. Men tror dock att lite mera grejer kommer att blandas in, hoppas bara att gameplay'n och sådant håller måttet och blir kul.

Hoppas hoppas, blir till att hålla koll på iaf

En av de mer trevliga Kickstarter-videosarna (blir roligt i plural).

Jag vet inte, känns som det här "pay before you play", är en modell som inte kommer göra gott i spelbranschen i längden. Om ingen vågar satsa på spel, eller tjänar pengar på det, kommer spelproducenterna (de mindre) försvinna en efter en. Folk börjar redan tröttna på konceptet.

Jag hoppas på det bästa för både producent och konsument.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Skrivet av PeTTs0n:

Men för bövelen, GPG - ta er tillbaka till Sci-Fihärligheten som SupCom 1+FA faktiskt var!

Ja vi behöver inte mer Diablo liknande dota fantasy med svärd svingande "rpg"s. Gameplayet såg ju ut som allt annat.

Supreme commander var ju ett riktigt bra spel, sen kom tvåan då dom ändrade allt o gjorde något knappt mediokert. Synd att dom nu rider på tråkvågen och gör ytterligare ett hacknslash, men denna gång med MOBA, rts o en blandning av allt...

Känns lite Molyneux

Medlem

Låter riktigt spännande tycker jag! Hoppas att de lyckas få ihop pengarna och att de kan göra nåt bra av det.

Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av PeTTs0n:

Men för bövelen, GPG - ta er tillbaka till Sci-Fihärligheten som SupCom 1+FA faktiskt var!

Ja vi behöver inte mer Diablo liknande dota fantasy med svärd svingande "rpg"s. Gameplayet såg ju ut som allt annat.

Supreme commander var ju ett riktigt bra spel, sen kom tvåan då dom ändrade allt o gjorde något knappt mediokert. Synd att dom nu rider på tråkvågen och gör ytterligare ett hacknslash, men denna gång med MOBA, rts o en blandning av allt...

Känns lite Molyneux

Fler supreme commander lär vi nog inte se, men Planetary Annihilation är ju under utveckling, så för min del är det lungt. ^^


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Aresz:
Skrivet av PeTTs0n:

Men för bövelen, GPG - ta er tillbaka till Sci-Fihärligheten som SupCom 1+FA faktiskt var!

Ja vi behöver inte mer Diablo liknande dota fantasy med svärd svingande "rpg"s. Gameplayet såg ju ut som allt annat.

Supreme commander var ju ett riktigt bra spel, sen kom tvåan då dom ändrade allt o gjorde något knappt mediokert. Synd att dom nu rider på tråkvågen och gör ytterligare ett hacknslash, men denna gång med MOBA, rts o en blandning av allt...

Känns lite Molyneux

Fler supreme commander lär vi nog inte se, men Planetary Annihilation är ju under utveckling, så för min del är det lungt. ^^

Lite synd är det att en del kompetens i genren sätter sig och pysslar med annat dock, då SupCom och FA faktiskt var riktigt bra spel - sen att de tog ett snedsteg i och med SupCom 2 är säkert en bidragande faktor dock.

Hoppet står rejält till PA nu, och flera av deras designuttalanden har varit otroligt lovande - nu kan bara inte tiden gå tillräckligt fort! ^^


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Aresz:

Enligt denna länk säger han att han vill försöka återanställa de som har blivit uppsagda om de lyckas med kampanjen på Kickstarter. Problemet är tyvärr att kampanjens mål är c:a 7.2 MSEK, och att ha 40 anställda kostar c:a 2.5-3.5 MSEK i månaden. Det skulle betyda att de bara skulle kunna ha kvar personalen i 2-3 månader.

Hoppas att det går vägen för dem, men jag tror inte att de kommer anställa tillbaka de 40 personerna, om de inte har pengar undanstoppade någon annanstans vilket inte verkar vara fallet.

Bara att önska dem lycka till.

1
Skriv svar