Två League of Legends-toppspelare blir bannade

Robot
Två League of Legends-toppspelare blir bannade
Medlem
Två League of Legends-toppspelare blir bannade

Tycker det är underbart att se att det gör skillnad att rapportera folk.

Medlem
Medlem

Det är rätta tag!

Medlem

Hur svårt är det för dessa att skapa nya accs? (Dock kommer de väl inte kunna spela under sina välkända nick..)

Medlem

Utmärkt beslut!


signatur

Rawr

Medlem

Det är exakt såhär det ska vara.

Medlem

Nice.. topp spelare ska visa god förebild för andra .
Många som tittar på deras streams och apar efter deras rage i chatten när något händer som de inte gillar


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem
Skrivet av Miindz:

Hur svårt är det för dessa att skapa nya accs? (Dock kommer de väl inte kunna spela under sina välkända nick..)

Ja dem kan enkelt skapa nya acc och spela på igen, men de kommer inte kunna gå med i turneringar etc. så länge de är bannade.

Medlem

Noob som toppspelare, du ska inte bete dig som skräp

Medlem

Alltid rätt väg att klämma åt dem som inte sköter sig offentligt. Så görs redan idag i de flesta tävlingsarrangemang. eSport som sport som spel.

Trashtalk som sprider sig till omvärlden har inte i esporten att göra då det inte på något sätt får bilden av pubertala hormonstinna fjollåringar att blekna och det i sig gör det alltid svårare att framstå som seriös när något med framförallt önskad sponsring i ryggen ska arrangeras.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Är ju bra, synd bara att man kan bli bannad för att skriva nästan vad som helst i lol. Tribunal funkar ju inte direkt om man säger så

Medlem
Skrivet av LordVaakos:
Skrivet av Miindz:

Hur svårt är det för dessa att skapa nya accs? (Dock kommer de väl inte kunna spela under sina välkända nick..)

Ja dem kan enkelt skapa nya acc och spela på igen, men de kommer inte kunna gå med i turneringar etc. så länge de är bannade.

Antingen har de lärt sig en läxa eller så lär de väl bli bannade igen.

Medlem

När ska dom göra såhär i cod eller wow etc?

Medlem
Skrivet av Isaacgood:

När ska dom göra såhär i cod eller wow etc?

CoD skulle förlora alla spelare då.

Medlem
Skrivet av Isaacgood:

När ska dom göra såhär i cod eller wow etc?

I wow är det rätt lätt bli bannad eller tillsagd, gäller bara att folk rapporterar. Jag har gjort det många gånger med bra resultat.


signatur

IDKFA

Inaktiv
Skrivet av Miindz:

Hur svårt är det för dessa att skapa nya accs? (Dock kommer de väl inte kunna spela under sina välkända nick..)

Med ett nytt account + XP/IP bonus så tittar du på cirka 500 timmars speltid innan du har tillräckligt många hjältar och runor för att kunna köra professionellt.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Frågan är om det är rättvisa bans. Vem som helst kan sitta i tribunal och trycka punish för lite gratis ip, och lagen dom möter kanske kastar reports på dom bara för att dom förlorade.

En av mina polare blev bannad utan att ha skrivit eller feedat på hela matchen, jag var den enda som reportade och det var för "harrassment", som anledning skrev jag: "Dex är en liten slyna". = ban i en vecka.

Givetvis hade han skött sig dåligt i andra matcher, men att ens min report ledde till "punish" är löjligt som fan.

Medlem
Skrivet av gusgun577:

Är ju bra, synd bara att man kan bli bannad för att skriva nästan vad som helst i lol. Tribunal funkar ju inte direkt om man säger så

Jag spelar inte LoL, spelet passar inte alls mig så jag har för lite insyn i communityn men det där låter absolut som en sån där typisk sak som slängs ur sig som fakta men inte stämmer bra överens med verkligheten. Är det verkligen så illa att folk bannas till höger och vänster för "nästan vad som helst"`?


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Moderator | Testpilot
Skrivet av gusgun577:

Är ju bra, synd bara att man kan bli bannad för att skriva nästan vad som helst i lol. Tribunal funkar ju inte direkt om man säger så

Riot har alltid sista ordet och blir du bannad så förtjänar du det


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av PepIX:

Frågan är om det är rättvisa bans. Vem som helst kan sitta i tribunal och trycka punish för lite gratis ip, och lagen dom möter kanske kastar reports på dom bara för att dom förlorade.

En av mina polare blev bannad utan att ha skrivit eller feedat på hela matchen, jag var den enda som reportade och det var för "harrassment", som anledning skrev jag: "Dex är en liten slyna". = ban i en vecka.

Givetvis hade han skött sig dåligt i andra matcher, men att ens min report ledde till "punish" är löjligt som fan.

Det är ju inte bara en match det handlar om när det kommer till tribunal. Sen de matcherna du ser när du sitter där och bedömmer är bara några av de reportade matcherna.

Du skriver ju själv, "Givetvis hade han skött sig dåligt i andra matcher, men att ens min report ledde till "punish" är löjligt som fan."

Var nog befogat när du tänker efter.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av gusgun577:

Är ju bra, synd bara att man kan bli bannad för att skriva nästan vad som helst i lol. Tribunal funkar ju inte direkt om man säger så

Riot har alltid sista ordet och blir du bannad så förtjänar du det

Jo glömde tillägga det också, inte så att spelarna som sitter och bannar tillslut. Det är anställda på riot som gör det i slutändan.


signatur

IDKFA

Moderator | Testpilot
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av PepIX:

Frågan är om det är rättvisa bans. Vem som helst kan sitta i tribunal och trycka punish för lite gratis ip, och lagen dom möter kanske kastar reports på dom bara för att dom förlorade.

En av mina polare blev bannad utan att ha skrivit eller feedat på hela matchen, jag var den enda som reportade och det var för "harrassment", som anledning skrev jag: "Dex är en liten slyna". = ban i en vecka.

Givetvis hade han skött sig dåligt i andra matcher, men att ens min report ledde till "punish" är löjligt som fan.

Det är ju inte bara en match det handlar om när det kommer till tribunal. Sen de matcherna du ser när du sitter där och bedömmer är bara några av de reportade matcherna.

Du skriver ju själv, "Givetvis hade han skött sig dåligt i andra matcher, men att ens min report ledde till "punish" är löjligt som fan."

Var nog befogat när du tänker efter.

Sedan finns det en väldigt känd tråd som jag inte minns vad den heter, men en av dem som jobbar som "community manager" berättade för alla som skrev i tråden hur många reports de fått och mycket annat. Med andra ord dom har ALL info, kan kolla alla CHATLOGGER genom att bara söka på spelarens namn.

Blir du bannad SÅ FÖRTJÄNAR DU DET. Ingen kan skylla på att många i Tribunal trycker punish då Riot alltid har sista ordet och kollar ju själv om du förtjänar det eller inte. Spelare hjälper ju bara till för att göra det lite lättare men vi bestämer ändå ALDRIG, utan mer som att vi GISSAR.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av PepIX:

Frågan är om det är rättvisa bans. Vem som helst kan sitta i tribunal och trycka punish för lite gratis ip, och lagen dom möter kanske kastar reports på dom bara för att dom förlorade.

En av mina polare blev bannad utan att ha skrivit eller feedat på hela matchen, jag var den enda som reportade och det var för "harrassment", som anledning skrev jag: "Dex är en liten slyna". = ban i en vecka.

Givetvis hade han skött sig dåligt i andra matcher, men att ens min report ledde till "punish" är löjligt som fan.

Det är ju inte bara en match det handlar om när det kommer till tribunal. Sen de matcherna du ser när du sitter där och bedömmer är bara några av de reportade matcherna.

Du skriver ju själv, "Givetvis hade han skött sig dåligt i andra matcher, men att ens min report ledde till "punish" är löjligt som fan."

Var nog befogat när du tänker efter.

Sedan finns det en väldigt känd tråd som jag inte minns vad den heter, men en av dem som jobbar som "community manager" berättade för alla som skrev i tråden hur många reports de fått och mycket annat. Med andra ord dom har ALL info, kan kolla alla CHATLOGGER genom att bara söka på spelarens namn.

Blir du bannad SÅ FÖRTJÄNAR DU DET. Ingen kan skylla på att många i Tribunal trycker punish då Riot alltid har sista ordet och kollar ju själv om du förtjänar det eller inte. Spelare hjälper ju bara till för att göra det lite lättare men vi bestämer ändå ALDRIG, utan mer som att vi GISSAR.

Precis, plus att de ser vad som händer innan matchen i champ selection och efter när man kan chatta.


signatur

IDKFA

Medlem

"fult språk, verbala attacker och negativ attityd".

Summerar LoL ganska bra


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Moderator | Testpilot
Skrivet av magma:

"fult språk, verbala attacker och negativ attityd".

Summerar LoL ganska bra

Summerar Dota ännu bättre T__T


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Man blir ju bannad i över 200 år. Skitdrygt -.-

Medlem

Summerar Moba genren bäst. Dock så finns det ett av företagen som jobbar på att ta bort det.


signatur

IDKFA

Medlem

Folk som inte kan uppföra sig förtjänar att bannas oavsett hur bra dom är på att spela spelet..

123
Skriv svar