Ingen DualShock för PS4?

Medlem

Det är extremt korkat att ta bort joysticks och knappar. Alla som någonsin provat spela ett "core" spel till iphone/ipad kan nog hålla med om att emulerade joysticks är bland det värsta som finns.

Medlem
Skrivet av Mr Szyslak:

DualShock borde designats om och bytts ut för länge sen. En av huvudanledningarna till att det blev en Xbox och inte en PS i mitt hushåll var den där jäkla kontrollen.. Fy.

Samma här, klarar fan inte av DualShock, så enormt obekväma att spela med.

Medlem

Är det jag som börjar bli uråldrig som minns att exakt sån här information sipprade ut innan PS3an släpptes? Nästan identiska "läckor", inklusive bilder på "boomerangen".

Medlem
Skrivet av Gaara:

Ja det är faen på tiden att byta ut kontrollen de haft till alla sina 3 Playstation maskiner...

Varför? Ser ingen som helst anledning till att ändra på något som fungerar. Själv har jag inte haft några problem med deras kontroll och föredrar den framför Xbox 360´s. Trigger knapparna är oftast det som folk verkar ha mest problem med, allt som krävs är att de förlänger dessa likt det extra tillbehör man kan köpa till den. Att ändra designen på en handkontroll som fungerar kan komma att kosta mer än det smakar. I Microsofts fall så var det nödvändigt, den nya kontrollen är bra mycket bättre än den som fanns till deras Xbox men Sony har nästan en helt perfekt kontroll som är omtyckt av många spelare.

Medlem
Skrivet av spritarn:

Är det jag som börjar bli uråldrig som minns att exakt sån här information sipprade ut innan PS3an släpptes? Nästan identiska "läckor", inklusive bilder på "boomerangen".

Nej, jag minns det med och jag hoppas detta bara är och förblir ett rykte.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Gaara:

Ja det är faen på tiden att byta ut kontrollen de haft till alla sina 3 Playstation maskiner...

Varför? Ser ingen som helst anledning till att ändra på något som fungerar. Själv har jag inte haft några problem med deras kontroll och föredrar den framför Xbox 360´s. Trigger knapparna är oftast det som folk verkar ha mest problem med, allt som krävs är att de förlänger dessa likt det extra tillbehör man kan köpa till den. Att ändra designen på en handkontroll som fungerar kan komma att kosta mer än det smakar. I Microsofts fall så var det nödvändigt, den nya kontrollen är bra mycket bättre än den som fanns till deras Xbox men Sony har nästan en helt perfekt kontroll som är omtyckt av många spelare.

Henry Ford, mannen som till stor del låg bakom att vanligt folk skaffade bilar ska ha uttalat följande som jag anser passar väl in på största delen av hur man utvecklar och paketerar sina produkter

"If i had asked the people what they wanted, they would have said faster horses"

Det krävs innovatörer och mod för att föra utvecklingen framåt. "Pöbeln" vet mycket sällan i förhand vad som kommer bli populärt, ofta vet inte ens de som lever på att driva utvecklingen framåt vad som fungerar eller inte. Se Apples införande av touch-screen på "vanliga" mobiltelefoner för ett modernt exempel.

Medlem

Dualshock har alltid varit playstations 3:s svaghet. Så fort det ska jämföras mellan ps3 och Xbox så nämns alltid denna kassa kontroll först. Hoppas den nya blir bra för jag har haft sönder 2-3 kontroller till ps3. Så det behövs något nytt

Medlem
Skrivet av spritarn:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Gaara:

Ja det är faen på tiden att byta ut kontrollen de haft till alla sina 3 Playstation maskiner...

Varför? Ser ingen som helst anledning till att ändra på något som fungerar. Själv har jag inte haft några problem med deras kontroll och föredrar den framför Xbox 360´s. Trigger knapparna är oftast det som folk verkar ha mest problem med, allt som krävs är att de förlänger dessa likt det extra tillbehör man kan köpa till den. Att ändra designen på en handkontroll som fungerar kan komma att kosta mer än det smakar. I Microsofts fall så var det nödvändigt, den nya kontrollen är bra mycket bättre än den som fanns till deras Xbox men Sony har nästan en helt perfekt kontroll som är omtyckt av många spelare.

Henry Ford, mannen som till stor del låg bakom att vanligt folk skaffade bilar ska ha uttalat följande som jag anser passar väl in på största delen av hur man utvecklar och paketerar sina produkter

"If i had asked the people what they wanted, they would have said faster horses"

Det krävs innovatörer och mod för att föra utvecklingen framåt. "Pöbeln" vet mycket sällan i förhand vad som kommer bli populärt, ofta vet inte ens de som lever på att driva utvecklingen framåt vad som fungerar eller inte. Se Apples införande av touch-screen på "vanliga" mobiltelefoner för ett modernt exempel.

Men om man ska utveckla något framåt så behöver det även finnas ett skäl till att göra det. Kinect är ett ypperligt exempel på en kontrollmetod som inte funkar, ja det är en intressant teknik men hur många spel funkar den till? Jag har inte sett ett enda spel där jag anser att Kinect är en bättre metod att kontrollera spelet med, snarare är det tvärtom. Apple däremot förstod detta, de tog något som var svårt att använda och förenklade detta så vem som helst kunde använda det (precis som Nintendo gjorde med Wii).

Medlem

Bara de inte gör något dumt som att designa den liknande en 360 kontroll. Dual Shock har alltid vart rätt episk, aldrig gått sönder, aldrig haft problem ö.h.t.

Alternativt kan de göra en Nintendo och skicka med PSVita som kontroll.. yaay

Medlem
Skrivet av Cliffie:

Det är extremt korkat att ta bort joysticks och knappar. Alla som någonsin provat spela ett "core" spel till iphone/ipad kan nog hålla med om att emulerade joysticks är bland det värsta som finns.

att ersäta är bara dummt men dom har inte sagt att dom skall det bara lägga till extra för att ge mera möjligheter.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Jag gillar Dualshock kontrollen då den passar mina små händer perfekt. Känner mig väldigt anti touchscreen och gyroteknik just nu i alla när det kommer till just det här men välkomnar en ändring så länge som det blir bra. Förövrigt så hoppas jag de inte slänger in en skärm som Wii U gjorde.

Har aldrig haft en Xbox men haft en 360 kontroll till diverse PC spel i snart 2 år och gillar den fortfarande inte. Fast det som stör mig mest nu är väll de fyra små knopparna på spakarna haha samt så tycker jag det är obekvämt att använda 6 fingrar som jag alltid gjort på Dualshock kontrollen.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Gaara:

Ja det är faen på tiden att byta ut kontrollen de haft till alla sina 3 Playstation maskiner...

Varför? Ser ingen som helst anledning till att ändra på något som fungerar. Själv har jag inte haft några problem med deras kontroll och föredrar den framför Xbox 360´s. Trigger knapparna är oftast det som folk verkar ha mest problem med, allt som krävs är att de förlänger dessa likt det extra tillbehör man kan köpa till den. Att ändra designen på en handkontroll som fungerar kan komma att kosta mer än det smakar. I Microsofts fall så var det nödvändigt, den nya kontrollen är bra mycket bättre än den som fanns till deras Xbox men Sony har nästan en helt perfekt kontroll som är omtyckt av många spelare.

Visst Dual Shock padden funkar, knapparna gör som de ska när man trycker på dem...men kontrollen är sjukt oergonomisk, analoga spakarna känns bara så fel; om man jämför med 360/Nintendo pro-kontroll

Medlem

Jag tycker DualShocken alltid har vart en bra kontroll som sitter perfekt i händerna. Däremot har jag aldrig förstått mig på X-lådans kontroll där spakarna inte sitter symmetriskt. Helt skevt...

Medlem

Do whatever NintenDo!
― Kazuo Hirai

Medlem

Jag föredrar PS3 över 360. Båda kontrollerna har dock förbättringspotential.
På PS3 är väl det mest irriterande att L2 och R2 knapparna inte har någon utåtgående form, som gör det enklare att hålla knapparna nedtryckta.
På 360 är styrkorsknappen så jävla plastig och oprecis samt det irriterande batteripacket på undersidan.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Gaara:

Ja det är faen på tiden att byta ut kontrollen de haft till alla sina 3 Playstation maskiner...

Varför? Ser ingen som helst anledning till att ändra på något som fungerar. Själv har jag inte haft några problem med deras kontroll och föredrar den framför Xbox 360´s. Trigger knapparna är oftast det som folk verkar ha mest problem med, allt som krävs är att de förlänger dessa likt det extra tillbehör man kan köpa till den. Att ändra designen på en handkontroll som fungerar kan komma att kosta mer än det smakar. I Microsofts fall så var det nödvändigt, den nya kontrollen är bra mycket bättre än den som fanns till deras Xbox men Sony har nästan en helt perfekt kontroll som är omtyckt av många spelare.

Visst Dual Shock padden funkar, knapparna gör som de ska när man trycker på dem...men kontrollen är sjukt oergonomisk, analoga spakarna känns bara så fel; om man jämför med 360/Nintendo pro-kontroll

Själv tycker jag det är tvärt om. 360 kontroller, med styrspakar i 2 olika nivåer är det så sjukt obekvämt och bakvänt.. Riktigt hemsk att spela med.

Medlem

Härma nintendo bra sony.

Tacka vet jag illumniroom som åtminstonde är en nyhet och inget stulet.

Medlem
Skrivet av warh0g:

Jag föredrar PS3 över 360. Båda kontrollerna har dock förbättringspotential.
På PS3 är väl det mest irriterande att L2 och R2 knapparna inte har någon utåtgående form, som gör det enklare att hålla knapparna nedtryckta.
På 360 är styrkorsknappen så jävla plastig och oprecis samt det irriterande batteripacket på undersidan.

Du har hellre en kontroller där fingrarna glider av spakarna för att dom sitter helt skevt. Eller har bäbissmå händer lagom till en kinestillverkad handkontroll. !;)

Medlem
Skrivet av lang:

Härma nintendo bra sony.

Tacka vet jag illumniroom som åtminstonde är en nyhet och inget stulet.

Ser mer ut som en gimmick, på vilket sätt är detta tänkt att förbättra spelupplevelsen?
Microsoft är väl inte bättre som istället köper upp företagen.

Skrivet av lang:

Du har hellre en kontroller där fingrarna glider av spakarna för att dom sitter helt skevt. Eller har bäbissmå händer lagom till en kinestillverkad handkontroll. !;)

Man behöver inte ha små händer för att gilla deras handkontroll. PS3 känns mer ergonomisk för mig än vad Xbox 360 gör, 360 ger mig oftast kramp i fingrarna något som sällan sker med Sony handkontroll.

Medlem

PS kontrollen är så mycket bättre än X360, jag har stora händer och har inga problem med PS kontrollen. Gillar inte heller dom utspridda analoga spakarna på 360 kontrollen

Medlem

Xbox-kontrollerna känns stora och klumpiga...
Så länge de nya kontrollerna känns lika smidiga som de föregående så är jag nöjd

Medlem
Skrivet av floke:

Varför gör ingen en kontroll med riktig "shock"? Dvs en kontroll som ger rejäla stötar när man blir träffad, lite som det där reflexspelet från Teknikmagasinet. Och sen ska den ha en mugghållare också..

Jävlar vilken bra/kul ide. Vore ju super kul o spela mot kompisar och verkligen få lite ont när man förlorar.

Inaktiv

Hoppas inte att alla ska en egen gimmick typ wii u,
trivs bäst i soffan med en vanlig handkontroll.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av Pålis:

Hoppas inte att alla ska en egen gimmick typ wii u,
trivs bäst i soffan med en vanlig handkontroll.

Som på en telefon , du kan använda touch om du vill eller koppla in en mus. Du är inte låst till antingen eller.

Medlem

Hoppas den blir bra, nuvarande kontrollen är riktigt obekväm.

Medlem
Skrivet av lang:
Skrivet av warh0g:

Jag föredrar PS3 över 360. Båda kontrollerna har dock förbättringspotential.
På PS3 är väl det mest irriterande att L2 och R2 knapparna inte har någon utåtgående form, som gör det enklare att hålla knapparna nedtryckta.
På 360 är styrkorsknappen så jävla plastig och oprecis samt det irriterande batteripacket på undersidan.

Du har hellre en kontroller där fingrarna glider av spakarna för att dom sitter helt skevt. Eller har bäbissmå händer lagom till en kinestillverkad handkontroll. !;)

Jag har aldrig haft problem med att fingrarna glider av spakarna, varken på PS3 eller 360. Däremot känns det som man ska vrida tummen ur led på den vänstra styrspaken på 360-kontrollen.

Sen har jag inte små händer, det kanske är därför jag inte glider av spakarna?


signatur

Welcome to the Manglerdome

Inaktiv

Nooo! PS-kontrollen är ju mitt hopp, mitt liv, min dröm...
Måste jag börja lira med något xbox liknande fason som har tumspakarna helt åt helvete nu? :((


signatur

I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem.

Medlem

Bra, den är inte särskilt ergonomisk i jämförelse med 360s kontroll

Medlem
Skrivet av lang:
Skrivet av warh0g:

Jag föredrar PS3 över 360. Båda kontrollerna har dock förbättringspotential.
På PS3 är väl det mest irriterande att L2 och R2 knapparna inte har någon utåtgående form, som gör det enklare att hålla knapparna nedtryckta.
På 360 är styrkorsknappen så jävla plastig och oprecis samt det irriterande batteripacket på undersidan.

Du har hellre en kontroller där fingrarna glider av spakarna för att dom sitter helt skevt. Eller har bäbissmå händer lagom till en kinestillverkad handkontroll. !;)

Antar att du vet att X360-dosan också är kinestillverkad?

Medlem

Desinformation,..
Jag tror att dom luras bara för att förvirra Microsoft.
Dual schock lär finnas kvar, då den är väldigt populär, (men också hatad)
men dom planerar säkert för nya kontrolltyper.
Olika spel behöver trots allt olika kontroller -
RTS, FPS - mus + tangentbord.
Sport, fighting & andra actionspel - traditionell kontroll.
RPG - något i stil med Wii U, med en pekplatta för items, spells etc.


signatur

yolo

12
Skriv svar