Sony: "Varför lansera först?"

Robot
Sony: "Varför lansera först?"

Kaz Hirai undrar varför någon skulle vilja lansera sin konsol först när nästa konsol då enkelt kan kolla på deras specifikationer och göra bättre ifrån sig.

#sony, #microsoft


Medlem
Sony: "Varför lansera först?"

För att ett större spelbibliotek och erfarenheten från försprånget kan ge större utdelning?


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

mycket positivt och mycket negativt att vara först och sist, som han säger är en bra anledning att komma efteråt, men att komma först gör också att man har möjlighet att få fler kunder.
'on the long run' så att säga, så är det nog bättre att försöka få ut en bättre konsol än konkurenterna, du kanske ligger 2-4 månader efter din konkurent, men du kommer också kunna konkurera denna konkurent bättre.

Medlem

Skit samma om motståndarna kikar på specifikationer. Tänk själva.

Medlem

Det bästa skulle nog att visa upp konsolen efter Microsoft och sedan släppa den innan Microsoft. Varför inte göra en "Apple" också? Varan ska finnas i butik max 3 veckor efter uppvisning av produkten

Medlem

Jag har svårt att se att specifikationer inte redan är spikade. Och skulle ens hårdvarutillverkade kunna spotta ut tillräckligt med ny hårdvara på någon månads varsel om konkurrenten skulle få för sig att ändra specifikationer?

Medlem

Där kom anledningen till att ett nytt xbox blir köpt istället för playstation

Medlem

Även om motståndarna skulle kolla på den som kommer först, skulle det ju kräva en herrans massa extra tid att "göra om och göra bättre" eftersom båda verkar vara praktiskt taget klara.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av Ophe:

Jag har svårt att se att specifikationer inte redan är spikade. Och skulle ens hårdvarutillverkade kunna spotta ut tillräckligt med ny hårdvara på någon månads varsel om konkurrenten skulle få för sig att ändra specifikationer?

precis ^^


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

sixaxis var något som kom väldigt sent i ps3'n utveckling.

inte särskilt användbart kanske, men det händer att saker slinker in i sista minut.

om microsoft säger att 720 kosta 4000 så kan sony anpassa sitt pris, och vise versa.

sålänge bägge släpps hyfsat samtidigt så är det inte någon fördel att announce'a först.

spelbiblioteket påverkas inte heller särskilt mycket av att man tillkännager konsolen till allmänheten senare.

spel börjar ju inte utvecklas dagen då konsolen finns i handeln.

Medlem

Och om man aldrig lanserar ny hårdvara kommer konkurrenterna inte kunna härma en heller.

Nej, tacka vet jag PC-marknaden.

Medlem

Är det deras strategi? Vänta på att alla andra släpper sina produkter innan de slutför sin egen? Det är alltså jättelätt och billigt att bara ändra hårdvaran i ett par miljoner konsoller.. Låter lika smart som när Sony sa att de medvetet gjort PS3 svår att utveckla till så inte spelen blev för snygga på en gång..


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

För att man kan roffa åt sig de köpsugna kunderna som väntat på nästa generations konsol i åratal, före någon annan gör det?


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Att ha snabbare hårdvara ger inte idag så mycket. Spelen kommer ändå att utvecklas så att det kan säljas på flera konsoler. Man får möjligtsvis lite bättre utseende och / eller framerate men mer än det är inte att förvänta sig.

Medlem

Var det inte Sony som var väldigt fast beslutna att inte släppa sin konsoll sist igen ? Är man inte först spelar det väl ingen större roll om man är tvåa eller trea i det här sammanhanget.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Microsoft tänker kortsiktigt, Sony tänker i ett längre perspektiv. Detta visade Microsoft bortom all tvivel när de slutade bry sig om sina core köpare och istället fokuserade sig på de som spelar då och då med Kinect. Sony har visat att de kan balansera detta och deras egna IP är tillräckliga för de inte behöver förlita sig på andra. Microsoft har inte bara sagt att de inte bryr sig om spel de visade det med all tydlighet på förra årets E3.

Som det är nu är iaf jag bra mer intresserad av Sonys nästa konsol än jag är av Microsoft. Tror inte jag är ensam om att vara rejält besviken på Microsofts.

Medlem

Någon måste ju vara först! det har fan gått 7 ÅR!

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Microsoft tänker kortsiktigt, Sony tänker i ett längre perspektiv. Detta visade Microsoft bortom all tvivel när de slutade bry sig om sina core köpare och istället fokuserade sig på de som spelar då och då med Kinect. Sony har visat att de kan balansera detta och deras egna IP är tillräckliga för de inte behöver förlita sig på andra. Microsoft har inte bara sagt att de inte bryr sig om spel de visade det med all tydlighet på förra årets E3.

Som det är nu är iaf jag bra mer intresserad av Sonys nästa konsol än jag är av Microsoft. Tror inte jag är ensam om att vara rejält besviken på Microsofts.

Skulle vilja se quoten du hittat som säger att dom inte bryr sig om spel, låter som nått du hittat på tbh

Det uttalandet låter som en "vem har längst snopp"-tävling.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Ophe:

Jag har svårt att se att specifikationer inte redan är spikade. Och skulle ens hårdvarutillverkade kunna spotta ut tillräckligt med ny hårdvara på någon månads varsel om konkurrenten skulle få för sig att ändra specifikationer?

Kan ju även handla om mjukvara.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Inaktiv

Har inte Sony lärt sig läxan sist ut då har man en tuff kamp att komma ikapp.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Who cares consoler dör endå ut snart endå dags att börja kopa datorer och spela på dom om ni ska spela om 5-6 år för efter det används ej konsoler längre kan jag lova er

Medlem

Magkänslan säger att Xbox 360 blev populär mycket tack vare att den kom tidigare än PlayStation 3. Folk ville ha en "Nextgen" och då fanns bara 360 och Wii att välja på. Hade PlayStation 3 släppts samtidigt hade nog 360 sålt färre exemplar. Magkänsla som sagt, svårt att bevisa tesen.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Who cares consoler dör endå ut snart endå dags att börja kopa datorer och spela på dom om ni ska spela om 5-6 år för efter det används ej konsoler längre kan jag lova er

Men jag gillar ju mina konsoler


signatur

Everybody needs help.

Inaktiv
Skrivet av PcGamer:

Microsoft tänker kortsiktigt, Sony tänker i ett längre perspektiv. Detta visade Microsoft bortom all tvivel när de slutade bry sig om sina core köpare och istället fokuserade sig på de som spelar då och då med Kinect. Sony har visat att de kan balansera detta och deras egna IP är tillräckliga för de inte behöver förlita sig på andra. Microsoft har inte bara sagt att de inte bryr sig om spel de visade det med all tydlighet på förra årets E3.

Som det är nu är iaf jag bra mer intresserad av Sonys nästa konsol än jag är av Microsoft. Tror inte jag är ensam om att vara rejält besviken på Microsofts.

och jag är nog nog inte den enda som är besviken att Sony tog bort ps2 stödet efter några år.

Jag var nog inte den ende som sålde ps2 an för att ps3 kunde köra ps2 spel.
Tack för det Sony.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Varför komma först i OS eller VM?

Vilka nötter!


signatur

Wasted.White.Boys

Inaktiv
Skrivet av Apministern:
Skrivet av FuzioN:

Who cares consoler dör endå ut snart endå dags att börja kopa datorer och spela på dom om ni ska spela om 5-6 år för efter det används ej konsoler längre kan jag lova er

Men jag gillar ju mina konsoler

var inte orolig konsollerna försvinner inte, tvärtom kommer dom att öka.

Nu kommer ju nya uppstickare sm Valve's Steambox och Ouya så framtiden ser bra ut.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av Herk:
Skrivet av PcGamer:

Microsoft tänker kortsiktigt, Sony tänker i ett längre perspektiv. Detta visade Microsoft bortom all tvivel när de slutade bry sig om sina core köpare och istället fokuserade sig på de som spelar då och då med Kinect. Sony har visat att de kan balansera detta och deras egna IP är tillräckliga för de inte behöver förlita sig på andra. Microsoft har inte bara sagt att de inte bryr sig om spel de visade det med all tydlighet på förra årets E3.

Som det är nu är iaf jag bra mer intresserad av Sonys nästa konsol än jag är av Microsoft. Tror inte jag är ensam om att vara rejält besviken på Microsofts.

Skulle vilja se quoten du hittat som säger att dom inte bryr sig om spel, låter som nått du hittat på tbh

http://tech2.in.com/opinions/all/its-official-microsoft-does-...

Microsoft bryr sig inte om spel i den meningen att de ser sin hårdvara som en konsol. Alltså de bryr sig inte om de som spelar, således anser jag att de inte bryr sig ett skvatt om spel.

Inaktiv
Skrivet av Pålis:
Skrivet av Apministern:
Skrivet av FuzioN:

Who cares consoler dör endå ut snart endå dags att börja kopa datorer och spela på dom om ni ska spela om 5-6 år för efter det används ej konsoler längre kan jag lova er

Men jag gillar ju mina konsoler

var inte orolig konsollerna försvinner inte, tvärtom kommer dom att öka.

Nu kommer ju nya uppstickare som Valve&#039;s Steambox och Ouya så framtiden ser bra ut.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av Banditen:

Varför komma först i OS eller VM?

Vilka nötter!

Om man inte startar först i en gren (tex höjdhopp), varför inte studera motståndaren? Varför inte studera en motståndare man vet man kommer att få möta i sporter som tex karate. Varför inte studera hur motståndarlaget i fotboll spelar så man vet hur man bättre ska kontra?

Skriv svar