The Elder Scrolls Online – fraktionskrig på tapeten

Årets flopp. Kommer att sjunka som en sten och lägga sig bredvid TORtanic.

Medlem

Efter att ha läst hela PvP/PvE diskussionen tänkte jag tillägga ett par saker.

1. Sen när balanseras PvP mot att alla ska göra precis samma skada? Det är väl snarare någon som görs för PvE i de flesta spel. Att sedan separera PvE- och PvP-balansering är något jag definitivt är för då "behoven" ser olika ut beroende på spelform.

2. Även om man spelar mot andra är del ju onekligt möjligt att även spela med folk. Personligen tycker jag att det blir roligare att spela med någon om man också möter någon annan. En spelare brukar ju erbjuda intressantare fighter än en mob.

3. Argumentationen för att ett spel inte ska ha PvP för att man själv bara är intresserad av PvE känns lite lustig. Så länge inget är påtvingat skadar det väl inte att fler kan uppskatta spelet?

Har själv spelat MMO's där jag till 99% fokuserat på PvE (LotRO) och andra där det istället varit PvP (GW1/2, Warhammer Online) som varit huvudfokus. Den enda gången jag hade problem med spelläget jag inte ägnade mig åt var när det indirekt krävdes för att fullt ut kunna spela det andra.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Medlem
Skrivet av dafuq:

Detta spel värkar sjukt intressant. Men det värkar inte ha någon nice pvp, Måste ju finnas en ladder och en arena, annars är det ju svårt att ta det seriöst.

Och vem har sagt att dom inte ska ha en ladder? Dom kommer ha en just eftersom dom själva sagt att den bästa spelaren på varje fraktion kommer vara emperor om den fraktionen han är bäst i dominerar PvPn så dom måste ju ha något sätt att se hur man liggertill arena, nej tack... jag har sett BGs och arenas förstöra MMOn, mer world pvp istället för instancerade snabb matcher tack!

Medlem
Skrivet av v1ctory:

Efter att ha läst hela PvP/PvE diskussionen tänkte jag tillägga ett par saker.

1. Sen när balanseras PvP mot att alla ska göra precis samma skada? Det är väl snarare någon som görs för PvE i de flesta spel. Att sedan separera PvE- och PvP-balansering är något jag definitivt är för då "behoven" ser olika ut beroende på spelform.

2. Även om man spelar mot andra är del ju onekligt möjligt att även spela med folk. Personligen tycker jag att det blir roligare att spela med någon om man också möter någon annan. En spelare brukar ju erbjuda intressantare fighter än en mob.

3. Argumentationen för att ett spel inte ska ha PvP för att man själv bara är intresserad av PvE känns lite lustig. Så länge inget är påtvingat skadar det väl inte att fler kan uppskatta spelet?

Har själv spelat MMO's där jag till 99% fokuserat på PvE (LotRO) och andra där det istället varit PvP (GW1/2, Warhammer Online) som varit huvudfokus. Den enda gången jag hade problem med spelläget jag inte ägnade mig åt var när det indirekt krävdes för att fullt ut kunna spela det andra.

Du säget att du spelar "LOTRO för pve?? Wtf! Dom använder sig av gamla dungeons och raids.. hitils har vi fått 3st 3-man dungeons :S Inga nya 6-mans ingen ny raid.. Turbine är ett skämt..

Medlem
Skrivet av dafuq:
Skrivet av v1ctory:

Efter att ha läst hela PvP/PvE diskussionen tänkte jag tillägga ett par saker.

1. Sen när balanseras PvP mot att alla ska göra precis samma skada? Det är väl snarare någon som görs för PvE i de flesta spel. Att sedan separera PvE- och PvP-balansering är något jag definitivt är för då "behoven" ser olika ut beroende på spelform.

2. Även om man spelar mot andra är del ju onekligt möjligt att även spela med folk. Personligen tycker jag att det blir roligare att spela med någon om man också möter någon annan. En spelare brukar ju erbjuda intressantare fighter än en mob.

3. Argumentationen för att ett spel inte ska ha PvP för att man själv bara är intresserad av PvE känns lite lustig. Så länge inget är påtvingat skadar det väl inte att fler kan uppskatta spelet?

Har själv spelat MMO's där jag till 99% fokuserat på PvE (LotRO) och andra där det istället varit PvP (GW1/2, Warhammer Online) som varit huvudfokus. Den enda gången jag hade problem med spelläget jag inte ägnade mig åt var när det indirekt krävdes för att fullt ut kunna spela det andra.

Du säget att du spelar "LOTRO för pve?? Wtf! Dom använder sig av gamla dungeons och raids.. hitils har vi fått 3st 3-man dungeons :S Inga nya 6-mans ingen ny raid.. Turbine är ett skämt..

Ptja, spelar man för PvP har man kutat runt på samma PvMP karta med klasser sedan spelläget släpptes.

Sedan är det väl ingen nyhet att Turbine släpper content rätt långsamt, så har det varit under alla åren jag spelat. Desto viktigare är att det som släpps (när det väl sker) är riktigt bra. Några pauser här och var för att spela annat är inte mig emot.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

123
Skriv svar