Möt bossarna i Metal Gear Rising: Revengeance

Robot
Möt bossarna i Metal Gear Rising: Revengeance

Fyra bossar presenterar sig i den senaste trailern från Metal Gear Rising. Plus: Kojima ville från början ha Gray Fox i huvudrollen snarare än Raiden!

#metal-gear-rising-revengeance


Medlem
Möt bossarna i Metal Gear Rising: Revengeance

Gray fox > Raiden anyday.

DET är ett spel jag hellre hade velat spela! Även om tidseran hade fått varit lite annorlunda.

Heck, tom Olga hade jag varit mer sugen på än Raiden. Tycker inte att karaktären är helt fel, men jag tycker inte han ger så mycket heller.


signatur

Videomupp

Medlem

Spelet ser ju helt sjukt roligt ut, snabbt och fräsigt.


signatur
gnu
Medlem

Ingen gillar raiden men ändå ska dom envisas med att ha med han i allt. Blir ett köp ändå för jag älskar serien.

Inaktiv

Som en spinoff verkar spelet okej, om man giller den här typen av gameplay. Men för mig blir det nog att titta på en walkthrough av spelet, inget jag lägger pengar på.

Personligen tycker jag dom två första spelen till NES har enorm potential för remakes. Låter inte en fistfight mellan Snake & Frank Jaeger ute i ett minfält intressant?

Japanska inhemska marknaden är väl också deras första fokus vilket kan förklara varför dom valde Raiden, tvärtemot oss i väst så är han väldigt populär där.


signatur

The definition of insanity?

Medlem
Skrivet av gnu:

Ingen gillar raiden men ändå ska dom envisas med att ha med han i allt. Blir ett köp ändå för jag älskar serien.

Har inte gillat Raiden i de tidigare MGS spelen, men måste erkänna att i detta spel verkar han faktiskt vara en intressant karaktär. Valet att göra honom till en smått psykotisk anti-hjälte var riktigt bra.


signatur

Du vet att du vill gå med i Church of the Flying Spaghetti Monster o bli en Pastafarian du med.

Har inte hängt med i det här men är det fortfarande samma serie som det Metal Gear jag tänker på, med Snake?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Japanska röster > ALL.

gnu
Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Har inte hängt med i det här men är det fortfarande samma serie som det Metal Gear jag tänker på, med Snake?

Ja men detta är en spinoff med raiden i huvudrollen, tror inte snake är med alls. Sen är detta ett hacknslash och inget riktigt Metal Gear spel.

Medlem

Varför, varför?!?! Frank Jaeger skulle ha varit så mycket mer intressant än Raiden!

Medlem

Ju mer jag ser av det desto mer sugen blir jag. Får Vanquishvibbar och det gör det knappast sämre.

Medlem

Woho! Inte länge kvar nu! Helgen efter släppet är jag i "Hack and Slash mode!"

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Har inte hängt med i det här men är det fortfarande samma serie som det Metal Gear jag tänker på, med Snake?

På sätt och vis, det är som Metal Gear Acid, inte riktigt canon Metal Gear... Nog för att Metal Gear RISING som det heter, istället för Metal Gear SOLID, är mycket nära bundet till storyn i MGS så är det inte ett officielt kapitel i MGS universumet.

MGS Ground Zeroes däremot, är riktigt. Svårt att säga, det hör ju till Metal Gear series, men eftersom de har sagt att om MGR säljer tillräckligt mycket så får det bli en egen "series", hur låter det? Förvisso skulle det vara häftigt, tänk samma gameplay fast grymt förbättrat på nextgen maskiner!?


signatur

Du vet att du vill gå med i Church of the Flying Spaghetti Monster o bli en Pastafarian du med.

Medlem
Skrivet av crazycat690:

På sätt och vis, det är som Metal Gear Acid, inte riktigt canon Metal Gear... Nog för att Metal Gear RISING som det heter, istället för Metal Gear SOLID, är mycket nära bundet till storyn i MGS så är det inte ett officielt kapitel i MGS universumet.

Har du någon exakt källa på det? Läste på wiki, och storyn är officiell kanon såvitt jag kan förstå, men spelet är bara inte "not part of the main Metal Gear Solid series". Lite luddigt uttryckt kan man tycka, och jag kan ju självklart ha misstolkat det. Blir deffo ett köp iaf, Platinum vet vad dom gör.

Medlem
Skrivet av Erenthal:
Skrivet av crazycat690:

På sätt och vis, det är som Metal Gear Acid, inte riktigt canon Metal Gear... Nog för att Metal Gear RISING som det heter, istället för Metal Gear SOLID, är mycket nära bundet till storyn i MGS så är det inte ett officielt kapitel i MGS universumet.

Har du någon exakt källa på det? Läste på wiki, och storyn är officiell kanon såvitt jag kan förstå, men spelet är bara inte "not part of the main Metal Gear Solid series". Lite luddigt uttryckt kan man tycka, och jag kan ju självklart ha misstolkat det. Blir deffo ett köp iaf, Platinum vet vad dom gör.

Har hört både och, är väl inte helt säkert? Visst, Metal Gear wiki säger att det är canon, men det fick namnet MGR istället för MGS just för den orsaken att Platinum Games skulle få leka med serien mera. Jag har för mig att Kojima aldrig har sagt att spelet är canon, fast jag är inte helt säker.

Fast jag gillar vad de gör med storyn, så verkar den ändå så långt borta från MGS så det är bäst att se det för vad det är, en spin-off. Men men, har själv beställt dendär Limited Edition som den brittiske butiken Zavvi säljer, das is najs.


signatur

Du vet att du vill gå med i Church of the Flying Spaghetti Monster o bli en Pastafarian du med.

1
Skriv svar