Robot
Tomb Raider

"Multiplayern kompromissar inte visionen – det fullbordar den", påstår Eidos om Tomb Raiders flerspelarläge. FZ har svårt att dela entusiasmen.

#crystal-dynamics, #tomb-raider, #lara-croft-and-the-guardian-of-light, #aliens-vs-predator, #left-4-dead-2, #eidos-montreal


gnu
Medlem
Tomb Raider

inte köper man tomb raider för mp läget heller.

Mmm... precis som jag befarade


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Coop är ngt som redan gjorts?

Hade varit mkt bättre med coop än enformig MP.

Medlem

ME3 multiplay är ju ganska långt från single, men ändå ett okej tillägg när man är sugen på kötta lite i en värld man gillar så jäkla mycket.


signatur

Xboxlive: GeggaSWE
Origin: GeggaSWE

Medlem
Skrivet av Daniel Bisson:

– Vi började först arbeta med att skapa en co-op-komponent men beslöt oss snabbt för att det redan kändes gjort och vi ville skapa något speciellt. Singleplayer och multiplayer är två delar av en vision. Multiplayern kompromissar inte vår vision – det fullbordar den.

Hahaha, fyfan vilken bullshit.
"Nej vi ville inte göra co-op för att det kändes gjort..."
Co-op hade varit mycket mer passande om man nu måste ha multiplayer i Tomb Raider. Istället slänger man in en hafsigt deathmatch-arena som är totalt intetsägande och inte alls passar in i spelets stil.

Det handlar inte om att de tyckte att det kändes gjort utan snarare att det blev alldeles för komplicerat att implementera ett co-op läge. För mycket jobb. Så istället så krystar man ut den här skiten istället för att bara slopa det helt.

"...vi ville göra något speciellt (istället för co-op)"
Ja för en generisk deathmatch-arena känns så jävla speciell. Kan de inte bara sluta ljuga och säga som det är istället.

Hela grejen känns som om några kostymnissar bestämt sig sent i produktionen för att "spelet kommer sälja mer om det finns MP" och tvingat studion att göra det, säkert mot mångas protester. Studion försöker hålla masken offentligt för att inte sabba spelets hype och image. Men jag tycker snarare det får motsatt effekt bland core-gamers som genomskådar detta direkt som påklistrat, krystat, intetsägande och helt överflödigt och onödigt.

Fyfan vilken skit.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

MP-läge lockar mer köpare istället för pirater

Medlem

Det är ju uppenbart att Bisson snackar goja. Han kör en massa säljsnack om hur fantastisk produkten är, trots att det uppenbarligen är ett hafsverk utan koppling till huvudprodukten.

Co-op hade varit coolt. Men det var nog för mycket jobb för att få det fungera, istället för ett snabbt ihopslängt multiplayer.


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Uppenbart att de slängt ihop något bara för att kunna säga: "MP för första gången i Tomb Raider". Jag kommer spelad det för SP-kampanjen och för jag saknar ett nytt Uncharted.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Medlem
Skrivet av sgt_lol:

MP-läge lockar mer köpare istället för pirater

Ett MP-läge som är där bara för att spelet ska ha MP gynnar varken köpare eller pirater.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av sgt_lol:

MP-läge lockar mer köpare istället för pirater

Ett MP-läge som är där bara för att spelet ska ha MP gynnar varken köpare eller pirater.

Nej det gynnar utgivaren säljaren

Medlem

Nee jag är skeptisk...
Blir att bara köra SP läget.
Vill inte ha något crap lara-cod spel.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Tack skribenten för en mycket bra artikel och där du själv är kritisk och inte bara skriver ut vad företaget säger som så många andre förhandstittar här på FZ.

Skrivet av acrylamid:

Tack skribenten för en mycket bra artikel och där du själv är kritisk och inte bara skriver ut vad företaget säger som så många andre förhandstittar här på FZ.

Instämmer, trevligt med lite kritik. Det behövs.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

MP i Tomb Raider är en lika dålig idé som MP i Biochock 2. Det är SP-upplevelsen som bär.

Skrivet av North:

MP i Tomb Raider är en lika dålig idé som MP i Biochock 2. Det är SP-upplevelsen som bär.

Ja, det håller jag med om. Det var inte värst kul.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Testpilot

Co op eller multiplay är påtvingade delar som spelföretagen tvingas göra då utgivaren vill att spelet skall "leva längre"

Kvaliteten blir därefter , de borde satsa på att utöka grundspelet istället.

Medlem

Hoppas att dom inte utelämnar alla små pussel som det funnits för lite utav och varit för självklara dom senaste spelen.
Jag har nyligen spelat igenom några av dom gamla spelen i serien igen och i dom fick man i alla fall använda hjärnan för att ta sig vidare i banorna.

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av acrylamid:

Tack skribenten för en mycket bra artikel och där du själv är kritisk och inte bara skriver ut vad företaget säger som så många andre förhandstittar här på FZ.

Instämmer, trevligt med lite kritik. Det behövs.

Synd bara att skribenterna ofta blir sönder-flameade i kommentars-trådarna när de uttrycker kritik eller beröm för något. Eftersom både kritik och beröm är subjektiva företeelser så finns det ju självklart någon som har en annan åsikt och då skäller man ut skribenterna.

Mindre sådan skit så kanske skribenterna vågar vara lite subjektiva och inte bara ge rena produktbeskrivningar och återge ordagranna tal som getts av utvecklaren. Vad tråkigt det är med sådana recensioner och förhandstittar.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem
Skrivet av acrylamid:

Tack skribenten för en mycket bra artikel och där du själv är kritisk och inte bara skriver ut vad företaget säger som så många andre förhandstittar här på FZ.

Tack, tack, asroligt att du tyckte om den, men för att ta mina kära kollegor i försvar så vill jag påpeka att det är en stor skillnad mellan olika sorters förhandstittar. I det här fallet fick jag chansen att testa spelet innan intervjun så jag kunde bilda en egen uppfattning och ifrågasätta de lovord som mitt intervjuoffer delgav. Ibland är detta dock inte möjligt och i de fallen är det svårt att vara kritisk och saklig eftersom man enbart har utvecklarnas egna ord att gå på.

Det är klart att man även då ska analysera så gott det går och det tycker jag också att de flesta skribenter gör väldigt flitigt. Bara för att en förhandstitt kan te sig som att den saknar kritiskt omdöme behöver det absolut inte betyda att skribenten sitter i företagens ficka. När man t.ex. skriver en förhandstitt om ett spel som precis utannonserats så handlar det mer om att samla ihop all info som finns tillgänglig och sedan försöka göra någon slags gissningsanalys av hur spelet kan komma att bli och hur troliga utvecklarnas uttalanden är.

I korthet så föds inte alla förhandstittar lika.

Medlem

Patetiskt likt Uncharted..

1
Skriv svar