Blizzard-chefen: "Skyll på mig, inte Jay Wilson"

Robot
Blizzard-chefen: "Skyll på mig, inte Jay Wilson"

Stämningen har varit hård på Diablo III-forumet efter att Jay Wilson berättade att han lämnar teamet. Nu tycker Rob Pardo att det räcker.

#nyhetstips, #diablo-iii, #blizzard


Medlem
Blizzard-chefen: "Skyll på mig, inte Jay Wilson"

Storm i ett vattenglas.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:

Storm i ett vattenglas.

wat


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Folk har rasat på forumen sen release.

Och han kliver fram och leker hjälte som tar smällen först nu?

Medlem

Gnälliga jäkla människor. Bullshit att det var så dåligt som folk gnäller om. Visst var där login problemet och lite småbuggar men seriöst vilka spel har inte det. Jag har 180+ spel i bara steam och de flesta har haft någon form av buggar. Tror folk inbilla sig det skulle bli sååå otroligt sjukt fett, 100ggr bättre än diablo 2. Ni blir äldre och kräsnare och inget kan bli som det var, lev med det för det är en del av livet.

Medlem

Folk hatar inte Jay Wilson för att han jobbat med Diablo 3. Folk hatar Jay Wilson för de saker han sagt, som med enkla ord beskrivet, var förbannat korkade.

Designval som gjorts för Diablo 3, så som att hela processen med att få ny utrustning, är byggd runt auktionshuset, har förstås också påverkat folks avsky.

Diablo 3 var ett mediokert spel med en skratteretande dålig story som det tog ett årtioende att utveckla under en budget större än ett mindre land i Afrika,
Jag hade redan innan release gissat mig till alla plot twists på innan release. Det är ingen överdrift, jag hade förutsett precis alla stora plot twists.

Ovanpå detta så har vi loot-systemet som jag inte ens går in på, det finns många som redovisat väldigt bra vad som är fel med det.

Torchlight 2 gör allt rätt där Diablo 3 gjort allt fel och det för halva priset.

Medlem
Skrivet av Qvisten:

Gnälliga jäkla människor. Bullshit att det var så dåligt som folk gnäller om. Visst var där login problemet och lite småbuggar men seriöst vilka spel har inte det. Jag har 180+ spel i bara steam och de flesta har haft någon form av buggar. Tror folk inbilla sig det skulle bli sååå otroligt sjukt fett, 100ggr bättre än diablo 2. Ni blir äldre och kräsnare och inget kan bli som det var, lev med det för det är en del av livet.

Lyssna på honom bara! Smart grabb!

Medlem

Har egentligen inga problem med Diablo 3. Det är inte på något sätt ett dåligt spel. Har lagt ca 300 timmar eller så på det, vilket är ungefär 10 gånger mer än ett normalt spel. Mitt problem med Jay Wilson är att han framstår som en genuint osympatisk och arrogant snubbe.

Medlem

Jag tycker att Diablo 3 innehåller det viktigaste från 2:an.
8 månader senare har jag fortfarande inte tröttnat på det.
Tack Blizzard (inklusive Jay Wilson)!
Det enda jag ogillar är checkpoint-systemet. Jag vill kunna hoppa från act till act och döda de bossar jag vill, i den turordning jag vill, utan att behöva starta om spelet femtioelva gånger.

Nuförtiden har jag svårt att hitta spel som jag verkligen gillar, men är glad över att jag fick ett under 2012 i alla fall.

Medlem

Tja om man säger saker om en person som mer eller mindre ligger bakom Diablos IP så får man nog räkna med att många kommer bli upprörda, speciellt när spelet denne varit med och skapa inte kan mäta sig med tidigare delar i samma serie. Minst sagt korkat.

Diablo 3 är inte, i mina ögon, en värdig uppföljare till Diablo 1 och 2. De har fokuserat alltför mycket på AH, de har uppenbarligen förenklat spelet så till den grad att man måste spela igenom det flera gånger innan spelet börjar bli utmanande. Förgående spel var utmanande från start, nej i mina ögon är det utvecklarna av Torchligt som verkar vara det Blizzard jag gillat sedan Black Thorne, inte den studio som nu verkar utveckla spelen.

Medlem

förutspådde han skulle bli sparkad redan efter 15 timmars spelande dock tänkte jag men inferno kommer snart kanske det är bättre och nya abilities på bossarna och mer innovativa items men nepp! icke!.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

förutspådde han skulle bli sparkad redan efter 15 timmars spelande dock tänkte jag men inferno kommer snart kanske det är bättre och nya abilities på bossarna och mer innovativa items men nepp! icke!.

Han har inte blivit sparkad, han har gått över till ett nytt, fortfarande okänt, blizzard projekt.


signatur

SO SEXY YOU FUCK MY SHADOW

Medlem
Skrivet av Qvisten:

Gnälliga jäkla människor. Bullshit att det var så dåligt som folk gnäller om. Visst var där login problemet och lite småbuggar men seriöst vilka spel har inte det. Jag har 180+ spel i bara steam och de flesta har haft någon form av buggar. Tror folk inbilla sig det skulle bli sååå otroligt sjukt fett, 100ggr bättre än diablo 2. Ni blir äldre och kräsnare och inget kan bli som det var, lev med det för det är en del av livet.

Kan inte göra annat än hålla med, finner inget fel med diablo 3 alls. Tycker det är roligt och det är som du säger folk blir äldre och kräsnare. så har det alltid varit och kommer alltid vara.

Medlem
Skrivet av Qvisten:

Gnälliga jäkla människor. Bullshit att det var så dåligt som folk gnäller om. Visst var där login problemet och lite småbuggar men seriöst vilka spel har inte det. Jag har 180+ spel i bara steam och de flesta har haft någon form av buggar. Tror folk inbilla sig det skulle bli sååå otroligt sjukt fett, 100ggr bättre än diablo 2. Ni blir äldre och kräsnare och inget kan bli som det var, lev med det för det är en del av livet.

Beror på vad man vill ha, vill man ha ett spel som är "fördummat" eller som man kan tjäna lite pengar på så verkar ju onekligen Diablo 3 vara ett bra val. Vill man däremot spela ett spel från en av de bästa utvecklarna så kommer man uppenbarligen bli rejält besviken. Då är det nog bättre att man väljer Torchlight 2 som verkar vara den "riktiga" uppföljaren på Diablo 2.

Medlem
Skrivet av Nomz:

Folk hatar inte Jay Wilson för att han jobbat med Diablo 3. Folk hatar Jay Wilson för de saker han sagt, som med enkla ord beskrivet, var förbannat korkade.

Designval som gjorts för Diablo 3, så som att hela processen med att få ny utrustning, är byggd runt auktionshuset, har förstås också påverkat folks avsky.

Diablo 3 var ett mediokert spel med en skratteretande dålig story som det tog ett årtioende att utveckla under en budget större än ett mindre land i Afrika,
Jag hade redan innan release gissat mig till alla plot twists på innan release. Det är ingen överdrift, jag hade förutsett precis alla stora plot twists.

Ovanpå detta så har vi loot-systemet som jag inte ens går in på, det finns många som redovisat väldigt bra vad som är fel med det.

Torchlight 2 gör allt rätt där Diablo 3 gjort allt fel och det för halva priset.

Du kan inte jämföra torchlight 2 med d3. visst båda är hack n' slash men det är så jäkla långt ifrån varandra att du kan inte jämföra.
Resten du sa är så jäkla bullcrap, du kan inte förutse ett spel innan det släpps att det ska bli si och så. Jäkla troll är vad du är och sluta upp med det. Ogillar människor som dig

Medlem
Skrivet av Zlither:

Du kan inte jämföra torchlight 2 med d3. visst båda är hack n' slash men det är så jäkla långt ifrån varandra att du kan inte jämföra.
Resten du sa är så jäkla bullcrap, du kan inte förutse ett spel innan det släpps att det ska bli si och så. Jäkla troll är vad du är och sluta upp med det. Ogillar människor som dig

På vilket sätt är de "så jäkla långt ifrån varandra att du kan inte jämföra"? Man kan jämföra spelmekanik, jag kan till exempel jämföra Fallout 1-2 med Balur´s Gate 1-2, två väldigt olika spel men trots detta RPG som använder sig av liknande stridssystem.
För att inte tala om att det var Blizzard North som skapade Diablo.
Torchlight 2 Unleashed: Is It ''More'' Than Diablo 3?
Runic CEO Says Torchlight 2 Offers More Than Diablo 3
Content Patch : January 18th
Har du ens spelat Diablo 1-2?

Medlem
Skrivet av Qvisten:

Gnälliga jäkla människor. Bullshit att det var så dåligt som folk gnäller om. Visst var där login problemet och lite småbuggar men seriöst vilka spel har inte det. Jag har 180+ spel i bara steam och de flesta har haft någon form av buggar. Tror folk inbilla sig det skulle bli sååå otroligt sjukt fett, 100ggr bättre än diablo 2. Ni blir äldre och kräsnare och inget kan bli som det var, lev med det för det är en del av livet.

Tycker faktiskt att Diablo 3 är ett dåligt spel. Struntar dock fullständigt i småbuggar och login problem vid launch. Det påverkar inte spelet i sig imo.

Men det finns flera knasiga saker som inte riktigt går hem. Först och främst hur de har ingame-cutscenes som avbryter spelandet. Det störigaste momentet för mig är precis innan bossar, låt säga The Butcher. Han introduceras av Magda som om det vore någon Pro-Wrestler show. "MEET...THE BUTCHER!"

Tycker att de kunnat skippa ingame-cutscenes helt och hållet. De är inte bra gjorda överhuvudtaget. Hela den där överraskningskänslan är som bortsparkad.

Sedan är det Azmodan och Belial, jag förstår inte riktigt hur de tänkte här. Belial, The lord of Lies. Säg mig någon som kände sig ens det minsta lurad av honom? Han skulle inte kunna lura en jävel så om han försökte verkar det som. Jag förstår inte riktigt hur Blizzard tänkte här. Hur är han något i stil av 'Lord of lies'?

Eller Azmodan, Lord of Sin och han är känd för att vara en taktiker men vad han gör är att han visar sig i erat högkvarter och berättar vad det är han planerar, vart han är och hur man kommer dit, tekniskt sett hur man stoppar honom. MEN han säger såklart också att ni inte kommer kunna stoppa honom, såklart ni inte kan...han gav ju inte bort sin svaghet nyss.

Sedan Diablo, ja han följer lite i samma spår. När ni befinner er i hans dimension då ni ska slåss mot er själva förklarar han tydligt vad ni ska göra för att bryta er loss från honom så ni kan besegra honom, men igen, det kan ni ju inte så det är lugnt att säga svagheterna.

Magda säger flera saker och ting också genom Act 1 och 2 som avslöjar planer hit och dit som hon inte hade behövt säga.

Det är så fruktansvärt anpassat för folk som inte kan tänka själva. Låt oss lista ut lite själv, ni behöver för i helvete inte tänka åt oss!

Sen finns det flertal andra irriterande saker och ting med självaste storyn och saker som lägger sig i ditt spelande till skillnad från tidigare spel.

Och så kommer vi till auktionshuset. Jag har inget jätte emot auktionshuset på pappret, men det fungerar inte i praktiken tydligen. Problemet är att de pumpat spelet fullt med ointressanta items som inte är bra överhuvudtaget. Spelet balanseras efter auktionshuset!

Det är inget annat än ett dåligt försök att tjäna mer pengar, nöj er för i helvete med vad ni har och får! Mjölka inte skiten ur det...

Visst, i tidigare spel var det istället att skapa servrar och sedan bara byta items med varandra osv men det är som att säga att för att stoppa problemet med att folk köper vapen måste vi även öppna upp vapenhandeln allt mer för att folk ska kunna skydda sig mot folk med vapen. Det är inte en lösning!

Sedan finns det inte längre någon randomization av olika nivåer. Visst, någon ny NPC lite här och var kanske, och kanske ett nytt block, men näst intill allt är exakt likadant var gång du springer igenom spelet. Det är repetivt på en dålig nivå, till skillnad från andra spel inom samma genre.

Skills, även de balanseras fel. Att balansera de enbart på vapen DPS är en himla dålig idé. Detta leder enbart till cookie-cutters. Vad som är bra, och inte bra. Istället bör de ha varierat sig lite med hur skills fungerar. Olika typer av skada, kanske några med fast mängd av skada som ökar med leveln/paragon level, vissa med vapen DPS, kanske lite mer intressanta kombinationer av attacker. Det mesta känns bara ogenomtänkt.

Men som sagt, får ge dom lite credit. Det såg åtminstone bra ut på pappret. Inte helt säker hur det kom ut ur Beta fasen dock...

Nej, Diablo 3 är inte ett bra spel. Det är det bara inte. För deras storlek på företaget, tiden det tagit att utveckla, allt de sagt under intervjuer och så vidare så håller de inte inte mycket av vad de lovat.

Bra CGI dock, hade uppskattat om de bara gjorde en långfilm istället.

Medlem

Att behöva vara online for att spela spelets single player var det som fick mig att inte köpa det. Eftersom det tyder på en total avsaknad av bra speldesign så lät jag helt enkelt bli.

Och se så rätt jag hade. Spelet sög stenhårt.

Löjlig barn-grafik var ju inget plus heller.

Medlem

Själv lyckades jag aldrig slutföra normal ens en gång då jag tröttnade på den där muren eller vad fan man nu hamnar. Tittade upp sista cutscenen på youtube istället, mycket bättre

Skrivet av Zlither:
Skrivet av Nomz:

Folk hatar inte Jay Wilson för att han jobbat med Diablo 3. Folk hatar Jay Wilson för de saker han sagt, som med enkla ord beskrivet, var förbannat korkade.

Designval som gjorts för Diablo 3, så som att hela processen med att få ny utrustning, är byggd runt auktionshuset, har förstås också påverkat folks avsky.

Diablo 3 var ett mediokert spel med en skratteretande dålig story som det tog ett årtioende att utveckla under en budget större än ett mindre land i Afrika,
Jag hade redan innan release gissat mig till alla plot twists på innan release. Det är ingen överdrift, jag hade förutsett precis alla stora plot twists.

Ovanpå detta så har vi loot-systemet som jag inte ens går in på, det finns många som redovisat väldigt bra vad som är fel med det.

Torchlight 2 gör allt rätt där Diablo 3 gjort allt fel och det för halva priset.

Du kan inte jämföra torchlight 2 med d3. visst båda är hack n' slash men det är så jäkla långt ifrån varandra att du kan inte jämföra.
Resten du sa är så jäkla bullcrap, du kan inte förutse ett spel innan det släpps att det ska bli si och så. Jäkla troll är vad du är och sluta upp med det. Ogillar människor som dig

Då kommer frågan, kan man någonsin jämföra några spel alls?
Om inte Torchligt 2 och Diablo 3 går att jämföra så vad går att jämföra?
Sen så tror jag inte du läste riktigt vad han skrev. Han sa att han hade förutsett alla PLOT twists inte hela spelets kvalité på förhand. Han var inte den enda att göra det heller.

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Qvisten:

Gnälliga jäkla människor. Bullshit att det var så dåligt som folk gnäller om. Visst var där login problemet och lite småbuggar men seriöst vilka spel har inte det. Jag har 180+ spel i bara steam och de flesta har haft någon form av buggar. Tror folk inbilla sig det skulle bli sååå otroligt sjukt fett, 100ggr bättre än diablo 2. Ni blir äldre och kräsnare och inget kan bli som det var, lev med det för det är en del av livet.

Tycker faktiskt att Diablo 3 är ett dåligt spel. Struntar dock fullständigt i småbuggar och login problem vid launch. Det påverkar inte spelet i sig imo.

Men det finns flera knasiga saker som inte riktigt går hem. Först och främst hur de har ingame-cutscenes som avbryter spelandet. Det störigaste momentet för mig är precis innan bossar, låt säga The Butcher. Han introduceras av Magda som om det vore någon Pro-Wrestler show. "MEET...THE BUTCHER!"

Tycker att de kunnat skippa ingame-cutscenes helt och hållet. De är inte bra gjorda överhuvudtaget. Hela den där överraskningskänslan är som bortsparkad.

Sedan är det Azmodan och Belial, jag förstår inte riktigt hur de tänkte här. Belial, The lord of Lies. Säg mig någon som kände sig ens det minsta lurad av honom? Han skulle inte kunna lura en jävel så om han försökte verkar det som. Jag förstår inte riktigt hur Blizzard tänkte här. Hur är han något i stil av 'Lord of lies'?

Eller Azmodan, Lord of Sin och han är känd för att vara en taktiker men vad han gör är att han visar sig i erat högkvarter och berättar vad det är han planerar, vart han är och hur man kommer dit, tekniskt sett hur man stoppar honom. MEN han säger såklart också att ni inte kommer kunna stoppa honom, såklart ni inte kan...han gav ju inte bort sin svaghet nyss.

Sedan Diablo, ja han följer lite i samma spår. När ni befinner er i hans dimension då ni ska slåss mot er själva förklarar han tydligt vad ni ska göra för att bryta er loss från honom så ni kan besegra honom, men igen, det kan ni ju inte så det är lugnt att säga svagheterna.

Magda säger flera saker och ting också genom Act 1 och 2 som avslöjar planer hit och dit som hon inte hade behövt säga.

Det är så fruktansvärt anpassat för folk som inte kan tänka själva. Låt oss lista ut lite själv, ni behöver för i helvete inte tänka åt oss!

Sen finns det flertal andra irriterande saker och ting med självaste storyn och saker som lägger sig i ditt spelande till skillnad från tidigare spel.

Och så kommer vi till auktionshuset. Jag har inget jätte emot auktionshuset på pappret, men det fungerar inte i praktiken tydligen. Problemet är att de pumpat spelet fullt med ointressanta items som inte är bra överhuvudtaget. Spelet balanseras efter auktionshuset!

Det är inget annat än ett dåligt försök att tjäna mer pengar, nöj er för i helvete med vad ni har och får! Mjölka inte skiten ur det...

Visst, i tidigare spel var det istället att skapa servrar och sedan bara byta items med varandra osv men det är som att säga att för att stoppa problemet med att folk köper vapen måste vi även öppna upp vapenhandeln allt mer för att folk ska kunna skydda sig mot folk med vapen. Det är inte en lösning!

Sedan finns det inte längre någon randomization av olika nivåer. Visst, någon ny NPC lite här och var kanske, och kanske ett nytt block, men näst intill allt är exakt likadant var gång du springer igenom spelet. Det är repetivt på en dålig nivå, till skillnad från andra spel inom samma genre.

Skills, även de balanseras fel. Att balansera de enbart på vapen DPS är en himla dålig idé. Detta leder enbart till cookie-cutters. Vad som är bra, och inte bra. Istället bör de ha varierat sig lite med hur skills fungerar. Olika typer av skada, kanske några med fast mängd av skada som ökar med leveln/paragon level, vissa med vapen DPS, kanske lite mer intressanta kombinationer av attacker. Det mesta känns bara ogenomtänkt.

Men som sagt, får ge dom lite credit. Det såg åtminstone bra ut på pappret. Inte helt säker hur det kom ut ur Beta fasen dock...

Nej, Diablo 3 är inte ett bra spel. Det är det bara inte. För deras storlek på företaget, tiden det tagit att utveckla, allt de sagt under intervjuer och så vidare så håller de inte inte mycket av vad de lovat.

Bra CGI dock, hade uppskattat om de bara gjorde en långfilm istället.

Glöm inte
http://www.youtube.com/watch?v=G3XAEHSi46Q

Medlem
Skrivet av Dajnamajt:
Skrivet av FuzioN:

förutspådde han skulle bli sparkad redan efter 15 timmars spelande dock tänkte jag men inferno kommer snart kanske det är bättre och nya abilities på bossarna och mer innovativa items men nepp! icke!.

Han har inte blivit sparkad, han har gått över till ett nytt, fortfarande okänt, blizzard projekt.

Japp. Just nu så rövknullar han "Titan", Blizzards nästa pastellfärgade cartoon MMO.
Gissar på Pay2Win och en papperstunn story med lite tecknade pandor in-mixat.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Qvisten:

Gnälliga jäkla människor. Bullshit att det var så dåligt som folk gnäller om. Visst var där login problemet och lite småbuggar men seriöst vilka spel har inte det. Jag har 180+ spel i bara steam och de flesta har haft någon form av buggar. Tror folk inbilla sig det skulle bli sååå otroligt sjukt fett, 100ggr bättre än diablo 2. Ni blir äldre och kräsnare och inget kan bli som det var, lev med det för det är en del av livet.

Beror på vad man vill ha, vill man ha ett spel som är "fördummat" eller som man kan tjäna lite pengar på så verkar ju onekligen Diablo 3 vara ett bra val. Vill man däremot spela ett spel från en av de bästa utvecklarna så kommer man uppenbarligen bli rejält besviken. Då är det nog bättre att man väljer Torchlight 2 som verkar vara den "riktiga" uppföljaren på Diablo 2.

Men seriöst vilka spel idag är inte fördummade mot vad det har varit.. Mycket folk är så lata idag. Jag testa torchligt 2 och tyckte det var som 1an, lika tråkigt enligt mig och ska tillägga att jag inte är ett fan av diablo, det är okej spel bara, ingen av de 2 är dåliga. men i rest my case med denna videon. http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=oYBy...

Medlem
Skrivet av papaz1:

Folk har rasat på forumen sen release.

Och han kliver fram och leker hjälte som tar smällen först nu?

Han började väl att inse att Jay Wilsons dåliga rykte skulle kunna smitta av sig på deras kommande spel..

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Qvisten:

Gnälliga jäkla människor. Bullshit att det var så dåligt som folk gnäller om. Visst var där login problemet och lite småbuggar men seriöst vilka spel har inte det. Jag har 180+ spel i bara steam och de flesta har haft någon form av buggar. Tror folk inbilla sig det skulle bli sååå otroligt sjukt fett, 100ggr bättre än diablo 2. Ni blir äldre och kräsnare och inget kan bli som det var, lev med det för det är en del av livet.

Tycker faktiskt att Diablo 3 är ett dåligt spel. Struntar dock fullständigt i småbuggar och login problem vid launch. Det påverkar inte spelet i sig imo.

Men det finns flera knasiga saker som inte riktigt går hem. Först och främst hur de har ingame-cutscenes som avbryter spelandet. Det störigaste momentet för mig är precis innan bossar, låt säga The Butcher. Han introduceras av Magda som om det vore någon Pro-Wrestler show. "MEET...THE BUTCHER!"

Tycker att de kunnat skippa ingame-cutscenes helt och hållet. De är inte bra gjorda överhuvudtaget. Hela den där överraskningskänslan är som bortsparkad.

Sedan är det Azmodan och Belial, jag förstår inte riktigt hur de tänkte här. Belial, The lord of Lies. Säg mig någon som kände sig ens det minsta lurad av honom? Han skulle inte kunna lura en jävel så om han försökte verkar det som. Jag förstår inte riktigt hur Blizzard tänkte här. Hur är han något i stil av 'Lord of lies'?

Eller Azmodan, Lord of Sin och han är känd för att vara en taktiker men vad han gör är att han visar sig i erat högkvarter och berättar vad det är han planerar, vart han är och hur man kommer dit, tekniskt sett hur man stoppar honom. MEN han säger såklart också att ni inte kommer kunna stoppa honom, såklart ni inte kan...han gav ju inte bort sin svaghet nyss.

Sedan Diablo, ja han följer lite i samma spår. När ni befinner er i hans dimension då ni ska slåss mot er själva förklarar han tydligt vad ni ska göra för att bryta er loss från honom så ni kan besegra honom, men igen, det kan ni ju inte så det är lugnt att säga svagheterna.

Magda säger flera saker och ting också genom Act 1 och 2 som avslöjar planer hit och dit som hon inte hade behövt säga.

Det är så fruktansvärt anpassat för folk som inte kan tänka själva. Låt oss lista ut lite själv, ni behöver för i helvete inte tänka åt oss!

Sen finns det flertal andra irriterande saker och ting med självaste storyn och saker som lägger sig i ditt spelande till skillnad från tidigare spel.

Och så kommer vi till auktionshuset. Jag har inget jätte emot auktionshuset på pappret, men det fungerar inte i praktiken tydligen. Problemet är att de pumpat spelet fullt med ointressanta items som inte är bra överhuvudtaget. Spelet balanseras efter auktionshuset!

Det är inget annat än ett dåligt försök att tjäna mer pengar, nöj er för i helvete med vad ni har och får! Mjölka inte skiten ur det...

Visst, i tidigare spel var det istället att skapa servrar och sedan bara byta items med varandra osv men det är som att säga att för att stoppa problemet med att folk köper vapen måste vi även öppna upp vapenhandeln allt mer för att folk ska kunna skydda sig mot folk med vapen. Det är inte en lösning!

Sedan finns det inte längre någon randomization av olika nivåer. Visst, någon ny NPC lite här och var kanske, och kanske ett nytt block, men näst intill allt är exakt likadant var gång du springer igenom spelet. Det är repetivt på en dålig nivå, till skillnad från andra spel inom samma genre.

Skills, även de balanseras fel. Att balansera de enbart på vapen DPS är en himla dålig idé. Detta leder enbart till cookie-cutters. Vad som är bra, och inte bra. Istället bör de ha varierat sig lite med hur skills fungerar. Olika typer av skada, kanske några med fast mängd av skada som ökar med leveln/paragon level, vissa med vapen DPS, kanske lite mer intressanta kombinationer av attacker. Det mesta känns bara ogenomtänkt.

Men som sagt, får ge dom lite credit. Det såg åtminstone bra ut på pappret. Inte helt säker hur det kom ut ur Beta fasen dock...

Nej, Diablo 3 är inte ett bra spel. Det är det bara inte. För deras storlek på företaget, tiden det tagit att utveckla, allt de sagt under intervjuer och så vidare så håller de inte inte mycket av vad de lovat.

Bra CGI dock, hade uppskattat om de bara gjorde en långfilm istället.

Oooookej lugnt ta en valium eller något, förstår du är upprörd men ffs om du nu kan så mycket bättre så bli anställd av något stort bolag då. Inget illa menat men å jäkla lätt att sitta här och klanka ner utan att veta något. Idag ska spel käna in pengar för de kostar så ofattbart mycket att göra, därför ska de passa i stort sett alla, en kompromiss man får göra vill du inte ha det så så får du köpa indie spel. Sorry är inget fan av diablo men det är inget dåligt spel det bara inte passa dig.

Medlem
Skrivet av Qvisten:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Qvisten:

Gnälliga jäkla människor. Bullshit att det var så dåligt som folk gnäller om. Visst var där login problemet och lite småbuggar men seriöst vilka spel har inte det. Jag har 180+ spel i bara steam och de flesta har haft någon form av buggar. Tror folk inbilla sig det skulle bli sååå otroligt sjukt fett, 100ggr bättre än diablo 2. Ni blir äldre och kräsnare och inget kan bli som det var, lev med det för det är en del av livet.

Beror på vad man vill ha, vill man ha ett spel som är "fördummat" eller som man kan tjäna lite pengar på så verkar ju onekligen Diablo 3 vara ett bra val. Vill man däremot spela ett spel från en av de bästa utvecklarna så kommer man uppenbarligen bli rejält besviken. Då är det nog bättre att man väljer Torchlight 2 som verkar vara den "riktiga" uppföljaren på Diablo 2.

Men seriöst vilka spel idag är inte fördummade mot vad det har varit.. Mycket folk är så lata idag. Jag testa torchligt 2 och tyckte det var som 1an, lika tråkigt enligt mig och ska tillägga att jag inte är ett fan av diablo, det är okej spel bara, ingen av de 2 är dåliga. men i rest my case med denna videon. http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=...

Tja låt mig tänka, Hearts of Iron 3, Arma 2, Sins of a Solar Empire Rebellion, The Withcher 2, Dark Souls, Red Orchestra 2 och Deus Ex : HR för att bara nämna några spel som inte verkar vara speciellt mycket förenklade. Jag säger inte att spelen behöver vara svårare, vad jag pratar om är att dagens spel är oftast löjligt enkla ibland så till den grad att iaf jag tröttnar oerhört fort. Ta AC som är bra mycket enklare än spelet de kommer från, Prince of Persia

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Qvisten:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Qvisten:

Gnälliga jäkla människor. Bullshit att det var så dåligt som folk gnäller om. Visst var där login problemet och lite småbuggar men seriöst vilka spel har inte det. Jag har 180+ spel i bara steam och de flesta har haft någon form av buggar. Tror folk inbilla sig det skulle bli sååå otroligt sjukt fett, 100ggr bättre än diablo 2. Ni blir äldre och kräsnare och inget kan bli som det var, lev med det för det är en del av livet.

Beror på vad man vill ha, vill man ha ett spel som är "fördummat" eller som man kan tjäna lite pengar på så verkar ju onekligen Diablo 3 vara ett bra val. Vill man däremot spela ett spel från en av de bästa utvecklarna så kommer man uppenbarligen bli rejält besviken. Då är det nog bättre att man väljer Torchlight 2 som verkar vara den "riktiga" uppföljaren på Diablo 2.

Men seriöst vilka spel idag är inte fördummade mot vad det har varit.. Mycket folk är så lata idag. Jag testa torchligt 2 och tyckte det var som 1an, lika tråkigt enligt mig och ska tillägga att jag inte är ett fan av diablo, det är okej spel bara, ingen av de 2 är dåliga. men i rest my case med denna videon. http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&am...

Tja låt mig tänka, Hearts of Iron 3, Arma 2, Sins of a Solar Empire Rebellion, The Withcher 2, Dark Souls, Hotline Miami. Jag säger inte att spelen behöver vara svårare, vad jag pratar om är att dagens spel är oftast löjligt enkla ibland så till den grad att iaf jag tröttnar oerhört fort. Ta AC som är bra mycket enklare än spelet de kommer från, Prince of Persia.

Ja vi kan ta flera andra som Portal serien, halflife m.fl Där finns men övergripande har spel fördummats. Jag har spelat sen commodore 64. Älskar spel, köper det mesta för det är en sjuk hobby En sak är säker du kommer inte ifrån att det mesta har fördummats. Kanske 5 eller 10% är lite "smartare" spel. Jag räknar inte med strategi spel nu då de är gjorda för att man ska tänka.

Medlem
Skrivet av Qvisten:

Ja vi kan ta flera andra som Portal serien, halflife m.fl Där finns men övergripande har spel fördummats. Jag har spelat sen commodore 64. Älskar spel, köper det mesta för det är en sjuk hobby En sak är säker du kommer inte ifrån att det mesta har fördummats. Kanske 5 eller 10% är lite "smartare" spel. Jag räknar inte med strategi spel nu då de är gjorda för att man ska tänka.

Nej tyvärr har du rätt, om vi tittar på spelen som enbart görs av de stora utgivarna. Tittar man däremot på oberoende utvecklare så märker man något väldigt intressant, svåra spel med en charm som dagens spel saknar. Sedan har vi ju spel som utvecklats tack vare Kickstarter, kan inte vänta tills dessa finns till försäljning då jag det nog kommer bli en hel del säkra köp=).

Medlem
Skrivet av Qvisten:

Gnälliga jäkla människor. Bullshit att det var så dåligt som folk gnäller om. Visst var där login problemet och lite småbuggar men seriöst vilka spel har inte det. Jag har 180+ spel i bara steam och de flesta har haft någon form av buggar. Tror folk inbilla sig det skulle bli sååå otroligt sjukt fett, 100ggr bättre än diablo 2. Ni blir äldre och kräsnare och inget kan bli som det var, lev med det för det är en del av livet.

Diablo3 var bara en uppgradering från Diablo2 när det kommer till grafiken, Nästan allt annat är en nedgradering..

Jag kan spela Diablo1 och Diablo2 och njuta av varenda sekund utav spelen i dagens läge, Det går inte med Diablo3. så det har absolut ingenting att göra med hur kräsen man är..

Man kan jämföra Diablo med en annan serie:

Resident Evil.. 1-2-3 åh vilka härliga spel...
Resident Evil 4 meeh 5-6 wtf är det här???

Diablo.. 1-2 åh vilka härliga spel...
Diablo 3 vad fasen hände.. Vart tog all mystik och charm vägen? Vart tog sociala lobbyn vägen med mera.. Har man inga vänner som spalar Diablo3 så kommer man att känna sig ensam för man ser knappt nå folk.. Storyn och bossarna känns fantasilösa och spelet är i överlag bara ett ''DÖDA ELITER SPEL'' Bossarna i spelet har inte direkt en stor roll i spelet längre. Dom är bara någon questgubbe som ger ungefär samma skitdrop som eliter gör om man har lite NV stacks.

Om jag fick en roll i blizzards team så skulle jag tvinga alla som jobbar med Diablo3 att spela igenom Diablo2 och ta rätt på dom guldklimpar som spelet faktiskt redan hade..

Medlem

Spel comunitys kan vara så jäkla bitchiga ibland, håller med Blizzard till 100%.

Trött på allt folk som säger sig älska ett spel, för att sedan kasta skit som fan endast för att majoriteten tycker annorlunda -.-" Ush !

Lätt för folk o sitta över internet och hävda sig, men när det kommer till face2face, då kryper svansen in mellan benen !!
Veka människor.....

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Qvisten:

Ja vi kan ta flera andra som Portal serien, halflife m.fl Där finns men övergripande har spel fördummats. Jag har spelat sen commodore 64. Älskar spel, köper det mesta för det är en sjuk hobby En sak är säker du kommer inte ifrån att det mesta har fördummats. Kanske 5 eller 10% är lite "smartare" spel. Jag räknar inte med strategi spel nu då de är gjorda för att man ska tänka.

Nej tyvärr har du rätt, om vi tittar på spelen som enbart görs av de stora utgivarna. Tittar man däremot på oberoende utvecklare så märker man något väldigt intressant, svåra spel med en charm som dagens spel saknar. Sedan har vi ju spel som utvecklats tack vare Kickstarter, kan inte vänta tills dessa finns till försäljning då jag det nog kommer bli en hel del säkra köp=).

Ja jag tycker kickstarter är riktigt bra grej för jag kan satsa på det som jag vill och tycker är värt för mig. Bara ta double fine och deras kickstarter, redan nu med deras filmer de ger ut är mer värt för mig än t.ex 50st av mina spel jag köpt genom steam. Jag har varit så hypad av många releaser men när jag spelat ett par timmar så är det bar ähhh et schysst spel eller mög.

Ajja tror på att det kommer förändras mycket ett par år framöver nu för många "stora" studios lägger ner då det inte lönar sig mot vad det kostar så förhoppningsvis bildas massa mindre som gör grejer de brinner för istället.

The Cave som släpps imorgon (Ron Gilbert) känns som ett köp för mig

123
Skriv svar