Storm – Starbreezes nästa spel

Robot
Storm – Starbreezes nästa spel

Nästa spel fokuserar på co-op i framtidsmiljö.

#syndicate, #starbreeze, #cold-mercury, #storm, #overkill


Medlem
Storm – Starbreezes nästa spel

Dum fråga men vad menas med IP?

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Dum fråga men vad menas med IP?

Intellectual Property. Det betyder att det är en ny serie utan uppföljare.

OML
Medlem

Om jag förstår det rätt så skrotades inte Cold Mercury i den meningen att man bara slängde allt man hade gjort utan man tog vissa delar från det för att användas i Storm så merg kanske är ett bättre ord?

OML
Medlem
Skrivet av Rakoon:

Dum fråga men vad menas med IP?

Intellectual property.

http://en.wikipedia.org/wiki/Intellectual_property

Medlem

Co-op i framtiden? Taget.

Medlem

Syndicate var för övrigt riktigt kul, om än mer innehåll/banor/prestige hade kunnat göra underverk.
Det största felet (efter att släppa det så nära Mass Effect) var namnet, spelet borde ha fått ett eget namn istället.

Kul med mer co-op oi framtiden, hoppas bara de får utveckla spelet klart denna gång, samt att det får leva längre. Namnet verkar ju iaf vara fixat...

Medlem

Sedan Sbz gick ihop med Oks så skulle företaget potentiellt kunna tjäna lite pengar på att göra spel, i stället för att inte potentiellt göra det.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Scifi Payday?

Medlem

Starbreeze kan dra åt helvete efter ha förstört Syndicate fullständigt och gjort det till ett tråkigt FPS. Det är inte Syndicate, det är att **** på ett välkänt spelmärke.

De får dock en chans till, hoppas stort Fares Fares lir.

Medlem

Nå vi har ju även Payday 2. Gissningsvis närmare jul i år. Storm och CM låg nära varandra när studiorna gick ihop. Så som en tidigare skribent skrev är det lite av en merge mellan dessa. Ska man sen tro rykten så blir det nog ett inspel från såväl det som EA lyfte ur Syndicate, för att göra det extra tråkigt och main stream, samt förhoppningsvis några justa moves och kameraåkningar från nedlagda Bourne. Syndicate är för övrigt ett rätt ok lir, väl värt en hundring. Dock bitvis frustrerande svårt i mp ungefär som Payday.
Även jag hoppas de kan börja göra pengar, vill gärna ha avkastning på mina.... Eller blir det ett Grin2....

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Dum fråga men vad menas med IP?

Internetprotokoll om man inte är jurist och pysslar med upphovsrättsliga tvister.

Medlem
Skrivet av acrylamid:

Starbreeze kan dra åt helvete efter ha förstört Syndicate fullständigt och gjort det till ett tråkigt FPS. Det är inte Syndicate, det är att **** på ett välkänt spelmärke.

De får dock en chans till, hoppas stort Fares Fares lir.

Ska vi nu vara ärliga var det EA som gjorde Syndicate till FPS, Starbreeze utvecklade bara det spel EA sagt åt dem att utveckla. Inte skjuta budbäraren för att han levererar en dålig nyhet...

Medlem

Så är det säkert.
Är Starbreeze uppköpta av EA?
I sådana fall kan ju Starbreeze slänga sig i väggen som övriga EA-produkter

Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av acrylamid:

Starbreeze kan dra åt helvete efter ha förstört Syndicate fullständigt och gjort det till ett tråkigt FPS. Det är inte Syndicate, det är att **** på ett välkänt spelmärke.
De får dock en chans till, hoppas stort Fares Fares lir.

Ska vi nu vara ärliga var det EA som gjorde Syndicate till FPS, Starbreeze utvecklade bara det spel EA sagt åt dem att utveckla. Inte skjuta budbäraren för att han levererar en dålig nyhet...

Medlem
Skrivet av acrylamid:

Så är det säkert.
Är Starbreeze uppköpta av EA?
I sådana fall kan ju Starbreeze slänga sig i väggen som övriga EA-produkter

Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av acrylamid:

Starbreeze kan dra åt helvete efter ha förstört Syndicate fullständigt och gjort det till ett tråkigt FPS. Det är inte Syndicate, det är att **** på ett välkänt spelmärke.
De får dock en chans till, hoppas stort Fares Fares lir.

Ska vi nu vara ärliga var det EA som gjorde Syndicate till FPS, Starbreeze utvecklade bara det spel EA sagt åt dem att utveckla. Inte skjuta budbäraren för att han levererar en dålig nyhet...

Nej Star är ett fristående aktiebolag som är expert på att inte gå med vinst. Levererar de inte nu i år så blir det konken. Aktien handlas idag mellan 7-9 öre.

Medlem
Skrivet av Syrfid:
Skrivet av acrylamid:

Så är det säkert.
Är Starbreeze uppköpta av EA?
I sådana fall kan ju Starbreeze slänga sig i väggen som övriga EA-produkter

Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av acrylamid:

Starbreeze kan dra åt helvete efter ha förstört Syndicate fullständigt och gjort det till ett tråkigt FPS. Det är inte Syndicate, det är att **** på ett välkänt spelmärke.
De får dock en chans till, hoppas stort Fares Fares lir.

Ska vi nu vara ärliga var det EA som gjorde Syndicate till FPS, Starbreeze utvecklade bara det spel EA sagt åt dem att utveckla. Inte skjuta budbäraren för att han levererar en dålig nyhet...

Nej Star är ett fristående aktiebolag som är expert på att inte gå med vinst. Levererar de inte nu i år så blir det konken. Aktien handlas idag mellan 7-9 öre.

Shit, de var inte mycket. Minns att det var kris när Eriksson kostade mindre än ett frimärke.
Så hur många aktier är i omlopp?

Medlem
Skrivet av acrylamid:
Skrivet av Syrfid:
Skrivet av acrylamid:

Så är det säkert.
Är Starbreeze uppköpta av EA?
I sådana fall kan ju Starbreeze slänga sig i väggen som övriga EA-produkter

Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av acrylamid:

Starbreeze kan dra åt helvete efter ha förstört Syndicate fullständigt och gjort det till ett tråkigt FPS. Det är inte Syndicate, det är att **** på ett välkänt spelmärke.
De får dock en chans till, hoppas stort Fares Fares lir.

Ska vi nu vara ärliga var det EA som gjorde Syndicate till FPS, Starbreeze utvecklade bara det spel EA sagt åt dem att utveckla. Inte skjuta budbäraren för att han levererar en dålig nyhet...

Nej Star är ett fristående aktiebolag som är expert på att inte gå med vinst. Levererar de inte nu i år så blir det konken. Aktien handlas idag mellan 7-9 öre.

Shit, de var inte mycket. Minns att det var kris när Eriksson kostade mindre än ett frimärke.
Så hur många aktier är i omlopp?

1 383 084 507

Och handlas på Aktietorget.
Aktierna är utspädda av Nyemissioner gång på gång. Det behövs en omvänd split för att få slut på kursmanipulation och örestrading samt att bolaget får till en succé antingen med Payday 2 eller Brothers. Annars lär de inte ha råd att utveckla klart Storm. Får de in en fullträff på något av de kommande spelen finns det dock en rejäl uppsida och goda chanser att tjäna pengar som aktieägare.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Syndicate var för övrigt riktigt kul, om än mer innehåll/banor/prestige hade kunnat göra underverk.
Det största felet (efter att släppa det så nära Mass Effect) var namnet, spelet borde ha fått ett eget namn istället.

Kul med mer co-op oi framtiden, hoppas bara de får utveckla spelet klart denna gång, samt att det får leva längre. Namnet verkar ju iaf vara fixat...

Hur skulle de då kunna få gratis PR? De valde Syndicate för de visste att detta skulle leda till att de äldre fansen skulle prata om hur bra Syndicate var. Sedan när detta spridit sig till tillräckligt många så sa de "FU" till de äldre fansen, deras medverkan behövdes inte längre.

EA vilket skämt till företag, jag hoppas de går under, de har förpestat denna en så en gång underbara industri.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av acrylamid:

Starbreeze kan dra åt helvete efter ha förstört Syndicate fullständigt och gjort det till ett tråkigt FPS. Det är inte Syndicate, det är att **** på ett välkänt spelmärke.

De får dock en chans till, hoppas stort Fares Fares lir.

Ska vi nu vara ärliga var det EA som gjorde Syndicate till FPS, Starbreeze utvecklade bara det spel EA sagt åt dem att utveckla. Inte skjuta budbäraren för att han levererar en dålig nyhet...

Visst men om Starbreeze sagt att "nej vi tänker inte förstöra ännu en IP och sätta vårt egna rykte på spel" så hade jag fortsättningsvis vetat att detta företag bryr sig mer om kvalitet än att tjäna enkla pengar.

Jag har alltid gillat Starbreeze men efter hela Syndicate grejen är jag inte längre ett lika stort fan.

http://www.rockpapershotgun.com/2011/09/13/agents-of-change-s...

“We’re big fans of the original Syndicate” and despite the genre switcheroo “we’re definitely paying as much homage to it as we can – bringing across the essence of the world, the core essence of what it is to be an Agent. That sounds wanky but it’s true – we’re taking the Persuadatron and evolving it in different ways, the weapons and brutality.”

Om de är fan av Syndicate så verkar det helt missat varför jag och många med mig gillade det. Nej Starbreeze, det ni skapat är inte någon värdig reboot på Syndicate. Vad ni skapat är en klon på DE : HR, ett helt annat spel som visserligen också är influerat av Cyberpunk världen.

Edit:
http://www.1up.com/features/starbreeze-secret-history

"The story doesn't have the messy lawsuit and media-baiting one-liners of Infinity Ward vs. Activision, but to an outsider, the end result is the same: the team that built the company's reputation is now divorced from the name they made it on."

Har jag helt missat, ja det förklarar ju en hel del och får mig samtidigt ännu mindre intresserad av Starbreeze.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av acrylamid:

Starbreeze kan dra åt helvete efter ha förstört Syndicate fullständigt och gjort det till ett tråkigt FPS. Det är inte Syndicate, det är att **** på ett välkänt spelmärke.

De får dock en chans till, hoppas stort Fares Fares lir.

Ska vi nu vara ärliga var det EA som gjorde Syndicate till FPS, Starbreeze utvecklade bara det spel EA sagt åt dem att utveckla. Inte skjuta budbäraren för att han levererar en dålig nyhet...

Visst men om Starbreeze sagt att "nej vi tänker inte förstöra ännu en IP och sätta vårt egna rykte på spel" så hade jag fortsättningsvis vetat att detta företag bryr sig mer om kvalitet än att tjäna enkla pengar.

Jag har alltid gillat Starbreeze men efter hela Syndicate grejen är jag inte längre ett lika stort fan.

http://www.rockpapershotgun.com/2011/09/13/agents-of-change-s...

“We’re big fans of the original Syndicate” and despite the genre switcheroo “we’re definitely paying as much homage to it as we can – bringing across the essence of the world, the core essence of what it is to be an Agent. That sounds wanky but it’s true – we’re taking the Persuadatron and evolving it in different ways, the weapons and brutality.”

Om de är fan av Syndicate så verkar det helt missat varför jag och många med mig gillade det. Nej Starbreeze, det ni skapat är inte någon värdig reboot på Syndicate. Vad ni skapat är en klon på DE : HR, ett helt annat spel som visserligen också är influerat av Cyberpunk världen.

Edit:
http://www.1up.com/features/starbreeze-secret-history

"The story doesn't have the messy lawsuit and media-baiting one-liners of Infinity Ward vs. Activision, but to an outsider, the end result is the same: the team that built the company's reputation is now divorced from the name they made it on."

Har jag helt missat, ja det förklarar ju en hel del och får mig samtidigt ännu mindre intresserad av Starbreeze.

Oja, det kunde blivit episkt som Fallour, tyvärr blev det inte så.....

Medlem
Skrivet av Syrfid:

Oja, det kunde blivit episkt som Fallour, tyvärr blev det inte så.....

Efter att ha läst den där artikeln så är jag inte förvånad över att Syndicate blev det mediokra spel det blev. Verkar som Machinegames är det gamla Starbreeze jag gillat sedan jag första gången testade ett spel jag köpt för ynka 10 kr, Outforce. Efter det spelet vart jag grymt imponerad av vad de gjorde med licensen till Pitch Black och deras version till PC som inte kändes som en simpel portning. The Darkness var också ett rätt så kul spel men Syndicate verkar vara som alla andra FPS och som sagt en "klon" av DE : HR istället för det spel de hade kunnat utveckla, ett Syndicate spel i första person.

Medlem

Jag håller med dig, dock tycker jag ändå att Syndicate fick oförtjänt dålig kritik. Jag gillade det faktiskt, co-op var kul och svårt. Det finns så vitt jag förstår i princip inga av originalgänget kvar i Starbreeze. Nu handlar det om ett skelettcrew från gamla Grin och rester från Syndicategänget. Hoppas att Bo och Ulf kan få skutan på rätt håll igen. Grin gjorde ju en massa skit på slutet, tror dock att de lärt sig läxan. Payday är ju rätt ok och Brothers ser ju rätt ok ut även om jag var grymt skeptisk till en början.
Har ju en del aktier i bolaget dessutom..... Så jag hoppas men inte för mycket.

Medlem
Skrivet av Syrfid:
Skrivet av acrylamid:
Skrivet av Syrfid:
Skrivet av acrylamid:

Så är det säkert.
Är Starbreeze uppköpta av EA?
I sådana fall kan ju Starbreeze slänga sig i väggen som övriga EA-produkter

Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av acrylamid:

Starbreeze kan dra åt helvete efter ha förstört Syndicate fullständigt och gjort det till ett tråkigt FPS. Det är inte Syndicate, det är att **** på ett välkänt spelmärke.
De får dock en chans till, hoppas stort Fares Fares lir.

Ska vi nu vara ärliga var det EA som gjorde Syndicate till FPS, Starbreeze utvecklade bara det spel EA sagt åt dem att utveckla. Inte skjuta budbäraren för att han levererar en dålig nyhet...

Nej Star är ett fristående aktiebolag som är expert på att inte gå med vinst. Levererar de inte nu i år så blir det konken. Aktien handlas idag mellan 7-9 öre.

Shit, de var inte mycket. Minns att det var kris när Eriksson kostade mindre än ett frimärke.
Så hur många aktier är i omlopp?

1 383 084 507

Och handlas på Aktietorget.
Aktierna är utspädda av Nyemissioner gång på gång. Det behövs en omvänd split för att få slut på kursmanipulation och örestrading samt att bolaget får till en succé antingen med Payday 2 eller Brothers. Annars lär de inte ha råd att utveckla klart Storm. Får de in en fullträff på något av de kommande spelen finns det dock en rejäl uppsida och goda chanser att tjäna pengar som aktieägare.

Det var ju ett par stycken, lite för många stycken.
Annars hade det varit fint om FZ-medlemmar hade kunnat köpa upp 51% av bolaget (förutsatt att de inte har A-aktier) och sen börja bråka om vilket nästa storspel som ska utvecklas

Medlem
Skrivet av acrylamid:
Skrivet av Syrfid:
Skrivet av acrylamid:
Skrivet av Syrfid:
Skrivet av acrylamid:

Så är det säkert.
Är Starbreeze uppköpta av EA?
I sådana fall kan ju Starbreeze slänga sig i väggen som övriga EA-produkter

Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av acrylamid:

Starbreeze kan dra åt helvete efter ha förstört Syndicate fullständigt och gjort det till ett tråkigt FPS. Det är inte Syndicate, det är att **** på ett välkänt spelmärke.
De får dock en chans till, hoppas stort Fares Fares lir.

Ska vi nu vara ärliga var det EA som gjorde Syndicate till FPS, Starbreeze utvecklade bara det spel EA sagt åt dem att utveckla. Inte skjuta budbäraren för att han levererar en dålig nyhet...

Nej Star är ett fristående aktiebolag som är expert på att inte gå med vinst. Levererar de inte nu i år så blir det konken. Aktien handlas idag mellan 7-9 öre.

Shit, de var inte mycket. Minns att det var kris när Eriksson kostade mindre än ett frimärke.
Så hur många aktier är i omlopp?

1 383 084 507

Och handlas på Aktietorget.
Aktierna är utspädda av Nyemissioner gång på gång. Det behövs en omvänd split för att få slut på kursmanipulation och örestrading samt att bolaget får till en succé antingen med Payday 2 eller Brothers. Annars lär de inte ha råd att utveckla klart Storm. Får de in en fullträff på något av de kommande spelen finns det dock en rejäl uppsida och goda chanser att tjäna pengar som aktieägare.

Det var ju ett par stycken, lite för många stycken.
Annars hade det varit fint om FZ-medlemmar hade kunnat köpa upp 51% av bolaget (förutsatt att de inte har A-aktier) och sen börja bråka om vilket nästa storspel som ska utvecklas

Vi har en aktieägarrförening men Bo och Ulf (Grin) har ändå typ dubbelt så många aktier så de styr som de anser vara bäst. Bolagsstämman är mest ett trivselarrangemang för utsugna gamers. Då de lovar runt och håller tunt.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Hur skulle de då kunna få gratis PR? De valde Syndicate för de visste att detta skulle leda till att de äldre fansen skulle prata om hur bra Syndicate var. Sedan när detta spridit sig till tillräckligt många så sa de "FU" till de äldre fansen, deras medverkan behövdes inte längre.

EA vilket skämt till företag, jag hoppas de går under, de har förpestat denna en så en gång underbara industri.

Visst, hade de valt ett nytt namn eller iaf använt ett mer lämpligt så hade de inte fått "gratis PR", men i detta fall var Syndicate inte ett så välkänt spel till att börja med, och de som väl kände till det visste vad det var och hur en "riktig" uppföljare borde vara, till skillnad från ex. Diablo, MoH m.fl.
Att använda gamla namn är en god idé i grunden, men då ska det vara "gamla" som i 5-10år högst, Syndicate är alldeles för gammalt för dagens gamers. Allt handlar om att namnet ska finnas i gamers minne/medvetande, att de ska ha en possitiv anknytning från början. EA valde Syndicae för att de hade ett IP de aldrig skulle återuppliva på riktigt, de satsade och det slog slint (vilket valfri halvsmart individ på förhand kunde ha upplyst dem om).

Skrivet av PcGamer:

Visst men om Starbreeze sagt att "nej vi tänker inte förstöra ännu en IP och sätta vårt egna rykte på spel" så hade jag fortsättningsvis vetat att detta företag bryr sig mer om kvalitet än att tjäna enkla pengar.

Jag har alltid gillat Starbreeze men efter hela Syndicate grejen är jag inte längre ett lika stort fan.

http://www.rockpapershotgun.com/2011/09/13/agents-of-change-s...

“We’re big fans of the original Syndicate” and despite the genre switcheroo “we’re definitely paying as much homage to it as we can – bringing across the essence of the world, the core essence of what it is to be an Agent. That sounds wanky but it’s true – we’re taking the Persuadatron and evolving it in different ways, the weapons and brutality.”

Om de är fan av Syndicate så verkar det helt missat varför jag och många med mig gillade det. Nej Starbreeze, det ni skapat är inte någon värdig reboot på Syndicate. Vad ni skapat är en klon på DE : HR, ett helt annat spel som visserligen också är influerat av Cyberpunk världen.

Edit:
http://www.1up.com/features/starbreeze-secret-history

"The story doesn't have the messy lawsuit and media-baiting one-liners of Infinity Ward vs. Activision, but to an outsider, the end result is the same: the team that built the company's reputation is now divorced from the name they made it on."

Har jag helt missat, ja det förklarar ju en hel del och får mig samtidigt ännu mindre intresserad av Starbreeze.

Visst, i en drömvärld hade det säkert fungerat men verkligheten är en annan, spelstudios måste göra spel för att få in intäkter, kommer ett företag (EA) och säger "nu ska ni göra ett Syndicate FPS precis som vi vill ha det" får de så lov att tacka och ta emot, såvida de inte är så ekonomiskt starka att de kan välja och vraka (aka Valve, som inte ens utvecklar spel aktivt längre). Spelutvecklare har inte den makten, de har inte haft sådan makt på många år, utgivarna (EA, Activison m.fl.) bestämmer allt om spelen numera, namn, gameplay, pris, DLC, reklam, allt!
Det kan de göra för att vi gamers gett dem makten, för att vi fortsätter köpa CoD, Fifa, Diablo, BF, MoH och massvis med andra serier avsett om de utvecklas alls, eller om de står still och stampar eller till och med blir allt sämre/mindre avancerade.
Det är fritt fram att stödja de små utvecklarna, att ge dem en chans och bryta "giganternas makt", men tyvärr så är gamers alldeles för kära i sina löjligt dåliga uppföljare för att ens ge nya spel en chans. Hellre ett uselt BF: M3 än ett brilliant och nyskapande "Ny IP", säger en klar majoritet av alla gamers.
Se efter själv i "spelhyllan", hur många spel som du köpt/spelat är bara uppföljare och hur många nya IP har du vågat köpa?
Hur många av dessa köpte du på release ?
Hur många av dessa är rena indie games och hur många är AAA spel?
Finns det ens 1 på 3 som inte är uppföljare?
Själv kan jag glatt säga att jag gärna köper nya IP och ger dem en chans framför att stödja söndermjölkade uppföljare...

Sen att kalla det en klon på Human Revolution är roligt, då DE:HR är ett SP spel med tung fokus på story, där stealth är synnerligen viktigt och vapen finns med som ett nödvändigt ont. Sen ska man väl också säga att HR bara är en uppföljare i Deus EX serien, alltså borde Syndicate vara en klon på Deus Ex, om något, men då det är uppföljarnas tidevarv klandrar jag dig inte för att helt ha glömt bort originalet...
Men nej, Syndicate är inte en klon av Deus mer än Dragon age är en klon av Diablo, de utspelar sig i liknande (inte samma) universum men har helt olik gameplay, helt olika fokus. Likheter finsn som de brukar göra i moderna spel, men utanför "cyberpunk värld" så är de försvinnande små. Kan vara värt att relfektera över, att se helheten och inte bara ytan...

Medlem

Jag är nog en av få som inte köper uppföljare på uppföljare bara för att de är just uppföljare. Jag kräver mer av ett spel, jag äger en hel del spel som dagens gamers nog aldrig skulle orka spel. Har även köpt ett antal spel från oberoende utvecklare och även donerat/investerat i projekt på Kickstarerter så jag är knappast rätt person att "predika" för då jag redan är "troende" och har så alltid varit.

Jag har knappast glömt bort originalet av DE, håller på att spela det och anser att det är ett av de bästa FPS jag någonsin kört. När jag säger att Syndcite är en "klon" av DE : HR så pratar jag om dess estetik och om att jag inte tänker Syndicate utan på det spelet. Jag är fullt medveten om att Syndicate kom långt innan Deus Ex och innan Syndicate kom Blade Runner.

EA är inte korkade, de förstod nog mer än väl att detta skulle göra en hel del gamla fans besvikna med det spelade föga roll eftersom de hela tiden varit ute efter att få nya. Som sagt, nästa gång ett spel utvecklas av Starbreeze kommer jag läsa om det innan eller se videos när någon spelar det innan jag ens överväger ett köp. Detta är konsekvensen när man gör spel som inte lever upp till ett företags rykte.

Medlem
1
Skriv svar